Kiinteät

Eikä se Piltin kaurapuuro oo ees kaurapuuroa. Siinähän on kauraa vaan 30 rossaa! Meillä ei normipuuro uppoo edes tehosekottimella pienennetyin hiutalein. Muksu-puuro on ainoo mitä suostuu syömään. Onneks se on tosi helppo valmistaa. Laitetaan siihen sitte sosetta joukkoon. :)
 
Millon saa antaa mannapuuroa ja miksi vasta silloin? :-) Mä olen antanu muksu valmis hiutaleita; riisiä ja kauraa. Ihan siksi että ovat niin sairaan nopeita ja helppoja. Kesällä varmaan korostuu tuon keittämättömyyden etu, tai mitenkä se nyt sanotaan :)
Oon tehny paristi oikeista kauraryyneistä ja tykkää niistä tosi paljonkin enemmän kuin noista "hötöistä".

Puuroista itse syön vain riisiä ja mannaa, muut terveelliset puurot on omaan suuhun ihan yök.. Pitää varmaan totutella itsekkin niihin, ettei tartte sitten joskus selitellä "miks mun täytyy ku säkään et äiti syö :) "
 
Ei kai siinä mitään estettä olisi antaa mannapuuroa... Onko se sitten kun se on vehnää? Vai sitten se kun mannapuuro tehdään maitoon, eikä tietenkään tavallista maitoa vielä voi antaa?

Me aloitettiin puurot sillä Muksun kaurapuurolla ja syötin toisen paketin sitä riisipuuroo. Nämä kun loppui, siirryin ihan tavallisiin hiutaleisiin, mutta olen hienontanut sauvasekottimella hiutaleet. Nyt syödään kaurapuuroa ja ruispuuroa :) Voisi hommata niitä riisihiutaleita ja neljänviljan puuroo yms. Kiva vaan kun ei meillä kaappeihin enää mahdu kaiken maailman paketteja miljoonaa eri sorttii... :rolleyes::grin

Mä teen noi tytön puurot ihan vaan mikrossa ja lisään niihin sitten milloin mitäkin marja/hedelmäsosetta. Oon nyt itsekin innostunut syömään kaurapuuroa :) Mä vaan oon niin "laatutietoinen", että mullehan ei mikään vetinen mikropuuro kelpaa :grin Samalla kun lämmitän tytölle mikrossa puuroo, niin itselleni keitän liedellä, vesi-maitoseokseen, lisään suolaa ja syön sen voisilmän ja mansikkahillon kanssa :grin:rolleyes: Joo, vois tosiaan opetella syömään tuota "terveellistä" versiota...
 
Heh!

Laiska äiti täällä ilmottauttuu. Ei ole edes tullut mieleenikään hienontaa puuroa sauvasekottimella. :D

Olihan sitä minullakin aluksi ajatusta, että pitäisi tytön ruokia sauvasekoittimella surrutella, paitsi sitä puuroa. No kertaakan en ole jaksanut kaivaa kaapista vekotinta ulos. Haarukalla olen vain muussannut päivän annoksen. Meillä ei ole lähes ollenkaan pakastintilaa, joten etukäteen en voi edes tehdä isoja määriä.

Tytön pikaruoka on keitetty kesäkurpitsa raaste. Keitän niukassa vedessä, jotta kaikki veteen liuenneet vitamiinit sun muut eivät mene viemäristä alas. Siihen sitten vain vähän porkkana- tai kurkkuraastetta ja/tai avokadoa. Lisäksi vähän protskua, mitä on yleensä valmiina jääkaapissa. Ei mene montaa minuuttia valmistukseen ja tyttö syö.

Meillä onkin raastinrauta ihan ehdoton väline. Sillä raastan tuoretta raastetta ruoan sekaan porkkanasta tai kurkusta. Samoin puuron sekaan raastan esim. päärynää tai omenaa. Laitankin joka ruokaan jotain tuoretta vihannesta tai hedelmää, jotta olisi niitä vitamiinejä mahdollisimman paljon tallella. Samalla kai tyttö oppii että on "salattia" ruoan kanssa. Voisikohan sille laittaa vähän salaatinlehteä mukaan? Sitä en olekaan vielä antanut.

Tänään kun tein ruokaa, tyttö istu keittiönpöydän ääressä isänsä sylissä katselemassa. Kun ruoka oli valmiina ja tyttö tajusi, että ruokaahan sieltä on hänelle tulossa, se päästi sellaisen kunnon hörönaurun että. Me miehen kanssa purskahdettiin nauramaan, kun oli niin hassun kuuloista.
 
Muokattu viimeksi:
Jatketaan nyt vähän vielä näitä ruokajuttuja.

Kuten olen maininnut, niin tyttö on tähän asti syönyt mitä vain ja hyvällä halulla. Olin ostanut muutaman greipin itselleni ja päätin sitten testata ihan kiusallani tytön syöntihaluja. En ollut vielä tähän mennessä antanut mitään sitrushedelmiä tytölle. Kai olen vähän varovainen noiden allergeenien vuoksi, vaikka ei minulla tai miehellä kummallakaan mitään pahempia allergioita ole.

No tyttö söi myös sitä greippiä! Annoin muutaman kerran lusikalla mehua ja hieman hedelmälihaa ja joka kerta suu vain avautui, kun lusikka läheni. Kokeilin tätä vielä pari kertaa päivän aikana ja yhtä hyvin söi joka kerta. Itseasiassa ananas aiheutti enemmän suun mutristumista. Nyt se on sitten kokeellisesti varmennettu, meidän tyttö ei todellakaan ole ronkeli :)
 
Olen hiljalleen aloittanut neidille pikapuuron keittämisen aamuisin, aikaisemmin olen antanut valmispuuroja.. Nyt haluaisin opettaa normipuurolle koska noi valmispuurot on kalliita ja myös tosi epäterveellisiä ja nyt kun neidillä ei oo vielä hampaita niin haluan opettaa noista ylimakeista puuroista pois.. Harmi vaan kun en alunperinkään opettanut normipuurolle :/ ongelma vaan on etten koskaan osaa keittää puuroa sopivaa määrää; joko sitä nestettä tulee liian vähän ja puuro kuivahtaa tai sitten sitä tulee liikaa ja hiutaleet jää koviksi :D hjelp!!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä teen aina tavallisista hiutaleista mikrossa, ja jos tulee liian jähmeetä niin lisään vaan vettä ja sekotan, niin tulee sopivaa :) Samalla se vesi vähän jäähdyttää niin on nopeemmin sopivan lämpöstä. Joskus poika kyllä haluaa lusikoida ite omalla lusikalla, niin sillon tahmapuuro on parempaa kun pysyy paremmin lusikassa.

Meillä on alkanu nyt mennä iltapuuroo isompia annoksia (kun pitkään söi vaan pari lusikallista) ja ensimmäiset ruokapalat löytyny vaipasta, eli on oppinu nielemään niitä pelkän suussapyörittelyn sijaan :) Kerran oon antanu luumusosetta kun oli monta taukoo kakkaamisesta, mutta muuten (puuroo lukuunottamatta) kaikki on syöty omin sormin, kuukausi on nyt takana kiinteiden syömistä.

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä teen kanssa puurot mikrossa. Tällä hetkellä ihan normi hiutaleista, jotka olen vetänyt pienemmäkin sauvasekoittimella. siis ennen kypsennystä. Noin 1dl vettä ja siihen 2-3 rkl hiutaleita. Sitten mikrossa pienellä teholla ja välillä sekoittaen. Yhteensä sen pari minuuttia. Lisään vettä tarpeen mukaan. Teen tahalleen paksua, jotta voin lisätä sitten vettä/maitoa, jotta puuro jäähtyy ja notkistuu. Tosi nopeasti tuo puuro jäähtyy muutenkin, eli ei haittaa vaikka onkin höyryävän kuumaa, kun vaan muutamat ensimmäiset lusikalliset antaa jäähdytellen. Mä kyllä lisään vielä hedelmä/marjasosetta nokareena puuroon. Koko ajan vähemmän, niin että jossain vaiheessa en varmaan laita ollenkaan.

Eli kaiken kaikkiaan vähän samaan suuntaan kuin Strangerkin :) Meillä puuroo on taidettu syödä jo parisen kuukautta. Valmispuuroa en ole koskaan antanut. Kaksi puuroa tuolla kaapissa varuiksi, jos joskus lähdetään jonnekin, niin ettei puuron valmmistus onnistu.
 
Takaisin
Top