Kevään kuulumisia.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja omppu15
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla ei oo kyllä aika käynyt kahdessa viikossa pitkäksi :joyful: siitä on nuo muksut pitäny huolen. Tosin mammalomahan mulla alkaa vasta ens viikolla ja muksut lähtee sitten 20h/vko hoitoon... ens viikon suunnitelmissa järkätä vauvan vaatteille tilaa meidän kaapista, eli perkaamaan omia ja isännän vaatteita siis :grin ja sitten pistää mökki muutenkin uuteen järjestykseen ja siinä samalla muutenkin siivoilla. Ei mulla mitään pesänrakennusviettiä ole juu ei ollenkaan :smiley-angelic006 vasta tuli hommattuu tupaan yks matto ja vierashuoneeseen verhot... seuraavaks ois hommauslistalla tupaan puulaatikko sekä eteiseen pieni vaatenaulakko... :) tekis mieli hakee heinäladon ylisiltä remonttia pakoon menny tuvan penkki, siihen pitäis isännän rakentaa uudet jalat. On vähän näkemyseroa minkälaiset pitäis siihen laittaa enkä viitti isäntää moiseen hommaan nytten painostaa.
Sit viime keväänä aloitin jo yhen aitta projektin et saatais joskus lapsille leikkimökki, sitä vois yrittää viedä eteenpäin. Että semmosia suunnitelmia täällä :).

Nyt olis meidän pääsiäinen ohitse. Siskon perhe oli meillä kylässä ja saimme viettää hyvää aikaa yhdessä :Heartred
Nautittiin hyvästä ruuasta ja serkusten yhteisistä leikeistä. Sekä tottakai hyvistä keskusteluista :) huomenna onkin sitten vielä vapaa sekä lepopäivä ihan vain oman perheen kesken.

Tänään kävin neuvolalääkärillä. Kohdunsuu oli pehmentynyt mutta vielä kokonaan kiinni. Kaulaa jäljellä ainakin 2,5cm ja vauva ei vielä kiinnittynyt. Lääkäri meinas että ei oo ihan hetkeen tulossa. Tuntuu niin turhauttavalta odottaa. Pitäisi kai vaan nauttia näistä viimeisistä viikoista mitä saadaan miehen kanssa kahdestaan olla.. Tänään siis 36+0

Onko muilla varattuna tai tiedossa tuo neuvolalääkärinaika?
Mä nyt meen ens ma (rv36+1) Gravidaan taas ultrattavaks, mut näkeekö siin sit noit kohdunkaulanpituutta ja onko kohdunsuu pehmentynyt yms?
Neuvola mul on taas sit rv37+4 mut neuvolalääkäristä ei oo ollu mtn puhetta.
Kyl tää loppuajan odottaminen on ärsyttävää! Potkut alkaa olla jo niin kovia jatkuvasti et sattuu ja kumartuminen/kyykistyminen, lenkkeily tai yleensä mikään vähän raskaampi aiheuttaa kipeät supistukset. Välil ihan tulee huudahdettua kipeän supistuksen tultua, jota mies säikähtää. Hänen mielestä mtn en sais enää tehdä ettei synnytys nyt käynnisty viel. :D

Jos sulla Julianna on sinne gravidaan lääkärin/kätilön aika niin luultavasti voit kysyä et katsoovatko alakerran tilanteen samalla. Ammattilaisia ovat kuitenkin.

On nää miehet kyllä loppu raskaudesta varsin hauskoja tapauksia :joyful: tai siis ainakin mun mies on :happy:
Se näköjään rupee nyt jo kyselee päivittäin mun vointia :Heartred älä rehki liikaa, tänäänkin soitti aamusta et jos ei oo pakko lähteä kaupunkiin mun lasten kans, ni pysykää kotosalla. Sivutiet liukkaat ja peilikirkkaat, ei hiekotettu.
Ja oon suunnitellu käyntiä omilla porukoilla meiltä noin 2,5h ajomatkan päähän niin vakio kysymys et millon oot sinne lähössä ettei jää liian lähelle synnytystä? Nyt siis ainoat varteen otettavat lähtöajankohdat sinne on huomenna tai sit kahden viikon päästä. Sit ois enää kaks viikkoa laskettuun aikaan... nyt vois periaatteessa lähteäkkin, mut täytyy vähän kuullostella mikä on lasten kuratautitilanne tänään.

Huomenna olis vika työpäivä ennen äitiyslomaa. Tulee kyllä loma jo tarpeeseen, työpäivät alkaa ottaa aika koville. Vähänkään reippaampi kävely tai puuhastelu saa vatsan kovettumaan, viikkoja vasta 34. En muista että esikoista odottaessa olis ottanut näin koville, mut silloin ehkä saikin vähän eri tavalla levättyä illat

Vaikka tuo mies on yleensä ottaen ihan hyvä mies ja lasten isä, niin välillä se ottaa valtavasti kupoliin :angryfire
Itse puhui että lähdetään kotimatkalle lasten päiväuniaikaan mutta kas kummaa ilmesty itse paikalle noinniikuin puolitoistatuntia myöhässä.... mä pidän lapsia hereillä ku isiä ei näy missään ku läksivät ukin kanssa käymään ajelulla. :BangHead että semmosta. Jos tää jostakin välin päivää tasoittuis.

Huh, olipas harvinaisen huonosti nukuttu yö tääl osastol. Luulen (toivon totisesti) et pääsen tänään kotia. Tein omatoimisesti (salassa :D) nyt aamul sen tipputestin ja se oli kyl täysin nega, niinku on koko aiempi raskaus ollu lukuunottamatta sitä yhtä eilistä testausta. Olokin on hyvä, baby potkii tapansa mukaan paljon, mut koti-ikävä on kova et pääsis sinne lepäämään, koiraa rapsuttamaan, tyttöä odottamaan koulusta kotia ja miehen kans hengaamaan. :)

Heimuuten Julianna, antoks ne sulle sen piikin/lääkkeen joka kehittää lapsen keuhkoja?

Vaikka tuo mies on yleensä ottaen ihan hyvä mies ja lasten isä, niin välillä se ottaa valtavasti kupoliin :angryfire
Itse puhui että lähdetään kotimatkalle lasten päiväuniaikaan mutta kas kummaa ilmesty itse paikalle noinniikuin puolitoistatuntia myöhässä.... mä pidän lapsia hereillä ku isiä ei näy missään ku läksivät ukin kanssa käymään ajelulla. :BangHead että semmosta. Jos tää jostakin välin päivää tasoittuis.

Onneksi tilanne laukes jo samana iltana :) mulla vaan ärsyyntymisen määrä oli suuren suuri ku esikoinen oli lähtöhetkellä 39c kuumeessa. Ja miesten ajeluitten aikana olin päättäny et käyn vielä illalla kotiin mentäessä pojan kans päivystyksessä näytillä. Onneks kävin nimittäin streptokokki A eli angiina löytyi. Harvoin pidän mykkäkoulua mut tuossa parin tunnin kotimatkan aikana ei kyllä tullut liiemmin puhuttua. Isäntä ajaessaan aina vilkas nopeesti sivusilmällä et mikä on kiukun tilanne :joyful: illalla tuumas et tuli ihan seurustelun alku ajat mieleen ku ei vielä uskaltanu toista kunnolla katsoa :joyful:
No, mut eilen kerroin lapsille et huomenna on iskän synttärit joten pitihän se kakkupoja leipaista ja tänään täytetään ja koristellaan se. Aurinkokin paistaa ihanasti nyt :happy:

Ei oo annettu mtn piikkiä yms. Verenpainetta testailtu ja babyn sydänkäyriä, tosin sekin ain vähä haasteellista kun tämä tarmopesä saa ain kunnon raivokohtauksen häntä kuunneltaessa et potkii sitä anturaa minkä kerkee ja "juoksee" karkuun et hoitsut ei oo saanu yhtenäinen käyrää. xD
Tein viel toisen tikkutestin ja seki oli täysin nega. Hoitajille tosin en viitsi mainita tota mun omatoimista testailua. :D
Mietin et voisko se eilinen proteiinin nousu johtua siitä et vedin sunnuntaina kunnon siivousurakan kun täyty eiliseen kosteustarkastukseen kämppä laittaa tiptop kuntoon. Täytyy jatkos ottaa ehk hiukka rauhallisemmin, muuten saattaa joutua taas sairaalaan vuodelepoon.

Omppu, kyl ne miehet osaa olla joskus ääliöitä, tiedän tunteen. Tosin kyl ne hölmöilynsä yleensä lopulta tajuaa ja yrittää sit hyvittää tekonsa. Meil oli kans pitkä yöllinen keskustelu tuos viime la-su yönä kun mies kävi poikien kans saunaillas ja mul oli herkät hetkeni yms.
Mua hiukka myös ärsyttää/jännittää kun mies lähtee nyt to yhdeks vrk laivalle jyväsi risteilyyn. On taas samperi ajankohdan valinnu! Ok, liput on varattu jo viime syksynä, et ei tietty voinu tietää ja eihän mul periaattees oo sillon viikkoi ku 36+4-36+5.
Mut tulihan sitä mietittyä et juu mun tuurilla käynnistetään just tuollon tai tyylii lapsivedet menis tjn.
Puol kahteentoista täytyy viel pissa keräillä ja sit selviää jatko kuhan lääkäri sit piipahtaa antamas tuomionsa.

Jippii, pääsin tänää iltapäivällä sairaalasta kotia. Ilmeisesti ei tarkalleen selvinny miks sitä proteiinia oli tullu pissaan.
2vk päästä tsekataan tilanne taas sairaalas ja sitä ennen täytyy vaan seurailla vointia. Tarvittaessa jos rupee päätä särkemään tai ylämahaa niin soitettava suoraa osastolle.
Mut aah, oma koti kullan kallis! :)

Hmm.. eilen tuli postissa kirje Gravidasta, et mun täytyykin 24pv mennä jo heti aamul 9.00 ultrattavaks yms, vaik aiempi aika oli vast iltapäivällä. Mietin et suunnitteleekohan ne käynnistystä mahdollisesti jo silloin. 30.4 kun alunperin käynnistys oli suunniteltu aika on myös aamul 9.00 varattuna. No saa nähdä miten käy. :)
Eilen tuli asennettua jo valmiiksi isofix telakka autoon kaukalolle. Nyt vaan odotellaan milloin siihen pääsee kaukalon ja vauvan klikkaamaan kiinni.
Mun jollyroomist tilaama hoitolaukku ei oo viel tullu perille, vaik paketin piti saapua eilen. No, josko ens viikol sit, et pääsen vihdoin pakkaamaan hoitolaukusta sairaalakassin valmiiksi lähtöön. :)

Voi ihanaa Julianna kohta teillä on jo vaavi sylissä :) sitä täälläkin ootellaan kovasti mutta viime viikonlopun kipeiden supistusten jälkeen ei oo taas mitään merkkiä mistään eli odotellaan odotellaan..

Voi luoja! Mitä pidemmälle tää raskaus on edennyt, sitä vaikeampi mun on näköjään painaa jarruja itselleni kaikkeen tekemiseeni. Tämä viikko ollut raskas, toki ma-ti meni vuodelevossa sairaalassa mut sieltä päästyä sokeasti taas kerään kauheasti hommia itselleni. Eilen sain pestattua itseni hoitamaan tyttären seuran kevätnäytökseen musiikit. Njuu, oli ihmeen jännittyneet 4h seisomista, sykemittari näytti sykkeen heittelevät 120-150 välillä koko tuon projektin ajan ja nii mulhan on leposyke se 57. :D Tänään sit aamul tytön tanssillisenvoimistelun kisat joihin taas olin pestannu itseni tekemään olikohan 7 tytön kampaukset joilta ne puuttui plus koristelut kaikille kymmenelle. Hiuksia letittäessä taas syke nousi +/-140 ja hiki virtas jännityksessä otsaa pitkin. Kisat toki tuli katsottua, meidän muuttoakin vähän edistettyä, pyykkiä pestyä yms.. Äsken kun kaupasta pääs kotia kahta pirun raskasta kassia kantaen tuli lopult täys romahus. Sänkyyn just jaksoin itseni raahata ja tänään en kyl tee enää mtn.
Alkanu nyt tulla jo enemmänki ihan kipeitä supistuksia, mut ei nyt kuitenkasn niin paljon et tuntuis synnytyksen käynnistyvän. Josko sit viikon päästä. :)

Mä pääsin tänään illalla itsekseni koiran kans lenkille :) ihana kevät! Purojen solina ja uusien muuttolintujen laulu! :happy:
Niin ja siis kävin aamulla lasten kans viimosilla hankiaisilla. Reppuun tuli pakattua eväsleivät sekä vähän muutakin naposteltavaa. Ja kuumaa kaakaota tietenkin!
Huomenna lähdetäänkin koko perhe pienelle n.500km road tripille katsomaan päiväseltään siskon 3vk ikäistä pikku pojua :Heartblue
Näistä aineksista on kiva viikonloppu tehty :wink

Minä kävin tuossa terassilla äsken :D suurin saavutus hetkeen. Viikonloppu meni kuumeessa maaten.
Toinen flunssa kk sisällä, ja olo ihan kauhea :(

Hei tuota.. miltä teil tuntuu kipeet supistukset? Tosiaa itsel esikon odotuksesta lähes 10v, et ei oikeen muista miltä ne tuntuu.
Njuu onhan noit harkkasuppareit ollu jo pitkään, et maha ihan pinkeenä ja kiristävä tunne alavatsas. Mut tosiaan itseä hämmentää välil et onko nyt supistuskipu vai vaan se kun nämä babyn liikkeetki sattuu ja å paljon aika ajoin. Tänään pitemmän aikaa ollut jomottavaa ja vihlovaa kipua alaselässä sekä pakaroissa: ruokakaupas kävelemisest ei meinannu tulla mtn. Nyt sit tuntuu jatkuvaa paineen tunnetta ihan alavatsas ja häpyluussa. Päiväl sattu/kiristi/vihloi alavatsaa tovi niin ettei tienny missä asennos olisi. Välil tosiaan kivut niin kovia et ilmeisesti ihan irvistän, nimittäin eräs tuntematon nainen kysyi minulta pahimman kivun aikaan hätääntyneenä "onko kaikki hyvin" kävellessään minun ohi. To olis neuvola et josko siel sit vähän avartuis nää tuntemukset. Tänään tosiaan tuli jostain tunne et selvitäänköhän ens viikon tiistain ultraan/käynnistykseen edes.

Takaisin