Keskenmeno

Pahoittelut jl86 :'( kenellekään ei keskenmenoa soisi tulevan :(

Voi ei jl86, otan osaa. :( Toivottavasti tyhjennys menee hyvin! Paljon tsemppiä, tiedän miltä susta tuntuu.

Kiitos kaikille tsempeistä. En kyl tiiä, mulla saatto asiasta kyllä olla vähä sellainen etiäinen. En mennyt ultraankaan onnesta hihkuen.
Sais nyt sieltä Taysista vaan kuulua jotain. Oon kaks kertaa sinne soittanut, ja kolme päivää odottanut, enkä vieläkään tiedä, että koska sinne pääsen. Olis kivaa saada tää asia mahdollisimman pian päätökseen.. Mähän oon edelleen vähä niinku raskaana. Kaikki raskausoireet löytyy jne :(

Varmasti kurjaa. :/ Ihan hirveetä että joutuu noin odottamaan tyhjennyksen aloittamistakin. Itsekin huomasin että se vuotaminen oli niin konkreettinen muistutus asiasta koko ajan, että heti kun se loppui alkoi elämä näyttää huomattavasti valoisammalta. Toivottavasti siis saat sen pian pois päiväjärjestyksestä ja toivotaan ettei kestä kauan ja tulee kaikki kerralla ulos! Mulla kävi hyvin, kävin keskiviikkona ultrassa ja kaikki oli poistunut ja ovulaationkin bongasin pari viikkoa vuodon alkamisen jälkeen, joten ei kierto edes järkkynyt kuin viikon verran. Kaikki on niin normaalisti että tuntuu jo ihan etäiseltä että koskaan olinkaan raskaana, mutta nyt en ole läheskään niin epätoivoinen kuin ennen raskautta koska tiedän että se on mahdollista ja varmaan vielä plussaan uudestaan joku kaunis päivä. Oliko tää sulla eka raskaus jl86?

Jälkikäteen ajatellen mullakin oli kyllä koko ajan vahva etiäinen että ei tuu menemään hyvin. Koko sen viikon ajan plussasta keskenmenoon olin ihan paniikissa ja epäuskoinen koko raskaudesta, tein vissiin 9 testiäkin sinä aikana. Toivottavasti sitä sitten onnistuneessa raskaudessa on vähän varmempi olo, eihän sellasta olotilaa kestä.

Paljon voimia sulle. Hemmottele itseäsi ja pidä henkistä lomaa vauvasuunnitelmien vatvomisesta ainakin kunnes vuoto loppuu. <3

Juu tää odottaminen on jumalaa, mut onneks sain selvyyden kuitenki eilen asian, niin ei tarvi minkäänlaista toivoa enään elätellä sen suhteen, et siellä olis mitään elävää. Näin ollen voi alkaa rauhassa jo käsittelemään asiaa.
Tää oli mun ensimmäinen raskaus. 5kk yritettiin, kunnes tärppäs. Toi on kylläkin totta, et ajatus siitäkin, et pystyy tulemaan raskaaksi on helpotus. Ja sitä ajattelee myös, et onneks meni tässä asussa eikä vaikka esim. 12 viikon np-ultrassa oltais todettu asiaa.
Oliko sulla radioboca kovat vuodot, tai kipuja?

Mä ajattelin miehen kanssa viettää viikonloppuna laatuaikaa, ja sitten meillä on myös tollanen 7vko ikäinen Tahvo (koiranpentu) piristämässä arkea :). +tietty isommat koirat.

Niinpä, ruumiskin varmaan toipuu sitä paremmin ja nopeammin mitä aiemmin menee kesken, mielestä puhumattakaan.

Mulla vuoto kesti 8 päivää, joista pari viimeistä oli enää ruskeaa. Yleisesti ottaen vuoto oli musta niukempaa kuin mun menkat, vaikka kestikin pitempään. Yhtenä päivänä otin särkylääkkeen aamulla että pääsin koiran kanssa ulos kun tuntui että kohtu tai joku heilui sisuksissa kävellessä. Muuten ei oikein mitään, normi menkkamaista kramppailua. Mullahan oli toki niin alussa, 5+2, että varmaan siksi pääsin noin helpolla. Mitä oon lueskellut niin keskenmenot voi olla mitä vaan parin päivän vuodosta viiden viikon tulvaan ja hirveisiin kipuihin. Tässä ketjussa aiemmin moni kertoi omista kokemuksistaan. Toivottavasti säkin pääset helpolla. <3

Koirista on kyllä suuri ilo kaikissa elämän kriiseissä. Vähintään ne pitää jalat maassa ja pakottaa ulos vaikka ois kuinka paska olo. Mullakin olis kovaa pentukuumetta mutta täytyy vielä kypsytellä toisen hankkimista. :)

Juu on se kumman, et miten sitä alkaa valmistautumaan henkisestikkin siihen äitiyteen, heti kun testi on positiivinen. mä ootin, et ne ois Taysista edes tänää soittanut sen ajan ensi viikolle, mutta ei.. Epätietoisuus jatkuu. Taysista ne sanovat, et alkaa vuotamaan oikein reilusti tai tulee pahoja kipuaa, niin pitää ottaa yhteyttä. Yksityinen gyne oli taas sitä mieltä, et jos alkaa vuotaa, niin jokatapauksessa pitää lähtee gyne päivystyksen. Toivottavasti ei viikonloppuna tapahdu mitää

Jl86, ikävä kuulla sun uutisista.

Mulla oli tammikuun lopulla kahden pakastealkion siirto ja sain plussan 108Iu/ml 18 dpo (ei mikään järin hieno arvo).

6+5 alkoi tiputtamaan vaaleanpunaista verta ja oli jonkin verran kipuja. Olin luennolla ja yritin pysyä tyynenä (en muista mitään aiheesta) Vuoto lakkasi samana iltana.
Seuraavalla viikolla oli alkuraskauden ultra, jossa toinen kaksonen oli jättänyt vain "jäljen" kohtuun ja toista ei löydetty mistään (myöhemmin samana iltana löytyi kyllä munajohtimesta ja leikata piti).

Meillä oli siis yhdistetty keskenmeno ja kohdunulkoinen, mutta todella surullista oli sen kohdunulkoisen kanssa, koska siellä putkessa ikävä kyllä sykki pieni sydämenalku.

Me ollaan selvitty eteenpäin vain ajatuksella, että nämä lapset tietoisesti päättivät skipata meidät. Että se oli heidän valintansa ja meidän tulee olla kiitollisia niistä lapsista, jotka tulevaisuudessa päättävät tulla meidän perheeseen tähän fyysiseen maailmaan.

Erityisesti meille, joille raskaaksituleminen on vaatinut vuoden palkan ja paljon vuosia takapakit tuntuu ehkä erilaiselta, kuin niille joilla on mahdollisuus luonnolliseen raskautumiseen. Mutta suru on varmasti kaikille yhteinen.

Meillä on nyt varmistumassa jälleen keskenmeno. Alkio oli 6+4 päivystysultrassa vain 5+6, hcg ei kehity joten ensi maanantaille suunnitellussa alkuraskauden ultrassa tämä asia varmistunee. Mulla on ollut ruskeaa tasaista vuotoa nyt neljä päivää, jota edelsi kolmen päivän ruskea tuhru.

Pahoittelut km kokeneille. :(

Koitin tuossa yks päivä miettiä missä vaiheessa itsellä noita vuotoja tuli...

Eka raskautuminen syyskuun puolivälissä -14, (Tokasta kerrasta tärppäsi) 9 vkolla ultrattiin jatkuvan ruskean tuhruttelun vuoksi. Kohdusta ei löytynyt mitään elämää. Oli ns. tuulimunaraskaus mikä poistettiin kaavinnalla 10 vkon tienoilla. Ei ollut jälkivuotoja, Kivut tuli pari pvää kaavinnan jälkeen, muuten ei missään vaiheessa mitään kipua.

Uusi raskautuminen 3/15- meni kesken spontaanisti 4/15. Ei kipuja, tuossakin raskaudessa oli sitä rusehtavaa vuotoa yli viikon, sitten menkkamaisesti kirkasta verta muutaman päivän ajan. Mulla ei tullut mtn hyytymiä tms...

Km ei ole minulle tullut fyysisiä kipuja, henkisiä vain..

Nyt olis menossa 5+3 <3
En oo viel soitellut neuvolaan. Jos sitä ensiviikolla jo uskaltaisi :)

Takaisin