Kiinteiden ruokien aloitus

Meillä ihan samoin kun MaMaMehiläiselläkin. Aamupäivällä 1jääpalakuutio kasvista ja iltapäivällä makeeta 1jääpalakuutio. Nyt ollaan kahtena iltana tosin alettu maistelemaan illalla riisipuuroa :) sitäkin kuitenkin pienenä annoksena. Hiljaksiin nostellaan annoskokoja.

Mua harmittaa ku tilasin cdon.comista kirjan Kotiruokaa vauvalle ja nyt tuli ilmoitus että ei sitä voidakkaan toimittaa. Ja minä kun niin odotin sitä. Olis varmaan saanut hyviä vinkkejä vauvan ruuan valmistuksiin. Noh, nyt voin sitten piinata teitä ja kysellä täällä :P

Mä on niin kovasti etsiny luomu ruokaa lapselle kirjaa, mutta se on kaikkialta loppu :(

Meille kans neuvolantäti suositteli tuota riisipuuroa iltaisin, joten huomenna ajattelin sitä alkaa maistattaa. Eka päiväsaikaan ja sit iltaisin ja lopulta myös aamuisin. Eli pikkuhilljaa siirrytään kahdesta ruokailusta kolmeen ja sit neljään. Mut määrät meillä siis per kerta pieniä.

Meillä menee aamupäivällä ja iltapäivällä 4-5tl kasvissosetta ja sitten päälle pari teelusikallista hedelmäsosetta. Neiti söisi enemmänkin ja välillä meinaa suuttua kun loppuu kesken :p maitoa annan aina ensin vähän päälle 70ml ja lopuksi saa itse juoda vettä harkkamukista :)
Kun täyttää 5kk olisi tarkoitus aloittaa viljojen kokeilu ja ottaa puurot aamuun ja iltaan pikkuhiljaa.

Niii justihi! Kyllä oon itekki aina uutta sosetta antanu 1tl ekana pvnä ja toisena 2tl jne. Ja aina vanhan maun rinnalla antanu uutta makua.
Ja meillä menee nyt perunaa kukkakaalilla/parsakaalulla, kasviksia, maissia, bataattia kesäkurpitsalla. Ja jälkiruokina aprikoosia, päärynä, hedelmää mitähä muuta.. :D nooh, jos on tyytyväinen eikä maha reagoi mitenkää nii miksen antas sitte isompiä määriä :D

Me saatiin määriin neuvolasta ohje että ekalla kerralla 1-2 tl ja heti siitä eteenpäin annetaan ihan sen mukaan paljonko poika suostuu syömään. Ja eka kuukaus 1x per päivä ja sitten 2x päivässä...

Meillä menee nyt n. puoli desiä kahdesti päivässä vihannessosetta tai riisipuuroa. Hedelmäsosetta oon antanut jälkkäriksi tai puuron joukossa 1-2 jääpalaa päivässä. Lisäksi nyt on aloitettu kana 1 pikkujääpala lounaalla. Jäbä on reilut 5 kk. Milloinkahan voisi ottaa kolmannen aterian mukaan? Varmaan kaurapuuro tulisi kehiin piakkoin.

Tuo riisipuuro veteen keitettynä on muuten ihan kamalaa... Mautonta mössöä! Oon vähän ohentanut sitä korvikkeella, ja tosiaan tuo hedelmäsose tekee siitä vähän maukkaampaa. En ole jauhanut riisihiutaleita pienemmäksi kun näkyy uppoavan muutenkin.

Mä oon tehnyt Nallen riisihiutaleista ja vapaalla kädellä. Aika vellimäiseksi olen tehnyt ja sitten vielä valmiiseen lisännyt korviketta. Tossa Nallen riisihiutaleessa ei ollut suolaa, mutta toisen valmistajan oli. En muista nimeä.

Meillä kans tuota Nallea ja oon noin 1,5 dl veteen laittanut vajaan desin hiutaleita. Oon tehnyt siis vähän paksumpaa ja sitten ohentanut korvikkeella.

Mä pyysin lähialepasta noita pääsiäismunakennoja. Niihin sitten pakastan soseita kun niiden aika tulee. Hyvän kokoisia ja ilmaisia :D

Meillä ei kyllä mikään kiinteä maistu. Just ja just lusikankärjellinen menee alas, mutta sekin närkästyneen ilmeen kanssa... Olen kokeillut bataattia, porkkanaa, avocadoa, banaania, marjoja. Tätä menoa pumppaan rintamaitoa vielä pojalle rippileirillekin mukaan :D

täältä inspiroituneena annoin eilen pojan imeskellä appelsiinia ja tänään banaania! voi että hää tykkäs ! :P Ei yrittänyt edes puraista palaa vaan tosiaan lussutti makua irti ihan onnessaan :)

Täällä banaani on kans ihan pop. Sekoitin sitä myös itse tehtyyn päärynäsoseeseen, ja ne pari lusikallista mitä sitä oli niin upposi kyllä sellaisella vauhdilla! :) Näyttäisi myös että kana sopii hyvin. Onneksi ollaan saatu nyt valikoimaa suuremmaksi. Ihottuma tosin lehahtelee välillä mutta ei niin selkeästi johonkin ruokaan liittyvästi. Aluksi sitä oli ehkä vähän ylivarovainen näiden ruokakokeiluiden suhteen. Ihotautilääkäri sanoi että atooppinen iho lehahtelee välillä vaikka joisi pelkkää vettä, eli kuuluu siis taudinkuvaan.

Meillä maisteltu peruna, bataatti ja päärynä. Seuraavaks ois porkkana vuorossa ja sitten ruusunmarja :) peruna ei ole meidän tytön mieleen... :D

Autumn...meillä myös jonkinlaista atooppista ihottumaa, kuivia läiskiä on kyynärpäissä ja reisissä ainakin. Me saatiin neuvolasta resepti Aqualan L, Miniderm ja sit joku kolmas rasvaputelo, ostin niitä isot pönikät ja Minidermi on nyt ainakin auttanut niihin iholäiskiin. Suosittelen!

Eilisellä kyläreissulla poika maistoi ekan kerran maissinaksua ja nyt hän hermostuu kun sellainen loppuu käsistä. Melkoista suttaamista sen kanssa kyllä on, mutta niin hienosti sulaa suussa ja poika on innoissaan! Pari oon antanut päivän aikana tänään...

Autumn...meillä myös jonkinlaista atooppista ihottumaa, kuivia läiskiä on kyynärpäissä ja reisissä ainakin. Me saatiin neuvolasta resepti Aqualan L, Miniderm ja sit joku kolmas rasvaputelo, ostin niitä isot pönikät ja Minidermi on nyt ainakin auttanut niihin iholäiskiin. Suosittelen!

Eilisellä kyläreissulla poika maistoi ekan kerran maissinaksua ja nyt hän hermostuu kun sellainen loppuu käsistä. Melkoista suttaamista sen kanssa kyllä on, mutta niin hienosti sulaa suussa ja poika on innoissaan! Pari oon antanut päivän aikana tänään...

Takaisin