Kivut ja säryt

Odotan oikeen innolla mitä raskaus tuo tullessaan kun rupee maha kunnolla kasvamaan, nyt jo ottaa selästä.. Mulla on diagnosoitu skolioosi eli 20 astetta kiero selkäranka rintarangan/lapaluiden välissä, välilevynrappeuma, välilevynpullistuma, fasettinivelissä kulumaa, olkapäässä kiertäjäkalvosinoireyhtymä sekä epäillään alkavaa reumaa oireista päätellen sekä reuman antigeeni todettu veressä :sad001

Saa nähdä tehdäänkö mulle suosiolla vaan sektio, itse en ainakaan välttämättä haluaisi ottaa sitä riskiä että selkä vahingoittuisi enemmän alatiesynnytyksessä.

Rv 12 viikolla mullakin esiintyi vahvoja toispuoleisia vatsa"kipuja", mutta nyt ei oo tuntunu viikkoon yhtään mitään eikä muutenkaan mitään oireita selkäsärkyjä lukuunottamatta :angelic:
 
Tänään jumpan jälkeen vatsa on ollu tosi kipeä. Ketuttaa, ei näköjään mitään aerobista ylävartalon lihasjumppaa voi tehdä, kun kaikki vaikuttaa vatsalihaksiin. Taidan käydä vaan tanssipainotteisila tunneila, ni ei tarvi kärsiä.
 
Mulla alkanu issias vihotteleen oikealla puolella. selkäkivunkin kestää jos vertaa issiakseen.
 
Täällä reissun jäljiltä selkä aivan jumissa ja todella kipeä :sad001 mille viikolle asti voi käydä hierojalla? Haluaisin mennä yhdelle tietylle mutta sinne aina pitkät jonot.. :sad001 nyt mennään viikolla 17
 
Mun tietääkseni voi hieroa ihan loppuun saakka.

Olin viikonlopun vaeltamassa. Illalla pitkäkseen oikaistessa alaselkä oli kipeä ja vikana iltana en meinannu päästä sen takia enää ylös saunan lauteilta.
 
Mulla on välillä kipua alaselässä/lonkassa. Tulee jos kantaa painavaa tai kumartelee paljon. Mulla on notkoselkä, niin varmaan kipu tulee siitä, kun nivelet löystyy. Oon yrittänyt päivittäin tehdä syviä vatsalihaksia, jos se vähän auttaisi tukemaan selkää. Kun se kipu iskee, ei meinaa päästä seisomaan suoraan ja on vaikea astua vasemmalla jalalla :shifty: Auh!
 
Mulla kans on tommosta toispuoleista kipua/särkyä.. Tai ehkä ennemminkin jomotusta.. Pystyn kävelemään ja seisomaan normaalisti mutta tuntuu todella inhottavalta.
 
Mulle tuli viime viikolla outoja mahakipuja, ensin ajattelin että ne kuuluvat kasvukipuihin mutta kun eivät loppuneet ja häiritsivät enemmän kävin virtsa -ja fluorikokeissa. Syy selvisi emätintulehdukseksi ja sain antibioottikuurin, onko muilla ollut tulehduksia? Ei ollut mitään muita tulehdukseen viittaavia oireita kuin mahakipu, jos yhtään epäilee onko tämä normaalia, kannattaa pyytää lähetettä testeihin. Esikoista odottavana kun ei tiedä mikä on "normaalia" kipua ja mikä ei.
 
Joo siis vaikea oikeasti tietää mikä on normaalia ja mikä ei :sad001 ja jos googlettaa juttuja niin sit iskee vaan paniikki..
 
onko kenelläkään penikat kipeänä? nyt huomannu raskauden aikana että kipeytyvät ihan lyhyestäkin kävelystä eikä jaksa turhaan seisoskella. olen itse aika hyvin välttynyt turhilta kiputiloilta mutta odottelen niitä kyllä tässä. en jotenkin viiti näin raskauden alkuvaiheessa syödä panadolia koska uskon että tarvitsen niitä enemmän loppu vaiheessa. tottakai jos nyt paikat todella kipeänä tai tulen itse kipeäksi niin tottakai asia eri.
 
En ite oo huomannu että penikat kipeytyisi normaalia enempää mutta jos jännittää lihaksia jaloissa niin kyllä sillai oudosti kipuilee.. Melkein niinku lihas jumissa tai suonenveto..
 
joo olen vain ihmetellyt kun ne ovat tällä hetkellä todella herkät eikä uskalla edes aamuisin venytellä sängyssä ettei menisi mikään paikka lukkoon :happy:
 
Minkätyyppisiä justiina nuo kivut olivat ja olivatko ne "tauotta"?
Itselläni on ollut parin viikon ajan alavatsa/ nivusalueella kipuja, mutta olen ajatellut niiden olevan paikkojen löystymiseen liittyvää. Kipu ei ole särkevää, vaan ennemminkin painon tunnetta noilla alueilla, jonka voimakkuus vaihtelee ja välillä poistuu kokonaan. Virtsatietulehdus testattiin viime viikolla, mutta mietin pitäisikö testata vielä emätintulehduskin.
Mietin myös voisivatko olla harjoitussupistuksia, mutta en osaa sanoa onko maha "kovettunut" näiden tuntemusten aikana, mielestäni koko mahan alue tuntuu kovalta aina koskettaessa..

Tämä on välillä raivostuttavaa kun ei tiedä minkätyyppiset kivut voi laskea normaaleiksi. Olen ajatellut, että niin kauan kun kipu on siedettävää, eikä häiritse normaalia elämää, niin on ok. Meillä on terkka vaihtelevasti paikalla heinäkuun ajan, joten en ole jaksanut soitella.
 
Mulla on si-nivel alkanut kiukutella oikein urakalla. (Tuntuu häntäluun kumminkin puolin ihan alaselässä.) Pahinta on nousta istumasta ylös ja lähteä liikkeelle. Makuultanousu ei ole niin vaikeaa. Eilen illalla tuntui, että oikea jalka pettää alta ja sain hetken odotella, että uskalsin kävelemään paikoiltani lähteä. Housujakaan en meinannut saada jalasta kun en uskaltanut yhdelle jalalle painoa laittaa. Miehelle voi tulla hommia, jos tämä tästä pahenee. Tukivyön tilasin jo..se kuulemma tähän vaivaan auttaa ja venyttely tietenkin..
 
Eliza mulla on ollut just samanlaista kipua! Tosi ikävän tuntuista kun ei pysty kävellä!

Noihin suonenvetoihin/lihaskipuihin voi auttaa magnesium. Ilmeisesti sitä saa käyttää raskauden aikana :)
 
Monivitamiineissa määrät on tosi pieniä.. mä oon ainaki saanu helpotusta lihaskramppeihin magnesiumista :) tosin en oo syöny muutamaan vuoteen, sillon nuorena söin ko olin aktiivinen urheilija :D
 
Justiina93, anteeksi jos menee ällöosastolle, mutta oliko sulla jotain poikkeavaa vuotoa?

Mä olin aivan varma, että mulla on pissatulehdus. Ihan alavatsaa särkenyt tässä muutaman päivän oudosti ja mun mielestä kipu on pahentunut pissallakäynnin jälkeen. Pissanäytteen vein eilen labraan ja tänään soitin tulokset neuvolasta eikä mitään tulehdukseen viittaavaa löytynyt. Neuvolasta kuitattiin vaan, että kyseessä voisi olla kohdun kasvuun liittyvät tuntemukset. Ärsyttävää kun ei näin ekaa kertaa raskautuneena tiedä mikä on normaalia ja mikä ei. Tuli vaan mieleen, ettei vaan ole mikään emätintulehdus sittenkin..
 
Virmu kipu on ollut vaihtelevaa, voimistunut fyysistä työtä tehdessä, samoin jos on joutunut seisomaan kauemmin tai käynyt lenkillä. Itse huomasin siitä että maha kovettui todella pienestä rasituksesta. Hetken kestävää ajoittain voimakastakin kipua joka levossa menee ohitse, mutta levossa mahaa painellessa jostain kohti arka. Tingur vuoto ollut melko runsasta, mutta ajattelin sen kuuluvan raskauteen, mitään hajua ei ollut. Mutta koska hoitamattomana saattaa aiheuttaa ennenaikaisia supistuksia ja sitä kautta ennenaikaisen synnytyksen ja ties mitä, niin kannattaa asia hoitaa! Hankala koska saattaa olla myös oireeton. Minullekin sanottiin neuvolassa että kuuluu oireet kuuluisivat raskauteen mutta onneksi pyysin päästä kokeisiin.
 
Takaisin
Top