Kokemuksia oireettomuudesta

Minkki

Puuhakas puhuja
Lokakuunmammat 2015
Onko teillä vastaavanlainen tilanne tai onko kokemusta aiemmassa raskaudessa?
Nyt menossa kalenterin mukaan 5+4 ja EI MITÄÄN oireita. Testin tein reilu viikko sitten ja sen jälkeen oli pientä menkkamaista kipua parina päivänä, rinnat oli "oudontuntuiset" parina päivänä niinkuin ekassa raskaudessakin, nyt pitää ihan muistutella että olen raskaana. Vatsaa turvottaa kai mutta se on mulle kyllä niin normaalia ettei siitä voi mitään päätellä.
Kaikki yrittää sanoa että oireettomuus on normaalia mutta millä mä pääsen tästä murehtimisesta oikeasti eroon??
 
Älä huoli, kyllä välillä on suht normaali olo! Kannattaa nauttia! Jos huolestuttaa niin tee uusi testi :)
 
Mulla ei ollut edellisessä raskaudessa juuri mitään oireita. Ehkä vähän väsyneempi olin pari viikkoa alussa. Ekan kolmanneksen aikana oksensin kaksi kertaa ja ne oli tosi yllättäviä, kun ei mulla ollut mitenkään etova olo kuin juuri ennen oksennusta. Tässä raskaudessa taas on ihan päivittäin etova olo. Niin ne raskaudet voi olla erilaisia..
 
Niin mä tässä vähän suunnittelin että haen sen clearbluen digin ja jos saan sen "raskaana 3+" niin vähän rauhoittaa..
Kertokaa kuitenkin kokemuksianne, niitä on rauhoittavaa lukea! Tai jos se onkin tarkoittanut jotain ei niin mukavaa niin kertokaa silti ☺️
 
Minä olen melko oireeton, nyt 6+6 tuntuu, että heti plussauksen jälkeen oli enemmän raskaana olo kuin nyt, väkisinkin tulee sellainen olo, että onko masussa ketään, viikko sitten digi näytti kuitenkin 3+, tiistaina ultra, toivon niin, että kaikki on hyvin :)
 
Mulla vähän sama tilanne; 6+2. Pari kertaa on vähän huipannut ja röyhtäilen liian usein. Aamuisin ehkä vähän höntti olo, mutta kuitenkin jaksanut lähteä tyhjällä vatsalla kävelylle. Mies tosin eilen sanoi, että pömpöttääkö mun maha jo, joten kai se on merkki turvotuksesta :D Nyt kun ollaan lähdössä reissuun niin kävin kuitenkin varmuuden vuoksi ostamassa pahoinvointirannekkeet. Toivottavasti jäävät turhiksi :)
 
Täällä ollut aika oireeton olo tämän viikon ja sama asia mietityttää onko siellä masussa ketään. Ilman turvotusta ei huomaisi olevansa raskaana, nykyisin kun tuota väsymystäkin on ihan vaan yöheräilyjen takia. Ei kai tässä voi muuta kuin katsella ja odotella.
 
Ekassa raskaudessa ei ollu oireita, nyt tämä toinen 8+4 eikä muuta kun väsyttää vähä enemmän ja närästää välillä.
Ei oo ollu pahoinvointia tai etomista eikä toivottavasti tuukkaan.
 
Mulla oireettomuudesta valittaminen vissiinkin auttoi kun pari päivää sitten veti jopa toisen tissin kipeeks, ientulehdus hyökkäs suuhun ja nyt lievä kuvottelukin nostaa päätään. Ja väsymys on todella kova varsinkin iltapäivisin. :)
 
Huh, kun oireiden loppuminen on pelottavaa. 9+4 tänään ja kaksi päivää yhtäkkiä ilman väsymystä ja huonoa oloa. Miten voikin olon parantuminen tuntua näin väärältä!
 
M&S siis mä oon nyt vaan päätellyt että etominen ja palelu sun muu voi loppua tasan 9+0. Niin mulla kävi. Ja todistettavasti siellä tänäänkin tosiaan sydän pamppaili. Kyllä mä sitä pari päivää hermoilin ihan todenteolla, mut nyt on jotenkin ihan rauhallinen olo.
Mulla ei tällä hetkellä siis myöskään ole juuri mitään oireita. Väsymystä joo vähän, mutta jaksan illalla valvoa joku parikin tuntia pidempään kun vielä pari viikkoa sitten..
Kyllä mä uskon että meidän masuissa on kaikki kunnossa :) taidamme vain kuulua niihin onnekkaisiin joilla alkuraskauden oireet loppuivat aikaisemmin kuin valtaosalla..
 
  • Tykkään
Reaktiot: M&S
Väsymys muuttui unettomuudeksi öisin, mutta huonovointisuus palasi tänään. Aika monta päivää meni ilman, joten on tosiaan varmaan vaan vähitellen helpottamassa. Ehkä seuraavaa oireetonta kautta osaa jo arvostaa. :)
 
M&S sitä oireettomuutta odotellessa tosiaan! Kadun jo että valitin sitä, viikon ollut hirveä olo koko ajan, päivät väsyttää ja öisin ei saa unta :sad001 tuntuu kylläniin erilaiselta kuin eka raskaus, ei mulla ollut näin hirveitä oireita ikinä...
 
Täällä vietetään ensimmäistä suht normaalia päivää 4 viikkoon. Huono olo on kadonnut kokonaan. Tissit on vähän kipeet ja väsyttää aika paljon, mutta kertaakaan ei ole vielä vatsan sisältö kääntynyt ympäri eikä pyrkinyt ulos. Eilen sain dopplerilla sydänäänet kuulumaan joten mielelläni luopuisin tästä pahoinvoinnista. Olo on jotenkin epätodellinen kun on pystynyt syömään ilman oksennuksen pelkoa :confused:
 
Mulla rv5+6 meneillään ja vain arat rinnat, ja outoja isoja finnejä kasvoissa, ei mitään muita oireita, on juuri ollut tuollainen huolestunut olo, kun kolme aiempaa raskautta on ollut sitä pahoinvointia ja väsymystä heti alusta.. Mutta ehkäpä ne oireet sitten ovat pian tulossa niin kuin sinulla kävi? Odottelen vaan että pääsisin neuvolaan ja näitä ajatuksia purkamaan, onhan täällä paljon rauhoittavaa tietoa myös, kiva kun ei ole yksin.
 
Huoh, eilen helpotti pahoinvointi ja tänään myös ollut hyvä päivä. Hetkellisesti ihan aavistus kuvottanut sillon tällön, eli oon ihan hysteerinen jo. Ja samperin kotidopplerilla ei löydy sykettä. Joo oon ajoissa kun tänään on 9+3 menkoista, pari päivää vähempi oli ultran mukaan. Mut nyt, neukussa kun ei vielä kuunneltu sydänääniä, mun pitäs odottaa 13pv nt-ultraan! En kestä! Mä jo mietin yksityiselle menoa ultraan mut oikeesti se maksaa 160€, onko mitään järkeä käydä toistamiseen yksityisellä?! Oon kyllä kovin stressaantunut, kun mietin vaan ja oon huolestunut. :sad001
 
Mulla nyt toinen raskaus ja omien laskelmien mukaan olis viikkoja 6+2 eikä oireita oo juurikaan ollu toisin ku eias raskaudes olin niin kipee. Oon kas miettiny et mahtaako masus olla ketää ku oon niin oireeton, mut kai ne oireet sieltä sitte josai vaihees tulee
 
Mulla ainakin helpottaa pahoinvointi jo samalla viikolla. Oli poissa joitain päiviä, palas takas ja nyt taas poissa. Ei tarvii tarkoittaa mitään huonoa! Kotidopplerilla sydänäänien löytäminen oli suhteellisen mahdotonta ja vaikka me ehkä löydettiin 9+5, niin tosi lyhyen aikaa ja hirveellä painamisella ihan häpyluun alle.
 
Rv 8+ 5 ja heräsin oireettomana. Ensimmäinen raskaus joten en oikein tiedä mikä on normaalia. Ar ultrassa kaksi viikkoa sitten näkyi terhakka syke ja kaikki oli hyvin. Pelottaa! Ainoa oire on tällä hetkellä sellainen nippailu vatsassa mitä ei ole aikaisemmin tuntunut..
 
Esikoista odottaessa voin pahoin 8.-16. viikot. 9.-10. viikolle osui yksi hyvävointinen päivä. Muistan kuinka nautin siitä, kun pystyi käymään lenkillä ja ottamaan päikkärit (sillon pahassaolossa päikkärit teki vaan huonomman olon). Sitten, kun pahaolo lopullisesti viikkojen kuluttua helpotti, tapahtui se vähitellen.

Minulla nyt rv 8+2 ja eilen oli pahoinvoinnin suhteen yllättävän hyvä päivä. Tänään se on ottanut eilisen vahingon takas.

Km-raskaus oli melko oireeton syystä tai toisesta, mutta raskausoireiksi tunnistettavia oireita oli. Minulla ne ei hävinneet yht'äkkiä vaan pikkuhiljaa hcg:n laskiessa ajan kanssa. N viikon ajan kohdun tyhjentymisen jälkeenkin oli vielä oireilua.

Itse keskenmenon jäljiltä olen pohdiskellut tuota mahatuntemusten seurailua. En usko, että sinällään sitä hetkeä, kun alkion sydän lakkais lyömästä tms., tuntee (siis, jos olisi keskeytynyt km). Ja kaikenlaiset mahatuntemukset kuuluu myös normaalisti etenevään raskauteen. Kohdun tyhjentymiskivut on erikseen ja ne teki selväksi kyllä mitä tuleman on.

Tuli nyt vähän muunlaistakin pohdintaa kuin vaan oireettomuudesta...
 
Takaisin
Top