Kokemuksia keltarauhashormoneista?

MrsBee aaa nyt ymmärsin :) joo tuhru on siitä ikävä juttu, että se vetää maton kokonaan jalkojen alta ja saa odottamaan seuraavaa kiertoa :/
 
Jep Larissa, sanopa muuta! Tosin mulla ei tuhru jäänyt pois/loppunut siinä alkaneessakaan raskaudessa, että välttämättä ei siitäkään pitäis vetää johtopäätöksiä. Tosin pahoin pelkään, että se jatkui juuri siksi koska kaikki ei ollut ok.

No, noin viikko piinaa jäljellä ja muutama "tuhrunappi":D otettavana!
 
Uskon, että se tuhru johtui silloin siitä että kaikki ei ollut ok. Tai toisaalta, mistä sen tietää. Onhan monilla tuhrua normaalissa alkuraskaudessakin!

Minäkin pääsen kohta taas aloittamaan "papanat" :grin Tänään tuli o+ tikkuun eli ovis lienee huomenna kp 12. Jos tästä kierrosta ei plussaa tule niin joudun lääkärin määräyksestä ottamaan e-pillerit käyttöön 1-2 kierron ajaksi. Touko-kesäkuussa aloitetaan koeputkihoidot, joten yritetään ennen niitä hillitä endometrioosin leviämistä e-pillereillä. Ei edes harmita, sillä uskoa plussaan ilman rankempiä hoitoja ei juurikaan enää ole. Hyvä vaan, jos tuolla keinolla saataisiin parannettua meidän mahista onnistua koeputkihedelmöityksellä. Hullu ajatus sinällään, että yli 1,5 vuotta on oltu ilman pillereitä jotta saataisiin lapsi ja nyt pitää ottaa pillerit takaisin käyttöön, jotta raskauden mahdollisuus paranisi hoidoissa :grin
 
Larissa: Kuulostaa ja tuntuu varmasti hassulta nyt ottaa pillerit käyttöön, mutta ehkäpä niitä ei kohta tarvitakaan ja toinen plussa yllättää parin viikon päästä :wink Joka tapauksessa hyvältä kuulostaa, että suunnitelmat hoitoihin on. Onnea kierron loppuun!

Ja tosiaan, silloin kun etsin tietoa alkuraskauden vuodosta ym. Niin tulin siihen tulokseen, että samoin kuin melkein mikä oire voi olla joko raskausoire tai normaali oire kuukautiskiertoon liittyen, niin vuotokin melkein missä vaiheessa raskautta voi olla normaalia tai ei ja vuodottomuuskaan tai raskausoireet ei takaa onnistunutta raskautta..eli ei voi oikein itse tehdä asialle mitään, mutta se on se just pirun vaikea asia, kun ei ole omissa käsissä ja ei voi tietää..
 
Heippa Larissa ja MrsBee! En ole koskaan ennen mihinkään foorumeille mitään kirjoittanut, mutta halusin tulla kertomaan kokemukseni Terolutista, joten oli pakko luoda omat tunnukset :D

Tosiaan, olemme yrittäneet saada lasta jo yli 1,5 vuotta ja sain gyneltäni viimein Terolut kuurin satunnaiseen tiputteluvuotoon ja epätasaiseen kiertooni. Minulla on kierrot yleensä noin 29-36 pv. Otin ensimmäisen kuurini helmikuussa ja tiputteluvuoto loppui kuin seinään. Siitä oli siis todellakin apua. Noh, en osaa sano tuliko teroista mitään erikoisia sivuoireita, nimittäin tulinpa tuosta samaisesta kierrosta myös raskaaksi! Ensimmäistä kertaa elämässäni tein positiivisen raskaustestin!

Onni päättyi kuitenkin lyhyeen, nimittäin sain spontaanin keskenmenon rv 6+0. Nyt odottelenkin ensimmäisiä kuukautisia keskenmenon jälkeen ja odottelen, että pääsen taas pikimiten aloittamaan uuden Terolut kierron.

En osaa sanoa oliko kyseessä vain uskomaton sattuma, mutta haluaisin silti uskoa, että tuo keltarauhashormonilisä oli juuri se ratkaiseva tekijä meidän lapsettomuuteen :)
 
Hei Alina! Pahoittelut keskenmenosta :sad001 mutta toivottavasti uusi kuuri auttaa tuomaan pysyvän plussan :)

Meille keltarauhashormonit yksinään eivät ole tuoneet plussaa ja lapsettomuuden syyksi paljastui endometrioosi. Ensi kuussa pääsemme ivf-hoitoon ja toivomme että se viimein toisi meille elämämme ensimmäisen plussan ja onnistuneen raskauden :Heartred
 
Heippa! Pahoittelut keskenmenosta! Sain itse joulukuussa samoilla viikoilla melkein km ja nyt oli maaliskuussa kemiallinen, ja silloin oli käytössä lugesteron. Eli ainakaan nyt ei auttanut nekään eikä vuodottomuus. Tämän kuun kierto meni ilman lugeja, koska ne oli loppu. Ovulaation aikaan tuli vähän tuhrua ja joskus dpo 9 paikkeilla, mutta sitten loppuikin. Nyt dpo 13 eikä tuhrua, luomuna! Outoa...mutta hyvä merkki kai. 1-2 pvn päästä alkanee menkat ja olen onnellinen tuhruttomista päivistä :-)

Plussausonnea pikaisesti kaikille!
 
MrsBee, naistenpolin ylilääkärin mukaan progesteronikuuri muutaman kierron ajan voi "boostata" kehoa toimimaan oikein ja tuottamaan kunnon keltarauhasen jolloin tuhru pysyy pois luomunakin. Ehkä sinulla on kyse tästä? :) toinen mahdollisuus on, että raskaus on alkanut ja hcg tehostaa keltarauhasen toimintaa ja siksi tuhru alkoi mutta myös loppui :wink eli toivotaan että menkkoja ei saavu sinne :wink
 
Ok. Ehkäpäs siitä on kyse, pitää seurata miten jatkossa. Yritän olla varmaan ens kierronkin ilman, ellei selvä tiputtelu ala. Ja siis en usko olevani raskaana...tänään nega ja veikkaan huomista kp1: si.
 
Minä toivoisin myös, että kun saan nuo pari terolut kiertoa vedettyä, niin seuraavat luomukierrot tasoittuisivat normaalimmaksi. Seuraavaa kiertoa odotellessa :wink

Tänään on vasta dpo 4. Onnistuin jotenkin ihmeen kaupalla bongaamaan ovulaation cb testeillä keskenmenon jälkeen. Helpottaa vähän oloa, kun on joku käry, että missä vaiheessa kiertoa mennään :)
 
Ihan mielenkiinnosta että Millaisia ohjeistuksia teillä on ollut teroihin? Itsellä oli kp15-25... tää oli kierron tasaamiseen...
 
Täällä pian terokutteja syöty 7kk.
En kyllä ole huomannut mitään huonoja sivuoireita. Terojen avulla olen saanut tasattua kiertoa, mutta ilman niitö ei luomusti menkat ala.
Pelköstään ne ei auta raskautumiseen vaan tarvitaan jotain lisää ja mitä se on selvinnee kai tässä kuukauden sisään, kun menkat alkaisi ja pääsee alku ultraan.
 
Takaisin
Top