Meillä on kaksi lusikkaa käytössä. Toiseen dippaan ruokaa ja ojennan Leolle käteen jota sitten pyörittelee ja yleensä vie suuhun. Toista käytän itse ja niin, että ihan vähän ruokaa lusikkaan ja laitan lusikan suuhun, josta Leo sitten itse lutkuttaa ruuan menemään eli ei kauhakuormaaja menetelmällä kipata ruokaa suuhun.
Ootko kokeillut syöttämistä samaan aikaan kun itse syötte? Jostain luin kanssa hyvän vinkin, että avaa itse suunsa, kun haluaa vauvan avaavan, tuo yleensä matkii perässä.
Lapset syö yleensä sen verran kuin tarvitsevat. Se saattaa tuntua vähäiseltä meistä. Vauva saattaa olla sitä mieltä, että hänen vatsansa on täysi ja jos ei ole nälkä niin silloin ei syödä. Hän saattaa syödä riittävästi, mutta paino ei nouse, koska nykyään myös jo liikutaan enemmän ja kulutetaan enemmän.
Syökö vauvasi yhtään pullosta? Jos syö, niin kokeile vaan reilusti vellejä esim. Iltaisin tai aamusta. Vaikkei neuvolat suosikaan vellejä, niin jos paino ei kerran nouse, niin en näe siinä mitään estettä. Meillä ainakin porkkana-perunasose menee paljon paremmin alas, kun makuun on totuttu ensin vellin muodossa.
Ja kokeile ihmeessä sormiruokailua. Maissinaksut menee meillä ja myös bansku.