Kevään kuulumisia.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja omppu15
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itellä on hoppu vaikka tänään vasta 37 viikkoa täynnä :D
Muuten voisinkin odottaa vaikka sen 5 viikkoa, mutta kroppa alkaa olla aika hajalla ja normaali elämä jo tosi hankalaa ja kivuliasta. Samoin pää on jo ihan sekaisin kun ei saa kivuilta nukuttua. :( eivätpä taida tehdä mitään vaikka kävis itkemässä oloaan, neuvolassakin vaan hokevat että yritä levätä. Yrittämiseksi tosissaan jää kun on noi isommat hoidettava.

Mulla ei oo vielä hoppua vaikka 39 jo mittarissa. Eka synty 41+6 ja toka 40+2. Molemmat alkoivat supistuksilla ja nyttenkään niitä ei oo vielä kuulunut ei näkynyt. Ja muutoinkin on menny ihan kiitettävästi tää loppuraskaus. Yöt on mitä on ja pieniä kremppoja välillä mut oon pärjänny. Onhan tää kroppa tosin hiukan turpea mut ei se mikään ihme oo kolmannessa loppuraskaudessa.

Tänään just soittelin äidin kans ja sovittiin et se tulee ensviikon alusta käymään meillä niin saadaan yhessä vielä puuhastella asioita :) ellei jotain ihme jakaantumista tapahdu välillä :joyful:

Nooh.. me ollaan jouduttu olla vauvan kans osastol tarkkailussa synnytyksest asti. :/
Vauval itsel muuten kaikki hyvin, mut sit löyty et maksa ei oo hajottanu verestä bilirubiineja jotka on huomattavasti koholla. Eli sinivalohoitoa ollaan saatu enempi ja vähempi ke lähtien. Huomen päästään vihdoin kotia jos nyt illan verikokeet ei oo menny huonommaks! Koti-ikävä on kova, et parit itkut tullu tän päivän aikana vuodatettua kätilöille&lääkärille.

Voi Julianna, mä niin ymmärrän sua :Heartred mä olin tän tokan kans tosiaan 5pv vauvateholla, niin kyllä tuli varsinkin esikoista ikävä :smiley-angry017 siinä kun on vielä kaikenmaailman hormoni höyryissä niin ei ollu helppoa ei. Sit tytön ollessa sen 2kk tuli se rs-virus ja oltiin taas se 5pv osastolla ja eristyksissä et itsekkään ei hirveesti päässy sieltä mihinkään liikkumaan ja vieraina sai käydä pelkästään oma perhe. Vikan päivän aamuna lähtö katsauksen teki yks kandi ja sit se vielä sano et hän ei varmaan vielä uskaltais kotiuttaa meitä niin kyllä siinä tuli itkut silloinkin tirautettua ku ed. Päivän lääkäri ja hoitajat oli jo vähän lupaillu et huomen kotiin. No onneks lopullisen lähtötarkastuksen tuli tekemään lastenlääkäri ja sanoi että eikun kotiin vaan! Voi sitä ilon ja onnen määrää :smiley-bounce013

Ja tuo bilirupiini juttu on minusta aika yleistä, mut onneks siihen on nykyään hyvä hoito. Toivottavasti vauvan vointi olis jo parempi et pääsisitte huomenna kotiin :)

Meillä hurisee hyvin. Kotiuduttiin perjantaina ja ainakin tähän mennessä kaikki on ollut täydellistä. Sairaalassa en saanut nukuttua ollenkaan ja toivoinkin nopeaa kotiutumista jo neuvolassa jos vaan vauvalla on kaikki hyvin ja onneksi se toteutui :) ihmeellinen tuo pieni aarre <3

Mies aloitti lomansa vappuaattona, on ollut tosi paljon helpompaa kun ei oo yksin tarvinnut huolehtia esikoisesta. Varsinkin se on helpottanut, kun ei tarvii kaikkia potatuksia hoitaa itse. :) Ja nyt on itse pystynyt paremmin keskittymään synnytykseen valmistautumiseen ja tullut tehtyä spinnig babiesia melkein päivittäin. Viime viikolla alkoi jo vähän tuntua siltä, että Inkeri pyrkii ulos, mutta katsotaan nyt.. onko muilla jo ollut tuntemuksia lähestyvästä synnytyksestä?

Onhan tässä jo kaikenlaisia oireita. Viime torstaina holahti ihan kunnolla limatulppaa ja sen jälkeen venyvää limaa on jäänyt pyyhittäessä. Supistuksia on ollut jo monta viikkoa, mutta viikonloppuna tuli putkeen ja tiheämmin kipeitä molempina öinä. Myös selän menkkamaista polttelua on välillä. Maha roikkuu jo tosi alhaalla ja tyyppi työntää itseään kovasti alaspäin. Vatsa on myös toiminut ehkä turhankin hyvin.
Perjantaina holahti jotain kirkasta enemmänkin, mutta äpolin tikkutesti näytti negaa. Kuitenkin jäi mietityttää että olisko ollu vettä.

Muutama päivä ollut supistuksia jotka kovettaa vatsan, mutta ei kipua ja aiheuttaa olon kuin olisi vatsatauti alkamassa, ällöttää. Vauva on laskeutunut vähän jo alaspäin. Mies joka aamu ja ilta silittelee vatsaa ja kyselee että milloin aiot tulla ulos. Kävin ultrassa viime viikolla kokoarviossa raskausdiabeteksen takia, 3400g oli painoarvo sillä hetkellä. Neuvolassa oli perus tarkistus eilen ja seuraava yliaikaisuus tarkistus on viikon päästä keskiviikkona, jolloin saan lähetteen äitipolille jollei jakautumista tapahdu ennen sitä. Laskettuaika on nyt lauantaina, saa nähdä vietetäänkö äitienpäivää jo tänä vuonna.

Täällä yhtenä aamuna oli menkka jomotuksia alaselässä, mutta muuten tällä ei näyttäis olevan mitään kiirettä. Nyt siis rv 40+0.

Mekin kotiuduttiin viimein sunnuntaina sairaalasta. Keltaisuutta on edelleen ja ollaan siksi joka pv jouduttu käydä verikokeissa. Vähän tänään oli arvot taas noussu, mut lääkärin mukaan ei olla viel lähellä arvoja et sinivaloa täytys antaa. Kätilö tosiaan soittaa mulle päivittäin vauvan voinnista, perus et "onko väsynyt, näykyykö keltaisuus, onko poikkeavaa yms". Njuu itse jotenki vaikee arvioida keltaisuutta kun joka hetki katsoo vauvaa, ei oo oikein mtn vertailupohjaa. Ei mielestäni ole poikkeavaa, tyttö on tosi rauhallinen tapaus, itkee harvoin, lähinnä nälkää tai verikoetta. Mutta niin, onko väsynyt. 6pv ikäinen vauva, no nukkuuhan se paljon! Lastenlääkärikin sairaalas sanoi mulle et, "eihän pieni vauva muuta tee kuin syö ja nukkuu". Sitä tämä vauva kyl tekee. N.2h välein syötän keltaisuuden takia, kun täytyy/kannattaa pitää vauva mahd. kylläisenä ja et kakka&pissa vie luonnostaan niit bilirubiineit kropasta pois. Ja niin, kyllä syökin sit hyvin, nimittäin tänään neuvolassa th kehui et mun pelkkä rintaruokinta nähtävästi riittää, kun painoa tullut n.50g/pv eli syntymäpainokin jo saavutettu; kuulema täytys vasta 2vk ikäisenä kyseinen saavuttaa.
Mut niin, kuinka paljon teidän 1vk ikäiset vauvat on nukkunu/nukkuu? Toki tyttö on valveillakin välillä, mm lähes tunnin putkeen tänään neuvolassa, vaippaa vaihdettaessa, syödessä yms.. mut jotenkin saa mut itseni ain epävarmaksi kun kätilö tenttaa "onko normaalia väsyneempi". Mistäs mä tiedän mikä on normaalia, kun lääkäri sanoo et on, neuvolan th kehuu virkeeksi mut itse näen paljon vain nukkuvan vauvan. Hankalaa.. josko ne bilirubiini arvot olis huomenna jo laskusuunnassa! :/

Nyt meni ekat vedet. Heräsin paria minuuttia vaille 4.00 pissihätään ja noustessa tunsin kun ihan vähän jotain lirahti pöksyyn. Pöntöllä sitten huomasin, että jotain vaaleanpunertavaahan se on. Sen jälkeen sohvalla pötköttelin hetken kyljelleen ja kun nousin niin lirahti uudestaan enemmän. Pöntölle istuessa sitten vielä lisää. :D nytkö se on menoa??? Sairaalaan soitin niin sanoivat, että viimestään sitten klo 16.00 mentävä sinne.

Muokattu viimeksi:
Takaisin