Koira ja raskaus

Normaalisti töhöttävät koirat on alkanu vaan pötköään vieressä.. Kauankohan tällänen kestää, on aika mukavaa vaihtelua. Ja vahtiminen jatkuu.. Eilen haukuttiin isäntäkin pystyyn ku ovesta tuli, sehän voi olla vaikka mikä tunkeilija.
 
Joo meil on ruvettu vahti haukkumista ihan kaikille tekemään pihalla. :sad001 se ei oikein luottamusta kasvata vastaan tulevaan kohtaa. Muutenkin ihmiset väistää kauas kun kävellää, vaan rodun leimaamisen takia. Vaikka toinen on ihan kiltti.
 
Toi rotuviha on niiiiin pyllystä! Meiän saksari kyllä on vahtinut mua tiukkaan aina, mut nyt on nöffi liittyny jengiin. Ite säikähtää eniten ko se haukku tulee niin kumeasti!
 
Niin on. Ihanko se koira olis erirotusena yhtään sen kiltimpi tai pelottavampi. :D kaikista roduista löytyy mätiä, mutta yleensä sekin johtuu sieltä hihnan toisesta päästä. Varsinkaan jos se ei oo aikasemmin kauheesti tehnu sitä :D
 
Meillä on pieni terrieri. Toinen lapsi tulossa. Jännitin ekassa raskaudessa miten arki sujuu koiran kanssa, mutta hyvin itse pärjäsin vaikka ulkoilutus pääasiassa on minun vastuullani. Tein ihan viimeiselle viikolle asti metsälenkkejä, vähän vaan tahti hidastui :D Ja koira suhtautui hyvin uuteen tulokkaaseen. Pari viikkoa synnytyksen jälkeen oltiin taas metsälenkillä, vauva kantoliinassa takin alla :)
 
Onko muiden koirat hillinneet hyppimistä? Nöffipoika on vielä nuori ja villi, mutta +50kg sylissä ei oo tunnu näin kipeinä kivalle. Nyt on tyytyny vaan nojailemaan jalkoihin eilen ja tänään. Hämmentävää..
 
Täällä on kaksi ranskista Lähinnä jännittää miten hermo kestää pukemis hommia,näille kun tarvii talvisin pukea haalarit..sitten pitää topata ittensä ja tulevaisuudessa vielä ipana. Toinen näistä karva muruista on vielä aivan adhd ja saapi nähdä kuinka vaunujen vierellä kulkeminen onnistuu Muuten vauvoista ja lapsista nämä tykkäävät ja ovat kiinnostuneita. Itsellä ei siis ole lapsia vielä muualla kuin masussa muhimasa nyt,mutta ystävien lapsista on nämä kokemukset.
 
Alien&I: Toivottavasti sun kunto pysyy hyvänä raskaudesta huolimatta. Mulla itselläni on sidekudossairaus ja vuosi sitten tuli pt kuvioihin. Sisällä pystyn pari metriä liikkumaan kävellen muuten tuolissa. Nyt jos vie saan raskausajan kokea joskus niin kyl se varmasti erilaista on kuin ennen. Ja lapsen kanssa olo muutenkin. Ei voi yksin mennä vaunuttelemaan. Voi vain kelata mukana jne. mut kai siihen tottuu :)
 
Meillä chihuahua ja onneksi tottunut erikoiseen hyvin, menee hermot vain sen merkkaus vammaa ja kun aina pakkasilla saa pukea, voipi olla että ei hermot kestä sitä jossain vaiheessa ja joudun sen taas hoitoon välissä laittamaan äidilleni.
 
Onko mahollista että koira koittaa suojella muilta kotieläimiltä? Vähän väliä jompikunpi uros istuu vieressä ja kyttää ettei kissat vaan pääsis lähelle.

Nöffi on myös alkanut laskemaan päätä syliin, ei ole aikaisemmin moista tehnyt.
 
Oon lukenut, että uroksilla voi tulla ns. tiineen nartun omistus-syndrooma, eli lauman alfa omistaa kaikki lauman tiineet nartut. Tästä johtuis ylisuojelevaisuus muita eläimiä ja ihmisiä (varsinkin uroksia ja miehiä) kohtaan.
 
Meillä chihuahua uros viime raskaudessa meinasi alkaa nyrkkisääntö miestä jos se oli mun sylissä ja mies tuli lähelle.
 
Onkohan kellään kokemusta amstaffista(Amerikanstaffordshirenterrieri) lapsien kanssa tai miten tulee ottaa vastaan lasta. Ite odottellen esikoista, hiukan alkanut epäilee tuleeko lainkaa tykkäämään. :D mitenköhän sitä vois harjoittaa sitten.. pelottavia ajatuksia vaan tulee mieleen, en tiedä kyllä miksi, raskauden piikkiin?
 
Meidän koirat on niin hölmöjä ettei ne tajua mitään vaikka raskaana olen ei huomannut edes esikoisesta yhtä hölmöjä on edelleen ihania hölmöjä :laughing002:Heartbigred
 
Itekin oon miettiny että miten koirat ja vauva tulee toimeen. Nöffi on niin iso että jyrää vahingossa kaiken jos ei kato eteensä ja saksarilla tulee ennen syntymää jo 10v mittariin. Vanhus on vähän nivelrikkoinen ja kipuärtyisä ajoittain. Kunpaakaan ei ole totutettu lapsiin, sukulaisten mielestä mun koirat on "liian isoja ja pelottavia" :angry1'
 
Alien: minullakin oli saksanpaimenkoira kun esikoista odotin vuosia sitten. Kaikki muut sitä pelkäs että syö vauvan. :) minä ja mies ei. Oli kyllä ihan huippu koira lasten kanssa. Pitää varmaan vaan aluksi katsoa tilannetta miten koira suhtautuu. Nyt meillä on cockeri 1vuotta. On niin mustis minusta että yrittää ängetä väliin jos lapsi sylissä :) ei ole kuitenkaan vihainen. Tervepäinen on joten uskon että hyvin tulee menemään.
 
Aattelin hommata leikkikehän jossain kohtaa ni ei tarvitsis kytätä kuka istuu kenenkin päälle. Tietenkin iso koira saa sitä siirrettyä jos on keskellä lattiaa, mut oikealla koulutuksella tuskin on sitäkään vaaraa. Fiksuja otuksia eläimet kuitenkin :)
 
Meidän kleini uros on alkanu vahtaamaan mua, jatkuvasti seurailee ja tökkii kuonolla. Käy myös viereen nukkumaan, mitä ei oo aiemmin tapahtunut oikein kun viihtyy viileällä lattialla parhaiten :)
 
Myös meillä on koira, Jackrusselinterrieri. Ensimmäisen raskauden aikana ajattelin, että lenkkeilen koiran kanssa pitkiä lenkkejä niin pitkään, kun vointi sallii ja sehän onnistui ihan loppuun saakkaa. Ainut hetki, kun en pystynyt oli kesän kuumat helteet mutta silloinkin pystyi illalla. Vauvan syntymän jälkeen uskaltauduin lenkeille heti mutta tein alkuun pienia max 20min ulkoilutuksia vauvan vuoksi mutta parin viikon päästä pystyimme jo pidentämään lenkit.
Nyt toisessa odotuksessa haaveilen, että pystyisin samaan eli tekemään pitkiä lenkkejä yhdessä koiran sekä taaperon kanssa :)
Hyvin on tähän mennessä mennyt. Meidän terrieri on energinen ja kaipaa päivittäin yli 10km lenkkejä.

Nyt kieltämättä etukäteen jännitän, että miten sitten, kun on vauva, taapero ja koira..Yaiks.

Koira sopeutui tähän meidän esikoiseen hyvin. Omaksui nopeaa uuden rytmin ja muutuvan rytmin päiväunien ja liikkumisen suhteen. Ja nyt, kun vauva on taapero, niin on hauskaa seurata, kun ovat päivä päivältä enemmän samalla aaltopituudella..leikkivät..tekevät kepposia yms :)

Raskauden myötä koiramme on alkanut käpertymään minun syliin ja mahan lähettyville enemmän. Yleensä raskauden loppuvaiheessa enemmän. Äitini kertoi, että koira aavistaa lähestyvän synnytyksen..On jännää seurata lähempänä syyskuuta, että muuttuuko koiran käyttäytyminen.
 
Takaisin
Top