Kiinteiden aloitus

Sinbbu, miten teit banaaniletuja? Kuulostaa juuri sellaisilta mitkä maistuis meitin jätkälle :p

Minä lueskelin kauramaidon kylkeä ja tokaisin "hei, tässä ei oo laktoosiakaa" (itse siis laktoositon niin pistää aina se silmille), johon mies tuumasi, että "niin, kun ei siinä oo edes maitoa" "aa, nii joo, tottakai" :grin
Yritän siis puhua kaurajuomasta, kauramaito on virheellinen sana :grin
 
Täällä on tulleet tutuksi kaura-, soija-, riisi-, mantelimaidot ja kermat. On niistä löytyneet jopa omat suosikit, kun se lehmän maito on pannassa. Olisi hauska kuulla mitä se allergialääkäri sanoo kauramaidon käytöstä lapsen ruoissa.
 
No banaaniletut... Alkuperäinen ohje on et kaks banaania ja yksi muna ja sauvasekoittimella muusiks ja sit vaan paistaa... hyviä, vaik ei ehkä kuulosta siltä. Mä lisään pari rkl vehnäjauhoja ja lorauksen maitoa.. pysyyvät paremmin kasassa käännettäessä pannulla. Hyviä pikalettuja ja tulee kiva pieni määrä lettuja akuuttiinn herkkunälkään. Ja kun ei tuu muuta sokeria ku mitä banaanissa on nii käy vauvalle. Ja maito on iha tavallista maitoa. :)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Nii ja korvaa toki kauramaidolla maito... siitä saa muutenkin herkullisia lettuja.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä tein äskön meille mustikkalettuja tollain et 2 munaa, 1dl vehnäjauhoja, loraus maitoa ja oman maun mukaan jäisiä mustikoita taikinan joukkoon ja kaikki vaan sekasin. Paistoin oivariinilla pannulla ja oiii nam ku oli hyviä vaikkei ollut yhtään sokeria niinku normiletuissa :) ps. totesin jälkeenpäin et seuraavalla kerralla poika saa kyl syödä mustikkaruoat nakuna! meni varmaan pilalle kaikki vaatteet mitä oli päällä :D
 
Noita banaani ja mustikkalettuja pitää kyllä kokeilla, kuulostaa herkulliselta :) Vois olla joku jälkkäri tai välipala.

Miten teette noita mehujäitä?

Poika juo välillä jo piimää ruokajuomana, välipalalla on maisteltu ihan vaan maustamatonta viiliä, aamuin illoin syö kaurapuuroa kera luumusoseen. Neuvolassa muistaakseni sanovat että samalla kun voi alkaa antaa hapanmaitotuotteita voi alkaa tehä ruuat maitoon, esim makaroonilaatikon. Tehtiin tässä yks päivä ja hyvin maistu.

Onko muilla minkälaisia reseptejä makaroonilaatikkoon nimenomaan muksulle? Poika alkaa pikkuhiljaa siirtyä meijän kanssa samoihin ruokiin. Jos jollain on hyviä reseptejä niin kertokaapa. :)
 
meillä taitaakii makarooni ja spagetti aiheuttaa sitä puklailua.mutta miksi?kun ei ole allerginen viljoille.
 
Mustikkalätyt ei tehnyt kauppaansa (tai sit ei vaa ollu tarpeeks nälkä vielä).. Mä vähän luulen, että tuo banaani olis enempi herran makuun... :p
 
Se on tosi hyvä jos vauva on hyvä syömään ja kaikkiruokainen. Meillä on jonkun verran valikoimista ruokien kanssa mitä syö ja mitä ei. Tytöllä on myös ärsytävä tapa, kun masu on täynnä tai ei pidä jostain ruuasta, hän viuhtaisee kädellä niin että ruoka lentää joka ilmansuuntaan. Ai että kun se ottaa välillä päähän! Nyt meillä myös on hampaiden vuoksi syöminen ollut vähän normaalia huonompaa.
 
Mä mietin, että onko poika tulossa äitiinsä eikä tykkää sattumista..
Siis esim noissa mustikkalätyissä oli mustikat ja monesti muutenkin jos jossain on epämääräisiä sattumia ni ei tykkää niistä.. Kuten mä en voi sietää jogurttia jossa on jotain hedelmänpaloja, saatika kiisselistä missä on mustikankuoria tms.. :grin
 
Mut meidän pitäis yrittää sitä kalaa uudestaan.. sehän oksennettiin ulos jatkuvasti ja iha sama mitä kalaa oli. :sad001

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
mä annoin toissapäivänä ekan kerran perunamuussi-lohi sosetta,sitä purkki.hyvin maistu:) eikä pukluakaa tullu.
 
Kyl meilläkin pojalle maistui nuo ruoat.. itsetehty tai purkki... mut oksensi puolessa tunnissa vatsan tyhjäksi ja kaikki muu kyl sit pysy sisällä. Hieron kalaa iholle tuossa jossain vaiheessa ja jos reagoi, nii en ees ala syöttään sit. Saavat tehdä testit lekurissa.. se ei oo nii hauskaa se oksennuksen siivoaminen, puhumattakaan siitä, miten ikävä olo vauvalla sit on ku oksettaa.. :sad001
 
mä kans vielä kerran tarjoon spagetti/makaroonisosetta,jos ne tulee ylös niin seuraavat tarjoon vasta sitte ku syö samaa makarooniruokaa kun me.
 
No meillä on tuota nyt, ettei ruoka maistu ja ylös näyttäis olevan tulossa ainakin neljä hammasta. Ien on jo ihan rikki parista kohtaa ja nyt on jotunu eilen illalla ja tänäaamuna antaa panadolia, kun poika ei oo tehny mitään muuta, kun itkeny.
 
Takaisin
Top