Kestovaippailuista

Kyllä sitä aikaa tosiaan vauvankin kanssa on, ihan pienet nukkuu yhteensä melkein 20 tuntia vuorokaudessa, ja ei sitä ihan alun jälkeen itse enää nuku kaikkia päikkäreitä vauvan kanssa yhdessä.
 
Itse kun en kovin innokas neuloja ole, ostin eilen kirpparilta pari 100% villapaitaa, työnsin pesukoneeseen 40 asteeseen ja sain pari kivasti huovuttunutta ja kutistunutta paitaa takaisin. Tämmöisen ohjeet löysin (englanniksi) ja helpolta vaikuttaa tehdä parit villahousut ilman sitä tylsää neulomista :))

http://www.borntolove.com/frugal-column2.html

Samalla reissulla ostin vanhoja frotee-pyyhkeitä ja flanellisia paitoja, lakanoita ym ym.. Heti pienenee kangastukkuun lähetettävä tilaus kun noita käyttää. Nyt oon ihan innoissani aloittamassa tekemään!
 
Hyvä linkki  Airam,mäki oon tehny villapaidasta villahousuja ihan vaan omalla kaavallani..kiitos[:)]
 
Ihanaa pääsin eilen kangaskauppaan samalla kun olin mammojen tre-tapaamisessa,nyt voin tehdä kissaverkon loppuun ja napittaa ja laittaa nauhan kastepukuun,hommat etenee.
[:)]
 
Mulla on iso läjä kestovaippoja.

Ajateltii miehen kanssa ainakin kokeilla niitä kun kyllähän se edullisempaa on. Oon ilmaiseksi saanu kaikenlaisia vaippoja ja yrittänyt niitä opetella.

Kun tossa lueskelin enemmän eri vaippojen käytöstä ja sellaisesta niin kyllä totesin vain että kyllä saan olla onnellinen kun olen niin paljon saanut tarvikkeita. Minun ei tarvitse tähän kestovaippailuun kuluttaa omaa rahaa muuta kuin pesu aineen verran.

Jännä nähä mite lähtee käyntiin, miehelle lupasin harsovaippoihin taitella harsot valmiiksi jotta mies voi vain laittaa vaipan vaaville. Mies ei oikein tajua hölkäsen pöläystä näistä pikku asioista, mutta ei kuitenkaa halua heti luovuttaa. Ja ehkä se jotain oppii ajankuluessa [;)]
 
Miehen täti osti meille kolme imse vimsen vaippaa joissa on vieläkin laput ja kaikki paikoillaan. Käyttö kokemusta ei ole mutta kuitenkin vaikuttaa iha näppäriltä.
 
mäkin oon noita imsejä ostanut, kun on saanut ihan pilkkahintaan... vauvan kanssa mulla ei oo niistä koekmusta, mutta ollaan niitä käytetty nyt tytön taskuvaipoissa lisäimuina, niin saa niihin imutehoa ennen vauvan syntymää. ainakin lisäimuina toimivat näppärästi isommalla lapsella! [:)]
olen vähän pohtinut sitä paikallaan pysymistä kanssa, ajattelin näpsyillä niitä kiinnitellä, ja jos se ei toimi hyvin, niin sitten ajattelin ommella niihin tarrat. vielä en kuitenkaan ole alkanut tarroja ompelemaan, kun menevät lisäimuista paremmin ilman tarroja. [:D]
 
ystäväni yritti tyrkyttää minulle noita vaippoja kirppikselle myyntiin, kun hänellä niitä oli älytön määrä (oli itse kerännyt sillon kun oli pakkauksessa)  sanoi että ovat älyttömän huonoja eikä suosittele todellakaan niitä..itse en ole kiinnostunut kestoilusta niin en noista sen enempää mitään tiedä, tai ole kiinnostunut...
 
mulla on kasa vanhoja flanellisia (?) imse vimsen sisavaippoja, mietin just etta pitaiskohan ommella niihin kummarit nivusiin, vois olla hyva idea, niinku tossa kuvassa on :)
toi nauhojen ompelukin voi hyvin helpottaa, kiitos ideasta :)

Maaru
 
Mulla on paljon kaikenlaisia vaippoja ja lisäimuja ym. joten ajattelin että vähän sekottelee niitä keskenään että mitkä toimii parhaiten yhdessä.
 
Täytyy munkin tulla kommentoimaan, kun viimein alkaa vaippasysteemit olla jotenkin hanskassa.. :) Sain kaverilta hänen itse lapsilleen tekemiä käytettyjä kestoja jonkin verran. Meillä on froteisia sisätaskuvaippoja, pul-kuorisia taskuvaippoja, muutamat villikset, kuorivaippoja, imse vimsen sisävaippoja sekä harsoja sekä paljon erilaisia imuja.. Vaihtoehtoja pitäisi siis löytyä. Toisaalta mitään ei ole ihan hirveesti yhdessä koossa. Kaveri sanoi kahden lapsen kokemuksellaan, että ihan pienelle harso+ villikset tai harso+kuorivaippa on hänen mielestään paras.

Lisäksi tilasin vielä huutiksesta noita babyland- yhdenkoon taskuvaippoja. Olivat tosi edullisia: uusia, ja sain 5 vaippaa alta neljän kympin! Katsotaan nyt sitten, kuinka toimivia ovat. Ja kokeeksi tilasin myös coolmax-kuivaliinoja muutaman. Mulla selkeästi kohdistuu tää pesäntekovietti asioiden ostamiseen - vaikkei me sinällään mitään tarvittaiskaan! Onneksi laskettuun aikaan on enää 5 viikkoa ja budjetti hyvin rajallinen, ettei tuu ostettua ainakaan kamalasti mitään, mitä nyt ei sitten lopulta tarvikkaan...
 
Onko kellään käsitystä tai kokemusta äitiyspakkauksessa tänä vuonna tulleiden Bambino Mio-vaippojen (kuoren ja imujen) toimivuudesta? Näyttivät minusta ihan hyviltä ja nopeasti kuivuvilta, mutta en siis ikinä ole vaippaa laittanut, joten kaipaan neuvoja.
 
annelse noista bambino mioistakaan en osaa sanoa vauvalla käyttämisestä, mutta oon niitäkin imuja käyttänyt meijän tytöllä taskuvaipoissa, yleensä jonkun muun imun kanssa yhdessä. niissä ainakin ihan hyvin toimii.  [:D] kuoria en oo koskaan testannut, mutta näyttävät ainakin ihan toimivilta. 
 
Sain eilen rukattua 3:t vaipat. Kahdet meni iha käsille ja niiden jälkee totesin et nyt unohan ohjeet ja kaavat ja kaikki ja suunnittelen ja teen ite.
Kolmansist tuli parhaimmat, vaikkakin sitäkin mallia joudun viel vähä hiomaan. Olin niin kyrpiintynyt et vedin LEVYLISEN
fazerin sinistä.. huh huh tuota kalorimäärää.

bambu oli tosi hankala ommeltava, niin kuin myös ohut trikookangas. molemmat veny ja paukku [:@][:@][:@]

bambu-froteeta ja pulia tulee varmaan täst eespäin käytettyä ja
bambusta teen sit vaikka vain imuja niin ei tartte niin ankarasti tapella.

[;)]
 
pakko tulla hehkuttamaan, kun kävin kirppiksellä, ja tein nyt kyllä tosi edullisia löytöjä vauvalle! sain vaippoja niin halvalla, että yhdestä melkein saa jo enemmän rahaa, kun myy eteenpäin. tuohon hintaan ei olis kyllä ostanut ees kankaita!

elikkäs maksoin koko setistä 7€:
-Royalkestojen AIO-vaippa kokoa XS (ulkopinta pul, sisäpinta coolmax, kiinteä imuläppäjoka keskeltä auki materiaalina luultavasti hamppu). vaipassa siis ulosvedettävä imuläppä, ja taskuun saa lisättyä imua jos haluaa.tarrakiinnitys. on kyllä tosi pieni, mutta niin suloinen, että oli pakko ostaa! [:D]
-popolini easy fix AIO kokoa S. kuosina jungle, ja näyttää, ettei olis koko vaippaa kertaakaan ees pesty (eli näyttää ihan uudelta)!
-KVK taskuvaippa kokoa M (ulkopinta pul, sisäpinta coolmax. saattaa hyvällä tuurilla mahtua vielä tuolle meidän tytöllekin). nepparikiinnitys.
-2 kpl luultavasti jonkun itse tekemia taskuvaippoja, jonkunlainen lappu oli, jossa "merkkinä"  Viivi & Leevi. (ulkopinta pul, sisäpinta kuivaliinaneulos?) koon arvioisin olevan S. tarrakiinnitys.
-2lisäimua, toinen varmaan hamppua tai jotain vastaavaa, toinen froteeta. kokoa suunnilleen S. (eli ovat pienempiä kuin mitä meidän tytöllä on käytössä.)

tosi kiva että löytyi vauvallekin taskuvaippoja, kun vauvalle on ollut varattuna oikeastaan vain kuoria/sisävaippoja (tosin muutama beebo yhdenkoon taskuvaippa meillä on tytöllä käytössä, ne menee varmaan heti vauvallekin).

myyjänä oli yks sellainen mun kanssa samalla luokalla lukiossa ollut mukava "nörttipoika", jos näin voi sanoa, jota en oo nähnyt melkein kymmeneen vuoteen. oli hassua kuunnella, kun se koitti mulle niitä vaippoja esitellä. [:D] ...oon kuullut sen puhuvan yhtä innoissaan vaan matikasta ja fysiikasta!
 
Hyvia loytoja teit Sinna ja Cassandran projektit kuulostaa kans olevan hyvalla mallillaan :)
Mina paasin maanantaista tayspaivalomalle eli saikulle ja tanaan paasin taas ompelukoneen aareen alkuvaikeuksien jalkeen. liian paksu neula aiheutti pulin kanssa hyppytikkeja ja melkein alkas jo hermot meneen kunnes hoksasin etta ohuemmalla neulalla pelittaa. (katkaisin kuitenkin sen ohuimman neulan ompelusession paatteeksi, mutta sainpahan jotain taas valmiiksi. yksi taskuvaippa ja liivisuojuksia, huomenna jatketaan.
Jihuu, toi paperivinkki on hyva, leivinpaperi on helppo repia tikin alta pois. kannattaa myos ton joustofroteen kanssa huolitellessa kayttaa ennemmin kolmiaskelsiksakkia kuin siksakkia ja ala kisko kangasta ommellessa vaan anna koneen ommella se omaan tahtiin, niin venyy niin vahan kuin mahdollista.
ma sain myos taas yhdet vaippahousut valmiiksi ja vihdoin on se kosteussuojakin valmis! taytyy vaan pesta ja lanoliinittaa kaikki myohemmin talla viikolla :)
laitetaas vahan kuviakin kun olen niin kovin ylpea tekemisistani ja sitten ruuanlaittoon :)



 
kiitos kannustuksesta Samovaari :) sie jaksat aina olla mukava ja kiltti ja kannustava, se on kiva se :)
 
Takaisin
Top