Keskenmenon kokeneiden (ja miksei muidenkin) huolia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Suvetar
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
hannakaisa, en kyllä alkaisi pelkäämään että raskaus keskeytyisi pelkästään edellisen keskenmenon vuoksi. Jotenkin tuntuu että uusi raskaus alkaa kun kroppa on vain valmis. Joskus kehoitetaan odottamaan vain ne yhdet menkat että olisi parempi laskea uuden raskauden kesto.
Itselläni tämä raskaus (nyt rv 12+1) on alkanut suoraan keskenmenon jälkeen. Yhtään en kyllä osannut odottaa uutta raskautta kun edellisetkään ei ole alkaneet kovin helposti. En edes tajunnut etovan olon johtuvan mahdollisesta raskaudesta. Yhtäkkiä aloin vaan miettimään että milloinhan ne menkat pitäisi alkaa kun huomasin että aikaa kulunut. Eihän se auttanut kuin varalta tehdä raskaustesti mikä näyttikin yllätykseksi plussaa. Raskauden kesto laskettiin sitten keskenmenosta mutta varmistettiin vielä alkuraskaudenultrassa. Tottakai itselläkin on ollut ja on pelkoa että tämäkin menetän kun kokemuksena kaksi keskenmenoa, mutta en sitä pelkoa varsinaisesti yhdistä edelliseen keskenmenoon.

Täällä oli eilen se tyhjennyspäivä..

Mahakivut oli kyllä ihan järkyttävät, ikinä en oo ollut niin kipeä :( en kuitenkaa halunnut liikaa syyä lääkkeitä niin tosi huono olo oli illalla. Tälle aamulle ei oo ainakaan vielä *koputtaa puuta* mahakipua ollut ja yönkin nukuin yllättävän hyvin.. huomenna pitäis päiväkotiin töihin mennä, toivottavasti on siihen mennessä vuoto jo rauhoittunut.. aina kun pöntölle pääsee vuotoa tulee reilusti.
Eilen aika vuodon alussa putosi pönttöön vissii lähes kaikki raskausmateriaali ku tosi iso klöntti tuli ulos :O onko muilla tullu kerralla kaikki pihalle? Sen jälkeen ei olekaan tullut isompaa tavaraa pihalle.

Sori jos jotakin ällöttää yksityiskohtaiset jutut.. ärsyttää ku ei oo oikein ketään kelle purkaa tätä oloa ku mies ei oikein tiiä miten mua lohduttais :/ häntäkin niin harmittaa tää tilanne.

@Siriusgirl Mulla ainakin raskausmateriaalia tuli n.kolmena päivänä. Isompia ja pienempiä määriä. Perjantaina otin cytotecit suun kautta koska lääkärillä annettu lääke käynnisti niin kovat vuodot.

Perjantaina n.7 h lääkkeiden ottamisesta olin suihkussa jonku 45 min koska siellä alavatsakivut helpottuivat. Huomasin selkeästi että nyt alkoi ns.supistukset.

Nyt vuoto hiipunut jo huomattavasti ja kirkasta verta ei tule enää niin reilusti mitä tuossa neljän-, viidenpäivän ajan tuli. Myös henkisesti olo alkaa olemaan hiukan parempi. Itkin kyllä alkuun niin paljon, että suurimmat tunteet tuli varmasti purettua siinä. Uskon myös että raskaushormoni alkaa tasoittamaan pikkuhiljaa.

@siriusgirl muista puhua ja käsitellä asiaa vaikka sitten täällä. Mulle ei ole lainkaan tavanomaista kirjoitella minnekään nettiin asioista, mutta ainakin tämä palsta on helpottanut oloa ja muiden kertomat kokemukset on antaneet vertaistukea <3

Hannakaisa, mulla oli ovulaatio 14 päivää kaavinnasta. Raskaustesti oli silloin nega ja ihan selvät ovisoireet. Mulle sanottiin sairaalassa ettei tarvitse odottaa raskautumista. Tästä kierrosta en kuitenkaan raskautunut, vaan vasta toisesta kokonaisesta kaavinnan jälkeen. Mä en usko tuohon, että olis suurempi keskenmenoriski jos ei odota niitä menkkoja.

Hannakaisa mulla oli kohdunulkonen ja leikattiin kun räjähti niin.. 25.1.2015 ja L tuli heti sen jälkeen ja sai alkunsa 14.2 ja kaikki meni hyvin:)

Mulla tyhjentyi kohtu melkein kerralla, se on mahdollista. Itekin epäilin sitä, mutta ultrassa todettiin kohdun olevan tyhjä.

Tosiaan jotkut väittää, että pitäis oottaa yhdet menkat km:n jälkeen, mutta nykyään yleisemmin sanotaan, ettei sillä ole väliä. Mulle kätilö sanoi sairaalassa lääkkeitä antaessaan, että hyvä oottaa negatiivinen raskaustesti, jos vain malttaa, mutta sekin lähinnä käytännön asioiden takia. Eli aivan mahdollista olla heti uudestaan raskaana ja aika monelle niin käy.

Kiitos kaikille vastauksista :)

Mulla jännästi aaltoilee tää mahakipu (la oli tyhjennyspäivä), eilen puoli päivää oli jo ihan ok olo mut yöllä taas niin järkyt kivut ja nyt varsinkin että saikkua pitää mennä ainaki tälle päivälle hakemaan :/ oon jo niin väsynyt tähän oloon ja mieleen että sais jo alkaa helpottaan..

Jos jollakulla on halua jutella enemmänkin kohtalotovereiden kanssa, keskenmenon kokeneille on myös salainen ryhmä tällä foorumilla. Siellä on oma ketjunsa myös lapsettomuudesta kärsiville keskenmenoja kokeneille. Kirjoittelen itse pääasiassa siellä.

APUA!!!! Raskausviikkoja jotain 11 ja nyt lorahti verta! Mä en kestä jos tää nyt menee kesken kun on näin pitkälle menny.. :arghh:

APUA!!!! Raskausviikkoja jotain 11 ja nyt lorahti verta! Mä en kestä jos tää nyt menee kesken kun on näin pitkälle menny.. :arghh:

Älä säikähdä, voi olla vaaratontakin! Varsinkin jos ilman kipua, hyytymiä ja kudoskappaleita.

Ultra-aika varattuna keskiviikolle joten tuskin sitä ennen pääsen mihinkään. Ahdistaa. Mulla oli jo vähän herännyt toiveet tän raskauden suhteen, vaikka pitkään olin skeptinen..

Enkä myöskään saanut ääniä dopplerilla kuulumaan.. Enkä siis aiemminkaan tässä raskaudessa. Esikoisesta kuului hyvin joskus 10+

elmerille jaksamisia! Toivottavasti on harmiton vuoto. Itseni säikäytti todenteolla hematooman vuotaminen viikolla 11+1 ja uudestaan 12+0 , molemmilla kerroilla pääsin onneksi ultraan katsomaan, että pieni voi hyvin. Soita vaan aamulla neuvolaan, jospa ultra järjestyisi <3

Meillä on vasta iltapäivällä neuvolan soittoaika eikö sieltä varmaan mitään apua saa kun ultra on huomiselle varattu. Eihän ne siellä mitenkään voi kuitenkaan auttaa. Tulee tuskasen pitkä vuorokausi, vaikka oon jo aika varma miten tässä käy. Yöllä oli tullu jo ihan tummaa, ihan kuin menkkojen alussa, eli tuntuu voimistuvan vuoto.. Kipuja ei vielä ole

Täällä kanss vuotelee.. viimeksi vuotoa tuli 11+3 ja silloin kohdusta löytyi hematooma joka siellä vuoteli. 12+2 ultrassa hematoomaa ei enää ollut eikö myöskään vuotoja ja nyt sit eilen taas 13+0 alko ruskea vuoto... tosi ahdistavaa nää vuotelut. Soitan kyllä heti klo 8 terveysasemalle että sais lekuri ajan. Lisäksi kauhea selkäkipu, joka voi kyllä olla iskias, kun on sen tyylistä kipuilua

Eiks ne hematoomat vuoda yleensä sillai aika rajusti yhtäkkiä? Mulla tää alko ihan tuhrulla eilen ja nyt tulee tiputtamalla punasta. Oon aika varma jo että kesken on menny :( Aikasemmat keskenmenot jouduttu kaapimaan kun ekassa ei vuotanut ollenkaan ja toka vaan tihutti ruskeaa tuhrua.

Mulla viimeks hematooma alko ruskeella tuhrulla ja voimistui siitä, mutta kunnolla vuosi vasta tutkimusten jälkeen kun oli ronkittu paikkoja. Sillon tuli kyllä paljon oikein hulahtamalla.
Nyt taas lähetteellä kättärille tutkimaan mistä nyt vuotaa kun tuo vanha hematooma oli ja meni jo

Takaisin