Kestovaippailu

Onko teistä kukaan tehnyt vaippoja itse? Ja mistä saadulla kaavalla?
 
Onko teistä kukaan tehnyt vaippoja itse? Ja mistä saadulla kaavalla?
 
Mä tein esikoiselle kaikki vaipat itse. Taisin vaan googlettaa tsi taskuvaippa ja oli joku Ilmainen kaava. Tuli tosi hyviä ja toimivia :) Ja etiikan juu pitäis toimia pehmentävänä pyykissä... Meillä pesupähkinöitä kun käytettiin, oli myös etikka käytössä.
 
Meillä noi kushies ei oo kyllä istuneet ensinkään. Jokohan nyt, kun painoa on yli 9.
 
Meilläkin kushiesit ollut aika huonoja. Nyt kun poika jo 8kg, niin vähän paremmat, mutta edelleen vilkkuu täytteet täysin reisien kohdalta. Saatiin niitä muutama ilmaseksi, paristi ollaan sellainen päälle pistetty.
 
Meillä osa kushieseista jouduttu laittamaan roskiin kun päästivät pissat läpi. Niistä ei kyllä ollut tietoa, että kuinka monella lapsella olleet käytössä... Nykyään ne ovat helppoja asetella, aikaisemmin joutui tarroja laittamaan vinoon ja muutenkin olemaan tarkempi.
 
Ei ne kushies lemppari vaippoja ole minunkaan mielestä , mutta yhtälailla käytössä niinkuin muutkin. Mies tykkää ehkä taas eniten, koska helppo tarrakiinnitys
 
Meillä kans mies tykkää niistä eniten :) Ite tykkään sisävaippa+kuori -yhdistelmistä, mut helpompia on taskuvaipat.
 
Pakko tulla kertomaan, mutta kokeiltuani kestoja, niin hurahdin niiden käyttöön. Nyt mennään päivät kestoillen, mutta yöksi olen vielä laittanut kertakäyttövaipan. Te ketkä kestoilette yölläkin, niin mitä tungette yöksi, että kestää? Meidän neiti pissaa yölläkin paljon, kun on rinnalla muutaman kerran yössä.
 
Mukava kuulla! Meillä yökäytössä kvk yövaipat . Oisinko ostanu reilu kuukausi sitten L -koossa lisää. Nyt tosin halusin ostaa kokeiluun myös aio yövaipan. Voin sanoa että paras on kuitenkin yökäytössä sisävaippa + kuori yhdistelmä. Imuina on sekoiteimu pitkänä (hamppua ja bambua) ja mikrokuitu kuivaliinalla lyhyenä imuna.

Hintaviahan nuo oli mutta todennäköisesti käytössä vaippaiän loppuun asti .
 
Ja imee paljon pissaa. Ei tarvitse yöllä alkaa vaihtamaan vaippaa.

Jos et kuitenkaan halua ostaa erikseen yövaippoja voisi ihan tavallinenkin vaippa toimia jos sinne lisäilee hyvin imevää materiaalia entisten lisäksi
 
Meillä kans kvk:n yövaipat käytössä ja voin vain kehua! Sinne saa myös lisäimua laitettua, kuten meillä pakko laittaa, jotta kestää koko yön. Jos kaikki kolme yövaippaa pesussa, niin sit kyhään paketin jostain reilumman kokoisesta sisävaipasta ja sinne riittävä määrä imua ja kuivaliina päällimmäiseksi.

Mä löysin taas kirpparilta uudenveroisia kvk:n, sekä muksujen taskuvaippoja, hinnaltaan lähes ilmaisia. Tulevalle vauvalle kans löytyi muutama taskuvaippa, jotka hyvällä tuurilla hetken menevät tytölläkin käytössä :) Hirmu vähän näyttää olevan netissä myynnissä vaippoja käytettynä, oisko niitä sitten facebookissa? Täytyisi laittaa mies asialle tutkimaan kun ite en facebookissa ole :D
 
Facessa Kestovaipat ja kantovälineet kiertoon (OMV) -niminen ryhmä hyvä. Myynti-ilmot yleensä kansioissa ja seinä täynnä off topic -juttuja :)

Meillä alkaneet nyt sopia myös imsevimsen neppi-taskut. Mutta edelleen mietin, että mitäs sit seuraavaksi kun nuo myllymuksut jää pieniksi. Osasta alkaa oleen myös tarrat finito, mikä olisi helpoin niksi saada ne korjattua/vaihdettua?

Yöllä mennään kertakäytöllä.. Olis kyllä kantsinu heti ostaa jotain yövaippojakin.
 
Äityli, kannattaa sit uusi vaippa pestä pari-kolme kertaa ennen käyttöä, että imukyky paranee :)

Tytsy, onko sulla ompelukonetta? Itsellä sama projekti edessä ja ajattelin ne karkeammat tarrat vain vaihtaa. Eli ratkon irti vanhat ja uutta tilalle. Itse vaippoja ommelleena kokenut aplixin tarrat parhaaksi. Jos ei tuollein korjaannu, niin laitan nepit tilalle.
 
Meillä pari onnikas yövaippaa. Yhden kerran kokeilin villahousujen kanssa, mutta kahden aikaan jo huokui niin kosteana, että vaihdoin. Lisää imua vai pitäisikö vain lanoliinittaa housut? Pitäisi sitä lanoliinia ostaa, kun löysin vihdoin sisävaippoja kirpulta...
 
Lanoliinittaminen voisi auttaa. Tällä meidän kolmannella ei ole villahousut pitäneet ollenkaan, mutta kahdella edellisellä kyllä toimivat. Tuo pissaa niin älyttömiä määriä, että suosiolla ollaan vain pul-kuoria käytetty :)
 
Tulipa sitten tilattua toukkashopista 20 taskuvaipan paketti :) Tytöllä meni vaippa-alueen iho aivan rikki ja jouduttiin ottamaan pois käytöstä kaikki vaipat joissa ei kuivaliinapintaa. Tässä sit kertiksiä käytettiin pari viikkoa ja voin taas todeta, että ei ole meidän juttu! Luoja miten sais rahaa menemään vaippoihin ku ei se yks kympin vaippapaketti viikkoa riitä o.O
 
Warheart kyllä kertiksiin palaa paljon rahaa. Meillä on myös muutama toukkashopista tilattu vaippa. Toivottavasti teillä jatkossa pysyy iho kunnossa.
 
Takaisin
Top