Mä oon tehnyt maissista sosetta ja ainakin mulla ne kuoret menee melko pieneks kun jonkun aikaa sitä sillä sauvasekottimelle surruttaa. Ja sitten kun se nieleminen alkaa sujumaan, ei nuo maissin isommatkaan palaset haitttaa. Tai ainakin näin meillä. Meillä maissi jopa on ehdoton suosikki [:)]
Tuli muuten semmonen juttu mieleen, puolestapuheena itetehdyille soseille.. Oletteko muuten ostaneet kaupasta purkkia, esim. perunaporkkanaa? Se on ihan tajuttoman samettista, ei mitään könttejä tai muuta. Kaupan soseet ovat tuollaisia todella sosemaisia aina tonna 8kk purkkeihin asti, jossa voikin sitten olla jo mukana riisinpalasia ja siis on ihan oikeesti rakeisempaa tavaraa. Se ero on huima verrattuna aikaisempiin kuukausiin ja muistankin aikasemmilta vuosilta, että monella äidillä meni siinä vaiheessa sormi suuhun, kun muksu kieltäytyi syömästä noita kökköjä ja joutuivat ite kotona noita kaupansoseita soseuttamaan uudelleen. Eli summasummarum.. ne meistä, jotka tekevät nuo soseet kotona, selviävät tuosta ongelmasta paljon helpommin ja siirtyminen perheen kanssa samoihin sapuskoihin, onnistuu paljon helpommin. [:)]