Kesävauvat 2010

Heheh, joo mä oon saanu noita potkuja peräpäähän ja kohdunsuulle jo pitkään, ei kauheen hauskaa ku tuntuu että joku tipahtaa housuun ja justiinsa :D

Kävin kans aamulla sokeritestissä. Eilen illasta alkanut päänsärky ei todellakaan helpottunu juomalla sitä litkua eikä näköjää luovuta koko pvänä. Huomenna lekuriin ja tulokset tiskiin. Täytyy sanoa etten usko päivääkään mitään häikkää olevan, mutta niinku nähty, toisinkin voi kaikesta huolimatta olla.

Siispä hiukan namia ja mokkapalaa vielä tänään jos sattuu ettei huomisesta lähtien voi enää herkutella :)

juu kyllä on täälläkin potkuteltu peräsuolta, nyt on vauva kääntynyt, ja potkut tuntuu ylempänä! :D
Viime yönä oli eka yö kun en saanut nukuttua vauvan potkujen takia. On tällä hetkellä pää alaspäin eilisen ultran mukaan, ja tosiaan alkuyöstä alkoi myllääminen. Potki niin lujasti navan yläpuolelle, yritin vaikka missä asennossa nukkua. Aamulla oli tosi reipas fiilis lähteä töihin.. Ihan kiva että liikkuu, mutta kyllä mä mietin et kumpa jo tässä vaiheessa vois herättää miehen valvomaan vauvan kanssa välillä :)

Täällä oli neuvolalääkäri keskiviikkona ja torstaina sitten se sokerirasitustesti. Molemmista tuli onneksi hyviä uutisia. Kaikki on oikein mallikkaasti. [:)] Eikä se mun mielestä se kirkas litku, mitä piti juoda ollut aivan kamalan makuista. Makeaahan se oli, mutta kyllä sitä joi. Vähän vaan tuli huono olo vähän ajan päästä juomisesta, mutta onneksi se meni aika nopeasti ohi. Nälkä toki tuli kova, mutta äiti asuu siinä lähellä, niin pääsi nopeasti aamupalalle. [:)]

Moi!
Pitkästä aikaa taas täällä.

Mulla on kas potkinu kohdunsuuta ja peräsuolta.  Ihan hassu tunne. Ihan niinku Bixio sano, tuntuu et jotain tipahtaa housuun.

Mulla oli kans neuvolalääkäri torstaina. Kaikki hyvin. Vaavi on poikittain masussa, pää oikealla ja jalat vasemmalla. Kilon painoinen jötikkä siellä hyörii. Vielä on tilaa pörrätä vaikka ympyrää, jos siltä tuntuu.

Sokereita olen mittaillu tässä nyt kolmatta päivää ja ne on ihan normaalit ollu ainakin tähän asti. Mietin vaan, kun se rasitus oli just pääsiäisen jälkeen ja oli tiettu tullut syötyä äitin leipomia herkkuja ja mämmiä ihan riittämiin, niin oiskohan se narahtaminen voinu johtua vaan siitä...??? Enhän mä normaalielämässä tuolla lailla mährystä.

6 päivää mittailen 6 x päivässä ja ens keskiviikkona on extraneuvola, jossa katsotaan arvoja. Ja ruokapäiväkirjaa pidän näiltä päiviltä. Mitään ylimääräistä makeaa / hiilareita en ole syöny, kun kaiken joutuu kirjaamaan ja näyttämään terkalle. Tekis mieli kokeilla sitten 6 päivän jälkeen vetäistä karkkia ja sitten tunti sen jälkeen mitata sokeriarvot, miltä ne näyttää. Ihan kokeeksi vaan... [8|]

Moikka taas :)

Meillä tuntuu olevan hiljasempi vaihe menossa liikkumisen suhteen. Ehkä kerran pvässä huomaan hetkellisen pyrähdyksen ja levottomuuden, muuten aika hissukseen tuntuu kaveri olevan. Mies on nyt päivittäin ollut korva kiinni masussa ja yrittänyt kuulla sykkeen mutta toistaseksi kuulema "jotain töminää" vain kuullut mun sykkeen lisäksi [:)]

Kävin eilen lääkärissä. Mistähän se oikein johtuu että jos piti jotain tärkeää kysyä ni se on varma ettei se asia tuu sitten mieleen millään! Aina pitäs olla muistilappu otsassa, perhanan raskausdementia.... Siskon pojalla on hinkuyskäepäilys, koe viljelyssä ja tulokset saa vasta ens viikolla. Piti tarkistaa kun en googlella tietoa löytänyt, että onko tuosta jotain vaaraa raskaana ollessa kun olen tänään lähdössä sinne pariksi päiväksi kylään.

Tuo, eikä oikeastaan kukaan muukaan lääkäri neuvolassa ole toistaseksi kommentoinut mitenpäin meidän toukka pötköttelee, vaikka eipä sillä mitään merkitystä tässä vaiheessa ole. Mutta noista sokereista, hämmästyin itsekin tulosta! Mun arvot ennen litkun juomista ja sen jälkeen ei juurikaan hievahtaneet, siedän siis hyvinkin sokeria [:D] Ennen litkua oli 4,4, tunnin päästä 5,1 ja 2 tunnin päästä 4,2. Selittääköhän tuo senkin, et vaikka söisin kuin paljon sokeria ni mulle ei vaan tuu millään huono olo! [:D][:D]

Bixio, TASAN 28vk, otetaas sille! [;)]

heips taas pitkästä aikaa! [:)]
meillä kans muksu potkinu alapäätä kohti, tuntuu kyllä melko.. hmm.. ihmeelliseltä, ei-niin-mukavalta.. [;)]
kaikki tuntuis olevan hyvin.. ens viikolla mulla meno sinne sokerirasitukseen.. [:@]

ulkona on kyllä niin mahtava ilma et taidan suunnata sinne. meillä koiruudella loppu unet jo kahdeksan aikaan joten herättipä sitte minutki ylös.. muutenki sellanen yö et heräsin neljä kertaa pissalle ja juomaan. unta siis kasassa sellaset ripeät viis tuntia.. [&:]

vähän ikäviä uutisia tuli viime neuvolassa, hemppa, verenpaine ja sf mitta ok mut vauvan sydän ääniä kuunnellessa löyty sivuääni, noin seittemäs tai kahdeksas lyönti kuulosti muuhun rytmiin erilaiselta. 140 kertaa / min oli syke että se kuitenkin normaali mut vähän huolettaa mikä se sivuääni siel on. Voi olla kuulema ihan normaaliakin kun sydän kasvaa että ei pitäs pelästyä mut miten sitä voi olla ajattelematta ja varsinkin kun mä aina mietin ekana pahinta. Oottelen täs nyt ultraan kutsua missä ne sit tutkii sen tarkemmin, toivottavasti tällä viikolla pääsis, hermo menee tän epätietoisuuden kans! Tosi aktiivisesti on pikkukaveri liikkunu viime päivät että positiivista sekin. [:)]

Onnea teille kaikille jotka kesävauvan saatte[:)] Itselläni jos ei keskenmenoa olisi tapahtunut tammikuussa niin mulla olis ollut laskettu aika 26.7.2010,eli ihan muutaman kuukauden päästä,voih surku,kyllä se surettaa kun ajattelee että olisi saanut kohta toisen pienokaisen syliin mutta se jäikin haaveeksi[:(][:(] Ollaan tuon km:n jälkeen yritetty uudestaan tuota minun raskautumista mutta tuntuu vain että se on ihan mahdotonta mun kohdalla.Toivomme mieheni kanssa sitä toista lasta niin paljon kun menetimme sen edellisen ja en ole unohtanut näinä päivinäkään sitä kun näin sen ultrassa ilman sydämen sykkeitä ja ilman minkäänlaista liikehdintää,siellä se vain köllötteli.[:(]

ALKUPERÄINEN: Minnuska89

Onnea teille kaikille jotka kesävauvan saatte[:)] Itselläni jos ei keskenmenoa olisi tapahtunut tammikuussa niin mulla olis ollut laskettu aika 26.7.2010,eli ihan muutaman kuukauden päästä,voih surku,kyllä se surettaa kun ajattelee että olisi saanut kohta toisen pienokaisen syliin mutta se jäikin haaveeksi[:(][:(] Ollaan tuon km:n jälkeen yritetty uudestaan tuota minun raskautumista mutta tuntuu vain että se on ihan mahdotonta mun kohdalla.Toivomme mieheni kanssa sitä toista lasta niin paljon kun menetimme sen edellisen ja en ole unohtanut näinä päivinäkään sitä kun näin sen ultrassa ilman sydämen sykkeitä ja ilman minkäänlaista liikehdintää,siellä se vain köllötteli.[:(]

Voi ei miten surullista, osanottoni! Mulla oli itelläni yks keskenmeno ennen tätä raskautta ja vaikka se oli jo viikolla 5 tai 6 ni otin sen tosin raskaasti. Voimia!

Kiitoksia paljon HKL[:(] Olis se kiva saada se toinen lapsonen,mutta tiedä sitten kuinka kauan menee että onnistuisi uudestaan tulemaan raskaaksi[:(] Mutta yritetään kuitenkin niin kauan kuin vain jaksaa yrittää,ovulaatio pitäisi olla 7pv päästä mutta silti ovulaatiotesti näyttää vain negatiivista kun tänäänkin testasin.[8|] Kuinka kauan sait odottaa että raskauduit uudestaan km:n jälkeen HKL??[8|]

Minnuska89, Tammikuun 2009 alussa oli se keskenmeno ja nyt plussasin marraskuun 22 päivä, viikkoja reilu 4. Eli menihän siinä, 10 pitkää kuukautta.  

HKL Toivottavasti ei menisi taas kauan että raskautuisin uudestaan..Silloin kun sain esikoisen 03/09 niin siitä meni 7kk niin olin raskautunut uudestaan elikkäs toinen raskaus alkoi silloin 10/09 ja kesken menki 01/10..Meni varmaan kesken tuon takia kun raskauduin liian nopeasti tai sitten epäilen sitä sikainfluenssa rokotetta mikä mulle annettiin joskus viikoilla 7-8 silloin..Kun sikiö oli menehtynyt jo joulukuussa 09 eli oli kerennyt olla melkein kuukauden kuolleena ja otin sikainfluenssa rokotteen silloin joulukuussa 09.Mutta toista yritellään uudstaan ja toivon niin kovasti että onnistuisi jo kun on jo yk3 menossa.[:)]

voi minnuska.. [:(] toi on tosi tympeetä aikaa kun odottaa kauheesti et tulis pian uudestaan raskaaksi.
mulle tuli km 7/09 ja tuntu ettei sitte millään tärppää uudestaan, ehdin jo lakata ajattelemasta vauvaa ja raskautta yms kunnes sitte 11/09 tein plussan testiin.. [:D] kyl se teillekin vielä tulee, usko pois! [:)]

tiger No toivotaan että se meille vielä uudestaan suodaan pian,miehenikin yksi lauantai itki kun muisteli sitä minun keskenmenoa ja aloinhan minä itsekin sitten itkemään kun aloin ajattelemaan sitä päivää kun näin sen siellä mahassa ilman mitään liikkeitä ja sykkeitä.[:(] Mies otti paljon raskaammin sen menetyksen kuin minä..Vaikka itkin 2kk ikävöiden sitä ja kun tiesin ettei mahassa enään ole ketään ketä kasvattaa.Mulle tehtiin silloin lääkkeellinen tyhjennys osastolla ja kun kotia sitten pääsin kun ei alkanut tyhjenemään ollenkaan niin kotona sitten kun nousin autosta niin tunsin kun valahti sinne sairaalasta ottamaani siteeseen eikä sitä pystynyt pitämään,aina kun otti ensimmäisen askeleen niin valahti.Sitten juoksin nopeesti vessaan niin kohtu oli tyhjentynyt juuri ja uskon että se pieni klöntti siinä siteessä oli sikiö koska oli juuri sen muotoinen,eli sellainen katkarapu,käpertyny.[:(] Toivon vain niin kovasti että uusi raskaus saisi alkunsa hyvin pian.Ikävöin sitä aikaa kun olin raskaana ja olin innoissani siitä.[8|]

Jasmiini huhuu missä olet? täällä aletaan jo huolestua kun ei mitään ole moneen päivään kuulunut...[:)] on meän palsta ollu vähän hiljanen nyt muutenkin..

Olen myös miettinyt mihin Jasmiini on kadonnut...kaipa hän taustoilla pyörii, tiedä sitten. Itsekin joskus käyn vilkuilemassa muiden tekstejä, muttei jaksa aina kirjoittaa.

Vauvan potkuja tuntuu päivä päivältä enempi ja liikkeitä tuntuu vähän siellä täällä. Odotan jo nyt että pääsen vuosilomalle kolmen viikon päästä. Ei oikein työnteosta tule mitään kun ei keskity enää laisinkaan [:D]
Parin viikon päästä on taas neuvola aika, sen jälkeen alkaa taas hieman tiheämmin nämä käynnit. Silloin olenkin jo rv 32!!![:)][:)]

Siskoni (joka siis opiskelee kätilöksi), on ollut nyt TYKS:ssä harjoittelussa ja päässyt siellä vauvalandiaan niitten pikkunyyttien hoitoa harjoittelemaan.[:D] Kertoili että rv 35 syntyviä lapsosia on myös, mutta suurin osa ollut rv 38 jälkeen syntyneitä. Itse kun mietin sitä synnytystä (siitä oma keskustelukin tällä palstalla) tai pikemminkin sitä, kun ei voi tietää milloin lapsi päättääkin syntyä. Onhan LA määritelty, mutta se on vain normaaliraskauden kestosta katsottuna. No, eipä tässä kyllä muutoinkaan ole montaa viikkoa enää jäljellä joten pitäisi pikkuhiljaa alkaa tekemään keskeneräiset siivoustyöt loppuun (rauhakseen tottakai!) ja loppuaika raskaudesta sitten vain odotella H-hetkeä [:)][:)]

Heippahei! Kyllä mie täällä taustalla pyörin, käyn lukemassa aina sillon tällön! [:)]

Munkin vauva potkii nyt niin että jo näenkin sen! [:)] Ihan kuin ajatukseni voimalla alkaisi potkimaan, koska joka kerta kun toivon että antaisi nyt jonkin merkin itsestään niin hetimiten tömähtää masustani merkki [:D] Vaan taitaa olla niin että potkiskelee niin tiuhaan että tuntisin sen koko ajan jos vaan pysähtyisin kuuntelemaan sitä [;)] Mutta häiritseviä tyttömme potkut eivät ole, eli saan yöt nukuttua - ainakin vielä.

Kaikki tähän mennessä ostetut vauvanvaatteet on pesty ja melkein kaikki jo silitettykin. Vaunusetti on tilattu & maksettu ja se saapuu toukokuun aikana. Ensisänky on olemassa mutta vaatii vielä ihan pientä fiksausta. Vauvanvaatteiden ja muidenkin hänen tarvikkeittensa puolesta olemme valmiit ekaan kuukauteen. Ok, vaippapaketti puuttuu, ym. jotain pientä mitä saa mistä tahansa ruokakaupastakin.

Minäkin sain juuri postista tilaamani äitiysmekon kuumaa kesää varten. Samalla saapui tilaamani synnytysyöpukukin. Ihme kyllä klinikallani eivät anna minulle mitään synnytysasua. Ehkä sairaalassa saisinkin jonkun, mutta käyttämälläni klinikalla ei. Joten tilasin sitten sellasen hyvinhengittävän sairaalansinisen, lyhythihasen, polvipitusen yöpaidan, jossa yläosa on suunniteltu imetystä varten. On kyllä aika teltan näkönen [:D] Mutta mukava päälläni ja varmaan ihan toimiva siihen hommaan. Mies lupas sen yrittää pestä synnytysroiskeitten jälkeen sitten vaikka painepesurilla [:D] [:D] jottei menis rahat hukkaan jos vaan yhen kerran käyttää [:D] Katselin klinikan listaa siitä mitä pitäis minun pakkaamani mukaani H-hetkeä varten ja minulta ei näytä iteltäni puuttuvan muuta kuin ne jotku sellaset siteet. Oon yrittäny sulkea korvani kauhutarinoilta joissa vuodetaan viikkotolkulla synnytyksen jälkeen, mutta sen verran olen antanut itselleni kertoa että kuullemma jotain synnytyksen jälkeen käytettäviä siteitä pitää vielä ostaa ja ottaa klinikalle mukaan.

Eli vaipat vielä sekä mulle että tytölle niin sitten myö oltais niinku valmiita lähteen! [:D]

Ylihuomenna perjantaina mennään taas rutiinitarkastukseen, eli kattovat klinikalla mun painon, verenpaineen ja virtsanäytteen. Ja lääkärini ultraa. Toivon että tyttö on kaikin puolin ok, ja toivon hiukkasen että olisi istukka sellasessa paikassa ettei minulla oliskaan mitään vaaraa ja että normaali synnytyski saattaisi onnistua [:)]

Varsinainen toivomuskaivo tämä foorumi [:)] Justiinsa kävi niin kuin yllä olin toivonutkin!

Käytiin perjantaina lääkärillä ja pelkkiä hyviä uutisia saimme kuulla: kaikki on vauvallamme hyvin ja istukkakin on noussut paremmalle paikalle [:)] Jipijipijii! Jos pysyykin siinä tai ei ainakaan enää laskeudu yhtä alas niin sitten mullakin on paremmat mahollisuudet normaaliin synnytykseen! [:)] Ja muutenkin, ei tartte nyt niin älyttömän hirveesti varoa noita liikkeitänikään.

Tyttö on 1,6kg! Ja mieheni sanoi ruutua tutkaillessaan että kovasti häntä tyttömme muistuttaa. Minä en niin tarkkaan siitä ruudusta ymmärtänyt, mutta kyllä minäkin näin yhessä kohtaa että siinä oli pikkuisemme kasvot, kaksi silmää siinä möllötti. Mieheni oli tunnistanut nenänkin. Pään muodon perusteella voisinkin veikata että isäänsä tyttö tulee, mutta muista piirteistä en kyllä osaa sanoa. Luonteensa kyllä on ottanut äidiltään: on nyt jo ylösalaisin eli valmiina tulossa ulos oikeassa asennossa! [:D] Jos tulisi hitaaseen isäänsä niin keikkuisi vielä kymmenennelläkin kuukaudella ihan miten sattuu. [;)]

Painoni oli noussut kilon viime käynnistä, eli kuukausi sitten. Tähän mennessä siis tullut yhteensä 10 lisäkiloa. Empä voi tuohon sanoa muuta kuin että onneksi ei 20! [&:] Ja laihutetaan sitten syssymmällä... Nyt on kiva mennä tohottaa maha edessä sojottaen ja oikein korostaa vatsan suuruutta kauniilla puseroilla [:D]

Ja eipä yhen yhtä lääkärireissua etten minä jotain hölmöä saisi aikaan... Minulla oli kotona klinikalta saatu pissinäytepurkki. Viime pissimisestä muistin kuinka hankalaa on sinne pikkupikkupurkkiiin [:@] tähdätä. Sitä roiskuu käsille ja purkin reunoille ja purkin paperinen etikettikin kastuu ja sitten levii muste eikä kukaan saa selvää siihen juuri kirjoittamastani nimestäni ja päivämäärästä sun muusta. Ja ennenkaikkea, ei oo kiva antaa jollekin käsiteltäväksi purkkia jonka ooon pissiny ympäri ämpäri enkä voi sitä ees kunnolla pestä. Joten, minä aattelin että nyt oon ihan sikafiksu [:D] ja pissin isompaan purkkiin josta sitten varovasti lirutan pikkupikkunäytepurkkiin. Hain siis keittiöstä sellasen puolen kilon muovisen jogurttipurkin, joita mulle on kertyny miljoonia ja jonka voin heittää myöhemmin roskiin. Ja eikun veskiin ja lirittämään purkkiin. Ja voi kun olikin paljon helpompaa, kun oli tilava purkki! [:)] Mutta siinä vaiheessa kun lorotin jogurttipurkista näytepurkkiin, tuli mieleeni että voi perhana, mitä jos tästä hyvin pesemästäni jogurttipurkista KUITENKIN jää jotain jogurttijäänteitä mun pissinäytteeseen. Jähmetyin kuin suolapatsas ja tuijotin itseäni suurin silmin peilistä. Naamani kalpeni ja minua alkoi tosissaan hirvittämään. Sitten käänsin katseeni hitaasti jogurttipurkin kylkeen, pahinta peläten. Ja kyllä, niinhän se tietty oli: LEHMÄNmaitojogurttiahan siinä TIETTY mun tsäkällä oli ollu! Aattelin heti että voi kun ois ollu ees VUOHENmaidosta tehtyä. Mutta että lehmän [&:] Ja näin jo mielessäni miten nolostuksesta tulipunaisena änkytän varovasti sanoa tohtorille "Tohtori, se virtsanäyte. Niin sitä vaan että mitenköhän tarkkaan te sen tutkitte. Että meneekö ihan laboratorioon saakka? Vaiko ihan vain noin silmääräisesti? Niin herra tohtori kun. Katsokaas kun. Hih! Niiin... Se on hieman vaikeaa tämän vatsan kanssa. Kun ei näe. Niin, ei näe. Jaa mitä? No pissimistä! Niin että sitten roiskuu. Ja purkkinne ovat hyvin, hyvin pieniä. Niin minä sitten keksin paremman keinon. Ja haluaisin jo tässä vaiheessa ilmoittaa teille, herra tohtori, että jos virtsanäytteestäni löytyy jotain lehmään viittaavaa..." [&:]

Menin kiroilemaan mokaani miehellenikin ja hän oli lähes sanaton. Katsoi vain ilmeellä "Voi perhanan taulapää! Tottakai se ei nyt enää oo niinku pitäis ku ne klinikan purkit on steriloituja ja nyt siellä on jotain jogurttijäänteitä!". Lisäksi T-paidassani oli tietty rinnoista vuotaneet maitotipat. Sentään vain kaksi läiskää, mutta mieheni ilmeestä päätellen olisi hyvin voinut sopia paremminkin 4 läiskää... Puuttui vain että olisin sanonut "Muuuuuuuuuu!"

Lääkäriin mentyämme oli tohtorini niin kiireisen oloinen ja vähän huonotuuliseltakin vaikutti, joten katsoin parhaaksi jättää sanomatta. Virtsanäytteessäni oli jotain ihmeellistä, kun hän kysyi heti että teinkö sen klinikalla vaiko kotona ja että siinä näytti olevan jotain "jälkiä". Vastasin naama punaisena että kotona sen tein, ja vilkaisin miestäni naurua pidätellen ja rukoillen silmilläni että "älä nyt vaan pliiiiiiiis kerro sille" [:D] Odotamme nyt siis mielenkiinnolla jos klinikalta soitellaan perään...

Anteeksi pissajutut [:D] Mutta tämähän ei vielä ole mitään, heinäkuussahan aloitamme oikein porukalle sitten kakkajututkin [:D]

Jasmiini osaa kyllä tuon kirjoittamisen taidon... täällä on taas naurettu vedet silmissä [:D][:D][:D]
Itse tilanteessa siellä on kyllä varmaan ollut nauru kaukana, ja toivotaan että tuloksissa kaikki kuitenkin ok! [:)]

Jo se Jasmiini on taas saanu aikaseks[:)]

HKL, ootko saanu selvyyttä siihen sydän ääneen?Toivottavasti kaikki kunnossa

Mulla oli tosi tympee viime yö..koko yön selkää särkeny ja se säteili jotenki tohon oikeeseen jalkaankin ja sitten tuli vielä toiseen jalkaan karmee suonenveto..koirat ängenny ihan kylkeen nukkuun ja nuorimmainen poikakin löytyi aamulla sieltä jalkopäästä koisimasta[:D][:D] voi elämän kevät..mulla nuo suonenvedot on kyllä rassannu, tosiaan yks yö heräsin siihen kun molemmista jaloista veti suonta yhtä aikaa ja se oli kuulkaa tuskaa[:@]

Tahtoo vauvan jo!!ei jaksa oottaa!! [:)]

Takaisin