Kiinteiden aloitus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kyfi86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä ei kyllä pojalla ole ruokahalun puutetta. Vetää jo ihan älyttömiä satseja ja kaikki kelpaa, varsinkin äipän tekemät :) Tällä hetkellä meillä ruokaillaan neljästi päivässä. Aamulla saa kaurapuuron jonkin hedelmä/marjasoseen kera. Sit lounaaksi minun tekemää esim. nyt tein kana-bataatti pastaa ja sit välipalaks jonkin hedelmä/marja soseen ja sit iltapuuro taas jollain sosesilmällä. Velliäkin peruna-porkkana olen vielä siihen puuron päälle vielä antanu semmosen 100ml.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Meillä kans päivä koostuu aamu- ja iltapuurosta, lounaaksi vihannessosetta ja iltapäivällä hedelmä/marjasosetta. Millon ruokaan voi siis lisätä makaronia? Miten ootte ite nuo lihat lisänneet ruokaan? Keittämällä?

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Makaronia voi lisätä 5kk iästä kun viljastahan se on tehty. Tein täysjyvä durumvehnästä. Ja jauhelihaa olen kypsentänyt keittämällä n.10 min.

meillä tyttö ei oo vähään aikaan suostunut puuroa syömään:rolleyes: maissinaksut maistui kun kokeeks ostin:grin liha ei suuremmin ole maistunut, ei ainakaan nuo kaupan soseet, pitää kokeilla jos ite tekemänä sit menis paremmin. meillä kyllä tykkää kovasti ite mutustella kaikkia porkkana yms tikkuja mut pitää nyt kokeilla suostusko soseenakin syömään taas... välillä hiukan turhauttavaa kun joutuu ruokaa pois heittämään, tai no toiselle koirista onneks maistuu nuo neidin jämät :p

Ei oo meilläkään kukaan tukehtunu vaikkei hedelmäverkkoa olla ostettu. Musta tää on yhtä naurettava hankinta kun esim. Konttauskypärä. Sori :D

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

jee, saatiin vaihteeks sosettakin menemään vähän reilummin:smiley-bounce005oon tainnu vaan "vääränlaista" yrittää tarjota, ite tehty bataatti-parsakaali sose maistui sitten :rolleyes: taidetaan peruna jättää vähäks aikaa sivuun kun ei se niin tunnu maistuvan. jos alkas saamaan taas jonkinlaista rytmiä tuohon ruokailuun, tosin aamut ja illat tuntuu alkavan ja loppuvan banaaniin:rolleyes::grin kun ei neidille kelpaa puuro edes banaanilla (tai marjoilla tai millään) vaan banaani pitää syödä sellasenaan, huoh...:confused005
ja juu tuo konttauskypärä...noh käyttäköön kuka haluaa, itse en kyllä koe tarpeelliseksi:)

Onkohan tästä ollut vielä juttua.... Onko kellään kokemusta niistä maissinaksuista? Hieman mietin että voisi pussin niitä ostaa että nyherö saisi opetella sormiruokailua niillä. Sitten kun homma ois hallussa niin voisi siirtyä muuhun sormiruokailuun :D

minä ostin maissinaksu pussin ja on tykänny :) siis eihän se niitä paljoa syö mutta välillä nikertelee/imeskelee tyytyväisenä max. pari-kolme ehkä kerrallaan

Minäkin ostin jo melkeen kk sitten. Eihän siitä aluksi tullu oikein mitään, mutta äkkiä oppi. Ja mutustaa niitä nyt ihan onnessaan, ja on hyvä ajantappaja jos joutuu vaikka sitteriin laittaa kun pitää tehdä esim ruokaa ja alkaa kitinä, niin kyllä hiljenee kun naksun saa käteen!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

mä myös ostin Niit maissi naksui pussin noin kk sitten. Voin sanoa että kyllä tykkää ja just tollasia kitinä jutuis oiva keino. Esim. Teet ruokaa ja et just sillä punasella sekunnilla ehdi alkaa antaa ruokaa pikkuselle ku kitinä alkaa. Naksu käteen ja äiti saa tehdä ruuan valmiiks. Ei meilläkää Niit mene ku 2-3 kerralla ja yhden kerran päivässä.

Nyt on maissinaksut ostettu.... kohta testaamaan :) Omaan suuhun äkkiä tuntuu hieman tahmealle (kun ovat sulaneet) mutta äkkiä liukenee kyllä onneksi kokonaan. Enköhän siis uskalla antaa maisteltavaksi murulle :D

meillä saa noita naksuja ruokailun yhteydessä yleensä vähän niinkuin jälkkäriksi :) tykkää nakertaa kun raapii tavallaan aluksi ikeniä (viis hammasta suussa ja aina on naksut maistunu parhaiten kun niitä on puskettu ulos ;) ) mä en oo lisänny viljoista vasta kun kauran, mut pitäs varmaan vähän laajentaa valikoimaa pikkuhiljaa.. Meillä syödään aamu ja iltapuurot ja hedelmä sekä vihannessose, lounaalla ja illallisella jompi kumpi, riippuu onko mies päässyt torpedoimaan päiväjärjestystä jostain syystä ;)

Mikähän voisi olla hyvä ruoka iltapalaksi (juuri ennen nukkumaan menoa) kun iltavelli ei maistu millään. Olisi hyvä jos olisi jokin mikä täyttäisi massun ettei yöllä tarvisi herätä syömään tissiä (muutamaankin otteeseen) ^^

tata87 olen miettinyt ihan samaa kun meillä ei uppoa velli eikä puurokaan tällä hetkellä...:rolleyes: nyt on muutamana iltana sitten syönyt tuota vauvarahkaa tai jogurttia ja välillä banaania lisäks, mutta tuntuu ettei niin hyvin nälkää kuitenkaan pidä... sitten miettinyt että osaiskohan sitä vääntää jotain kaura/vilja tankoja ja uunissa paistaa...jos niitä tykkäis sitten nikerrellä... :confused004

Meillä kyllä syödään iltapuuro ja monasti vellikin siihen päälle ja siltikin herää monta kertaa yöllä ;)

Meillä iltapalana on yleensä banaani+puolikas sosepurkki ja maito. Puuroja en oo antanu muulloin kun aamulla soseen seassa vähän koska aiheuttaa niin pahaa ihottumaa (kaura ja ruis) Kuitenkin annan vähän että siedättyy...

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

jotain positiivistakin, tyttö on alkanu syömään kokonaisia purkillisia ja välillä enemmänkin ruokaillessa :) meillon alettu syömään aamupala, päivällinen, (välipala), lounas ja iltapala päivien aikana.... tai no aamulla ja illalla en niin "tarkkaa" määrää osaa sanoa kun useimmiten puuroa rahkalla/hedelmäsoseella tai banaania+sosetta syö... noiden päiväruokien suhteen olen laiskistunut ja ostanut kaupasta valmista:oops: no jospa sitä taas jossain vaiheessa enempi innostus ite tekemään, jotenkin vaan nuo liharuoat koen hankalaks ite tehä :p

Takaisin