Keskenmenon jälkeen uusi raskaus

  • Ketjun aloittaja Toiveikas
  • Aloituspäivämäärä
T

Toiveikas

Vieras
Minulla todettiin 8.7. ultrassa keskenmeno, kohtu oli täysin tyhjä, jäljellä oli enää limakalvoa..
Kävin vielä 29.7. verikokeessa, hcg arvo oli 2,8 eli negatiivinen.
Emme ole käyttäneet mieheni kanssa ehkäisyä, joten sen puolesta uusi raskaus olisi mahdollinen..
Kuukautiseni eivät ole vielä alkaneet.. Normaalisti kierto n.29pv.
Milloin voisi tehdä raskaistestin, vai odotanko vielä? Käsittääkseni voi mennä 4-6vko, että kuukautiset alkaa..
 
No minulle tuli keskenmeno 14.7. ja olen käynyt sen jälkeen verikoissa myös ja hcg oli laskenut.
Oletko käynyt jälkitarkastuksessa? Minulle ei lääkäri, joka totesi keskenmenoni, sanonut mitään jälkitarkastuksesta, ainoastaan verikokeesta. Lappu tuli verikokeen tuloksista ja siinä oli että jälkitarkastukseen 4-5 viikon päästä. Tosin, en ole vielä käynyt, pitäisi soittaa neuvolaan että pitääkö sinne mennä.
Mekään ei olla käytetty ehkäisyä mieheni kanssa keskenmenon jälkeen, koska toiveena olisis mahdollisimman pian uusi raskaus. Menkat ei ole minullakaan alkanut vielä, mutta pitäisi alkaa päivänä minä hyvänsä.
Kyllä sinä minun mielestäni voit tehdä jo testin, koska alkaahan tuosta keskenmenosta olemaan jo hyvän aikaa. Itse ajattelin tehdä ensi viikolla jos ei kuukautisia kuulu tämän viikon aikana. Ja onhan se niin, että kuukautiset voivat tulla vaikka olisitkin raskaana tai nyt kun kroppa on joutunut koville niin ne voi jäädä myös pois, vaikka et olisikaan raskaan.
Ei muuta kun testiä tekemään vaan :)
 
Olen hengessä mukana, mulle tuli varhainen km 4+6. Vai onkohan se kemiallinen sitten ollut? Kuumeisena odottelen, sitä, että pääsis testaamaan tästä kierrosta. Laskujen mukaan lauantaina pitäisi alkaa menkat, jollei km ole sekoittanut rytmiä. Mulla oli kovat oviskivut, mutta en ole huomannut minkään kiinnittyvän tällä kertaa. Varmaan nega tulee, kun ei ole mitään oireita ollut muutekaan.
 
Mulla ollut jonkinmoisia vatsanväänteitä että siltä osin menkat olisi alkamassa, mut toivataan nyt kuitenkin että saisin tehdä testin ensi viikolla jo :)
 
Terveydenhoitaja soitti minulle tuon hcg verikokeen tuloksesta, silloin kysyin, pitääkö vielä tehdä jotain, niin hän sanoi että ei.. Joten minulle ei siis ole annettu mitään jälkitarkastus aikaa..

Jospa sit menis ostamaan raskaustestiä, ei ne halvimmat onneks paljoa maksa.. Tissit on ajoittain olleet kipeät, mut liekö kuviteltua..
 
Hophop apteekkiin ja ostoksille :) Et sä siinä mitään menetä vaikka tekisitkin sen testin, tuleepahan varmuus (ainakin jonkinmoinen) oletko raskaana vai et. Ne onneks on melko edullisia, ainakin suurinosa ja ne edullisimmatkin on ihan yhtä varmoja kuin ne kalliitkin.
 
Mä ostan tikut netistä, eipä maksa paljoo ja voi tikutella useemmin :D
 
Ei sekään hullumpi tapa ole Lucy :)
Mulla on apteekki ihan kotimatkan varrella, joten mulle ei siitä paljon vaivaa ole vaikka jarruttaisinkin siinä kohtaa pikkusen :)
 
Kyllä siinä viivan paikka selkeästi näkyy. Mutta roskishaamut on vähän vaikeita ku sellainen voi tulla siks että on vasta raskaus alussa - tai useimmiten ihan vaan siks kun se pissa sieltä haihtuu niin tulee "haihtumisviiva." Yritä jaksaa pari päivää odotella niin uusi testi antaa varmaan jo haamun tai haalean viivan jos tuo johtui raskaudesta :)
 
Tein uuden testin, taas tuli samanlainen tulos.. Ko.testin herkkyys on 25, joten ei ole erityisen herkkä testi.. Voiko kuitenkin olla, että johtuu raskaudesta? Vai voiko keskenmeno vielä vaikuttaa tulokseen? 29.7 oli verikokeen arvo 2,8 eli negatiivinen..
 
Pakko sanoa että täälä on suosittu digitaalinäyttöä! =D Glearblue vai mikä ihme se on näytti viivanpaikan aikoinaan (hyvin ohuen ohut) osottautui myöhemmin negaksi ja toinen ei näyttänyt mitään.. Ei ole diginäytön kanssa jäänyt arvailujen varaan. Toki hiukan kallishan se on, mutta plussan olen saanut keskellä päivää sinä päivänä kun menkkojen piti alkaa ja toisessa raskaudessa viikon kun menkat oli myöhässä. Tiedän että tosi vaikea vedättää testin tekoa, mutta itse tsemppasin mieltä sillä, että ompahan ainakin varma kun jaksaa odottaa =) ..Ja tosiaan yksi pakon edessä tehty keskeytys tehty rv 14 kohdalla pahan kromosomipoikkeavuuden takia ja siitä meni 4kk ennen uutta plussaa. (3kk yritettiin) Ekan kk jälkeen kierto oli säännöllinen, mitä ne ei normaalisti ole ilman pillereitä =)
 
Kyllä Toiveikas suosittelen sinulle digitaalisen testin ostoa, se on luotettavampi kuin tuo liuska (tämä on tietenkin vaan minun mielipiteeni :))
 
Onnea Ponsku :)
Itse en vielä ole uusinut testiä,mut jospa loppu viikosta sitten..
 
Kiitos :)
Pitää munkin uusia testi vielä loppu viikosta, ihan varmuuden vuoksi, haluan olla ihan varma asiasta....kaippa sitä oppi olemaan varovainen sen keskenmenon jälkeen.
 
Puhdas nega tuli tänään :/ Toivotaan et menkat sit alkais pian, nyt 6vko km vuodon alkamisesta..
Tänään veskikäynneil onkin pikkusen tullut tuhrua paperiin, liekö ne sit alkavat menkat? :)
Mites Ponsku, joko testasit uusiks? Toivottavasti testi näytti edelleen plussaa :)
 
En ole vielä tehnyt testiä uudelleen, jos sitä viikonloppuna tekis ja sit ens viikolla sais soittaa neuvolaan aikaa varaten :)
Toivottavasti pian saat sinäkin Toiveikas vahvan plussan :) Nyt on ainakin varmaan, että voit tulla raskaaksi kun on tullut keskenmenokin. Vai onko tämä sinun ensimmäinen raskaus?
Tsemppiä :Heartred
 
Eiköhän näytä sinulla vielä +, toivotaan et tällö kertaa menee raskaus sulla hyvin loppuun saakka :)
Itselleni tämä 6vko sitten keskenmennyt raskaus oli kolmas raskaus. Mulla on yksi lapsi :Heartred ja mulla on ollut siis kaksi keskenmenoa siis ollut rv 7+ ja rv11..
 
Takaisin
Top