Kiinteiden aloitus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miiumiu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Autumn daydream, me ollaan ainakin maissisosetta tehty tuolla tavoin siivilän läpi, jää ne kurjat kuoret pois sitten.
Vargynja, kyllä me tosiaan esikoiselle annettiin esim kalaa vain sen pari kertaa viikossa kun sen kokeilun aika oli. Ja aattelin niin että jos siitä oireita tulee niin ne tulee silti vaikka välissä on päivienkin taukoa.

Mäkin tilasin ihan kiinnostuksesta sen Kotiruokaa vauvalle-kirjan (ja sit useamman muunkin kirjan hetken mielijohteesta kun tilaamisen makuun pääsin) ja nyt sitten tuo Kotiruoka on ainoa kirja mitä eivät vieläkään ole saaneet toimitettua, murrrr....

Mä oon ajatellut et se 5 päivää yhtä tarkoittaa vaan ettei ole sekaisin montaa uutta että erottaa mistä mahdollinen reaktio johtuu,mut ei kaikkina päivinä tarvitse sitä uuttakaan antaa.Tosin me ei olla pidetty noinkaan pitkää väliä alun jälkeen.

Mä oon kyllä ihan pihalla niistä lihajutuista.. mitä saa antaa ja kuinka usein? Täytyis varmaan perehtyä asiaan vaikka googlen avulla kun hukkasin sen neuvolasta saadun valion esitteen.

Jenniy, se esite on myös Valion sivuilla netissä että sieltä pääsee lukemaan. Ja muutenkin Valion sivuilla on mielestäni hyviä, ruokavinkkejä, niin aikuisille kuin vauvoillekin :)

Mun täytyy kyllä tunnustaa,etten enää ole maistattanut noin pitkiä aikoja yhtä uutta makua. Emme ole kumpikaan allergisia, eikä (ainakaan vielä) ole tyttökään reagoinut mihinkään annettuun erikoisemmin (kop kop), mitä nyt ihan parina viime päivänä ollut vähän ilmavaivoja, niin olen uskaltanut maistattaa aika tiiviiseen tahtiin uusia makuja. Tai välissä on pidempiäkin pätkiä vanhoilla, mennään vähän fiiliksen ja kaupasta löytyvien raaka-aineiden mukaan.

Mä olen vielä tehnyt soseet maitoon varmistaakseni tytön riittävän maidonsaannin (välissä hän joi aika vähänlaisesti maitoa, mutta onneksi se meni ohi), mutta nyt kun tuo puoli vuotta kilahtaa mittariin ja maidon tarve pikkuhiljaa vähenee, niin ajattelin siirtyä myös veden käyttöön soseissa.

Btw, muut korvikkeen käyttäjät, suunnittelitteko vaihtaa korvikkeen siihen #2:een eli vieroitusvalmisteeseen puolen vuoden kohdalla? Mä oon vähän pihalla ko asian kanssa. Me käytetään Tuutia ja vertailin Tuuti1 ja Tuuti2 sisältöjä ja erot oli aika minimaaliset. Jäin miettimään, että onko tämä joku markkinatemppu vai onko noilla pienillä eroilla oikeasti merkitystä vauvan terveyteen ja ravinnonsaantiin (varsinkin kun sitä ravintoa tulee nykyään myös muussa muodossa kuin maitona).

Meillä on ollu nyt yks liha-ateria päivässä ja kaupan soseena se meinaa puolta purkillista kerrallaan. Puuroa menee enemmänkin.

Meilläkin menee puuroa enemmän ku muita soseita. Johtuu kyllä ihan siitä että puuroa tyttö ei puklaa pois ku menee sit nukkumaan eikä liiku jne. Kerran kokeilin antaa sosetta niin paljon ku tyttö jaksaa syödä mutta puklukatastrofihan siitä vaan tuli. Vielä on parempi että ensin vähän sosetta (nyt jo 4 jääpalakuutioo) ja sitten hetken päästä maitoa. Ei pulauta sosetta ulos ollenkaan. :)

Mä aloitin kans possunlihan eilen. Tykkäs paljon ja ei masuvääntöjä. :) Mä otan eka lihat ja sit puurot.

Mulla ei ole hajuakaan paljonko maitoa tyttö juo tällä hetkellä ja koskas se sitten vähenee?Jos vaikka vauva alkaisikin hylkiä rintaa,paljonko pitäisi antaa korviketta tilalle vai pitäisikö?Imetän edelleen ainakin yhtä usein kuin ennen kiinteiden aloitusta mut paha sanoa paljonko tyttö maitoa saa..Ainakaan ei soseita kovin suuria määriä syö tällä hetkellä.

Lapitar, Mä oon kans miettiny tota korvikehommaa et mitä se 2 on ja pitääkö siihen vaihtaa. Oon ihan pihalla näistä :o

Itu, mietin ihan samaa esikoisen kanssa kun lopetti rintamaidon 7kk iässä että mistä tiedän paljonko korviketta annan ja saako tarpeeksi. Mutta tyttö kyllä opetti pian äitiään paljonko yleensä maistui pullosta ja illalla otti aina vähän enemmin ennen unia.
Taitaa se olla tosiaan korvikkeiden 1ja 2 ero aika hienosäätöä mutta kyllä mä nyt kuiteskin puolivuotiaana otan 2 käyttöön sen mitä tarviin.

Raudan tarve suurenee joten vieroitusvalmisteessa sitä on kai enemmän. En kyllä osaa sanoa onko muuten eroa.

Hyvä kun muistutitte tosta vieroitusvalmisteesta (jotenkin kauhea nimi kyllä),en olisi muistanut koko asiaa ja kohta meilläkin puoli vuotta tulee täyteen!

Mää ostin ison erän Tuuti 1:stä ja sitten kotona huomasin, että siinähän lukee 0-6kk ja meille tulee perjantaina 6kk täyteen! Käytetään nuo loppuun ja siirrytään sitten 2:een. Miten, jos raudan tarve suurenee, niin miten imetetyt lapset sitten..? Siis, onko tuo vieroitusvalmiste tarkoitettu kaikille käyttöön eli korvaa osan rintamaidosta..?

Mää ostin ison erän Tuuti 1:stä ja sitten kotona huomasin, että siinähän lukee 0-6kk ja meille tulee perjantaina 6kk täyteen! Käytetään nuo loppuun ja siirrytään sitten 2:een. Miten, jos raudan tarve suurenee, niin miten imetetyt lapset sitten..? Siis, onko tuo vieroitusvalmiste tarkoitettu kaikille käyttöön eli korvaa osan rintamaidosta..?

Kuvittelisin nimen perusteella että sitä voi käyttää juuri siinä vaiheessa kun haluaa ajaa imetystä alas.Ehkä lihojen ja muiden kiinteiden aloitus sitten rintaruokituilla tuo sitä lisärautaa..

Ja muistelisin lukeneeni jostain, että rintamaito mukautuu pikkuhiljaa vauvan tarpeisiin. eli sinnekin tuota rautaa alkaisi lisää tulla jossain vaiheessa pikkuhiljaa.

Takaisin