Kiinteiden aloitus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kyfi86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mekin aloitettiin nyt viikonloppuna marjasoseet :)

Nyt meneekin päivänruokailut (imetyksen lisäksi) niin että aamulla marjasosetta, päivällä kasvissosetta ja "jälkkäriksi" marjasosetta ja iltapalaksi vielä marjasosetta :D

Nyt kun isompia annoksia on voinut kasvissoseita syödä niin uskaltaisin väittää sormet ristissä että unet on parantuneet ja puklailu vähentynyt, jee =)

Nyherö on tässä nyt parin viikon ajan osoittanut kiinnostusta mukista juomiseen. Join kerran itse vettä niin että nyherö oli sylissä niin tämä yritti vetää mukin omille huulilleen. Siitäpä meillä sitten lähtikin se että hän saa omasta pienestä tuttipullon korkista tai mukista hörppiä (tai no osittain lipittää) vettä vähäsen... Tuttipullon kanssakin tekee niin että haluaa ihan itse pitää siitä kiinni ja juoda. Vieressä tietysti pitää olla ja hillitä kallistelu tahtia mutta niin se kulta vain kasvaa.... ^^

Meillä maisteltu tähän mennessä avokadoa, maissia, porkkanaa ja luumua. Ite oon tehnyt kaikki paitsi luumusoseen. Iltaisin menee tissin lisäks maissivelli jonka yritän jättää pois kun kiinteiden määrät nousee.. tällä hetkellä meillä poika syö samaan aikaan kiinteitä kun esikoinen lounastaa ja on iltapalalla. :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Annatteko vauvalle muuten vettä? Jos annatte niin millon ekan kerran? Meillä poju 4,5 kk eikä olla annettu vettä. Etenkin isovanhemmat ihmettelee :D mut ihankun jostain oisin lukenu kun pääosin on vielä rinnalla, että ei kannattaisi turhaan vedellä täyttää mahaa,..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Me on tässä annettu jo ainakin reilun kuukauden ajan ihan pieni vesiryyppy, yleensä kiinteän syönnin jälkeen. Määrällisesti on ihan mitätön kyllä, oisko alle 2-5ml suunnilleen lähellä sitä minkä saa. Sen verran että suu ja kurkku "puhdistuu" :D Tykkää kyllä kovasti hörppiä omasta mukista vettä xD En kanskaan tahdo että masu täyttyy vedellä kun maito on se pääasiallinen massun täyttäjä :)

meillä on annettu muutaman kerran pikkutilkka nokkamukin pohjalle kun on sitä innostunut opettelemaan :) rinnuksillehan siitä suurin osa menee mut itku pääsee jos kesken kaiken pois yrittää ottaa :grin

Meillä on myös vettä pari kertaa maisteltu ihan vaan hömpsyn verran kun on mun mukin reunassa roikkunut. :wink Nyt sano kuitenkin neuvolassa,että voi ruveta antamaan vähän vettäkin kun sen pitäisi luumun ja päärynän lisäksi auttaa jos tuntuu,että vatta välillä kovalla. Ehkä ruvetaan ruokaillessa maistelemaan siis vettäkin. :)
Minäkin uskallan tämän nyt ääneen sanoa (ja toivoa,että tähän ei sitten tyssää... :rolleyes:) Meillä on unet parantuneet nyt n.parin viikon sisällä radikaalisti! Lopultakin taitaa saada riittävästi ruokaa muru. Nukkumaan poju menee n. 22.30 ja heräillään 8 ja9 välillä ja hän syö vaan 1krt yöllä ja toisen kerran 6 ja 7.30 välillä aamulla. Jippii!!!! :grin

Meillä aloitettiin eilen maistelemaan perunaa! :) Toissa päivänä neiti täytti sen 4 kuukautta. Vettä en ole antanut, kun on tissillä syömisen jälkeen.

Me aloitettiin kiinteät pari päivää alle 4kk, kun imetystiheyttä piti yrittää pidentää ja korvike tuntui aiheuttavan ihottumaa. Bataatti ei maistunut alkuun ja tokana annoin päärynää. No, kaveri kakoi päärynääkin, mutta alkoi maistua, kun pistin koostumuksen ihan velliksi. Lusikalla silti sujui paremmin ja vaihdettiin valmisruoan merkkiä, jolloin päärynä alkoi mennä suoraan purkistakin. Bataatin väsäsin myös pehmeämmäksi ja pian meni rakeisempi maissikin pienellä löysennyksellä. Näillä mennään tällä hetkellä. Suu aukeaa päärynälle pienen houkuttelun jälkeen aivan upeasti ja muillekin useimmiten. Sen sijaan lusikkasyönnin jälkeen poika on kieltäytynyt tuttipullosta! Ihana tunne ruokien maistuessa (kohti sitä, että kaveri ei olisi niin riippuvainen musta) on vaihtunut siihen, että nyt edes pumpattua maitoa ei pysty kukaan muu antamaan. Tavoite on pikaisesti opetella takaisin tuttipulloon, toivottavasti onnistuu.

Ai jestas, porkkana-perunasose (Piltti tai Bona, en muista kumpi). Siinäpä oikea megaherkku nähtävästi;)

Meillä hermostutaan, jos lusikka ei ole suussa heti, kun suusta loppuu ruoka. :D Perjantaina maistellaan varmaan sitten omenaa . :) Olin laiska ja ostin valmista. :D

En edes viitsi näin totutteluvaiheessa ruveta väsäämään itse tällä kertaa. Purkki maksaa about 30 senttiä, joten niin kauan kuin sosetta menee hyttysannoksia, niin on edullisempaa ostaa. Ja on minulla muutakin tekemistä, kuten esim korvapuustit;) Sitä paitsi porkkanat paloivat pohjaan ekalla kerralla kun keitin. Ja tokalla yrityksellä eivät oikein halunneet pehmetä millään. Voi näitä ongelmia...

Ok, banaania viitsin kyllä itse soseuttaa;)

Olen kans huomannut että on paljon helpompaa ostaa vielä valmiina kaikki uuppanan ruuat.... ehkäpä sitten myöhemmin alan itse tekemään niitä :D Kun purkkisoseita jää yli (säilyy sen pari päivää jääkaapissa) niin olen laittanut ne minipakastuspusseihin (2,5dl) sopivina annoksina ja pakastimeen odottamaan käyttöä... säästäväistä x)

itsellä menee vähän vaihtelevasti, osin teen itse ja osa sitten ostetaan valmiina:) tänään tein vähän reilummin peruna-porkkana sosetta minkä sitten laitan pakkaseen. noita hedelmäsoseita on nyt tullut annettua kaupan purkista pääasiassa kun isukki niitä osti niin laiskistuin sitten itsekin:grin banaania on kyllä ihan itse vielä jaksanut muussata ja sitä meneekin ihan kiitettävästi ja likka tekee edelleen ainakin viidet tortut päivään :p luumuakaan ole viitsinyt nyt antaa kun tuntuu tuo vatsa toimivan ihan kiitettävästi ilmanki

Minä oon ite tehny soseet bataatista, porkkanasta, kukkakaalista sekä parsakaalista. Päärynästäkin tein, mutta harkitsen josko jatkossa hedelmäsoseet kuitenki ostais kaupasta..katoin että säilyvät 3 päivää avattuna jääkaapissa niin kyllä tuolla jätkällä se purkki varmasti tyhjenee tuohon 3 päivään :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Jes, tuttipullo on takaisin kuvioissa. Kaksi yötä puoliso antoi pullosta pisimmän unipätkän jälkeen ja itkupotkujen jälkeen maistui. Eilen meni jo päivälläkin. Nää oli pumpattua maitoa, joten sit olis korvikkeen sekoitus taas edessä. Allergiakorvikkeella mennään nyt. Yksityiseltä saatiin maitoaltistus varattua ja vika kokeilu maidon kanssa päätyi ärtyisään poikaan ja ihottumaan..taas..eli tuntuu aika selvältä maitoallergialta nyt jälleen. Oireet tulee vaan niin hitaastk, että ehtii aina miettiä, että ei tästä mitään oireita tule. Imetyskivut on suht järkevissä rajoissa, joten välillä tuntuu, että haluis jatkaa imetystä. Surettaa luopua siitä, kun elämän suurin nautinto on päästä rinnalle. :( Mutta lopettamisen puolesta puhuu sekä kivut että allergiat. Olis paljon helpompi pysyä allergioiden mukana, jos ei llis mun ruokavaliota tarkkailussa.

Oletteko muut huomanneet muutoksia lasten syömisessä juuri ennen hampaiden puhkeamista? Itse mietin että olisiko voinut olla hammas syynä kun pari päivää oli ettei oikein muu kuin rinta maistunut... mutta nyt taas syödään hyvällä ruokahalulla ja tartutaan ainokaisella hampaan tyngällä lusikkaan kiinni :grin

mietin myös kun satuin vauva-lehden irton ostamaan että pitäisiköhän ainakin vähälaktoositonta itse kokeilla jonkin aikaa kun oli juttua tuosta pulauttelusta/oksentelusta. Ei itselle ole tullut mieleenkään maitoallergia, mutta nyt kun tarkemmin mietiskelin omia syömisiä niin ehkä... no, eihän siinä ainakaan mitään häviä jos kokeilee :)

....tulipas nyt mietiskeltyä... :grin

Takaisin