Kevään kohinaa

Heip! Pitkästä aikaa:-)

Mä sain neidin nukkuu niin ajattelin tulla kirjottaa vaikka olis niin monenmoista tekemistä!

Mein neiti täyttää huomenna jo 10kk! Rauhallinen tutkiskelija kun hän tykkää enemmän kuin paljon istua ja leikkiä ja tutkia:-) eli hän ei liiku vielä kuin pöyrimällä...

Kiinteät alotettiin 6,5kk vanhana sormiruokaillen:-) on erittäin taitava ruokailija ja ei ainakaan tähän mennessä tiputellu tai sotkemu:-) nyt muutaman viikon on itse syönyt lusikalla kun täyttää pöydälle valmiiksi:-) ihanaa kun voidaan syödä samaa ruokaa mut myös rakastan tehä neidille monenmoisia leivonnaisia:-) pari viikkoo sit alettiin maitotuotteita maistelee ja eilenkin syötiin samaa rahkasmoothiea, tosin jätin hälle paksummaksi niin sai ite lusikoida:-)

Töihin en oo palannut. Niiden aika tulee syksyllä kun saadaan omaa yritystä kasvatettua:-) pääsee neitikin hoitamaan ammuja (taidetaan tehdä hälle oma karsina:-D )

odotan innolla kun kevät tulee pidemmälle niin neiti pääsee mummulle hoitoon niin pääsen ite rehaa peltohommiin:-)
mutta muuten ei oo suunnitelmissa misään vaiheessa laitettua tyttöä hoitoon kuin epäsäännöllisesti mummulleen.

Ens viikolla neuvola mutta kuukaus sitten mitat oli 8400g ja 68cm. Sairastanut ainoastaan pari nuhaa.

Yöt menee nykyään paremmin, pari kuukautta nukkunu koko yön parilla herätyksellä. Ei oo ikävä niitä parin tunnin ilotteluja kesken yötä:-D. Mies nukkunut vuodesohvalla nelisen kuukautta kun oon niin herkkäuninen kun nukkuu niin raskaasti (muttei kuorsaa) ja saa nukkua sen vähän aikansa ilman herätyksiä ja vaikka meillä on 180 sänky niin toi neiti vie yllättävän paljon tilaa:-D. Jokku sanonu että pitäis jo mennä omaan sänkyyn tytön mut oon päättäny että sitten kun ei herää yöllä niin menee omaan sänkyyn ja mies samalla siirtyy sänkyyn:-) ite nautin meijän nukkumistavoista:-)
 
Mein poika siirty omaan huoneeseen kun siirty kehdosta pinnikseen :)
 
Meillä nukkuu vauva omassa huoneessa, eikä herää öisin. On meille toimiva järjestely, eikä tarvi vanhempien kuiskia :D
 
Meillä tytöt olivat 8kk, kun siirrettiin omaan huoneeseen. Jonkun aikaa imetin vielä kerran aamuyöstä, mutta sekin jätettiin aika pian pois. Yleensä A nukkuu yöt heräämättä, B tytöllä on joku vaihe menossa ja heräilee yleensä useammin. :)
 
Oon ehkä pikkusen kade niille, joilla nukutaan yön yli. . Meillä hetäämisiä n. 4-100000000 .. :p
 
Ei auta yhtään, että toinen nukkuu koko yön, jos toinen heräilee.. :D

Neljä kertaa meilläkin on aika vakio edelleen. :)
 
Meillä ei varsinaisesti heräillä, mut meillä pidetään unissaan kauheeta juttelua välillä et pakko mennä laittaa tutti suuhun :D
 
Hahah :D meillä herätään tosi harvoin yöllä (kop kop) jos herätään niin nukahtaa joko itekseen tai käydään laittamassa peitto uudestaan päälle.
 
Ei meillä päiväkodissa ole. Ollaan siinä onnellisessa asemassa, että tuffalla on hoidossa silloin ko meillä menee miehen kanssa työvuorot päällekäin.. En ois muuten mennyt töihin jos olisi päiväkotiin joutunut laittamaan, sit olis vaan kituuttani sillä kodinhoidontuella..
 
Mitä ihmettä lapselle toivotaan 1 vuotis lahjaksi? :D

Olen laatinut toivelistan, josta annan kyselijöille vinkkiä tarvittaessa. :D
Listalta löytyy tällä hetkellä: potkumopo/auto, vauvakeinu, lasten kuminen uima-allas, sormivärit, lasten aterinsetti, muovinen lasten lautas/muki-setti, pyjama (seuraavassa koossa)...
 
Mul oli kans lista mut ne on jo kaikki tulossa :D kans toi uima-allas, parit kunnon kengät, hiekkaleluja, pyöränistuin ja kypärä. Mut mitäs muilta toivois :D sormivärit ois muuten hyvät!!
 
Yksi kaveri vain on kysynyt ja hänelle sanoin, että jotain ruokailujuttuja olisi kiva. :) Mummi ja ukki haluavat ostaa pelastusliivit. Toinen mummo ei koskaan edes kysy, tuo vain jotain, joka yleensä ei ihan natsaa.. koko väärä tai meillä on jo..
 
Joo must on kyl kiva et kysytään ni tulee sit tarpeellista :)
 
Mä meinaan pyytää pikku poikain leluja jos joku kysyy :) meillä on muuten aika kivasti kaikkea, mutta kun on 2 isompaa tyttöä, niin kaikki on vaaleanpunaista :shifty: Mikä ei sitten jätkän kannalta ole kovin hyvä juttu! Itse ajattelin ostaa hänelle brion junaradan 1-vee lahjaksi. Ajatelkaa, meidän pikku vauvoilla on ihan pian synttärit!!!!! :smiley-bounce016
 
Takaisin
Top