Kestovaippailu

Nyt menty joulunaika ja lomareissu ja sairastelut kertiksillä, voi kauhea tuota jätteen ja hajun määrää! Ja rahanmeno vaippoihin! Äkkiä takaisin normirutiineihin eli kotona kestoiluun, kun pääsee kotiin rauhassa!

Päiväkoti alkaa pian. Onko teillä vinkkejä, miten siellä kannattaisi kestojen kanssa toimia? Kysyin ja yleisesti ottaen heille on kestot ok.
 
Tytsy kun olin harjoittelussa päiväkodissa, niin yksi perhe kestoili. He toivat aamulla aina kasan valmiiksi laitettuja taskuvaippoja ja heidän vaipat laitettiin likavaipoille tarkotettuun pussiin. Päivän päätteeksi veivät vaipat pussissa kotiin pesuun.
 
Vaihtaakohan ne suosista niitä sit useammin, kun ei meidän vaipat kyllä ihan yhtä "vetäviä" ole kuin nuo kertikset? Ettei joka päivä tulis ohi...
 
Kai niitä ois pakko vaihtaa useammin kuin kertiksiä, kun eivät niin hyvin välttämättä pidä? Mä kans ehdottaisin joko aio:ja tai sitten valmiiksi täytettyjä taskuja :) Ja hyi helvetti se ajatus kun muksuja pidetään pissavaipoissa vain siksi kun vaippa sattuu pitämään o.O
 
Warheart tuolla päiväkodissa kun olin, niin siellä huomasi hyvin miten vanhemmat halusi vaippoja vaihdettavat. Toiset sen parin tunnin välein, ellei kakkaa ollut tullut ja toiset oli sitä mieltä, että kun lapset vietiin potalle, niin jos vaipassa oli vaan pienet pisut, niin sama vaippa takaisin.
 
Mulla kaverit tehneet samaa, että ei vaihda vaippaa pelkän pissan vuoksi. Vaipat on niin kalliita kuulemma, et ei raaski joka kerta vaihtaa o.O Mä oon itse myös ollut päiväkodissa töissä ja jotkut raahasivat muksunsa pissaisissa yövaipoissa hoitoon aamulla, varmaan erittäin miellyttävää lapselle :sad001
 
No en mäkään nyt kyl joka pienen pissan jälkeen kertiksiä vaihda, kun ei tota tunnu haittaavan. Mut et yöpissojen kanssa hoitoon :O Miksei sit käytä kestoja, jos haluu et ei mee rahaa ja/tai tuu roskaa?
 
Mulla kaverit ainakin perustelleet siten, että kestoilu on kallista ja työlästä... Jännä kun itellä menee ehkä se 5min vaippahuoltoon päivässä ja toiset 5min pyykkipäivinä ripusteluun/taskujen täyttämiseen. Ja noi vaipat on jo maksaneet moneen kertaan itsensä :) Mut kukin tietty kokee eri tavalla, että mikä on työlästä ja mikä ei.
 
Mikä on parasta tarranauhaa kestovaippoihin kestävyydeltään? Ja mistä sellaista sais hankittua?
 
Mä oon käyttänyt aplixin tarraa sillon joskus, mut nepit mun makuun kyl ehdottomasti mukavammat :) Tarrat oon ostanut kestovaippakaupasta, oisko se joku Jyväskylän kangaskauppa nykyseltä nimeltään. Nykyään tulee tilattua kankaat yms kangastukusta, eli kangastukusta.com.
 
Minä tykkään tarroista enemmän, mutta ärsyttävää niissä on just tämä tarrojen vaihto operaatio. Neppejä ei tarvii vaihtaa varmaan ikinä:)
 
Mä kans tykkäisin tarroista enemmän, mut käytössä ne ikävästi kuluu ja vaihtaminen niin hanurista, että nepit järkivalinta :D Kyl nuo nepitkin kuluvat käytössä, mut niiden vaihtaminen tosi nopea homma.
 
Miten vaihdatte tarrat? Mulla moni hyvä vaippa tarrakuollut ja vaihtaminen vaikuttaa vaikealta. Pitää ratkoa vaikka kuinka paljon? Myllymuksut.
 
Ratkonut vanhat pois ja käsin ommellut uudet. Työlästä hommaa mutta siksi olenkin vaihtanut vain ne välttämättömimmät kohdat. Nyt ois tarkotus vaihtaa kuitenkin isosta kasasta (pilvivaippoja ja myllymuksuista ) uudet kuluneiden tilalle ja käsin en kyllä ala. Koitan ottaa ompelukoneen avuksi. Helpottaa kummasti jos onnistuu
 
Mä löin kylmästi nepit tarrojen paikalle just siks kun tuo purkaminen ja ompelu tuntui ajatuksena tosi työläältä :D
 
Takaisin
Top