Keskenmenon pelko

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Deb
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Soitin tänään neuvolaan ja kerroin eilisestä pienen pienestä vuodosta. Yritti rauhoitella, että se todennäköisesti on normaalia. Kerroin myös, että raskausoireet (tai no pahoinvointi) tuntuu vähentyneen. Ei ollut siitäkään huolissaan. Jaa-a, saa nähdä. Kovasti itkin eilen, toivottavasti tässä kävis hyvin. Varhaisultrakin on vasta juhannusviikolla, pitää vain odottaa ja koittaa olla stressaamatta. Onneksi mies on ihanasti tukena.

Komento takas, voi olla vielä mahdollisuus että ei ollut keskenmeno. Lääkäri sanoi että pissatestien viivan vahvuudesta ei voi sanoo kuinka paljon Hcg-hormonia kehossa on, vaan positiivinen on positiivinen. Ja se fakta, että mulla tää positiivinen tuli vielä pari päivää vuodon loppumisen jälkeenkin, on hyvä merkki. Just kävin verikokeessa, ja tänäiltana saan tekstiviestillä tuloksen.

Jos selkeesti noususuunnassa hcg, on hyvin mahdollista että raskaus jatkuu normaalisti :)

Jeee, Deb! Kyllä siellä ollaan vielä matkassa! :D

Kuinka pian keskenmenon jälkeen hcg-hormoni alkaa vähentyä ja/tai poistuu kehosta kokonaan? Torstaina olin jo asennoitunut keskenmenoon, mutta sen jälkeen ei ole verta tullut ja raskausoireet ovat tulleet takaisin. Äsken tein raskaustestin ja vahva viiva tuli välittömästi tikkuun. Ennen ultraa en ehkä osaa olla rennosti (tai no en tiedä osaako sitä missään vaiheessa raskautta), mutta nyt tuntuu vähän paremmalta.

Hilja, mulla oli runsastakin vuotoo 3+6 ja 4+0, ja verikokeen mukaan sen jälkeen raskaus edenny normaalisti :) toki vähän jännityksellä odotan ultraa, mutta se verikoe rauhotti vähäsen kun tulokset oli todella hyvät vuodosta huolimatta :)

Ihanaa kuulla, Deb! Oonkin seuraillut sun viestejä ja oon niin iloinen sun puolestas. Antaa myös toivoa mulle, että kyllä tää tästä! :)

• Tykkään
Reaktiot: Deb
Nyt se pelko hiipi tännekkin.. Erinäisistä syistä menin aika shokkiin eilen ja siitä seurasi kova vatsakipu joka rauhottui kun pääsin sänkyyn ja toki tänään ei juurikaan oireita ole ollut muutama repäisy kipu mutta nyt panikoidaan!

Tämä on tosiaan oman laskuni mukaan 7 raskaus. 2 elävää lasta siis on, mutta epäilen että aloitan tässäkin raskaudessa itsehoitona primaspanin, koska keskenmenoja ei koskaan tutkittu vaikka 2 näistä oli myöhäisillä viikoilla ja oma diagnoosini on se että meikäläisen veri oli aivan liian paksua. Mulla huiteli hemoglobiinit yli 170:ssä ja veri oli mutuenkin paksua ja tummaa kuin mikä. Tästä päättelin että varmaan jotain tutkosta aiheuttaa tuollainen liian paksu veri yhdistettynä olemattomaan verenpaineeseen. En siis liikaa odota tältäkään raskaudelta, mutta nyt ei sellaista pelkoa ehkä varsinaisesti ole. Tämä raskaus alkoi tjottailusta ja olen oikein onnellinen kahdestakin lapsesta. Toivottavasti tämä kolmas kuitenkin päättäisi syntyä helmikuun alkupuoliskolla. :)

Muokattu viimeksi:
Aamun jälkeen tuli rusehtavaa, vaaleanpunaista limansekaista vuotoa.. saas nähdä iloitsinko liian aikaisin tästä raskaudesta. Ei esikon aikana ollu tällästä.. ei kumminkaan ole menkkajomotuksia. No ei tartte vielä tänään neuvolaan soitella jos nää menkoiksi muuttuu.

Takaisin