Meillä on soseita maisteltu aiemmin vaan silleen et oon sit imettäny heti perään. Nyt eka kertaa tosiaan tarjosin vettä, imetin sit vasta hetken päästä. Pitää kans tollanen joku taikamuki hommata, onko suositella jotain tiettyä hyväksi havaittua?
Miten muuten te muut imettävät ootte tehny ylipäätään kiinteiden maistelun kanssa, että imettättekö aina heti soseiden päälle vai annatteko pullosta tai vettä tai mitä? Mitenkähän se olisi parasta silloin, kun kiinteitä menee jo enemmän? Onko ruokajuomana silloin vesi, vai annetaanko aina rinnasta päälle? neuvolan ohjeessa lukee vain että maito... jotenkin korvikkeen kanssa tuntuu helpommalta, kun voi vain antaa vaikka samalla kun muutakin sapuskaa. Tissiä ei viitsi syönnin välissä suuhun tunkea...[:D][:D]
Meillä on kaurapuuroa maisteltu aamuisin keskiviikosta saakka, oon laittanu jääpalallisen omenasosetta sekaan. Ihan jees se menee, neiti tosin pyörittelee sitä suussaan jonkun aikaa ennen kuin nielaisee. On varmaan sen verran eri koostumus kun vihannes- ja hedelmäsoseissa, kun en ole sen kummemmin soseuttanut puuroa. Välillä (jos muistan) hienonnan kauraryynejä vähän ennen kun teen puuron, mutta en aina muista. Ja kyllä täytyy sanoa, ettei tuo puuron keittäminen ole kyllä mun laji[:D][:D] Olen tehnyt sekä kattilassa että mikrossa, ja ihan Elovenan normihiutaleista. Joutuu itsekin nyt sitten puuroa syömään, kun ei tuo pieni koko lautasellista oikein voi syödä[:D][:D] Vai olisiko jollain hyvää niksiä miten keittää ihan pieni määrä puuroa?? Sellainen parin jääpalan kokoinen...
Tällä hetkellä meillä syödään kiinteitä puurona aamuisin ja vihannessosetta sitten päivisin lounaaksi. Nyt oon parina päivänä antanut neljä jääpalallista (hiukan pienempiä jääpaloja kun ne ikean sydämet) vihannessosetta kerrallaan, hyvin uppoaa. Elikkä kaks kiinteetä ateriaa päivässä periaatteessa tällä hetkellä. Kunhan tuon puuron toteaa sopivaksi, otan sen sitten aamun lisäksi iltaan. Ja sitten piakkoin lisään ateriamäärät viiteen, varmaan samoihin aikoihin kun aloitellaan lihat. Luulen, että viikon parin sisällä.
Neuvolan suosituksen mukaan 6 kk vauvalla tulisi olla viisi ateriaa päivässä, ja kahdet päikkärit. Meidän neiti kyllä nukkuu edelleen vähintään kolmet päikkärit. Puolen vuoden rajapyykki on vastassa viikon kuluttua sunnuntaina[:)]