Keskiraskauden oireet

Mulla puutuu kädet ja jalat kokoajan päivn ja öin. sitte ku on tarpeeks kauan tikutellu, ni tulee oikeest kipiäks kädet olkapäästä alaspäin. Nivusiin sattuu kävellessä niin perkeleesti! aamulla herätessä ihan hyvä, mut heti ku on autolle kävelly, ni alkaa sattumaan, mutta sillain sattuu kaikist vähiten et nojaa kävellessä taaksepäin. Reilusti taakse päin. Se näyttää todella idioottimaiselta, minkä lisäks se rikkoo selän. Eli kaikki toiminta kodin ulkopuolella, koiran lenkityskin on ukon harteilla. Onneksi on istuma työ. Tosin joskus joutuu nostelemaan painaviakin asioita, sillon vähän kirpasee joka paikasta, mutta se on vain hetkellstä. Finnejä on niin paljon, että en haluais ottaa paitaa pois ollenkaan. seksi maistuu mulle, vähemmän ukolle. Lisäks on kokoaika vaan niin turvonnu ja tuskanen olo. Ainut mukava asento on vasemmalla kyljellä heti sen jälkeen, ku on käyny pissalla. Meien pikkuEemeli on hyppiny virtsarakonpäällä kohta viikon niin kovin, että pikkasen pääsee sisältöä pöksyihinkin. Töissä viidet kalsarit mukana ja kymmenen pakettia tenaladya!! Että raskaus on naisen parasta aikaa....ja mä oikein hehkun ja sitärataa!!!!
Tää ei vaan oo mun juttu.
Onneksi tosin pysynyt suurinpiirtein terveenä.
 
glacies, sä et oo ainut joka ei nää niitä raskauden iloja :) Nimittäin, oon ollu pahoinvoinneista lähtien valmis skippaamaan kuukaudet välistä.. Naama kukkii ku niittypelto, mikä on erittäin outoa ku yleensä se on tosi hyvässä kunnossa. Aattelin, et se on alkuraskauden oireita mut ne ei oo hävinny vieläkään mihinkään. Mä tykkään vauvoista aivan mielettömän paljon mut raskaus ei kyl oo mun juttu.. Ja sit lisäks vielä ne kaikki vaivat ja säryt ja rajoitukset.. unohtamatta hormooneita.
 
Ja täällä kanssa yksi, jolle raskaus ei vaan tunnu sopivan. Ennen olin sitä mieltä, että hankin vähintään 4 lasta, mutta ilmeisesti jokin voima päätti olla mun suunnitelmia vastaan ja järjesti mahdollisimman hirveät raskaudet ettei vaan pääse ylikansoittumaan tämä Suomi mun toimesta :D

No enää 16 viikkoa! Tai hieman vähemmän toivottavasti.
 
Heräsin viime  yönä ekan kerran kipeisiin supistuksiin. Niitä ei tullut kuin muutama ja pystyin hyvin jatkamaan unia niin en huolestunu.
Heräilin rauhassa ja tein normaalit aamujutut.. Jossain vaiheessa alkoi tuntumaan tajuton paineen tunne alamahassa ja selässä. Supistuksia tuli kans, mutta ei onneks säännöllisesti.

Tossa iltasella sit alko jo kävely tehdä pahaa, niin lähdin käymään kätilöopistolla.
Lääkäri teki alatutkimusta ja kysyi että onko mulla leikattu tuolta alakerrasta joskus jotain. Ihmettelin ja vastailin kieltävästi. Totes että mun kohdunsuu on vaan niin jännässä paikassa.
Kohdunsuu oli kiinni ja kohdunkaula oli 2,5-3cm. Ultratessa lääkäri sitten sanoi että mulla on kaksiosainen kohtuontelo (?), ja että tää ois pitäny kyllä huomata aiemmissa ultrissa.
Kuulemma vaikeuttaa raskautta ja saattaa aiheuttaa ennenaikaisen synnytyksen.
Nyt sit voipi olla että en voi edes alakautta synnyttää. Siitä on ollut puhetta jo aiemminkin, ennen ku nää tuli ilmi.
Nyt siis kaks viikkoa sairaslomaa ja sen jälkeen uus lääkäri kättärillä.
Ohjeistuksena tuli että kivuliaista supistuksista suoraan päivystykseen, samoin jos on tuota paineen tunnetta ja alkaa oksettaa tms.,

Positiivista tässä on se, että Pikkuinen liikkuu normaalisti ja voi hyvin :)
 
march12: Paljon jaksamista! Miulla on muutamalla tutulla kans tuollainen kaksiosainen kohtu ja todellakin heillä on tullut ennenaikaisesti, koska ei mahdu kasvamaan. Nyt kannattaa tosiaan olla rauhakseen ja pienestäkin mennä lääkäriin. Mieluusti liian usein ja turhaan kuin liian myöhään. Mutta toki poikkeus vahvistaa säännön, joten voi olla ett menee loistavasti siulla kaikki.
 
Kiitos :)
Pitää vaan toivoa että Pikkunen pysyisi mahdollisimman pitkään turvassa.
Niituli kuinka aikaisin sun tutuilla on synnytys alkanu, ja onko vauvat selviytyny?

Niinhän tuo lääkäri sanoikin että joillakin tulee just ennenaikaisesti, ja joillakin menee reippaasti yli lasketun ajan. Näistä kahdesta valitsisin kyllä tuon jälkimmäisen.
Pelottaa vaan että mitä tästä vielä tulee..
Mutta toivottavasti tää huoli on nyt turhaan, ja Pikkunen pysyisi sisällä vielä pitkään.
 
Isot tsempit march12! Täytyy toivoa, että kaikki menee kuitenkin hyvin ja vauva saa olla vatsassa mahdollisimman kauan :) Kummallista, ettei aiemmin ole ultrissa huomattu..
 
Sitä tuo lääkärikin ihmetteli.. Kun se kuitenkin ihan selkeästi näky kun lääkäri vauvaa tutkaili.
Itse en kyllä ole huomannu ja vaikka oisinkin, niin tuskin olisin edes asiaa tajunnu.
Miehen tätihän mulle nuo ultrat on tehny..
Lääkäriä ei oo mun ultrissa ollu kertaakaan mukana.
Nyt sit tosiaan kontrollit kahden viikon välein.

Mutta ehkä tuo kaksiosaisuus on syy siihen, miks liikkeetkin alkoi tuntumaan niin aikaisilla viikoilla vaikka istukka on edessä. Moni sitä ihmetteli, mutta tottakai ne sit on tuntunu aiemmin kun vaavilla ei ole niin paljon tilaa liikkua kuin normaalisti.

Mies on ihan hermoheikkona ja niin oon kyllä itekin. Pitäis nyt vaan koittaa olla stressaamatta.
 
Takaisin
Top