...Kilojen karistus...

KoBe, täällä pk seudulla vauvauintiin pitää olla 3kk tai 5kg painoa. ( nuo on lämmönsäätelyn takia). Kannattaa varmaan tarkistaa mitkä rajat on yksityisillä uimakouluilla. Me mennään huhtikuun alussa sisarusuintiin, kun on tuo 1,5v.vesipetokin. Poika on silloin just yli 3kk. 5 kg saattaisi olla rikki jo maaliskuussakin kun mietittiin et jos jo silloin aloitettaisiin. Pitäis käydä nla:ssa punnitseen jos jaksais. Tai sit vaan odottaa sinne huhtikuulle.

Meilläki tais olla vauvauinnin raja 3 kk. Harmi, ku rakastaa niin kylpemistä. Tuosta painorajasta en oo kuullu. Meillähän se täyttyis jo :D Se on kiva, että sisarukset saa olla vauvauinnissa mukana :)

Meilläkin täällä Pohjanmaalla vauvauinnissa raja 3kk/5kg. Veikkaan ettei meillä ehkä 3kk iässä vielä mene tuo 5kg rikki mutta ei sen vissiin tarvikaan. :p Tai sit menee. En ole kuullukaan tuollaisesta sisarusuinnista!

Pienellä paikkakunnalla ryhmät ei oo kamalan suuria niin saa tulla sisaruksetki. Yleensä vauvauimareita iteki aikoinaan. Tai no välillä on ryysistäki, mutta voipa sit tarvittaessa uida toisessa altaassa toisen vanhemman kans. Ei oo myöskään mitään jaksoa, vaan saa käydä vauvan kanssa niin kauan ku kokee lapsen olevan vauva. Esikoista käytettiin vuoden ikään asti, mutta säännöllisen epäsäännöllisesti säännöllisen alun jälkeen. Meillä uimahalli auki vain vauvauimareille ko. ajankohtana. Tosin lähteissä sitten mummot tulee vastaan pesuhuoneessa eli silloin vähän ruuhkaa. Pitääpä soittaa ja kysyä tuosta ikä-/painoraja-asiasta, ku ite kuullu vaan iästä.

Vaaka näytti tänä aamuna +7kg lähtöpainoon. Hitaasti mutta varmasti paino tippuu. Paino nousi raskausaikana 13kg, joista vain kaksi jäi laitokselle.

Musta muuten tuntuu että vaappuisin edelleen kuin ankka. Raskaana se ei haitannut mut nyt alkaa jo suorastaan hävettää.

Mäkin kävelin vielä viikon jälkeen vaappuen mutta sit vähitellen lantio ja lonkat antoi periksi kävellä suoraan, nyt oon oikein ajatuksella koittanut kävellä normaalisti. Mulla lantio löysty vähän liikaakin loppuvaiheessa ja oli synnytyksen jälkeen niin kipeä ettei jalat kantaneet kunnolla mutta onneksi on jo paaaaaljon parempi nyt, eiköhän tuo tuosta palaudu jossain vaiheessa entiselleen. Tsemppiä Tytti vaappumisen kanssa♡

Munkin täytyy alkaa tietoisesti käveleen normaalisti jotta liikeradat palautuis ennalleen. Oikeastaan täytyis alkaa ihan harrastaan sitä kävelyä vaikka vaunuillen tai kantoliinaillen jotta palautuminen nopeutuis. Tai ainaki jottei perse enempää leviäis! Kummasti vaan nykyään viihtyy kotona sisätiloissa, vaikka just tänäänki ois ollu niin hieno ilma ulkona...

Kävin tänään katsomassa kavereita, ja tarjolla oli paljon kaikkea hyväääää!!!

Olin paljon kauemmin kuin olin suunnitellut, ja poika oli oikein vieraskorea, sopii mulle :grin
Nukkui melkein koko ajan ja itki vain nälkäänsä ja sen jälkeen rauhoittui paukuttelemaan.

Totesin miehelle, että varmaan pitää saada tämmöstä rutiinia lähdöistä, että pääsee jatkossakin ulos ovesta pojan kanssa. Tuntuu tosi vaikealta lähteä sinne lenkillekään!
Varsinkin kun on noi koirat jotka nauttis lenkkeilystä, mutta en vaan taida pärjätä sekä koirien että vaunun kanssa. Tosin mulla on semmonen vyö, johon koirien remmit saa kiinni, ja päivällä ei ehkä muita ulkoiluttajia ole arkisin niin paljon liikkeellä, joten kohtaamisia ei tule niin paljon. Suurin pelko on, että koirat onnistuu remmeillä kaatamaan noi vaunut.

Mut josko ensin vaunujen kanssa vaan ulos. Olen laittanut rätin vaunuun estämään ilmaan vaihtumasta, mutta kun vaunuissa on hiljaista, olen tosi huolissani pojasta kun en näe kasvoja tai hengitystä :joyful: . Ainakin olin ekalla vaunulenkillä.

KoBe, millaset vaunut teillä on, ja millasia koiria? Mä ainakin tykkään että vaunujen ja koirien kans on helppo mennä. Meillä on Brion jämäkät vaunut (en tiä mallia) ja koirat on cane corsoja. Vetoo pystyy tasaamaan omilta käsiltä vaunuihin hyvin! En edes uskaltais vielä lähtee koirien kaa ilman vaunuja ulos kun vois ottaa sektiohaavaan pahasti jos noi alkais kiskoon...

Raskausaikana tuli +18kg. Sairaalaan jäi 2 kiloa ja mukaan tuli (jos mahollista niin) vielä hirveempi turvotus. Nyt on onneks lähteny nesteet liikkeelle ja noin 10 on karissu. Synnytyksestä siis 12 päivää. Vielä ois +8 kg alkutilanteeseen ja +10kg omaan mieluisaan painoon. Yritän olla stressaamatta koska normaalitilanteen rasva ei varmaan riittäis imetykseen. Lähinnä toivoisin että nää levinneet luut palautuis omiin uomiinsa niin sais vaatteita taas päälle... Lantio ja kylkiluut on vähän eksyksissä. Ehkä noita kiloja alkaa kuitenkin tippumaan pikkuhiljaa kun parin päivän päästä saadaan aloittaa ulkoilu eikä kivutkaan oo liikkuessa enää kovin pahoja.

Mulla ei ole raskauskiloja jäljellä vaa'an mukaan, mutta jalkojen iho näyttää taikinalta ja vatsanahka roikkuu.

Vatsa on joo löllykkä ja tuntuu että sisuskalut edelleen hieman oudoilla paikoilla :D
Muuten tuntuu aika hyvältä vaikka painoa on vielä +4kg. Nyy päätin että vähän himmaan ton karkin ja herkkujen kanssa. Niin överisti tullut syötyä. Onneksi nyt ei joudu sokerirasituksiin ;) juhlittiin myös esikoisen 3v synttärit viikonloppuna niin tuli syötyä jokunen pulla, mokkapala, kakun palanen ja ja ja... :D haluan salaattia ka kasviksia!!

Se on muuten ärsyttävää miten mulla ainakin esikon jälkeen muuttui reisienkin iho sellaseks löllykäks, ilmeisesti hormonitoiminta muutti jotain koska pysyviä kilojakaan ei sillon tullut. Nyt ilmeisesti raskaudesta johtuneet kilot alkaa olla karisseet kun paino jumittanut pari päivää jo samassa, eli nyt ei auta kun rueta kattoon mitä suuhunsa laittaa. Mietin tässä että alan taas pitää ruokapäivistä, se on mukavaa puuhaa ja pitää mulla napostelun hyvin kurissa. Viimeks laihduttaessa pidin kalorikirjaa, sitä en nyt kyllä vielä jaksa tehdä...

+9kg viel lähtöpainoon ja +13kg tavotepainoon.. onhan mulla tässä nyt elokuuhun asti aikaa.. mut ahdistaa.. ke tulee 4vko synnytyksestä.. ja oma kroppa ei tunnu omalta.. -.- en saa vielkää omia vaatteita päälle.. tai no paitoja joo mut housuja on turha saada polvia ylemmäs.. ruoka halu tipotiessään.. aamusin oon pakottanu itteni syömään pari näkkileipää ku muu ei mee alas.. kerran syön lämpimän ruuan(pakolla). Ja iltapalaks taas pakotettuna jotain.. nyt mies läks töihin ja ennen sitä kävi kaupas.. toi kismet patukan ja käski syömään että jaksan.. vahtaski viel et alas meni :'D no menihän se.. ihanaa ku seki on nii huolissaa :)! Mut eiköhän tää tästä :)

Jojoba kyllä ne siitä tippuu varmasti! Mutta joo, ahistaa täälläkin, tänään varsinkin inhaolo päivä :/ ...pakko vaan maltillisesti tiputtaa että imetys onnistuu ja vaave saa tarvitsemansa ♡ tsemppiä!

Oho. Mulla oli +4kg matkaa lähtöpainoon, mutta kävin vaa'alla ja hups. Nyt +6kg lähtöpainoon.
Eli pitää varmaan ruveta vaihtaan herkut vaikka porkkanaan tai leipään..
Herkkuja on vaan niin paljon helpompi saaha alas kun "normiruokaa" :/

Mulla olis vielä +2 lähtöpainoon, mutta saisi tippua ainakin 15 lähteä, nyt ollaankin käyty päivittäin vähintään tunnin vaunulenkeillä, että saisi painoa putoamaan.Synnäriltä sain mukaani ensin jättävän turvotuksen reilut 10 kiloa sektion jälkeen. Onneks ne lähti parissa viikossa :) Nyt täytyy vaan yrittää pysyä reippaana ja käydä ahkerasti lenkillä, ens viikolla on jälkitarkastuskin jos saisi pikkuhiljaa luvan alkaa reenata vatsalihaksia, kun selkä on niin kipeä ollut nyt :/

Hitaasti tippuu, mutta onneksi laskusuunnassa edelleen valtavasta herkkumäärästä huolimatta. 20 tulleesta kilosta 14 kg lähteny eli 6 kg vielä jäljellä ja sitte pitäis saada aiemmin tulleita ylikiloja pois ja niiden eteen pitää kyllä tehdäki sit jotain.

Täällä nyt +10kg lähtöpainoon. Tippuu hitaasti mutta varmasti. Oon nyt katsellut vähän mitä laitan suuhuni. Mulla imetys ei itsellään kiloja vie, mutta jos samalla syö terveellisesti niin tippuu normaalitilaa helpommin.

Takaisin