Kevään kohinaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mira83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on yksi ystävä jolla on 2 poikaa ja hänellä on ihan mielettömän hyvä vaatemaku. Ostin häneltä juuri ison satsin hänen pojilleen pieniksi menneitä vaatteita. Kun kerran edullisesti sai, jätkiksellä on nyt 2 kevättakkia, yksi softshell haalari ja yksi välikausihaalari kaapissa odottelemassa. Sekä useampi pipo ja farkut :) Mulla on kaikki 80 senttisenä, veikkaan että ovat vielä keväällä reiluja, mutta toisaalta menevät hyvin vielä syksylläkin. Lahjoitin juuri mun persjalkaisen, melkein 3-vuotiaan tyttäreni Reiman 80 senttiset välikausihaalarit eteenpäin....hyvin menivät hänellä vielä viime syksynä. Mutta reima on reilu merkki. Tosi paljon on kokoeroja eri merkeillä. Itse olen huomannut että ainakin Reima ja Ticket on reiluja. Tickettiin voi aina laittaa yhden koon lisää. Tällä mun samaisella tytöllä on tällä hetkellä käytössä Ticketin talvipuku 80 senttisenä ja se on vielä ihan sopiva. Molo taas on pientä kokoa, muista mulla ei kauheasti kokemusta olekaan. Tulipas jaariteltua....:)

Mut välikausihaalari menee sit syksyllä ja mahdollisesti vuoden päästä keväällä. Nythän nää ulkoilee vielä aika paljon rattaissa!! Meilläkin on vielä reilu!

Mä löysin pojan vaatekaapin perältä yhden Reiman välikausipuvun minkä oon joltain kaverilta saanu, menee varmaan just hyvin syksyllä :) ko nyt ostettiin kevääks uusi aivan ihana Jonathanin haalari <3

Onkohan tässä 10-11kk kohdilla joku hulinakausi?! Nyt alkaa äiti olee aika väsynyt!!

Jaa-a. Meillä tulee alkuviikosta 10kk täyteen ja tuntuu meno rauhoittuvan koko ajan. :) Toki liikkumisen riemua on ja äidin perään itkeskelyä, minä itse ja yksin -vaihetta, mutta muuten tuntuu jo kaikki paljon helpommalta. Yöt nukutaan muutamalla heräämisellä.

Meillä alko nyt nukkumaan menon kanssa kauheet taistelut! Oli päiväunet tai yöunet ja vaikka oli kuinka väsynyt ni kauheeta huutoo :/

Pitkästä aikaa raapustelen. Vauva konttaa jo aika haipakkaa ja vauhti vaan kiihtyy, nytkin konttasi jalkoihin kun istun koneella :D

Poika heräilee öisin vähän väliä jos ei nuku vieressä. Jos nukkuu vieressä niin herää kerran pari... kun nukkuu vieressä niin mulla on aamulla selkä ihan jumissa ja välillä niin kipeä että hampaat irvessä selkä kumarassa joudun vauvan kantamiset hoitamaan ja sivuttaisaskelin hipsuttelemaan eteenpäin erittäin hitaasti (vaikea kuvailla). Puoleenpäivään mennessä selkä yleensä helpottaa sen verran että pystyy jo lähes normaalisti toimimaan.

Miten hänet saa tyytyväisenä nukkumaan omassa sängyssä edes niin että heräisi vain kerran yössä x_x? Auttaisiko korvikkeen antaminen illalla (ongelmaksi muodostuu se ettei suostu juomaan pullosta...)
Huudatus-unikoulua ei haluta kokeilla... paitsi jos se on se ainoa vaihtoehto niin sitten jossain vaiheessa. Alkaa tää äiti olemaan vähän univajeinen kun en ole sitten kesäkuun nukkunut täyttä yötä :D "Tassu-unikoulu" sitten jossain vaiheessa.
Mainittakoon vielä että tutti ei ole herralle koskaan kelvannut... Kokeiltiinkin yöheräämisten yhteydessä mutta vaan sylkäisee ykäisten tutin pois. Miestä en saa öisin hereille auttamaan...

Esikoinen oli niiiin paljon helpompi. Nukkui täysiä yöunia omassa sängyssä jo 3kk ikäisenä. Tiedän ettei mitään taikakeinoa ole, mutta tahdonkin tietää mitkä keinot yhdessä ovat auttaneet vauvan pätkimättömissä yöunissa :D

Muokattu viimeksi:
Meillä auttoi aika, tuoliunikoulu, nopea reagointi itkuun ja oma huone. Nyt tilanne alkaa olla jo hyvä. :)

Meillä nukahdetaan silittelyyn ja siitä sit sormi kerrallaan irti kun nukahtaa (5min) Pääasia et nukahtaa omaan sänkyyn. Tosin nyt on heräilly öisinkin ja helposti tulee otettua sit meidän väliin. Tälläin toisen kohdalla sitä sortuu herkemmin et sais vaan yöllä nukkua :)

Moikka pitkästä aikaa! Ajattelin nopsat kuulumiset tulla heittämään.

Täällä kaikki ok, hurjaa, että ensi viikolla toinen on jo 10kk!:) Hampaita on tullut kaks, yks alas ja yks ylös. Pimu on tosi kiltti ja tyytyväinen edelleen eikä ole juuri kipeä ollut.

Konttailee kauheeta vauhtia ja seisoskelee jo välillä ilman tukea. Minä olen ollut nyt kuukauden verran töissä.

Vauvakuumetta ei ole, mutta haikeudella muistelen miten pieni toinen on ollut. :D

Meillä menee siis loistavasti kaikinpuolin. Hän innostuu ja ilahtuu ihan hirvittävästi, kun toinen meistä palaa kotiin tai hakee hoidosta. Pari kertaa on jo yökyläillyt ja hyvin mennyt.

Pitäisköhän vähän aktivoitua täällä?

Aktivoituminen ois ihan kiva mut vaikeeta tällä yleisellä puolella :D

Potkittiin pois ko vähän kävin hitaaks :P mut mut...yritetään yritetään :D

Ompa kiva kuulla teidän kuulumisia! Nyt vaan viestiä näpyttämään :D miten päivähoidon alotus suju?

Mä en käsitä mun pieni vauva täyttää parin viikon päästä vuoden!! Ja mä palaan töihin ens viikolla!! Just mä olin ekojen joukossa kesäkuun mammoista synnärillä :D

Jotenkin tää eka vuos on niin täynnä oppimista ja kasvua ja ihmetystä. Tuntuu hurjalta että ihan pian se vauvavuosi on ohi ja kotona kasvaa taapero! Haikeaa ja ihanaa.

Hengissä ollaan. . Tai lähinnä minä. . tässä on on ollu jos vaikka ja mitä tapahtumia matkan varrella ja foorumi sai jäädä näin pitkäksi aikaa tauolle.. jospa sitä nyt sais taas aikaan tännekin kirjoitella kuulumisia

Niin..mutkin pitkittäin jo ajat sitten salaisesta pois viestien vähyyden vuoksi, mut eipä täällä yleisellä monikaan kirjoittele?

Takaisin