Meillä kans, yllättävä kyllä, miehen työnantaja maksaa 6 päivää siltä isyyslomalta palkkaa. Kun siis muuten niitten TES on täynnä vaaikka mitä aukkoja ja porsaanreikiä, mitä kyllä kans sit työnantaja edukseen käyttää... :D Mut ihan kiva ylläri oli se. Mies oli siis ihan oma-aloitteisesti töissä ottanut jo tän isyysvapaa asian esille ja yllättävän hyvissä ajoin, kun siis eihän hänen tarviis ilmoittaa kun 2kk ennen laskettua aikaa. Mut ehkä, kun hänellä vaihtu pomo nyt elokuun alusta niin oli luonnollinen sauma ottaa asia esille, kun muutenkin tulevaisuudesta tietty olivat puhunet. Olin positiivisesti vaan yllättyny siitäkin, kun yleensä saa viikkokausia patistaa, että mitään tapahtuu... :D
Mulla kans kusee kaikki lomat, kun loppuu työsuhde 31.12.2012. Eli ens syksy on meillä aivan levällään... Eikähän miehelläkään oo virallisesti töitä kun 31.1.2013 saakka. Ovat kyllä jo siis keväästä puhuneet, että kaipa ne vuoden lisää sitä määräaikaista sitten kirjottaa. Mut mie piänkin nyt ne ens kesän lomat ja huilaan oikein kunnolla ja laitan kotia vauvakuntoon. :) Mie kyllä viihdyn kotona, ja pääseehän täältä aina jonnekin ihmistenilmoille, jos alkaa ahistaa. En usko, että mammalomallakaan pää leviää. Mieluummin nyt lomalla, kun töissä, kun siellä on kaikki niin levällään sen miun hoitaman viran suhteen, ettei huvita sitä taivastelua kuunnella.
Ja kun joku kysyi niistä lomien kertymisestä, niin siis kyllä, sijaiille ja määräaikaisille kertyy lomat äippäloman ajalta ihan yhtälailla, kun vakinaisille. Siksi siis mulla tänä kesänä 29+22 lomapäivää, kun tuli eka kertaa täys lomaoikeus ja sit vielä huhti-joulukuun aikana kertyvät ens kesän lomat :D Että on lomaa!