Keskenmenon jälkeen uusi raskaus

  • Ketjun aloittaja Toiveikas
  • Aloituspäivämäärä
Ihana kuulla että sinulla on jo lapsi :Heartred Eiköhän sieltä sitten jossain vaiheessa tule toinenkin...joskus tuntuu vaan että joutuu menemään kantapään kautta, että saa onnen.
Minulla ei ole lapsia, tosin miehelläni on kaksi lasta ja ne meillä todella usein. Ensimmäinen raskaus meni kesken rv 8+3, toivotaan todella että tämän kanssa mentäis loppuun asti.
 
minulle todettiin viime vuoden lopussa keskenmeno viikolla 12. Oli menny kesken jo viikolla 8+. kaksi kuukautta meni ja tein uuden plussan ja nyt viikkoja menossa 25. yllätyin kuinka nopeasti tulin uudestaan raskaaksi. esikoista yritettiin vuosi.. mutta mulla on kyllä ainaki keskenmenon jälkeen ollu todella erinlainen raskaus kuin esikoisesta. Pelänny koko ajan pahinta ja vieläki tuntuu et ei uskalla iloita, vaikka onneksi liikkeet tuntuu jo päivittäin :) Niin ja Onnea Ponskulle plussasta, toivottavasti kaikki menee nyt hyvin loppuun asti!
 
Ihanaa Ponsku! Toivotaan, että tällä kertaa menisi kaikki hyvin ♥
Mulla sit tosiaan alkoi menkat, vaikka on kyllä kovin niukat, mutta sen verran monta päivää jo kestänyt, et pakko olla kyse niistä.. Toivotaan, et kohta pääsis yrittää uudestaan pikkukakkosta. :)
 
Kiitos Toiveikas ja pohjoisenTyttö :Heartred Se on jännä miten nyt ottaa kaikki vatsan nipistelyt ja vihlaisut niin kauheen vakavasti, kun pelko on suuri koko ajan.
Tämän raskauden oireet onkin ihan erilaiset kuin sen keskenmenneen :) Rinnat on niin kipeet että hyvä kun pystyy miestä edes halaamaan, huono olo tulee jos ei syö tarpeeksi usein, siksi kauhee banaaniterttu työpöydällä ja viereisessä jääkaapissa juguttia :) Ja väsymys on kova koko ajan.
Toivotaan että tekin Toiveikas saatte pian pikkusen matkaan mukaan :Heartred
PohjosenTyttö, nyt vaan nautit odotuksesta ja pelot heität nurkkaan, nämä on niin ainut laatusia kokemuksia ettei niitä kannata pelon alla pitää :Heartred
 
Lupaavalta kuullostaa nuo oireet Ponsku :) Onnea sinulle ja pohjoisenTytölle odotuksiin. Yrittäkää nauttia raskauksistanne, tiedän, ei ole helppoa se..
Juu, eiköhän meillekin se kakkonen joskus tule, jos on tullakseen. Ekaakin yritettiin kauan, 7kk meni et tulin ekan kerran raskaaksi,mut se meni kesken.. Sitten tulin myös nopeasti uudelleen raskaaksi, kuten pohjoisenTyttö, mulla tais olla 2-3 menkat ja siitä raskaudesta syntyi meidän esikoinen. Esikon syntymän jälkeen meillä ei ole ollu mitään ehkäisyä ja plussasin muutama viikko ennen kuin esikko täytti 1v, mut se raskaus tosiaan päätyi keskenmenoon.. Nyt elän toivossa, että tulisin taas nopeasti raskaaksi ja kaikki menis sillä kertaa hyvin..
 
Ensimmäinen raskauteni meni kesken helmikuussa, ja nyt on herännyt epäilys uudesta alusta. Sen verran olen kyyninen, että aion odottaa sitä hetkeä, että menkat ovat reilummin myöhässä. Olen kuitenkin jo 29-vuotias, eikä lapsia ole kuulunut...
 
Mulla meni ilmeisesti tänään kesken.. Kovat kivut oli ja kauheasti veristä vuotoa... Niin alussakin olis ollut vasta, juuri plussan vasta sain ja nyt kävi näin.. No, ehkä nyt ei ollut vaan oikea aika :-/ tietysti se aina masentaa ja harmittaa vaikka olikin näin alussa...
 
Mä tein pari vuotta sitten positiivisen raskaustestin kun kk olisi pitänyt alkaa muttei näkynyt. Parin viikon päästä alkoi niukka verinen vuoto ja ultrassa näkyi se pussi muttei mitään enää sen sisällä. Seuraavalla viikolla ei näkynyt enää mitään. Vuotoa jatkui enemmän tai vähemmän reilun kuukauden. Loppuvaiheessa oli muistaakseni päivä-pari ettei vuotoa juurikaan tullut ja sitten jatkui taas muutaman päivän. Luulin, että kuukautiset alkoi heti perään. Kun vuoto oli kokonaan ohi, ostin kasan ovulaatiotestejä ja ajattelin heti niitä ruveta tekemään, että pääsen perille kierrosta. Ostin samalla samanlaisen kansan raskaustestejä. Ne oli siis sellasia halppis liuskatestejä. Ekan ovulaatiotestin tein sitten heti ja se näytti positiivista tulosta. Ihmettelin suuresti kuinka ovulaatio voi olla niin nopeaa vuodon loppumisen jälkeen.. kunnes huomasin, että olinkin tehnyt raskaustestin!! Sitten vasta ymmälläni olinkin! Ja tämä yllättäen alkanut raskaus jatkui hyvin ja on nyt pikkuinen tyttö :)
 
Mulla meni kesken 18.8 ja viikkoja oli silloin 10+1. Tyhjenin siis tulloin 18pvä ihan kokonaan ja vuosin sen jälkeen enää vain muutaman päivän. Tasan kaksi viikkoa siis tapahtuneesta ja nyt on närästys palannut (oli ensimmäinen oireeni kun aloin odottaa, ennen ei ollut koskaan närästänyt) MIetin onko mahdollista, että olisin jo taas raskaana ? Emme ole siis mieheni kanssa käyttäneet ehkäisyä km jälkeen. En tiedä onko testin tekemisestä mitään hyötyä, kun en vielä ole labrassa käynyt. Aika on muistaakseen 11pvä sinne.. Pitääkö kärvistellä siis sinne asti ? :/
 
Voi ei, voimia menetyksen keskellä :sad001 Mulle tehty rv 14 "pakollinen" keskeytys jossa synnytin sikiön. Silloin sanottiin että ehkäsy pitäisi aloittaa heti seuraavana päivänä (he eivät suositelleet uutta raskautta ennen kuin oli selvitetty onko sikiön turvotus kehossa huono sattuma vai periytyvä.) Joten tästä voisin kuvitella, että mahdollista on tulla uudelleen raskaaksi aika nopeasti. ..itselläni tosin tiputteli jotain 7 viikkoa sen jälkeen, mutta on kuulemma ollut tapauksia että (10vk?) keskeytyksen jälkeisessä jälkitarkastuksessa on todettu uusi raskaus :) Paha sanoa, toivotaan että luoja suonut uuden mahdollisuuden näinkin nopeasti! :) Mutta sinuna tosiaan odottaisin testin tekoa ettei tule vääriä negoja/plussia. Kannattaa kysellä neuvolasta miten kannattaisi toimia (epäilen että pyytävät odottamaan labraa.)
 
Mulla oli kaksi keskenmenoa putkeen, kun ruvettiin aikoinaan yrittämään toista lasta. Tulin nopeasti raskaaksi, meni kesken ehkä rv 6, vuoti itsekseen pois. Tulin heti perään uudelleen raskaaksi (menkkoja ei siis ehtinyt tulemaan) ja sekin raskaus meni kesken (lääkkeellinen tyhjennys noin rv 10). Sen jälkeen odotettiin yhdet menkat ja sitten olinkin taas raskaana. Ja tästä kolmannesta raskaudesta syntyi meidän ihana kakkonen :). Tein siis puolen vuoden sisään kolme positiivista raskaustestiä, eli todellakin on mahdollista tulla nopeasti uudelleen raskaaksi keskenmenon jälkeen! Kaksi perättäistä keskenmenoa oli vaan huonoa tuuria, kolmannen jälkeen olisi ruvettu tutkimaan miksi keskenmenoja tulee.
 
Voimia teille muillekin uusille kirjoittajille, jotka olette joutuneet kokemaan keskenmenon.. :sad001

Mä niin odotan, että pääsisin jo testaamaan, onko uusi raskaus saatu laitettua alulle.. Mulla ei ole mitään tietoa kierron pituudesta, eikä siitä, et onko ovis tapahtunut vai ei, epäilys kyllä on, että ovis olis ollut vkl aikana tai ainakin viimeistään maanantaina.. Ennen keskenmenoa mulla kierrot oli aivan sekaisin, eikä tullut edes menkkoja ilman lääkkeittä.. En ole nyt käyttänyt mitään ovistestejä.. Mutta oli siis vähän enemmän "limoja" lauantaina ja pieni kipuilu toisella puolen munasarjoissa(?) maanantaina.. Yhdynnät olleet aika lailla 2-3pv välein koko tän kierron aikana, et saas nähdä.. Vielä tuskin r- testissä näkyis mitään, kun menkat (jos oli menkat, vuoto oli tosi niukkaa!)alkoivat sillon 16.8 eli nyt olis kp21.. Jännittää, kuinka käy! En meinaa saada näitä ajatuksia pois mun mielestä, vaikka tiedän, ettei stressikään ole hyväksi..huoh..
 
Noh teimpä raskaustestin loppuviikosta kummiskin, negaa näytti. Huomenna onkin sitten labra.
Äsken tein ovulaatiotestin ihan mielenkiinnosta (koskaan en ole niitä aijemmin tehnyt) ja kaksi viivaa siihen pärähti ! Tosiaan keskenmenosta kolmisen viikkoa, uskaltaako tässä nyt käydä kokeilemaan ? Eilen olimme kyllä aika läheisissä tunnelmissa makkarin puolella.. :wink Iik apua, ei vaan pysy pöksyissään !
 
Hattivatti, siitä vaan kokeilemaan puuhia jos itsestäsi tuntuu siltä, että olet valmis ja ei kerta vuotoakaan ole (infektioriski). Meillä meni se kaksi ja puoli viikkoa keskenmenon jälkeen, kun ensimmäisen kerran makuukammarissa oli toimintaa, musta vaan tuntui että olen valmis ja oltiin kovin varovaisia...ja kas kummaa, siitähän tulin uudelleen raskaaksi :D
 
Että sitten näin... Perjantaina ( 6.9) vahva plussa joka ilmeisesti eilen ( 9.9.) lähti menemään kesken? Ainakin edellinen raskaus päättyi täsmälleen samalla tavalla, eli hiljalleen voimistuvalla vuodolla. Hermoja raastava neuvolaihminen vaan totesi, että ei tarvitse huolestua, jos ei ole erityisiä kipuja. Eipä niitä tosin ollut edellisessäkään keskenmenossa. Mitään aikaa en neuvolaan saanut, kun on kuulema niin täyttä! Ei kai tässä muu auta kuin hakeutua taas kerran yksityiselle... Ja tämä siis oli ensimmäinen raskaus helmikuisen keskenmenon jälkeen. :sad010
 
Voi ei Reveuse :sad001 Tsemppiä!
Toi on niin syvältä, ettei tollasessa tilanteessa löydy neuvolasta joustoa, ihme touhua!
 
Hattivatti, siitä vaan koittamaan, jos siltä tuntuu :) Mulle molempien keskenmenojen jälkeen on lääkärit sanoneet, et hyvä olisi odottaa yhdet kuukautiset ennen uuden raskauden alkamista..Mutta mä en ole odottanut, silti ennen esikkoa,ekan raskauden mentyä kesken tuli 2-3menkat enneku uusi raskaus alkoi..Ja nyt saa nähdä, kuinka käy,kun komas raskaus meni kesken 5.7, ei olla käytetty ehkäisyä, mut silti tullut jo yhdet menkat..
Toki yksilöllistä, kuinka käy, jos kierto 29pv ni menkkojen pitäis alkaa lauantaina..
Kun oon lääkäriltä kysyny,miksi pitäis yhdet menkat odotaa, on vastaus ollut et sit on helpompi määrittää uuden raskauden kesto. Lisäksi kohdun limakalvo ei välttämättä ole otollinen paikka pitämään uutta raskautta yllä,jos sen ei ole annettu rauhassa "parantua" (eli ollut vähintään ne yhdet menkat).. Mut itse uskon, että oma keho kyllä "tietää", milloin on mahdollista uudelle onnistuvalle raskaudelle. Sit se, että keskenmenon jälkeen,raskautuminen on helpompaa, kuin "normaalisti" :wink

Sinulle Resevue, voimia! Kunpa ei olisi kyse keskenmenosta :sad001 Se on tosiaan ikävää, että neuvolassa ei oteta käymään.. :sad001
 
Ponsku, vuotoa ei ole ollut enää kahteen viikkoon. :) Mä oon käsittäny, että lääkärit toppuuttelee ne yhdet kuukautiset odottamaan, jotta uuden raskauden alku/kesto olisi helpompi määritellä ? Onhan varmasta tietty tilanteita, että oikeasti se kannattaisi odottaa..Itse elän nykyään niin kalenterin kanssa, että sinne merkitsin ovulaation jne. No joka tapauksessa, en odottanut. Nyt pidetään peukkuja ! :)
 
Niinhän ne pyytääkin että odottais yhdet kuukautiset, mutta vaan sen vuoksi ett äon helpompi laskea raskauden kesto. Minen jaksanut niin kauaa odottaa :D
Täällä peukut pystyssä :)
 
Takaisin
Top