Kiukkuketju

Mikä piippi siinä on, että se nurmikko pitää ajaa klo 16 tän talonyhtiön postimerkinkokoiselta takapihalta? Just ulos päikkäreille päässyt vauva herää joka ikinen kerta tähän ihanuuteen eikä yllättäin nuku sen jälkeen et kivaa iltaa vaan meille. Asialla siis eläkeläiset, joilla luulisi olevan muitakin ajankohtia päivässä hoitaa tuo homma. Jo toinen kerta tällä viikolla sama juttu...
 
Meilläkin noita unia keskeyttäviä tekijöitä parikin.. Tosin meillä uhkaa keskeytyä juuri alkaneet yöunet kun talon takana olevan yhtiön roskiksia pitää tyhjentää klo 21:30 illalla!!!! Kesällä kun oli pakko pitää ikkunaa auki niin oli mukava kuulla olohuoneen puolelle roska-auton kolinaa ja räminää ja kiirehtiä sulkemaan ikkunaa ettei tyttö herää.. Kuuluu kiitettävästi vaikka ikkunat suljettuina..

Ja uusin älynväläys joltain talon asukkaalta - ihan paras aika alkaa poraamaan seiniä on klo 21 jälkeen..!! :banghead::banghead:
 
Onks elämän ihmeitä ne eläkeläiset tietosia että on lapsi nukkumassa ja silti ajaa nurmikkoo, vai eikö tiiä ja herättää vahingossa? "Onneks" on kesä ohi ja ei tarvii nurmikkoo kohta ajella :grin
 
Meillä tehään viereen 2kerroksista rivitaloa ja on vaikka millasta kilinää ja kolinaa ja pauketta ja nostorekkaa. Jätkä se vaan vetää sikeitä vaunussa :D Itkuhälyttimestä kuuluu kaikki kolina sisälle asti :D
 
Meilläkin normisti saa ulkona tapahtua vaikka ydinräjähdys ja peitto ei edes hievahda, mutta tuo leikkurin ääni näkyy nyt ylittävän jonkun kynnyksen.

Emmä tiedä, että ovatko tietoisia, ajattelemattomia vai mitä, mutta siinä kohtaa on ehkä parempi etten mene avautumaan aiheesta saatika sen vierestä :P
 
Meillä poika herää aina kun mies niistää, vaikka muuten ei mikää kolina häiritse:shifty:
 
Mua ketuttaa kaveri jolla on kk ikäinen poika, nii sieltä tulee kauheesti hoito ja kasvatus ohjeita. Pojalla esim. on ollut jo pidempään poskessa pieni ihottuma läntti joka lähtee rasvaamalla pois, mutta ilmestyy parissa päivässä takaisin. Ekana kaveri jo ovella huomautti asiasta ja kehoitti rasvaamaan poskea. IHANKO TOTTA!?! Hän on ihmetellyt myös meidän iltaruutiieja, kun aloitettiin ne melkein heti kotiin päästyämme, vaikka eihän vastasyntyneellä vielä ole rytmiä. Eipä tuo aikaisin rutiinien opettelu ole hukkaan mennyt kun poika nukahtaa lähes poikkeuksetta joka ilta klo 20 puuron jälkeen. Hänestä oli tyhmää kun meidän piti lähtee aina kotiin pienen vauvan kanssa jo ennen kahdeksaa "vaihtamaan vain yöpuku päälle". :shifty:
 
Joo mullakin!! Kuka edes kehtaa sanoa noin?? Meilläkin rutiinien noudattaminen on kyllä palkittu :) Vaikka kaikki ei sitä meidänkään lähipiirissä ynmärrä..
 
Onpa ikävää!
Tosin meillä poika oppi rutiinit opettamatta, eli oppi ihan itse menemään nukkumaan klo 20 jossain vaiheessa. Mua taas olisi korvennut jos joku olisi sanonut, että pitää joku rytmi pitää kun poika itki alkuun yöt ja olin onnellinen kun alkoi lopulta itsestään nukkua puoliltaöin :) . Jossain vaiheessa meni nukkumaan jo klo 22 ja lopulta klo 20.
Mutta kukin tavallaan, ja kaikki tavat varmaan toimii.

Ongelmia meillä on tullut vasta kun myöhemmin ollaan jouduttu poikkeamaan rutiineista.
Mun mielestä on silti tosi ikävää kun joku muu tietää paremmin oman lapsen hoidosta, oli se sitten ihottuma, painokehitys, syöminen, vatsan toiminta tai päivärytmit. Varsinkin harmittaisi jos se joku olisi ihminen jolla ei ole omia lapsia tai paljon nuorempia lapsia. Tai sitten niin vanhoja lapsia, ettei tiedot ole enää ajantasalla tai ei niitä ei oikeasti enää muista.
 
Meilläkin on ihan itsestään alkanut rytmi muotoutua. Alussa yöunet alkoi vaihtelevasti siinä klo 23 ja 01 välillä, viimeinen "päiväuni" saattoi alkaa klo 21. En tietenkään tästä rytmistä nauttinut, mutta en sen enempää stressannutkaan. Vähitellen nukkumaanmeno aikaistunut ja tällä hetkellä poitsu menee yöunille klo 20:45 - 21:30.

Mua ärsyttää se, kun omasta mielestäni meillä on ihan riittävän hyvä rytmi, yöt on öitä ja päivät selkeästi päiviä. Kahdet päikkärit, ei kuitenkaan joka päivä tismalleen samaan aikaan, heittoa voi olla reilu tuntikin. Yöllä poitsu syö tissiä muutaman kerran. Saan silti kuulla voivottelua, että kyllä se rytmi sitten aikanaan vielä syntyy ja että kyllä poitsu vielä tulee oppimaan että yöt on öitä ja päivällä valvotaan. Vaikka sanon, et onhan meillä selkeästi päivä ja yö, niin aina välillä nämä tietyt henkilöt ovat eri mieltä. Kai heille rytmi tarkoittaa ainoastaan niitä auringontarkkoja rutiineja ja 8-10h yhteen putkeen kestäviä yöunia. En tiedä miksi, mutta mua ahdistaa sellainen ympäristön painostus kellontarkkaan rytmiin. Mun päähän ei mahdu, miksi olisi huono juttu jos yhtenä päivänä päiväunet alkaa klo 11 ja toisena klo 12... Yöunille kuitenkin on hyvä mennä suht samaan aikaan joka ilta, ja esikoisellahan onkin nukkumaanmenoaika klo 21:00. Mutta hän onkin jo 10-vuotias koululainen.
 
Meillä pääsääntöisesti noudatetaan noin rytmiä. Vauva on tarkka ja esikoinenki oli aikoinaan, mutta minusta poikkeukset ei haittaa. Kukaan ei oo sanonu, mutta monen ilmeestä näkee, että jos kerron vaikka meidän kotiutuneen mummolareissulta klo 23 (lapset nukkumaan autoon yökkäreissä ja sit kannetaan sänkyyn, ajomatka 1,5 h), niin mielessä ajatellaan lapsiparkoja tms. :D mutta meillä toimii hyvin. Ei vaikuta poikkeukset seuraavaan päivään. Lapset oppineet sopeutuviksi.
Meillä kulkee arkisin päivällä jokunen rekka talon vierestä, mutta eipä näytä vauvas vaunuissa häiritsevän. :D
Mua kiukuttaa oma saamattomuus! En saa pidettyä taloa järjestyksessä! Meen liian myöhään nukkuun ja sit väsyttää ja ärsyttää kaikki!
 
Tykkäys DT sille että on poikkeuksiakin rytmissä ja lapset pärjää :) Mie oon sitä mieltä et ei ihan aina voi lapsen rytmin mukaan kaikkea tehä, ja jos laps sopeutuu kulkemaan joskus mukana "väärään aikaan" ni hyvä niin.

Täällä kans yks saamaton, ei vaa välillä millää jaksa hoitaa kotitöitä. Ja iltasin tulee haaveiltua vaikka vois käyä pojan kaa samaan aikaan nukkumaan ni ei väsyttäis nii paljoo... ja sit valitetaan väsymystä ja kaikki kiukuttaa...
 
  • Tykkään
Reaktiot: DT
Kiukuttaa kun tehdään pojan kanssa molemmat hampaita!! Poika 2kpl ylös ja mä 2kpl viisaudenhampaita alas,jptka kipuilee vuorotellen :sad001: poika ei saa nukuttua yöllä jamä taas tarvisin just sitä unt. En saa mitään kunnolla syötyä, rikä särkylääkkeetkään auta.. Vasen puoli päästä ihan tohjona, ja korvakin sattuu, kaikenlisäksi vielä kirvelevä afta suussa :arghh:
 
Kiukuttaa jos ensi yöstä tulee samanmoinen kuin edellisestä. Luulisi että reissun päällä rentoutuisi mutta ei, väsyttää triplasti enempi kuin kotona.
 
Kotimama, mulla ainakin reissussa tuntosarvet koko ajan pystyssä ja huolehdin siitä, että kun tehdään mitä tahansa niin varaudun aina varavaatteilla, vaippatarvikkeilla ja ruoalla, leluilla ym. Kun poika näyttää tyytymättömyyden merkkejä niin reagoin heti. Kotona saa olla niin paljon vapaammin.
Lisäksi olen nukkunut pojan syntymän jälkeen vain kotona hyvin, eli oli reissu mikä tahansa niin valvon puoli yötä vaikka poika ei valvoiskaan.

Toivottavasti Kotimama teillä menee nyt paremmin!
 
Onhan reissussa olo aina rankempaa. Toisaalta lapset aistivat niin herkästi vanhempien mielialan, joten oma rentoutuminen saattaa vaikuttaa merkittävästi. Me ollaan sen verran paljon menossa, että lapsetkin tottuneet tilanteeseen ja nukkuvatkin suhteellisen hyvin. Vauvalla on kyllä oma matkasänky aina mukana, joten ehkäpä se on tuttu ja turvallinen paikka. :)
 
Takaisin
Top