Keskenmenon oireet

Huoh. en tiedä onko oikea keskustelu laittaa, kun en ole ihan varma onko nyt mennyt kesken vai ei, mutta en tiedä minne muualle kirjoittaa. Nyt siis vko 11+1, tähän saakka ei ole ollut mitään vuotoja ja raskausoireilukin ollut vkoa 5 lukuunottamatta aika vähäistä, pelkkää väsymystä vaan. Noh, tänään salilla ollessani tuli yhtäkkiä verensekainen "vesi", ehkä pari ruokalusikkaa, housuihin. Oliko tuo nyt sitten pieni lapsivesi? Täysin veristä vuotoa tullut sen jälkeen yhden pienen siteellisen verran, äskön vessassa tuli myös pikkuruisia hyytymärippeitä. Voiko mitenkään olla ettei olisi menossa kesken, vaikka on myös pientä hyytymää? Vuoto on aina vähäistä.. mutta tuo vesimäinen päivällä vähän epäilyttää, mitä muutakaan olis ollut kuin se lapsivesi. Illan mittaan ollut pientä juilimista vatsassa, sitä oli myös eilen illalla. Pahaa pelkään.
 
Huoh. en tiedä onko oikea keskustelu laittaa, kun en ole ihan varma onko nyt mennyt kesken vai ei, mutta en tiedä minne muualle kirjoittaa. Nyt siis vko 11+1, tähän saakka ei ole ollut mitään vuotoja ja raskausoireilukin ollut vkoa 5 lukuunottamatta aika vähäistä, pelkkää väsymystä vaan. Noh, tänään salilla ollessani tuli yhtäkkiä verensekainen "vesi", ehkä pari ruokalusikkaa, housuihin. Oliko tuo nyt sitten pieni lapsivesi? Täysin veristä vuotoa tullut sen jälkeen yhden pienen siteellisen verran, äskön vessassa tuli myös pikkuruisia hyytymärippeitä. Voiko mitenkään olla ettei olisi menossa kesken, vaikka on myös pientä hyytymää? Vuoto on aina vähäistä.. mutta tuo vesimäinen päivällä vähän epäilyttää, mitä muutakaan olis ollut kuin se lapsivesi. Illan mittaan ollut pientä juilimista vatsassa, sitä oli myös eilen illalla. Pahaa pelkään.
Tsemppiä. On ihan mahdotonta tietää, onko menossa kesken vai ei. ❤️
Raskausaikana on myös ihan tavallista, että tulee kirkasta ja vedenkaltaista valkovuotoa, joten sekään ei ole varma merkki keskenmenosta.
 
@Auringonkakku hirveesti tsemppiä ♥️ ootko ollu sairaalaan yhteydessä? Luulisi että ottavat ultraan noilla oireilla ja viikoilla. Onko tilanne tänään muuttunut mitenkään?

Vielä lisään myös et raskausoireistakaan ei mitään voi tulkita. Minulla on aina super vähäoireiset raskaudet ollu. Joka kerta mietin onko huono merkki, mut ainaki tuo taapero on tuossa ihan hyvä voimaisena. Tosi ymmärrettävää siis että niitä kuulostelee ja pohtii.
 
Mulla todettiin keskeytynyt keskenmeno varhaisultrassa viikolla 6+5, sikiön kehitys pysähtynyt noin viikolla 5. Mitään oireita ei tästä keskenmenosta ollut, ei vuotoa tai mitään. Tyhjennettiin lääkkeillä.

Nykyisessä raskaudessa todettiin varhaisultrassa 7+5 elävä sikiö joka vastasi viikkoja. 8+0 yöllä heräsin siihen että koko sänky oli veressä, aamulla vuoto jatkui hyytyminen kera. Olin varma keskenmenosta, mutta tarkistuskäynnillä 8+3 todettiinkin elävä sikiö joka oli kasvanut mukavasti.

Eli verenvuoto, huomattavan runsaskaan, ei VÄLTTÄMÄTTÄ tarkoita keskenmenoa. Epäilivät että verisuoni olisi kohdussa revennyt tai pieni hematooma (jota ei kyllä ainakaan varhaisultrassa huomattu).
 
Kokemuksesta voin sanoa, että kohdusta voi vuotaa todella uskomaton määrä verta ja hyytymiä ilman, että alkio/sikiö on vaarassa. Nämä hematoomavuodot on yleensä täysin kivuttomia ja hematoomat useimmiten katoaa itsestään. Niiden vaarallisuuden määrittää koko ja sijainti kohdussa. Oma raskaus meni lopulta todennäköisesti hematoomien vuoksi kesken, mutta ne olivatkin isoja ja niitä löytyi kerralla kaksi, eli ei mitenkään tyypillinen löydös ultraavan kätilön mukaan.
 
Ei varsinaisesti keskenmenon oire, mutta haluan jakaa kokemukseni kuitenkin:
Minulla on ollut kaksi kertaa keskeytynyt keskenmeno, joissa ei ole ollut mitään oireita. Molemmat todettu ultraäänessä. Olen nyt 7+0 viikkoa ja pari päivää sitten tuli pieni komplikaatio, sitkeää limakalvomaista, melkein mustaa verta teelusikallisen verran. Olin ihan varma, että koko raskaus oli siinä vessapaperilla nenäni edessä, mutta päivystyksessä katsoivat ultraäänellä ja kaikki oli hyvin, pieni sydän sykki edelleen. Lisäksi minulla on ollut ruskeaa tiputtelua 14 DPO lähtien (minulla on keltarauhastukilääkitys päällä), mutta lääkärit eivät ole olleet tästä huolissaan.

Eli minun kokemukseni on se, että veri ja tiputtelu eivät ole olleet km:n oireita, vaikka tiedän että usein näin onkin.
 
Ei varsinaisesti keskenmenon oire, mutta haluan jakaa kokemukseni kuitenkin:
Minulla on ollut kaksi kertaa keskeytynyt keskenmeno, joissa ei ole ollut mitään oireita. Molemmat todettu ultraäänessä. Olen nyt 7+0 viikkoa ja pari päivää sitten tuli pieni komplikaatio, sitkeää limakalvomaista, melkein mustaa verta teelusikallisen verran. Olin ihan varma, että koko raskaus oli siinä vessapaperilla nenäni edessä, mutta päivystyksessä katsoivat ultraäänellä ja kaikki oli hyvin, pieni sydän sykki edelleen. Lisäksi minulla on ollut ruskeaa tiputtelua 14 DPO lähtien (minulla on keltarauhastukilääkitys päällä), mutta lääkärit eivät ole olleet tästä huolissaan.

Eli minun kokemukseni on se, että veri ja tiputtelu eivät ole olleet km:n oireita, vaikka tiedän että usein näin onkin.
Mielenkiinnosta kyselen että löytyikö vuodolle syytä? Onko sulla mitattu progesteroni arvoa nyt lääkityksen kanssa?
 
Minäkin voin tänne päivittää omasta keskenmenosta. Ehdin käydä ultrassa neljään kertaan, kun alkio ei vastannut viikkoja (ensin diagnoosina tuulimuma) ja sen kehitystä seurattiin. Mulla oireena ennen keskenmenoa oli yhtäkkinen runsas hikoilu useampana päivänä peräkkäin, semmonen samanlainen kun estrogeenitasot romahtaa ennen kuukautisia sekä rintojen pinkeys ja kipeys loppui kuin seinään yhtäkkiä, vaikka elossa vielä oltiin. Pari päivää tästä tuli hirveä mahanpolte+kramppi ja tunne et menkat alkaa ihan just ja ajattelin et se oli nyt siinä. Alkion syke oli kuitenkin normaali (+vahvistunut kolmen päivän takaisesta) vielä seuraavana päivänä ultrassa ja vuotoja ei näkynyt. Kaksi päivää tästä alkoi ensin ruskea vuoto ja siitä seuraavana päivänä verinen, jolloin ultrassa ei enää sykettä löytynyt, pelkkä sikiökaiku vain. Hivenen vaaleanpunaista vuotoa olin bongannut viikkojen aikana pariin otteeseen ja tunne oli läsnä koko ajan, ettei kaikki oo hyvin.
 
Muokattu viimeksi:
Ei varsinaisesti keskenmenon oire, mutta haluan jakaa kokemukseni kuitenkin:
Minulla on ollut kaksi kertaa keskeytynyt keskenmeno, joissa ei ole ollut mitään oireita. Molemmat todettu ultraäänessä. Olen nyt 7+0 viikkoa ja pari päivää sitten tuli pieni komplikaatio, sitkeää limakalvomaista, melkein mustaa verta teelusikallisen verran. Olin ihan varma, että koko raskaus oli siinä vessapaperilla nenäni edessä, mutta päivystyksessä katsoivat ultraäänellä ja kaikki oli hyvin, pieni sydän sykki edelleen. Lisäksi minulla on ollut ruskeaa tiputtelua 14 DPO lähtien (minulla on keltarauhastukilääkitys päällä), mutta lääkärit eivät ole olleet tästä huolissaan.

Eli minun kokemukseni on se, että veri ja tiputtelu eivät ole olleet km:n oireita, vaikka tiedän että usein näin onkin.
Pieni päivitys tilanteeseen lienee paikallaan:
Eli se komplikaatio saattoi itse asiassa ollakin keskenmeno, ainakin osittainen. Olin taas tänään ultraäänessä, jossa nyt löydettiin oikein elinvoimaiselta näyttävän alkion lisäksi toinen alkiopussi, joka tosin oli lähestulkoon tyhjä. Eli kyseessä on kaksoisraskaus, joista toinen on mennyt/menossa kesken. Tämä selittää sen, että se toinen alkio näytti oikein hyvältä vuodosta huolimatta.

En vaan oikein ymmärrä kuinka kaksi eri lääkäriä onnistui missaamaan sen toisen alkiopussin? Sen koko nimittäin vastasi 6 viikkoa, kun olin tänään ultraäänessä. Elossa oleva alkio oli 7+3.
 
Pieni päivitys tilanteeseen lienee paikallaan:
Eli se komplikaatio saattoi itse asiassa ollakin keskenmeno, ainakin osittainen. Olin taas tänään ultraäänessä, jossa nyt löydettiin oikein elinvoimaiselta näyttävän alkion lisäksi toinen alkiopussi, joka tosin oli lähestulkoon tyhjä. Eli kyseessä on kaksoisraskaus, joista toinen on mennyt/menossa kesken. Tämä selittää sen, että se toinen alkio näytti oikein hyvältä vuodosta huolimatta.

En vaan oikein ymmärrä kuinka kaksi eri lääkäriä onnistui missaamaan sen toisen alkiopussin? Sen koko nimittäin vastasi 6 viikkoa, kun olin tänään ultraäänessä. Elossa oleva alkio oli 7+3.

Ihanaa että se toinen oli elossa kuitenkin! Voihan se olla että toinen alkio oli siellä piilossa vielä, kun niin pieniä kuitenkin vielä ovat ekoilla viikoilla.
 
Mulla oli keskenmeno viikoilla 7+3. Pari päivää aiemmin alkoi tiputella verta, tuli vain pyyhkiessä enkä vielä huolestunut asiasta, kun mitään kipujakaan ei ollut. Nyt jälkeenpäin mietittynä niillä main loppui myös osa oireista, esim turvotus. Sitten silloin km-päivänä iltapäivällä yhtäkkiä vuoto vähän alkoi voimistua ja tuli pientä menkkajomon tyylistä ja kaikki tyhjeni. Edelleenkään ei mitään kummempia kipuja, mutta se oli niin selvä kun tuli alkio ja kaikki muutkin ulos. Jälkivuoto oli samanlaista kuin menkkojen aikaan ja kesti viikon.
 
Inhottavan epävarmaa vaikuttaa näiden tänne kirjoitettujen kokemusten ja oman kokemuksen perusteella olevan, oireiden perusteella ei useinkaan voi olla varma tilanteesta :sad-face: Itsellä todettiin nt-ultrassa (joka tehtiin 12+1) keskeytynyt keskenmeno, joka tapahtunut ilmeisesti 11+4. Omia epäilyksiä oli herättänyt hyvin niukka, satunnainen, rusehtava vuoto, pari pyyhittäessä näkynyttä punaista verijälkeä ja se että raskausoireista pahoinvointi alkoi helpottaa. Mutta tuo pahoinvoinnin lievittyminen ei ollut kuitenkaan ihan tavatonta viikkoihin nähden eikä se loppunut kokonaan. Toivoa ja hyviä uutisia kaikille, jotka keskenmenoa pelkää/epäilee :Heavy Black Heart:
 
Minulla todettiin tänään keskenmeno, rv 5+4. Muutama päivä sitten oli kramppeja ja vihlontaa kohdussa. Rintojen aristelu loppui myös, sitä oli kestänyt edellisistä menkoista asti. En osannut yhtään arvata että raskaus keskeytyy. Eilen alkoi vuoto, ensin tuli rusehtavaa vuotoa jonka jälkeen muuttui veriseksi ja alaselkään alkoi särkemään. Kävin tänään verikokeessa mittauttamassa hcg arvon joka oli laskenut 4. Nyt tässä vain odottelen milloin vuoto loppuun. Sydän särkyi, ensimmäinen raskaus oli kyseessä (inseminaatiolla).
 
Minulla todettiin tänään keskenmeno, rv 5+4. Muutama päivä sitten oli kramppeja ja vihlontaa kohdussa. Rintojen aristelu loppui myös, sitä oli kestänyt edellisistä menkoista asti. En osannut yhtään arvata että raskaus keskeytyy. Eilen alkoi vuoto, ensin tuli rusehtavaa vuotoa jonka jälkeen muuttui veriseksi ja alaselkään alkoi särkemään. Kävin tänään verikokeessa mittauttamassa hcg arvon joka oli laskenut 4. Nyt tässä vain odottelen milloin vuoto loppuun. Sydän särkyi, ensimmäinen raskaus oli kyseessä (inseminaatiolla).
Voi, olen pahoillani menetyksestäsi! 💔
 
Voi, olen pahoillani kaikkien keskenmenon kokeiden puolesta ❤️ Hirmuisesti voimia. Tuska on jotain niin kamalaa...itsellä todettiin kkm 3/23. Oireena niukka tiputteluvuoto, jonka vuoksi hakeuduin yksityiselle ultraan. Alkion kehitys oli päättynyt jo arviolta rv 6+3 ja järkytys oli valtava. Tyhjeni lopulta spontaanisti ennen aikaa naisten polille.

Tällä vkolla kävin varhaisultrassa, viikkoja olisi pitänyt olla 7+3. Alkion koko vastasi kuitenkin vain 6+3, joten pahalta näyttää tälläkin kertaa...😭
 
Takaisin
Top