Kivut ja säryt

Caarina

Kommentoinnin ninja
Joulumammat 2016
Onko muilla esiintynyt kipuja?

Mulla noin rv 6 eteenpäin tuntunut, kuin kohtua rutistettaisiin rautahanskalla. Alaselkää juilii myös. Oikealta puolta alavatsaa vihlasee välillä, varsinkin pikaisessa liikkeessä ja vasen munasarja kramppailee. Ihan alussa tuntui myös, että kohtu kovettuu. Nyt sitä ei ole enää tuntunut.

Kai tämä on normaalia, mutta panadolilla aika pitkälti mennään.

8+4
 
Mulla on selkäkipua. Ollu kaikissa raskauksissa ehkä rv 5-15. Sitte loppuraskaudesta taas tietenki uuestaan.. ekasta oli kaikista pahinta, taas on mut pystyy sentää käveleen.

Välillä tulee semmosia menkkajomoja, pelottavia!! Mut nuita muita ketjuja ko lueskelee ni tuntuu muillakin olevan.. kait sekin siis kuuluu asiaan.

Rv 7+5
 
Nyt kun muistelen, muistan kuvanneeni tätä "rautahanska" tuntemusta myös kuopuksen raskaudessa. Ja esikoisen kohdalla söin hulluna särkylääkettä, kun niin nippaili.
 
Mulla on kans ollu just nippailua, lonkat kipeytyy helposti, alavatsassa aristaa jatkuvasti. Pari kertaa jouduin ottamaan panadolin, muuten oikeastaan oon pärjännyt ilman :) näitä siis jostain viikolta 5 lähtien. Ja nyt menossa omien laskujen mukaan 8+0
 
Mulla myös alaselkä kipeänä. Sitä aluksi vähän säikähdin kun menkkojen aikaan on myös joskus. Sitten on toisinaan repäisykipuja etenkin oikealla puolella. Nyt just nipistelee vatsassa.
 
Täällä myös vihloo ja nipistelee usein. Pahimpia ovat älyttömän kovat repäisykivut, joita tulee seisomaan noustessa tai öisin kääntyillessä. Viime yönäkin heräilin aina välillä siihen, että vatsaan sattuu älyttömän kovin.
 
Onko muilla ollut sellaista jatkuvaa kipua juuri kohdussa joka jatkuu jopa koko päivän? Eikä helpota levolla tai lääkkeellä?
 
Ei varsinaisesti kipua ehkä mutta tuntuu painetta ja semmosta kurjaa oloa tossa kohdun seudulla
 
Mulla on alaselkä/ risti-suoliluulitos kipuillut kanssa.
Kohdussa päivittäin sellaista menkkamaista jomottelua joka liittynee kasvuun
 
Mulla on ny jonkin aikaa sattunut/jumitellu ihmeellisesti alaselkä/häntäluu. Tuntemukset tulee jos esim makaa ja nousee tai liikkuu selällään. Välillä niitä voi tulla istualteenkin. En tiiä johtuuko ihan siitä että mulla on vissiin jotenkin taaksepäin kallistuva kohtu. Joskus muinoin gyne tämmösen asian kertoi ja tais mainita samalla että raskausaikana voi selkä kipuilla :s :eek:
 
Mulla on ny jonkin aikaa sattunut/jumitellu ihmeellisesti alaselkä/häntäluu. Tuntemukset tulee jos esim makaa ja nousee tai liikkuu selällään. Välillä niitä voi tulla istualteenkin. En tiiä johtuuko ihan siitä että mulla on vissiin jotenkin taaksepäin kallistuva kohtu. Joskus muinoin gyne tämmösen asian kertoi ja tais mainita samalla että raskausaikana voi selkä kipuilla :s :eek:

Mulla on ollu ihan samaa häntäluun tienoilla! Sattuu ihan pirukseen kun nousee ylös, välillä ei edes pääse :sad001 Sanoin siitä neuvolassa, mutta sieltä vastaus oli että ei se ainakaan raskaudesta johdu että oon varmasti loukannut sen vaan johonkin. (just :D) Ihmettelen suuresti sen kommenttia, koska oon kuullut että monella muullakin on ollut vastaavia kipuja alkuraskaudessa :D
 
Mulla on nyt pari päivää nipistellyt maha tosi terävästi. Onko muilla ollut sellaista?
 
Mulla oli viime viikolla ja oisko vielä maanantaina ollu. Välillä ihan niin kovasti että meinaa vaan itkeä ku sattuu.
 
Tää on ihan selkeesti mun ketju. Koko alkuraskauden ja vielä toisen kolmanneksen alettua on menkkamaista jomoilua alavatsalla ja selässä. Välillä yltyy niin kovaksi että pakko istua alas. Edellisissä raskauksissa myös ollut kovat kivut.
Ja luultavammin kuin eteenpäin mennään niin tulee nivuskivut ja selkäkivut jotka haittaa liikkumista jopa niin ettei lattiatasoon ole asiaa jollei joku ole auttamassa ylös sieltä. Tämä siis tapahtunut edellisissä raskauksissa, ja yleensä olen ollut saikulla noin 30 viikosta eteenpäi ja välillä käynyt kokeilemassa töissä pystyykö tekemään mitään. Nyt on erilainen tilanne kuin joudun oleen lattiatasossa töissä, niin luulen että kuin ekan kerran jään sinne niin ei sen jälkeen ole asiaa töihin.
 
Liitoskivut alkoi esikoiselta joskus 12 viikolla ja niitä oli tähän uuteen raskauteen asti vielä välillä ja nyt huomaan taas, että esim. Sängyssä, kun venyttelee ennen ylösnousua, niin alakerrassa tuntuu tuttua jomotusta. ( jouduin esikoiselta ennenaikaiselle saikulle kipujen vuoksi)
 
Minulla särkee vasenta lonkkaa, ja se tuntuu oudolta. Löysältä tai siltä kuin olisi väärässä asennossa. Kyljellään maatessa tuntuu painetta lonkassa. Vasemmalla puolen on myös issias tyyppustä kipua/särky ja puutumista. Alaselässä myös kova kipu, joka on voimakkaimillaan silloin kun istun tai olen selällään, ja ylös noustessa. Kipu on niin kovaa että kävely on hankalaa, vaapun kuin ankka. Ilman särkylääkettä en pärjää. On todella vakea löytää asento jossa voisi nukkua. Nyt on viikkoja 15 ja risat, eikä tämä tästä taatusti helpommaksi muutu Minulla on lantio vinossa, joten ainakin osa kivuista johtuu siitä, joskin raskaus pahentaa niitä.

Lisäksi odotettavissa on munuais ongelmia. Edellisessä raskaudessa kohtu painoi virtsanjohdinta niin ettei oikealta puolen virrannut mitään, vaan munuaiseen kehittyi hydronefroosi. Kivut oli kovat Viikolta 20 raskauden loppuun asti. Lopulta synnytys käynnistettiin ettei munuaiseen tule pysyvää vauriota. Tämä on siis odotettavissa nytkin, etenkin kun masu tulee olemaan isompi. Yritä tässä nyt nauttia odotuksesta
 
Minä oon saikulla ton selkäsäryn ja vatsakramppien takia. Lääkäri tosin kirjotti vaan 2 saikkupäivä. Mutta katellaan vointia sit perjantaina.
Noi vatsakrampit siis ihan kunnon kramppeja. Kyykkyyn tai kippuraan meno helpottaa parhaiten.
 
Mulla on tänään särkenyt selkä tosi paljon ja eilen uimisen jälkeen myös maha oli yllättävästi todella kipeä :sad001 nyt kuitenkin matkalla kotiin ja ottaa rennosti niin eiköhän se tästä.
 
Takaisin
Top