Kiellettyjen asioiden lista

Hiusten värjäys ja kosmetiikan käyttö ei kai oo varsinaisesti mitenkään kiellettyä raskausaikana? Toki voihan päänahan kautta imeytyä haitallisia aineita hiusväristä verenkiertoon, mutta määrät taitaa olla aika minimaalisen pieniä, jos siis noudattaa käyttöohjeita. Varmaan allerginen reaktio olis hankalampi juttu raskausaikana.
 
Joo ei meilläkää oo mainittu sanallakaan kosmetiikasta. Mulla se ei oo ongelma ku meikkaan harvoin ja hiukset oon värjänny viimeks 12vuotta sitten.
 
Minulla on hieroja varattuna ensi vkolle ja varmistin, että kai heidän käyttämät öljyt on ihan turvallisia. Hän sanoi olevan kyllä, mutta varmuuden vuoksi hän käyttää aina luomukookosöljyä raskaana oleville. Tuli hyvä mieli, että huomioivat!
 
Mulla oli ekoissa raskauksissa tosi alhainen verenpaine. Tuli epävirallinen vinkki sekä lääkäriltä että neuvolatädiltä syödä salmiakkia ja juoda kahvia jos vaan pystyy...eli monet noista ruokajutuista on suosituksia ja niissä on lueteltu riskitekijät. On monia ruokia joiden vaikutusta ei tiedetä ja siks ne on listalla esim. Inkiväärissä on hyötyjä, mutta myös tunnettuja haittoja ja ei tiedetä voittaako hyödyt haitat niin turvallisempaa kieltää...inkivääri ehkä huono esimerkki, mutta silti käytin nyt sitä.
 
Mä oon ymmärtänyt että inkivääri maustekäytössä (myös tuore) on sallittua, mutta siitä tehtyä teetä eikä mitään inkiväärivalmisteita (esim. pillereitä) ei suositella.
 
Mulla oli ekoissa raskauksissa tosi alhainen verenpaine. Tuli epävirallinen vinkki sekä lääkäriltä että neuvolatädiltä syödä salmiakkia ja juoda kahvia jos vaan pystyy...eli monet noista ruokajutuista on suosituksia ja niissä on lueteltu riskitekijät. On monia ruokia joiden vaikutusta ei tiedetä ja siks ne on listalla esim. Inkiväärissä on hyötyjä, mutta myös tunnettuja haittoja ja ei tiedetä voittaako hyödyt haitat niin turvallisempaa kieltää...inkivääri ehkä huono esimerkki, mutta silti käytin nyt sitä.

Miten matala verenpaine oli?
 
Mikähän siinä muuten on, että kun ei saa jotain syödä niin just sitä tekee hirveästi mieli?
 
Mikähän siinä muuten on, että kun ei saa jotain syödä niin just sitä tekee hirveästi mieli?
En himoitse mitään muuta niin paljon kun pirkan mätisilliä ja uusia perunoita:arghh:

Muoks. Sanon ekalle joka tulee synnärille katsoo vauvaa et ilman jotain raakaa kalaa on turha tulla:grin
 
Rintta samoin! Uudet perunat ja silli olis ihan täydellinen juuri nyt. Ja tekee muuten mieli hulluna sushia. Sitä haluan ainakin synnärille! Lakritsia ja salmiakkia pakkaan laitoslaukkuun ensimmäisenä sitten kun sen aika on. :D
 
Täytyypä sanoa miehelle, että heti kun mä alan ponnistaa muksua ulos niin sen pitää tilata sushia laitokselle :grin Viime kerralla otin neuvolan siunauksella salamipatukoita sairaalakassiin ja ne olikin näppäriä syödä siinä sängyssä tuskaillessa supistusten lomassa, sai pidettyä suolatasapainoa yllä :rolleyes:
 
Mä avasin ison lakupussin heti kun päästiin pojan kanssa osastolle synnytyksen jälkeen :D
 
No mun normi on maks. 50-60/90-100. Eli se ei ollut edes sitä ja yhdistettynä alhaiseen hemoglobiiniin kävin aika löyhällä. Toinen synnytys meinasi käynnistyä rv 34 ja antoivat Lohjalla estolääkityksen joka ei sitten mulle sopinut. Viimeinen muisto ambulanssissa jorviin oli kun hoitaja luuli että sen verenpainemittari on rikki...mutta siitäkin selvittiin ihan vain nestetipassa makoilemalla muutama päivä.
 
En ole niin tarkka kuin ekan kohdalla, mut raa'at kalat jätän ottamatta. Salmiakkia olen syönyt muutaman pienen palan. Kahvia, colaa ja teetä en juo, en polta. Meikkaan pari kertaa vuodessa, eli ei tartte niin miettiä. Hiukset pitäisi kohta värjätä alkaa olemaan 10cm juurikasvu taas. En värjää muutenkaan kovin usein, koska unohdan sen homman aina ja sitten on juurikasvu ihan kamalan pitkä.
 
Puhuttiinko teille kielletyistä ruuista neuvolassa? Minulla ruoka-asia ohitettiin nopeasti ja todettiin vain, että syö ihan normaalia ruokaa. :grin
 
Me saatiin lista kotiin tulostettuna ja käytiin läpi niitä kohtia mitkä oli muuttunu esikoisen raskaudesta
 
Sain sen listan, ja kun sushista kysyin, niin kuulemma tuoreena pakastimen kautta käynyt lohi on ok sushista, tai jos on ihan just melkein pyydetty :rolleyes:
 
Me saatiin lista kotiin tulostettuna ja käytiin läpi niitä kohtia mitkä oli muuttunu esikoisen raskaudesta

Ja tosiaan niist kalkkitableteist tuli puhe.. pitäski mennä ostaa
 
Takaisin
Top