...Kilojen karistus...

Synnytyslaitokselle jäi kiloja about 6 ja nyt tänään synnytyksestä 16 päivää ja lähtöpainossa ollaan. Luulenpa et mulla tiputtanu painoa runsas maidontulo, ja ei nyt enää sais kyllä paino hirveesti tippua. Tsemppiä kaikille, kyllä se paino jollain keinolla alas saadaan! Nyt nautitaan vauvasta eikä murehdita liikakiloja!

Juupa juu. Enpä oo jaksanu kauheasti katsoa mitä suuhuni työnnän ja paino edelleen siinä + 10-11kg. :/ pitäs pystyä olemaan kunnon dietillä, näin se ei ota tuulta purjeisiin. No viimestään kun imetys loppuu!

Mun herkkukuuri lähti aivan lapasesta! :D Kiskon suklaata ku leipää ja joka toinen ilta teen pannaria, välipalaks oon ostanu muutaman kerran riisifruttia tai vanukasta, ja jos meillä jotain kahvikastamista välillä on niin ne ei kauaa säily... :D Painon putoominen on siis pysähtynyt, mutta ainakin toissapäivänä lukema oli vielä sama kun viikko sitten. Mutta kuten sanottu, niin kauan kun vaa'an lukema ei lähde ylös päin ja imetys jatkuu, mä aion herkutella huoletta! Eihän tää terveellistä oo, et jos ny VÄHÄN koittais hillitä edes tota suklaanhimoo.. :D

Kuulostaa tutulta! Tähän asti paino pudonnu, mutta ristiäisherkut oli liikaa ja puntarin lukema jämähti.

+2kg lähtöpainoon ja ens vkolla jälkitarkastus! Esikoiselta oli lähtöpaino jtarkastuksessa. Ois vkolopulle kirittävää.. Ja tiedän et kaikki on mahassa, mut kun noita suklaitakin on vielä...

Minä olin viimeksiki vasta puolen vuoden kuluttua lähtölukemissa, mutta en ottanu enkä ota nytkään paineita, kunhan suunta alaspäin. Meneehän noissa 20 kilossa oma aikansa, kun ei voi laihduttaa. Tietysti vois vähän kattoa mitä suuhunsa pistää. ;)

Mulla pysynyt nyt koko ajan +4kg lähtöpainoon. Silti olen näkymään tällähetkellä tyytyväinen!
Tiedän että olen nyt lisännyt lenkkejä, pyrkinyt noin 4 lenkkiin viikossa. Tänään olin baletissa ja kotosalla olen vähän yrittänyt lihaskuntoa tehdä reisi-pakara-kädet akselilla.
Kun vaan tuo loskamoska katoaa kaduilta niin saa vauhtiakin masiinaan! Ja nämä viikon päästä olevat nimiäiset myös!
Herkkuja menee joka päivä! Tosin nyt ei enää pussia tai levyä päivässä, maltillisesti kohti terveellistä ruokavaliota! ;) jugurtit heitetty kaapista veke ja rahkat hommattu tilalle ja sokerittomat mehukeitot helpottamaan akuuttia makean himoa. Tuoremehut jäi kauppaan ja vissy sekä funlight korvaa ne jälleen! :)

Täällä edelleen se + 10kg lähtöpainoon. Nyt on kyllä lenkkeilyn ansiosta laskusuunnassa. Yritin muutamaan otteeseen keventää ruokavaliota mutta rupesi heti maidontuotantoa häiritsemään, tyttö söi selkeästi useammin kun aiemmin eli jäi nälkäiseksi tai ei ainakaan tullut yhtä pitkäksi aikaa kylläiseksi. No, liikunta on nyt se keino ja sit kun imetykseltä voin niin kevennän ruokavaliota reilummin.

Täällä pysynyt paino ~+3kg lähtöpainoon jo 10 viikkoa. Näissä lukemissa oltiin siis jo 2vkoa synnytyksestä. Oon syönyt ihan mitä sattuu ja aivan järkyttävästi herkkuja, mutta se on loppu nyt! Palasin eilen ohjaamaan ryhmäliikuntaa, pidän nyt vakiona yhden tunnin viikossa bodypumpia ja ai että mä nautin! Tämä luo ulkonäköpainetta, tai ainakin tämän vuoksi luon niitä itselleni. Personal Trainerina ja ryhmäliikuntaohjaajana sitä siellä ihmisten edessä haluaa näyttää hyväkuntoiselta. Terveen ja hyväkuntoisen näköinen uskonkin olevani, mutta koska kaikki tuo ekstra 3kg on keskivartalossa tässä 150 senttisessä varressa, en voi olla tyytyväinen tämänhetkiseen ulkomuotooni, olkoonkin että synnytyksestä on kuitenkin aika vähän aikaa. Tiedän, ettei kukaan varmaan vatsamakkaroihini takerru tai kauhistele niitä, mutta itse sitä on niin kriittinen. Tiedän, että tilanne korjaantuu kun palaan ruotuun ja se hetki on nyt!

Dieetille en aio alkaa, vaan jättää herkut pois, syödä mahdollisuuksien mukaan 3-4h välein järkevää, oikeaa kotiruokaa ja terveellisiä välipaloja ja juoda paljon vettä. Ei siis mitään kikkailua tai kaloreiden laskemista vaan hiukan järkeä tähän touhuun. Aineenvaihdunta käyntiin. Heippa Snickersit, Marabout, irtokarkit ja Ben&Jerry's! Kaivoin myös esiin vitamiinit ja omegat, joita todella laiskasti oon ottanut. Maidontulon en usko tällä muutoksella heikkenevän.

Ihana kevätaurinko houkuttelee lenkille ja pari kertaa viikossa otan itselleni 1,5h lapsivapaata ja käyn salilla/jumpassa. Vaakaa en aio tuijottaa, kyllä sen pelistä näkee kun muutosta tulee.

Mulla on vielä jäljellä tiukat +4 kg , paino on pysyt varmaan kuukauden samassa. Lenkkeiltyä tulee päivittäin, mutta täytyisi tosiaan alkaa herkkuja karsimaan, jotta pääsee eroon noista neljästä kilosta.

Mulla oli tänään jälkitarkastus ja kävin puntarilla ekan kerran.. ( viimeks 10 päivää ennen vauvan syntymää ) kiloja tuli koko aikana 15 ja nyt oli jäljellä 4,5... Imetän pelkästään ja oon tehny pieniä lenkkejä vaunujen kanssa ( noin 30 min ) ja syöny roskaruokaa ja karkkia ( varsinkin suklaata) ihan sikana :) uskoisin et jos lopetan ton karkin mässäämisen ni loputkin lähtis nopeesti.. Mut tekee vaan koko ajan mieli syödä jotain hyvää

Mulla on kans 4 kiloo jäljellä lähtöpainoon. Tähän painoon pääsin noin neljässä viikossa ihan itsestään, mut noi loput pitäis näköjään karistaa liikkumalla ja jos vaikka karsis noi herkut pois. Täällä on nimittäin kans syöty lähes päivittäin karkkia, suklaata, keksiä tai muuta herkkua...

Itellä ei ole mitään hajua tän hetkisestä painosta. En aijo edes kytätä puntaria vaan katson ennemmin peiliin ja toimin sen perusteella. Minulla on muutenkin ollut aina hyvin lihasmassaa joten puntariin tuijotus ei kerro koko totuutta. Kyllähän tuossa vähän jenkkiksiä on jäljellä ja mahassa pieni röllykkä, josta osa on kuitenkin venynyttä nahkaa ja toivon että vetäytyisi liikunnan ohessa. Pystyin aloittaa kunnolla lenkkeilyn jo vajaa viikko synnytyksestä vaikka jouduttiin tekemään pitkä eppari. Tikit ei tuntunut ollenkaan enää kahden viikon kohdalla joten aloittelin varovasti jo keskivartalon kiinteytystä. Mulla maha oli niin pieni ja alhaalla, että vatsalihakset ei erkaantunut kuin nimeksi ja olivat jo vajaan kolmen viikon kohdilla palautuneet paikoilleen.
Onhan tuo peilikuva aika kamala ja heikohko maidontuotanto ei ole ollut apuna painon pudotuksessa. Täytyy vaan yrittää kuntoilla makkarat veks.:)

Mun paino on jäänyt tähän +20kg lähtöpainoon.. olen siis toki nytkin ihan normaalipainossa kun lähtötilanne oli niin luiseva, mutta itseä kilot kyllä ahdistaa. Valitettavasti en voi yhtään vähentää syömisiä/juomisia kun se vaikuttaa hrti maidon tuloon. Eli pakko vaan sinnitellä.. :(

• Tykkään
Reaktiot: DT
Mullakin on 4kg lähtöpainoon jäljellä. Peilikuva ei täälläkään miellytä, kun ton neljän kilon lisäksi on vähintään samanverran liikaa ennestään. Täälläkin päivittäin tulee syötyä herkkuja ja tiedän, ettei herkut plus sohvalla lööbailu kauheesti edistä painon putoamista. Vatsanahka venyi myös tän kolmannen raskauden myötä aika paljon ja nyt 10 viikkoa synnytyksestä se on vieläkin tosi röllykkä. Mut ollaan armollisia itsellemme. Meijän kropasta on kuitenkin tosi vähän aikaa sitten tullut maailman suurin ihme, niin kyllä sitä vielä dieettejä ehtii pitämään myöhemmin :)

Mua ahdistaa suunnattomasti, raskausaikana paino nousi vasta loppua kohti, mutta se sectio... Mulla jäi laitokselta yli kymmenen kiloa kotiin viemisiä lisää! Nyt painoa 4 kiloa lähtöpainoon, mutta ylimääräistä mulla on vaikka kuinka ja paljon... 20 kiloa saa huoletta pudottaa, jos onnistuu...

Eikä näytä onnistuvan, me ollaan 8 viikon päästä lähössä reissuun ja nyt oon ihan tosissani yrittäny liikkua enempi ja syynänny kaikki syömiset läpi, juonu vettäkin enemmän... Mutta vaaka ei tee yhteistyötä! Sentään lohdullista on se, että otin mitat ennen ku alotin tän projektin tosissani ja vyötäröltä on lähteny sentti, eli se vaaka ei kerro kaikkea! :)

Juu ei se vaaka kerro aina kaikkea. Mullakin kuukauden aikana kaventunut vyötärö 6cm vaikka painoo ei juuri oo tippunu. Liekö kylkiluut ym. liikkuneet paikoilleen tai jotain...

Hitsi, täälläkin supersitkeät +4kg jäljellä!!! :D
Salikortin hain tällä viikolla ja kävinkin jo hieman kahvakuulailemassa ja joogaamassa! Huomenna taas balettia ja sunnuntaina joogaa ja kiinteytystä! :) kyllä kelpaa!
Herkkuja sallin itselleni kolmena päivänä viikossa koska ehdottomuuteen en pysty. Lenkille pyrin pääsemään neljästi viikossa ja salilla käymään sen kaksi kertaa. Näillä aseilla asetin tavoitteeksi -10kg juhannukseen mennessä! Otin mitat ja punnitsin maanantaina itseni. Viikkotavoitteet pyrin täyttämään ja joka maanantai käyn puntarilla tsekkaamassa koska lähtee laskuun. Jännä nähdä mihin pystyn!

Mulla vielä pari kiloa ylimääräistä.. Oli vaikeaa keksiä ristiäisiin puettavaa kun kaikki mekot ovat tiukkoja jostain kohtaa, jos ei muuten niin tisseistä.. Tänään aamulla sit juoksin äkkiä vielä kauppaan ostamaan mekon juhliin. Onneksi löysin! Ja onneksi asutaan kampin keskuksen vieressä.
Luin tuolta imetystukiryhmästä Facebookista että monella ovat kilot karisseet vasta n 4kk kohdilla. Sitä odotellessa..

Takaisin