Kokemuksia keltarauhashormoneista?

Larissa: dpo 13/kp 25 alkoi aavistus tuhrua, seur pv jo enemmän ja sillon en enää laittanu edes lugea (taisin käyttää yht. 12). Dpo 15/kp27 tuli kunnon menkkakivut ja kp 1 laskin siitä. Eli ei tärppiä, eikä 200 mg estänyt tuhrua/menkkoja. Loppukiertoa kohti naamaan ja rinnuksiin alkoi tulla näppyjä kauheesti. Et tällasta täällä, uutta yritystä kohti :p
 
Jos tuhru alkoi vasta dpo 13 niin sullahan oli hyvä luteaalivaihe ja kiinnittymiselle oli täydet mahikset. Mun mielestä tuhru alkoi siis myöhään ja jos olisit ollut raskaana niin tuhrukin oli jäänyt varmaan tulematta. Eli luget toimi! :) Monilla alkaa kuulemma menkat lugen läpi jos ovat alkaakseen, eli ehkä sulla alkoi tuhru kun menkkojen olisi pitänyt alkaa? mites tämä kierto, jatkatko lugen kanssa?
 
Ihanan positiivisesti ajateltu Larissa :) Ja joo sinänsä ihan ok vs siihen että alkoi jo dpo 10 tuhru.
Mulla on vielä ainakin yhteen kiertoon lääkkeitä, joten käytän varmaan ne kans, jos bongaan oviksen. Ehkä testaan tällä kertaa yläkautta,oli sitä töhnää nimittäin jo sen verran loppupäivinä että...

Toivon nyt kunnon megaovista tissikipuineen päivineen, kun ei sitä nyt tullu edes näiden kanssa :rolleyes: Sitten voisin kokeilla taas pari kiertoa ilman lääkettä ja katsoa miten käy. Sitten alkaakin olla sen verran kiertoja takana, jos ei tärppiä tule, että vois soitella gynelle uudestaan ja miettiä pitääkö jotain lisätutkimuksia kenties tehdä.
 
Ois taas kysymys lugeista:
- Voiko olla jotain haittaa siinä tapauksessa, jos tulisin raskaaksi, että otankin nyt suun kautta tabletit?
Mua alko se töhnän määrä ärsyttään ja päätin kokeilla näin. Mutta nyt mua mietityttää, et jos tärppääkin ni voiko olla haittaa..
 
MrsBee, ei voi olla haittaa :) keltarauhashormooni on normaali hormooni raskauden aikana (ylläpitää raskautta). Mutta alakautta ne vaikuttaa paremmin.
 
Kiitos varmistuksesta Larissa! En oikein tiedä mistä ajatus tuli, mutta tuli kuitenkin. Ehdin jo muutamat nim. aukoa dosettiin valmiiksi tässä :wink Outo "oire" nyt kyllä tänä aamuna, vähän rusehtavaa tuli vv:n mukana..Eilen siis eka luge ennen nukkumaanmenoa ja dpo 3. Joko mun kierto on nyt ihan pyllyllään tai jotain outoa tapahtuu...tietty mietin heti kiinnittymistä, mutta siihen on toisaalta kovin aikaiset dpo:t :rolleyes:
 
MrsBee, dpo 3 on kyllä toooosi aikasta kiinnittymiselle. Tuossa vaiheessa munasolu on vielä matkalla kohtuun. Mulla alkaa joissakin kierroissa tuhru heti ovulaatiosta, toivotaan että sulla ei ole sitä. Jos se on ruskeaa eli ns vanhaa verta niin sehän voi olla ovulaatiosta?
 
No niimpä..tosin tarkkaan en tiedä milloin ovis ehkä todellisuudessa tapahtui, kun oli niin vähäiset oireet, mutta jos se tuli vähän jälkijunassa plussasta, niin vois passata tuon vuodon suhteen. Jos on oviksesta johtuvaa, niin toivon mukaan siellä on nyt kunnon munasolu sitten irronnut, koska yleensä mulla ei tule vuotoa :wink

Argh, toivottavasti meidän tallettelut ei loppunu sit liian aikaisin, dpo 0 jälkeen ei puuhailtu lainkaan :confused:

Ja siis en ainakaan muista, että "luomuna" ilman pillereitä tms ois tullut ns. välitiputteluja tai näin aikaisin alkanut tuhruttaan.
 
Nythän tää vasta mielenkiintoiseksi meneekin, eilen tuhruttelu lisääntyi jo melko veriseksi vuodoksi, illalla ja aamulla tuli jo sen verran, että jos ei ois kp 17!! niin veikkaisin menkkoja alkavaksi, siis mitvit?! Nyt tulee on-off noin joka toinen kerta, kun vessassa käy..:sad001
 
MrsBee, mulla on parissa kierrossa alkanut tuollainen on-off verinen vuoto lähes heti ovulaatiosta ja sitä on jatkunut menkkojen alkamiseen. Yleensä luteaalivaihe on tuolloin jäänyt myös lyhyeksi. :/ Se on perseestä ja mun tapauksessa aiheuttajana endometrioosi. Luget kyllä ehkäisee tuollaisenkin vuodon jos ne ottaa alakautta.
 
Muokattu viimeksi:
Argh! Voi ei, kuulostaa tosi kurjalta Larissa.

Hitsi vie, ei tällaista aiemmin ole ollut, nyt kun ois aika toimia kropan "oikein", niin kaikki heittää häränpyllyä! Mulla ei tietääkseni pitäis kai olla mitään endoon vittaavaa, mut ei kai tää enää nyt ns. normaaliakaan oo :sad001 Pitää kokeilla tänään sit alakautta taas lugea ja seurailla.

Taitaa olla kohta aika mennä gynellä käymään...pääsisköhän tällaisilla "vaivoilla" ja 31-v iällä julkiselle vielä? Yritystä nyt 7. kierto ja se yks km takana nyt tällä välin...:confused:
 
Mrs.Bee mua alkoivat julkisella tutkimaan vähän päälle puolen vuoden yrityksen jälkeen kun oli koko ajan ollut tuhrua tai kuvailemaasi vuotoa kierron lopussa. Siitä vuosi eteen päin ja vasta nyt löytyi endo tammikuussa. Ekan vuoden verran oli "vain" ylimääräistä vuotoa, sitten alkoi epämääräiset ja elämää häiritsevät kivut. Ultrassa näkyikin tammikuussa iso endopesäke vasemmassa munasarjassa. Eli kannattaa kysellä omalääkärillä tk:sta voisiko lähetettä saada eteen päin. Ei tämmöiset välivuodot ole normaaleja. Muista vaan sitten itse olla tiukkana ja vaatia niitä tutkimuksia!
 
Kiitos Larissa vastauksista! Mä seuraan tilannetta enintään seuraavan kierron ajan ja otan sit yhteyttä, on tässä tosiaan tullut tuon tiputtelun lisäksi epäs.kiertoon 25-32 pv ja kipuja välissä enemmänkin yhdynnän aikana ym (yhdistän kyl ovulaatioon). Ei haluaisi liian pitkään odotella, mutta oon jotenkin skeptinen miten julkisella otetaan tosissaan ja lähdetään selvitteleen..
 
En halua nyt maalailla piruja seinille, mutta ovulaatio- ja yhdyntäkivut ovat myös endometrioosin oireita. Sinuna en kovin kauaa odottelisi vaan ottaisin yhteyttä omalääkäriin. Tk-käynnin jälkeen saattaa mennä kuukausia tai puolikin vuotta ennen kuin pääsee tarkempiin tutkimuksiin. Mulla on nyt ikää "vasta" 29 vuotta ja joka tapaamisella ovat muistuttaneet että ei kannata pitkään odotella hoitoihin hakeutumista. Ja nyt kun löytyi tuo endo niin kevään aikana päästään jo onneksi ivf-hoitoon.
 
Ok:) Etkä turhaan maalaile vaan hyvä vain, kun kerrot omasta kokemuksesta! Mä oon itseasiassa itse joskus aikoinaan epäillyt tota (kin), mutta kukaan gyne ei oo tarttunut mun kertomiin oireisiin, eikä ainakaan viimeksi ultratessa kai mitään epäilyttävää näkyny. Kun kerroin ovulaatio/yhdyntäkivuista, niin ei pitänyt mitenkään erityisenä..

Ei mulla kyl ainakaan niin kipeä oo koskaan ollut, kun sun kertomuksia olen tuolla toisaalla lukenut. En osaa edes kuvitella miten inhottavaa sulla on jatkuvasti endon kans ollut :sad001

Parempihan se on selvittää ennemmin kuin myöhemmin, pitää aloittaa selvittämällä kuka ja missä mun omalääkäri on :p

Toivon kyllä kovasti ettei siitä ois kyse, tai että luomuna vielä tulis, koska jos ei oo muita vaihtoehtoja, kuin hoidot, en tiedä lähteekö mies niihin mukaan :sad001
 
MrsBee, todellakin toivon että sulla ei ole endoa! Eikö mullakaan näitä kipuja ollut ennen lokakuuta, sitä ennen ainoa oire oli loppukierron tuhru. Endon oireet on monikirjoiset riippuen siitä missä sitä on ja kuinka pahasti se on levinnyt. Mulla on tosiaan toi pesäke munasarjassa, joten se "onneksi" näkyi ultrassa. Muuten endoa ei juuri ultrassa voi nähdä saati ultralla sulkea sitä pois. Monilla endolaisilla on pahat kuukautiskivut, mulla ei niinkään vaan ovulaation aika on pahin. Tällä hetkellä olen onneksi lähes kivuton, kiitos ruokavalionmuutoksen! :)

Mutta se tästä aiheesta! :D toivottavasti saat pian plussan luomuna etkä rankempiin hoitoihin ikinä joudu. Meillä olin sekä minä että mies alunperin rankkoja hoitoja (ivf) vastaan, mutta niin se mieli muuttui molemmilla kun löytyi tämä endo ja aika käy vähiin. Täytyy siis yrittää tulla raskaaksi keinolla millä hyvänsä tai alkaa hoitamaan endoa. Nämä kaksi sulkevat toisensa pois.
 
Mukava kuulla Larissa, jos ruokavaliomuutoksilla olet kivut saanut vähemmäksi! Aika hurjaa, jos noin lyhyessä ajassa voi kivut yltyä :oops: Mulla on yleensä ekat 1-2 pv menkoista pakko ottaa särkylääkettä, mutta apteekin perus särkylääkkeillä pärjään ja oon pitänyt sitäkin "normaalina"..:confused:

Mä luulen, että olisin itse ivf:n ainakin valmis, mutta miehestä en oo varma, ei olla vielä ehditty siitä kovin juttelemaan, hällä kun on kovin suuri luotto että kyllä se meille jossain vaiheessa suodaan luomuna...no hyvä että edes toisella on :rolleyes: Hänen puolelta kirkko ja uskonto vaikuttaa enemmän arkielämään ja pahoin pelkään ettei "keinotekoiset" hoidot ole sitä, mitä he suosittelevat/hyväksyvät :sad001 No ei pidä vielä murehtia liikaa..

Hups!Menipäs tosiaan vähän asian vierestä :p
 
Väliaikatiedotus täältä :p

Vuoto loppui ainakin toistaiseksi 3 pvn jälkeen. Auttoiko alakautta ottaminen vai oliko jotain välivuotoa, joka ois loppunut muutenkin, vaikea sanoa? Tänään aamulla lorahti suoraan sanoen ihan märäksi housut, mukana oli myös lääkemössöä, mutta muutakin kirkasta vuotoa :eek:

Oviksesta ois n. viikko nyt ja toinen viikko oletettuihin menkkoihin jäljellä.

Luin, että osalla on keskenmenokin saattanut aiheuttaa välivuotoja yms. joten jään vielä kuulostelemaan kuitenkin tilannetta seuraavaan kiertoon (+ahdistaa lääkärille meno...).
 
MrsBee, mie uskon että alakautta ottaminen auttoi :) itse jouduin jossakin kierrossa aloittamaan luget myöhässä verikokeiden takia. Heti oviksesta alkoi verinen tuhru, mutta se loppui kun aloitin luget. Tsemppiä sinne ja toivotaan että tämä on sun plussakierto! :)

Jos sun vuoto alkoi jo dpo 3 niin se ei voi johtua keskenmenosta, sillä tuossa vaiheessa ei ole raskauskaan alkanut.

Mulla lisääntyy myös v.vuoto lugen kanssa ja tosiaan tolleen lorahtelee :D
 
Kiitos Larissa!

Juu siis tarkoitin joulukuisen keskenmenon jälkeen, jos on vielä hormonitoiminta harakoilla jotenkin :wink

Katsotaan miten tässä käy!Luotto oli kumman suuri ennen tätä tuhruttelua, nyt odottelen vain jo melkein seuraavaa kiertoa...
 
Takaisin
Top