Mä kaivoin kans vanhat neuvolalukemat esikoisen ajalta esiin, ja kyllä vaan, itselläkin paino nousi kokonaiset 24kg eli kun alkupaino oli 63kg, painoin ennen synnytystä 87kg! Ja vkolla 20 olin jo 73kg eli kymmenen kiloa isompi, huh-huh!
Mutta olinkin loppuvaiheessa sitten tosi iso, ja koska esikoinen syntyi kesähelteillä, olin myös ihanan turvonnut päästä varpaisiin
Nyt onkin ihanaa olla raskauden loppumetreillä syksyllä, jee, ehkä musta ei tuu ihan samanlaista turboa!
Mutta mielestäni en kyllä syönyt mitenkään epäterveellisesti, eli normaalilla ja terveellisellä ravinnolla mentiin vaikka painoa tulikin noin paljon.
Tällä kertaa tähän mennessä (vko16) painoa on tullut lisää 1 1/2kg ja toivon todellakin etten ihan kymmentä kiloa kerryttäisi tässä kuukauden sisään.... toisaalta lähtöpainokin on hitusen korkeampi kun en ihan kaikkea vyötärölle kertynyttä ole karistanut tässä välillä. Ehkä ne katoaa sit seuraavan jälkeen. Eipä kyllä oo niin kamalasti haitannut tää painon nousu ekan raskauden jälkeen jos totta puhutaan, huomio on mennyt muualle eli esikoiseen, ja kyllä sitä muutenkin levähti lantiosta ja rinnuksista niin paljon että pillifarkut ja tiukimmat mekot piti vaihtaa suurempaan kokoon. Eli kunnon mullistukseen se mun kroppa ainakin joutui, ehkä tää toinen raskaus ei muuta enää niin paljoa?
Eniten olin ekaa odottaessani peloissani siitä että mun jalka kasvais raskauden aikana enkä vois käyttää kaikkia omistamiani kenkiä (!) mutta onneks koko pysyi samana. Siskollani taisi jalan koko kasvaa kokonaiset kaksi mittaa, eli joutui uusimaan koko kenkävarastonsa!