Kierrukan jälkeen raskaana?

Tulin kuparikierukkan jälkeen heti raskaaksi. Yhtään kuukautia ei ollut välissä. Vaikka gyne vähän varoitteli että ei välttämättä heti tule raskaaksi, koska samalla kun kierukkaa poistetaan lähtee myös aina vähän sitä "materiaalia" sisältä eli kohdun seinustaa?
 
Heippa! Saisko tähän ketjuun eloa? Eli muita joilla kierukka just poistettu/ tullaan poistamaan ?

mulla on ens ti kuparikierukan poisto edessä ja jännittää aika paljon :D
 
Otin lokakuussa 2016 kuparikierukan poissa ja nyt odotan kaksosia la 21.11 :) eli aika nopeaa raskauduin n. 4kk.
 
Okei [emoji4] mä oon menossa alkukierrosta ja tarvii vielä kysäistä, että onko Ok yrittää heti vai tarviiko odottaa yhdet menkat.
 
Minulle lääkäri ei maininnut mitään asiasta, eli uskosin saa heti alkaa hommiin :D ei ole kyseessä hormoni ehkäisy niin ei mene kroppa sekaisin :)
 
Itselläni meni 8 kiertoa hormonikierukan jälkeen. Kierto oli alkuun vähän sekaisin.
 
Toukokuussa lähti hormonikierukka ja yritystä on ollut saman tien. Ei ole tullut ihmisten ja lääkäeinkin kuvailemaa tyhjennysvuotoa. Pari päivää poistosta alkoivat kuukautiset, seuraavat tavallista pidemmän kierron jälkeen.
 
Mirena kierukka poistettu 2/17, viiden ja puolen vuoden. Sillon ajatuksella tulee jos on tullakseen, mutta ei oo tärpännyt.
 
Hei, uusi käyttäjä liittyy keskusteluun! Hormonikierukka poistettiin kuukausi sitten ja heti poiston jälkeen tuli normaalit kuukautiset. Kierukka oli käytössä vajaa kaks vuotta ja kierto oli aika säännöllinen. Nyt odotellaan että alkaako maanantaina kuukautiset vai ei :)
 
Mulla poistettiin n. 8kk jälkeen kierukka ja tulin jo viikon sisään siitä raskaaksi :D nyt tyllerö jo 2kk :Heartred
 
Mä just pitkän jahkailun jälkeen varasin ajan kierukan poistoon[emoji85] haaveissa kolmas lapsi[emoji7] nyt 3 ja 5 vuotiaat. mietityttää just kun ei tiedä yhtään kauan menee et tärppää. Mitään paniikkia en kuitenkaan aio ottaa[emoji5]
 
Täällä poistettiin kierukka eilen,6.10,tyhjennysvuoto alkoi heti ja 5.10 alkoi jo muu verenvuoto eli katson ne menkoiksi. Yrittäminen aloitettiin heti tänä aamuna. Hormonikierukka oli vajaa 3kk kun päätettiinkin että neljäs saa tulla. Nuorin nyt siis 8kk ikäinen. Mulla oli myös aiemmin hormonikierukka 5vuotta ja sen jälkeen meni 7kk raskautua nii että pysy matkassa,tuona aikana tuli 4keskenmenoa.
 
Kierukka poistettiin 19.9. n. 5,5 vuoden pitämisen jälkeen, kun elämäntilanne viimein sallii lapsen tulla. Yllättäen (kierto oli normaalin sijasta vain 25 pv) kuukautiset osui samaan aikaan, eli alkoi 15.-16.9. ja vuotoa kesti 22.9. saakka, eli taisi mennä kuukautiset ja kierukan poistamisen jälkeen ilmenevä ns. tyhjennys päällekkäin. Yritys alkoi sit samantien, ja vaikka kovasti duunia painettiin, kuukautiset alkoi tänään 16.10., eli kierto hieman pidempi kuin aikaisemmat ja ovulaatio näin ollen jossain kierron 16-18 päivän tienoilla. Toistaiseksi lähinnä keskityn tarkkailemaan, miten tämä keho toimii nyt kun ei ole mitään ehkäisyä. Kuukautistenkin osalta odottelen millaisiksi muodostuvat. Ennen kierukan laittoa meno oli aika runsasta ja kivuliasta, ja endometrioosihtavaakin, ja näitä oireita kierukka poisti aika tehokkaasti. Nyt toivon siis, että tärppäisi pian, ettei tarttis kovin monista normi-menkoista tässä päästä "nauttimaan".
 
Takaisin
Top