Kestovaipat

Hyytti

Vauhtiin päässyt keskustelija
Helmikuiset 2027
Mun mies tänään kysyi että käytetäänkö me meidän vauvan kanssa sitten harsovaippoja, ja minä tyrmäsin sen idean heti. Siis tottakai kivahan se olisi että olisi kestävämpää ja edullisempaa käyttöä, mutta mua se ajatus jotenkin ällöttää. Sama mulla on ollut aina kestositeiden/kuukautisalushousujen kanssa.

Te, ketkä käytätte kestovaippoja: eikö ne pidä pestä ihan samantien käytön jälkeen, ja miten ne ylipäänsä saa kunnolla puhtaiksi? Pitää varmaan jotenkin tosi hyvin huuhdella ennen pesua? Ja varmaan joutuisi ihan joka päivä pyörimään pyykkikone niiden takia...?

Käytettiin kestoja, kun esikoinen oli pienempi (ku palasin töihin, ei aika ja jaksu itsellä riittäneet enää). Meillä pyöri vapat pesukoneessa yleensä joka toinen päivä, säilytys tätä odotellessa vedenpitävässä pussukassa. Kyllä ne ihan vaan pesukoneessa puhdistuu 60 asteessa, aina toisinaan voi myös pestä 90 asteessa kaikki sellaiset osat, mitkä sen kestää. Kiinteät kakat tietty kipataan niistä pönttöön ja maitokakat myös ite huuhtelin käsisuihkulla niistä vaiposta tuoreeltaan pois, pissavaippoja ei tarvi huuhdella. 😁

Samalla systeemillä menty kuin Meliora. Nyt vain jääneet vähemmälle käytölle kun isommat viipottaa niin hirveetä vauhtia ja keskimmäinen haluaisi pukea itse... 🙄On siis nepparilliset eli ei onnistu. Hirveä huuto tulee kun ei saa pukea eli joo vähän siis oltu nyt laiskoja niiden kanssa😅.. kunhan vauva kasvaa vähän niin aletaan käyttämään hänelläkin. Osasta pitäisi vain kuminauhat uusia🤔.

@Meliora onko vedenpitävän säilytyspussin idea se, ettei huuhtaissut vaipat sitten haiskahda (tai tahri muita vaatteita) pyykkikorissa pesua odottaessaan? Sain muutaman kestovaipan aloitussetiksi yhdeltä äitituttavalta, ja kyllähän se siinä samalla selitti miten niitä käytti ja kokeili, mutta oon unohtanut yksityiskohdat aika lahjakkaasti. Kiinnostaisi kokeilla, jos vaan tuntuu että aika ja energia antaa lapsen synnyttyä periksi, mutta varmasti myös kertiksiä tullaan käyttämään.

Takaisin