Kevään kuulumisia.

Kotona vielä. Ei oo ollu kipeitä suppareita vielä. Mutta voimakkaampia kun aiemmin. Alaselkää polttelee muutamien aikana.

Siitä se lähtee. Tsemppiä Ilonkautta!
Meillä ollaan tänään jo viikon ikäisiä. Äiti on kyllä ihan super väsynyt. Imetyksen opettelu vie kaiken ajan ja energian mutta silti oon onnellisempi kuin ikinä. Mies osallistuu onneksi hyvin vauvanhoitoon ja ei oo vierastanut vauvaa ollenkaan. Synnytyksen jälkeen on ollut ihan järkyttävää hikoilua ja kroppa näyttääkin yli puolet pienemmältä kun nesteet poistuu :)
 
Mitkä viikot sulla muuten nyt on Ilonkautta? Oon niin kateellinen sulle, mäkin haluun jo tosi toimiin!:)
 
Itekki viruin kotona viimeiseen asti. Mies hoputti ihan hiilenä lähtemään sairaalaan mutta en halunnut mennä liian aikaisin. Lähdettiin kun kipu oli niin paha etten enää kestänyt. Supistuksia oli ollut sen 10h ku mentiin synnärille ja olin 3cm auki. Onneksi jaksoin kärvistellä eivätkä lähettäny enää kotiin :)
 
39+1 nyt. Äsken kävin pissillä ja lapsiveden väri oli vähän tummempaa tai oikeastaan ruskeampaa. Eikä tullut niin paljon
 
Nyt vuotoq ei tullut lainkaan aamun jälkeen, sain torkuttua tunnin verran. Äsken vessassa käydessä huomasin, että muuttunut limaiseksi se vuoto. Liekö olikaan lapsivettä..? Mutta kohta lähdetään käymään synnärillä.
 
Ilonkautta, tsemppiä synnytykseen! Eiköhän se vettä ole ollut jos ihan kunnolla on tullut. Jännä, et oot voinu odotella kotona supistuksia. Täällä meilläpäin on ohjeistettu menemään synnärille jos vedet menee. Esikoisesta meni vedet ja käskettiin mennä synnärille ja tarkistettiin että on vettä ja yön olin käyrillä ja aamulla sain oksitosiinitipan vauhdittamaan supistuksia.
 
Käytiin äsken varmistamassa että kaikki ok. Puol tuntia oltiin käyrillä ja kaikki ok, supistuksia tuli mut vaan kaks isompaa. Laskivat vielä kotiin nukkumaan pariksi tunniksi, illalla sitten menen sinne takaisin ja jään osastolle yöksi seurantaan kun aloittavat antibiootin. Auki olin noin 2cm ja vauvan pää tuntui. Kotiin kun lähdettiin niin kylläpä provosoi se sisätutkimus! Meinasi tulla jo olo että pitääkö kääntyä takaisin..! Polttoja tuntuu edelleen selässä noin 15min välein. Onneksi sairaalaan matkaa vaan 3km.
 
Ja tosiaan lapsivettä oli. Huomenna lääkärin kierron jälkeen sitten katsotaan lähdetäänkö käynnistämään vai ei, ellei tietty ennen sitä synny
 
Eiköhän se ilonkautta lähde sieltä itsekseen tulemaan :wink Ainakin kovasti näyttäis sille!
Koita saada levättyä (helpommin sanottu kuin tehty) tai sit muutoin helpotettua omaa oloasi :shy: voimia teille tuleviin öihin+päiviin :) täällä jännätään teidän puolesta! :happy:
 
Täällä eilen illalla taas käyty polilla tarkistuttaa valuuko vettä. Kohtu on kokoajan kuin koripallo ja pahoinvointi estää syömästä. Vettä se ei ollut (vaikka eritettä valuu ihan solkenaan että sidettä saa vaihtaa harva se tunti) eivät keksineet syytä mahan pinkeyteen ja pitäis vaan yrittää rentoutua vaakatasossa aina kun mahdollista. Vauvan sykkeet kuitenkin hyvät eikä ultrassa näkynyt mitään poikkeavaa. Kohdunsuu 2-3 sormelle auki ja kanava lähes kadonnut. Lääkäri irrotteli kalvoja ja viimeyönä ja tänään onkin supistellut jo kipeämmin ja rusehtavaa vuotoa tulee jonkin verran.
Jospa tämä tästä alkais pikkuhiljaa edetä. :rolleyes:
 
Torakalla rupee kans olee jo jännät hetket käsillä :) varmasti rassaa ja jännittää ravata vessassa kokoajan.. noh, jospa se kohta loppuis :wink
 
Voi apua, jännään myös teidän puolesta!
Täällä päästään viettämään ihka ensimmäistä äitienpäivää :Heartred
Onko sulla Omppu syntynyt jo?
 
Plääh. Täällä ainakin junnaa vielä paikallaan... alkaa tää jatkuva supistelu jo väsyttää kun jo muutenkin huonosti nukutut yöt menee vielä kävellessä kun polttaa niin pirusti. Huoh, voisi tämä nuori herra jo saapua vatsan tälle puolelle.
 
Mä alan kans olla aika malttamaton, vaikkei edes vielä mitään merkkejäsynnytyksen käynnistymisestä. Tai no perjantaina tuli muutama kipeähkö supistus, muuten ei mitään. Laskettu päivä keskiviikkona, joten reilu pari viikkoa maksimissaan jäljellä, mutta jotenkin sekin tuntuu ihan sietämättömän pitkältä ajalta . Tsemppiä kaikille joilla jo tositoimet kyseessä. Ja muillekin tietty!
 
Nyt on kolmena iltana peräkkäin käyty läheisellä mökillä iltaa viettämässä :happy:
Lapset on saanu puljata vedessä niin paljon kun halunneet ja me ollaan isännän kans samalla viritelty mökkiä kesäkuntoon. Haravoitu, siistitty rantaa, laitettu laiturin tikkaita ja mökin rappusia. Ihania kesäpäiviä ollu! :happy090
Ja tottakai retkellä täytyy olla jotain pikku purtavaa tai grillattavaa mukana :wink
 
Takaisin
Top