Tänään oli zumbaa, ja varsinaista muumizumbaa olikin. Itku meinas tulla kun en enää pysy muiden tahdissa. Kaikki hypyt, kierrot, nopeat tai isot liikkeet piti korvata surkealla sipsuttelulla kun muuten alkoi vatsassa kivistää ja supistella. Ei oikein päässy tunnelmaan mukaan sillä sipsuttelulla sitten. Muut olivat jo vartissa ihan hiessä, mulle ei tullu koko tunnin aikana ees kunnolla lämmin kun ei mitään oikein voinut tehdäkään. Se siitä zumbasta sit [:(]
Tuota muksauttelua on ollut havaittavissa, kuten
Pumpulillakin. Bébé näyttää vähitellen siirtyvän armottomasta monottamisesta kiehnäämiseen, möyrimiseen ja puskemiseen. Nyt pystyy jo selvästi tunnustelemaan vauvaa masun läpi, paikoin tuntuu jotain selvästi kovempaa, jolla vauva puskeekin melkoisesti vastaan. En vain tiedä, kumpaa päätä tökin, ylä- vai alapäätä. Toivottavasti ei ole mennyt silmät pieneltä puhki, kuten jonkun lapsen isä huolehti [:D]
Kiva kuulla, että
HKL:llä oli reissu ja lennot menneet hyvin. Meidän pitäis lähteä runsaan viikon päästä, mikäli saan lentoluvan eivätkä tuhkapilvet estä. (
Kirjoitin muuten eka, että mikäli saan lentopilven eivätkä tuhkaluvat estä - jonkinlaista dementiaa siis täälläkin päin.) Täytyy sit muistaa se jaloittelu. Ihan innolla odotan jo reissua. Ei olis enää kamalasti energiaa keskittyä opiskeluun, viimeisen viikon oon enemmän panostanu siivoamiseen ja matkasta haaveilemiseen kuin kirjoittamiseen. Ehtiihän sitä sitten joskus. Ja jos ei ehdi, niin sitten ei, mitäpä sitä stressaamaan [:D]
Tuota aikaista heräilyäkin on alkanut olla. Johtuukohan se sit hormoneista? Lauantainakin olin ekan kerran kuuden aikaan hereillä, kahdeksaan asti sinnittelin sängyssä ihan periaatteesta. Mitäpä siinä jos aikaisin herää ja on tehokas, mutta kun takana oli 5 h yöunet, niin järki jo sanoi että täytyy nukkua vielä. Vaan minkäs teet jos ei nukuta? No tänään sit pitikin nousta aikaisemmin niin eiköhän just silloin olis uni maittanu! Oon kyllä aika univelkainen ja tämä päivä on ollut sellaista ramppaamista, että taidan mennä jo yhdeksältä petiin. Kunhan en sitten herää aamulla neljältä... [:D]
Kiva uusi raskausoire on myös alkava turvotus. Viikko sitten ostin kivat nahkaiset, melko napakasti istuvat ballerinat, nyt ne jo välillä puristavat ikävästi. Niiden piti olla mun kävelykengät tälle kesälle! No, ehkä sit ens kesänä...
Pumpulilla muuten alkaa aika myöhään perhevalmennus. Meillä sitä on ollu jo kaks kertaa, vanhemmuus-osio ja synnytysvalmennus. Ennen synnytystä on vielä kaks kertaa, mutta synnytyksen jälkeen vain kerran. Kyllä nää käytännöt näyttää kovasti eroavan paikkakuntakohtaisesti. Vaan eipä täällä Oulussakaan pääse enää tutustumaan synnytysosastoon, mikä on kurja. Onneksi synnytysvalmennuksessa kerrottiin vähän osastosta ja sen käytännöistä ja näytettiin kuvia synnytyshuoneista. Nyt on sellainen hyvä ja luottavainen mieli lähteä synnyttämään.
Voi voi, Sairaala-ohjelmassa vauva on kuollu. Tulee tosi surullinen mieli

[:(][:(] Näitä ei sais ees katsoa.
Joo-o, tulipa taas omaa napaa mutta pakko purkaa kun on yksin ollu kotona jo viikon eikä oo moneen päivään päässy kenenkään kans juttelemaan ihan kunnolla. Kummasti tulee omaa kultaa ikävä, kun mieleen nousee asioita, joita haluaisi kertoa ja jakaa, ja sit hän ei olekaan täällä kuuntelemassa mun horinoita. Vielä puolisentoista viikkoa ja näen hänet taas [:)]