Keskustelua keskenmenoista

Samassa veneessä :sad001
Voi ei! Onko sulla myös menkkamaista jomotusta? Mulla tuntuu siltä, että alavatsassa kiehuisi. Ei kovaa kipua, mutta tuntuu siltä, että jotain siellä on meneillään. Guuglailen tässä samalla, millä viikolla istukka alkaa kehittyä ja yritän järkeillä, etä mulla pitäisi tänään olla jo toisten kuvitteellisten kuukautisten eka päivä.
 
Mulla muutama päivä sitten kohtu möyri oikein huolella sellaista menkkamaista kipua ja housuihin oli tullut kaks tippaa rusehtavan veristä vuotoa, mutta ei sen jälkeen sitten yhtään enempää. Kuvittelisin, että ihan kasvukipuja siellä vaan ja vähän päässyt falskaamaan tippa ulos, muuten kyllä oireet jatkuu ja testi ei ollut haalistumaan päin. Yllättävän rauhallisesti pystyi ottamaan tilanteen...
Laskitko, mihin kohtaan kuvitteellisessa kuukautiskierrossa ajankohta olis sopinut??
 
Laskitko, mihin kohtaan kuvitteellisessa kuukautiskierrossa ajankohta olis sopinut??

Se oli päivänä 5+1 ja tässä on vähän väliä ollut sellaista pientä menkkamaista kipua, mutta yritän kovasti ajatella, että on ihan normaalia ja oikeestaan ihan hyväkin merkki, jos kohtu siellä kasvaa.
 
Hei, faktaahan on se että kaikenlaiset kipuilut yms kuuluu raskauteen ja olikohan niin että yhdellä kolmesta vertakin tulee, eikä sekään tarkoita välttämättä mitään. Joten toivottavasti kaikki hyvin pienistä tuhruista ja tuntemuksista huolimatta :) itellä plussaamisesta asti ollu ajoittain kovaakin vatsakipua, tuntuu lähes semmoiselta supistuskivulta, mutta ei verta. Tiistaina pääsee näkee tilanteen :) siihen asti koitan pysyä järjissäni :D
 
Hei, meillä alkuraskauden ultra tiistaina ja nyt alkaa järki mennä kun koko ajan vaan miettii että mitä nyt. Innosta epätoivoon kahdessa sekunnissa. Eka raskauteni alkoi kesäkuun vikoina päivinä ja siitä km viikolla 12+ (oli kuollut jo viikkoja aiemmin, mutta ilman vuotoja ja mitään oireita huomattiin vasta np ultrassa). Nyt tuntuu ettei millään tälläkään kertaa kaikki vois olla hyvin.. Mites muilla keskenmenon kokeneilla, joko ootte käyny alkuraskausultrassa vai meinaatteko mennä?

Mulla takana kkm viime tammikuussa, todettiin 11+3 mutta oli mennyt kesken jo 8+1. Silloin käytiin varhaisultrassa pienen vuodon takia 8+0, jossa kaikki oli ok. Meni kuitenkin kesken heti sen jälkeen.. viikolla 9+jotain oli myös pientä vuotoa ja suurempi vuoto ja kivut alkoi 11+2 jonka takia hakeuduin päivystykseen.
Tämän jälkeen toinen keskenmeno/kemiallinen syyskuussa viikolla 5.
Nyt kolmannen kerran raskaana, menossa arviolta 5+6 ja varhaisultra varattu ensi torstaille 6+3. Mitään vuotoa ei ole vielä ollut, onneksi! Haluan tietää kuitenkin että siellä ylipäänsä on sikiö ja aion kyllä käydä uudestaan yksityisellä heti jos tulee vuotoa tai muutenkin sitten viimeistään viikoilla 9-10 ennen np-ultraa. En aio taas olla 3vko "raskaana" vaan haluan tietää heti jos käy huonosti. Ja muutenkin ihan vain oman mielenrauhan takia :)
 
Täällä myös kohtu kipuilee, menkkamaista kipua paljon. Mut uskon ja luotan, että johtuu kohdun kasvamisesta. :)
Tsemppiä!!
 
Kuinka nopeasti hormonitasot alkaa kkm.ssä tippua? Ts. pystyykö rtesteillä yhtään ajantasaisesti tai edes muutaman päivän viiveellä seuraamaan tilannetta/todeta mahdollinen kkm?
Pidetään kaikki toivoa yllä kunnes toisin todistetaan ja varhaisilla viikoilla pariinkin kertaan! Tsemppiä kaikille!
 
Kuinka nopeasti hormonitasot alkaa kkm.ssä tippua? Ts. pystyykö rtesteillä yhtään ajantasaisesti tai edes muutaman päivän viiveellä seuraamaan tilannetta/todeta mahdollinen kkm?
Pidetään kaikki toivoa yllä kunnes toisin todistetaan ja varhaisilla viikoilla pariinkin kertaan! Tsemppiä kaikille!

Minulla testi alkoi haalistua vasta noin kahden viikon päästä kkm:n jälkeisestä lääkkeellisestä tyhjennyksestä. Alkion kehitys oli loppunut jo kolme viikkoa ennen, kun keskenmeno todettiin. Kokonaan testi taisi näyttää negaa vasta noin kuusi viikkoa keskenmenon jälkeen. Kai sekin on kuitenkin yksilöllistä, että kuinka nopeasti hormonitasot laskee.
 
Täällä kans jännitystä ilmassa kun ilman vuotoa tähän asti oltu ja tänään sitten töissä ilmeni pientä vuotoa.. Seuraillaan tilannetta ja toivotaan ettei olisi mitään. Pelottaa vaan kun selkä kipuillut ja vatsa kramppaillut ihan huolella...
 
Mulla ainaski kesti keskenmenon jälkeen kolme vai neljä viikkoa ennen kun testissä nega. Ja sikiö oli kuollu useita viikkoja aiemmin..Keskenmenon yhteydessä myös neuvottiin että testi ei näytä negaa ellei kaikki raskausmateriaali ole poistunut, joten testeissä ei ole kyllä apua jos esim pientä vuotoa tulee.. :sad001
 
Itse olen ollut tosi onnekas kun en ole ainakaan vielä tähän päivään mennessä keskenmenoa joutunut kokemaan, mutta kyllä se hieman aina pelottaa että entäs jos menee kesken. Itselläni on kohonnut riski nuihin keskenmenoihin ja myös niihin myöhäisiin keskenmenoihin niin senkin puolesta olen ollut kyllä todella onnekas. Torstaina ultra... Voi kun tuntuu että siihen on ikuisuus...
 
Täällä lasketaan minuutteja ultraan... Otin vapaapäivän, etten mene ihan hermorauniona töihin. Yöllä ei vuoto yltynyt, vähän tummanruskeaa pikkuhousunsuojassa. Ja nyt aamulla edelleen pyyhittäessä tulee vaaleanruskeaa paperiin. Ihan pieni toivo elää vielä, koska menkkakivut helpotti. Kaikki peukut pystyyn!!!
 
Kiitos juolukka ja vauhtihirmu kommenteista. Eli ei kannata tikkuja tuijotella keskenmenon pelossa. :)
 
Takaisin
Top