Skylar, mä ainakin tein esikoiselle puuron veteen ja lisäsin sitten valmiiseen puuroon äidinmaitoa. Ja siis ihan tavallista (suolatonta) kaurapuuroa syötettiin, ei mitään niitä lapsille markkinoituja. (Ps. Ei meidän 6 kk ikäiselle ainakaan tarvinnut elovena hiutaleita hienontaa, ihan sellaisenaan ne meni.)
Annisla, sormiruokailun aloituksen suhteen on ihan yleinen ohje, että se aloitetaan 6 kk iässä, kun lapsi osaa itse istua. Vähentää tukehtumisvaaraa ja toisaalta ehkä 6 kk iässä muutenkin on taidot moiseen touhuun jo vähän paremmat. :) Jos haluat aloittaa kiinteät aikaisemmin, niin aloita soseilla ja lisäät sitten sormiruoat vähän myöhemmin mukaan. :)
Aikaisemminhan tuntui joka paikassa olevan suositus, että hiljakseltaan makuja ja vähän kerrallaan lisää, eikä ihan heti sekoituksia. Nyt just jostain luin, että nykyään on tutkittu, että jos suositusten mukaan 6 kk iässä aloittaa kiinteät, niin voi nopeasti lisätä vauvan tahtiin monia eri makuja ja sekoituksia ja ottaa aika vauhdilla useampia maistelukertojakin. En sitten tiedä mikä on ohje, jos aloittaa aikaisemmin. Ja itse ainakin ajattelen niin, että kannattaa mennä sen mukaan mikä itsestä hyvältä tuntuu, suositukset tulee ja menee...
Mutta me ollaan nyt menty pojan kiinnostuksen mukaan ja tässä vajaassa viikossa ollaan jo maisteltu porkkana, bataattia, banaania, mangoa ja päärynää. :) Tänään taidan höyryttää parsakaalia pojallekin, saa sitten sitä tällä kertaa sormiruokana. :)