Kesävauvat 2010

heippa kaikki! Tänään oli neuvola taas. Ensiksi kuunneltiin sydänääniä ja melkein hermostuin jo kun pitkä aika meni että ei löytänyt ääniä mutta lopulta kun melkein rupesin jo itkemään niin löytyivät ne(138)[:)] Pikkuinen on niin eläväinen että mennä pyöri aina karkuun[:D]
Terkka sanoi että käteen tuntuu hyvin kun pikkuinen pyörii, itse en ole vielä tuntenut mitään mutta pitää tänään kokeilla oikein kunnolla jos tuntuisi hieman[:)]
Painoa olit ullut vain kilon verran lisää ja muutenkin oli kaikki kunnossa. Ainut mikä nyt ei ole ollut kunnossa niin on tuo kilpirauhanen(minulla siis vajaatoiminta) ja niitä annostuksia täytyy vähän väliä fiksailla[:@]

Millään ei malttaisi odottaa 22 päivää että on ultra[:)] Kovasti ollaan jo netistä katseltu tavaroita mutta varmaankin vasta ultran jälkeen ostetaan ekat(vaunut ainakin) ja miehen kaverilta saadaan ainakin sänky ja jotain muuta.
Järjestyisi nyt vielä tämä asunto asia että pääsisi pikkuisen huonetta sisustamaan[:(]

Me käytiin tänään pyörähtämässä lähiliikkeessä vauvantarvikkeita katsomassa ja hintoja tietenkin siinä sivussa (vaikka kaikki pitää hankkia mitä vauva tarvitseekin..)[:)]

Sinällään meillä hyvä tilanne, että saadaan miehen siskolta lainaksi turvakaukalo, hoitopöytä ja jossain vaiheessa sitten syöttötuolikin ja äitini on luvannut ostaa sängyn. Rattaita oli kyllä jos minkälaista! Niihin varmaan menee se suurin aika valinnassa ja rahaeräkin..no, jos tässä pikkuhiljaa aloittelisi niin ei tulisi kertalaskuksi niin jättiläistä!

Huomenna varaan sen fysioterapia ajan selän vuoksi. Jospa sillä helpottaisi naksumisen ja poksumiset ja säryt, vihlonnat sekä muut ikävät ongelmat.

Neuvolassa mulle varattiin aika 17.3. neuvolakäynnin yhteyteen sokerirasitustesti...YÖK! Olen kuullut että se olis aika ällöttävä testi, mutta aikuisiän diabetes on niin yleinen että joutuu itsekin, vaikkei suvussa olekaan kummaltakaan puolelta diabetesta. Onhan se hyvä testata, pelkään vain litkun juomista kun olen muutenkin aika (kröhöm, miten sen nyt sanoisi..) herkkäkurkkuinen eli pahoinvointia voi esiintyä yllättävänkin paljon jos maku ei miellytä [:D] Toukokuussa kuulemma alkaa synnytysvalmennus...

Hei kaikki! Mulla ei oo oikein mitään erityistä kertomista, mutta mukana roikutaan. Kaikki hyvin, vaikka välillä tuntuu että napa repeää. Vähän koville ottaa tuo mahan kasvu. Tuntuu kasvavan ihan silmissä... Kovasti odotan minäkin rakenneultraa, joillakin on jo niin ihania kertomuksia täällä siitä aiheesta. Vielä pitää odottaa melkein kaksi viikkoa... huoh! Liikkeet on voimistuneet mukavasti. Toissailtana mies silitteli mahaani nukkumaan mennessä, kun vauva potkaisi ja hän kysyi "mikä tuo oli?". Ilmeisesti liikkeet tuntuu siis välillä jo mahan päältäkin. [:)]

Bixiolle yritin laittaa tämän foorumin kautta sähköpostia tuolta jäsenprofiilin linkistä, mutta en tiedä mahtoiko onnistua. No, minulle kuitenkin sopii tapaaminen maaliskuussa, kunhan ei ole viikolla 10. Silloin mennään miehen kanssa lappiin hiihtämään ja mökille takkatulta tuijottelemaan.

Odottamista on paljon: ultra, talviloma, kevät ylipäätään ja tietenkin tämä tärkeinj a isoin odotus... [:D]

Meillä oli eilen järjestyksessään kolmas neuvolakäynti! Kaikki oli ok. Painon nousu vähän pelotti kun ruoka ja herkut on maistunu nyt niin hyvin kun pahoinvointi on loppunut... No...Olihan se noussu! Viimekerrasta 2.5kg, eli koko aikana painoa on tullut lisää n.4kg.. Ja sitten päivän kohokohtaan, eli ne SYDÄNÄÄNET!!! Syke löytyi heti ja kovasti se pieni sydän siellä jumpsutti[:D] n.145-148x/min [:)] Liikkeistäkin saatiin papereihin pienenpieni plussa[:)] Kyllä tuli hyvä mieli kun kuuli että pikkuisella on kaikki hyvin[:)] 
Neuvolan jälkeen sitten ajelin kotiinpäin ja tunsin ensimmäisen VARMAN liikkeen! Jännä tunne...niinkuin kupla olis poksahtanut vattan sisällä[:)] Ihana tunne kertakaikkiaan! Ja ihana päivä <3  

Pumpuli82 pakko kirjottaa tosta sokerirasituksesta.. Mut laitettiin sinne myös, kun pissassa näky niin kovin sokeria, no olin varma (ja oon edelleenkin) että se johtu siitä että lopetin tuona aamuna yövuorot, ja join työ-öinä tooosi paljon kokista. Oon ihan kola addikti muutenkin!! Kun koitti rasitus päivä, olin sinnittelyt limppari tuskissani, kun en uskaltanut juoda, ja ensimmäisenä hoitaja joka otti verikokeet sanoi, että "sulla kävikin tuuri, meillä on ainoostaan kokiksen makusta juomaa jäljellä" oikeen väänsi veistä haavassa kun lipitin sitä "kolan" makusta litkua...
Nyt en juo enää mitään limppareita, ja muutkin herkut on aika pitkälti kielletty, kun hiukan oli verikokeissakin arvot koholla. Toivottavasti ruokavaliolla pysyis kurissa. Hirveesti ihmettelivät kyllä että epäillään diabetesta jo alkuraskaudessa, ja kun olen hiukan alipainoinenkin..
Mutta anyway, toivottavasti sulla sokrut kohdillaan, ja toivottavasti liemet menee alas asti :D

Huomenta!

Näitä ihania, onnea hehkuvia kirjoituksianne lukiessa tuli mieleeni että eletäänköhän me juuri nyt raskauden parasta aikaa [:)] Suurimmalla osalla ovat pahoinvoinnit väistyneet, yllättävimmät raivopuuskat laantuneet, tärkeimmille ihmiselle on suuret uutiset jo kerrottu (ja hölmöistä kommenteista toivuttu [:D] ) ja suurin riskiaika on takana. Valtaosa tuntee jo lapsen liikkeetkin. Vatsakin on alkanut jo kasvaa. Mutta kuitenkaan emme ole vielä niin isoja ettemme pystyisi liikkumaan normaalisti, tai edes lähes normaalisti. Minä ainakin muistan kiittää joka kerta kun nyt vielä pystyn sukat ja kengät laittamaan itse ongelmitta jalkoihini! [:D] Unettomat yötkin ovat vasta tulevaisuudessa.

Kaiken lisäksi sain viime yönä nukuttua ilman klo 3:n normaalia heräämistä. Ja aurinko paistaa. On viikonloppu. Ja huomenna menen klinikalleni kuuntelemaan lääkärin luentoa raskaudesta, synnytyksestä ja vastasyntyneestä!

Anteeksi ärsyttävä ylipositiivisuus mutta kun en nyt keksi yhtään mitään huonoa tilanteestani! [:D][:D] Kyllä se tästä vielä taas kitinäksi muuttuu... [;)] Hyvät viikonloput teille kaikille!

ihana, onnea nonune liikkeistä! eikö olekin ihanan tuntoista? [:)]

tämä tyttö heräs yöllä niin kauheaan suonenvetoon ettette arvaakaan! tuntui niinku jalkaa vedettäis irti! kiroilin ja sätkin yksin sängyssä, oli varmaan näky muttei ole kyllä ikinä vielä noin kipeää tehnyt! [:o]

jahas, se olis tasan 19 viikkoa täynnä. jos sitä vähä juhlistais ja tekis hyvää ruokaa ja leipasis kasan korvapuusteja.. [:D]

Tigerin korvapuusteista tuli mieleeni; lisääntykö kokkaushalu ensimmäisen raskauden myötä? Meinaan noin niinku suunnilleen 600-prosenttisesti? [:D] Kyllä mä oon kokannu ennenki, mutta sellasta ruoka-ruokaa pääasiassa (ei jälkiruokia tms.) ja nekin sellasia joissa ei tarvita pitkää pinnaa tai jumalattomia kokintaitoja. Mutta nyt ovat asiat muuttuneet. Se alkoi jo jouluna. Tein piparkakkuja. Piparkakkuja joita en edes ite syö. Ihan ekaa kertaa niitä tein ja vieläpä tein taikinankin ihan ite. Toinen hälyyttävä tekoni oli Runeberginpäivänä. Minua ei olisi vähempää voinut juhlituttaa Runeberginpäivä kaikkina näinä vuosina, ja vielä vähemmän Runebergin torttujen teko. Mutta tänä vuonna minun oli aivan PAKKO saada tehdä niitä! Jälkiruokien tekoa yleensäkin olen lisännyt viime aikoina ihmeellisesti myös. Ite en niin oo niitten perään, mutta onneksi mieheni niitä tykkää pupeltaa. Isoin ylilyönti tuli tänään. Olen tehnyt appelsiinimarmeladia, appelsiinikiisseliä sekä banaanikakun! Niin olen riehunut kyökissä että se on jo käynyt ihan kuntoilusta! Ja kuka kumma nuo kaikki edes jaksaa syödä??? Jos tätä jatkuu, on minun pakko saada uusi isompi pakastin.

Phuuh mitä muutoksia... [8|] Hoivavietti, pesänrakennusvietti, ruuanvalmistusvietti... Help! [&:][:D]

Jasmiini hei!

tuosta ruualaittovietistä.Ollen ite keittiöalan ihmminen ja siis aina tehnyt työkseni ruokia tai ollut niiden kans tekemisissä mutta ei mulla niissä kolmessa aikasemmassa raskaudessa oo mitään leipomis saatika ruuanlaittoviettiä ollut.mutta nyt.oon paistanut lapsille lettuja(joita inhoon paistaa),tehnyt sämpylöitä kuivakakkuja,ja äsken väsäsin pullataikinan ku sit pääsee tekeen laskiaispullia.Ja kaikkea muuta mahollista.meillä mies joutui dietille kolesterolintakia ja kuin ollakkaan mie ja lapset syyöön nyt sitten herkkuja urakalla...onneksi painoa ei ole tullut ku 4,5 kiloa alusta....

mutta luulen että tää loppuu vauvan syntymään[:D]...
Viime yönä näin painajaista...että synnytin vauvan meiän parisänkyyn ennen aikojaan ja ampulanssi ei suostunut ottamaan meitä kyytiin,mutta luulen et osuutta oli silläku katoin martina ja esko vauvakuumetta...Toivottavasti nää painajaiset loppuu[:(]ois niin kiva viel nukkua ku voi...

terveisin niiva ja masukki 21+1

No niin, sain ruuan juuri lykättyä uuniin [:D][:D] niin kerkiin linjoille taas [;)] Kyllä tämä jotenkin tähän raskauteen liittyy. Muistin juuri kuinka niitä helkatin pipareita vääntäessäni unelmoin kuinka ensi jouluna jo voin niitä tehdä oman lapseni kanssa ja opettaa suomalaisia perinteitä! Juu, ihan jo puolivuotiaalle näköjään haaveilin leipomista opettavani [:D][:D]

pepi - tuli tuosta pissanäytteestä mieleen, että silloin maanantaina kun kävimme ja jätin tuttuun tapaan pissanäytteeni sinne testikaappiin niin ei meillä ollut siitä puhettakaan neuvolatädin kanssa. Sitten vasta kotona tajusin (työpäivän jälkeen) että ei hitto, mahtokohan se koskaan ottaakaan sitä mun pissanäytettä sieltä kaapista [:D][:D] Olisihan se aika "noloa" jos näin olisi käynyt, mutta epäilys heräsi siitä, ettei sitä ottanut koska ei sanonut tällä kertaa siitä mitään ja aiemmilla kerroilla maininnut sen olevan joko ok, tai että pitää tuoda uusi näyte.
Isosiskoni (2 lapsen äiti) kertoi käyneen kummastakin muksusta testissä, vaikkei arvoissa muutoksia ollutkaan. Ja nyt kun hän opiskelee kätilöksi niin utelin miksi minut laitettiin testiin. Tokaisi myös tuon aikuisiän diabeteksen olevan yksi syy..ja jotain lapsen koostakin siinä juteltiin sitten että jos se kasvaa liian isoksi eikä pystykään alateitse synnyttämään tms. En ihan pysynyt kärryillä keskustelussa, mutta oltiinkin juuri silloin siellä lastentarvike liikkeessä... (taisi ajatus olla muualla silloin) [:)]

Jasmiini - jälkkäreiden ja muiden leivonnaisten teko on kyllä nostanut arvoaan, ainakin mielessä. Vielä en ole tehnyt mitään mutta luulen että jonain päivänä teen sen kauan himoitsemani mansikka-banaani-kiiwi täytekakun!! Ai että, kun tekisi mieli syödä sellaista...[;)] Jaksais vain tehdä..

Ompa ihanaa kun on taas viikonloppu, ja tänä viikonloppuna ei ole mitään synttärikemujakaan! Saa olla suht rauhassa ajattelematta mitään. Muuten koko tämä viikko on ollut työnpuolesta tosi stressaavaa ja kotonakin olen silmät päästäni itkeny lähes mistä tahansa asiasta..mutta tapani mukaan; kun itken, itken sitten kaikki asiat kerralla [:D]
Tänään kävi ilmi, että on jäänyt maksamatta n. 900euron lasku taloyhtiölle [&:] (tämä ei olisi käynyt ilmi, jos minä en olisi rehellisenä ihmisenä mennyt avaamaan suutani..) joten ei mieltä lämmittänyt kun laskeskelin mihin kaikkeen muuhun sitä rahaa pitäisi nyt olla. Ja sen lisäksi; lomarahani talvilomasta ei tullutkaan vielä maksuun, joten raha-asiat meni täysin persiill...n! Mutta, murehtimalla asiat ei parane, ja sillä on mentävä mikä edessä on. [:)] Avautumista kerrakseen, pahoittelut kaikille! [:D][:D]

Positiivisin mielin, hyvää viikonloppua kaikille! [;)]

Oli pakko tulla nyt tänne hehkuttamaan!! Mun päivä alkoi tänään NIIIIIN  ihanasti![:)]
Töissä istuttiin siinä aamuraportilla kun pikkuinen masuasukas heräsi ja potkaisi jämäkästi n. 4-5 kertaa!! Voi juku miltä se tuntui!! Aivan iiiiiihanaaaa!! [:)][:)][:)] <3 <3 <3 ..Nyt vain odottelen kokoajan seuraavia potkuja[:D]

Huomenia taas! Pakko tulla hehkuttamaan kun asunto asiat alkavat ehkä vihdoin järjestyä[:)] Tänään mennään katsomaan yhtä rivari kolmiota joka on meille jo varattu, eli saadaan se jos se kelpaa meille vaan..ihanaa[:)] Niin monena iltana olen miehelle itkenyt että en pääse laittamaan lastenhuonetta yms, että mieskin ihan helpottunut.
Onhan siinä yksi mutta(niinkun tuntuu meidän asioissa olevan aina) eli joudutaan  8 päivää asusteleen jossain nurkissa ennen kun pääsee muuttamaan. Kyllä sen ajan kestää, ei saa siitä nyt taas jäädä kiinni se että ei asuntoa saada.
Pitäkää peukkuja että se on hyvä kun mennään katsomaan!!

Niin ja noista tukiliiveistä. Kysyin perjantaina sitä liiviä ja neuvola täti soitti sinne fysioterapioon, olivat sieltä sanoneet että ei heillä ole ja se täytyy itse ostaa. mistä mä nyt sen hommaan?[&:] Huomenna pitäisi mennä taas töihin yrittämään tämän selän kanssa ja ei siitä taida kyllä mitään tulla. Kotona ollessakin sattuu niin pirusti[:(]

Sitten vielä lopuksi hehkutusta!! Tunsin eilen illalla nukkumaan mennessä EKAN PIENEN PIENEN POTKUN[:)] Tai jos sitä voi potkuksi vielä sanoa, mutta sellainen pieni tymäys[;)]

Ihanaa Nonunen!! Potkujen tunteminen on kyllä maailman parasta tällä hetkellä; itsekin muutaman iskun saaneena.[:)]

Onnea wagana, kun asuntoasiat selkenevät; helpottaa varmasti kun saa / pääsee suunnittelemaan jo pienen tulokkaan huonetta. Itsekin viime yönä (klo 22) nukkumaan mennessä sisustin alakerran huonetta pikkuisellemme mielessäni ja yritän vain pitää mielessä, ettei vauveli vielä tarvitse ihan kaikkea tavaraa, jota sinne ehkä jo haluaisinkin ostaa...

Nyt olen kaameessa nuhataudissa kotosalla, ei kiva. Täytyy yrittää ottaa rauhassa, vaikka siivotakin pitäisi. Plaah, nyt teen kyllä pasteijat valmiiksi ja sitten jotain hyvää pääruokaa [;)]

Huomenna me mennään mieheni kanssa maksamaan käsiraha yhdistelmävaunuista, joihin ihastuttiin molemmat viime ke ja lauantaina kun vielä käytiin uusintakierroksella. On muuten tosi kätevä systeemi tuolla lastentarvikeliikkeessä kun juttelimme rahoituksesta. Heillä on kyllä erikseen tilikin, minkä voi avata, mutta se, että heille riittää 10% käsiraha tuotteen varaukseen ja tuotteen voi hakea milloin sen tarvitsee ja käydä aina välillä sitä maksamassa pois... ei siis tarvitse kertaheitolla 600 euroa kustantaa. Laskeskelin, että n. 1000 euroa menisi näihin alkutarvikkeisiin (yhdistelmävaunut; tarjouksesta, hoitolaukku, sänky + sängyn tuotteet, hoitopöytä, rintareppu, sitteri, turvakaukalo, itkuhälyttimet ja 100 e edestä muita tarvikkeita). Lisäksi lastentarvikeliikkeessä kysyin pakettitarjousta jos ostaisin heiltä kaiken niin neuvotteluvaraa kyllä kuulema on. Saas nähdä, miten paljon olen laskenut pieleen [:D][:D] Äitini lupasi tosin kustantaa sängyn, joten yksi kalleimmista onneksi jää sitten hankkimatta omasta pussukasta. Ja turvakaukalo saadaan alkuun lainaksi, mutta jossain vaiheessa se pitää kuitenkin sitten hankkia.

Tällaista tänne meidän suunnitelmiin... ainiin, ja uutta autoa ollaan etsimässä  (farmari) kun on jättiläiskoira ja sitten tulee pikkunyytti kesällä.. Huhtikuussa pankkivirkailijan tapaaminen joten saas nähdä sitten minkälaisen auton tämä perhe sitten saa.
Maaliskuussa pääsen hakemaan äitiyspäivärhaa (tai pomo hakee), mutta saan sitten laskelman kuinka paljon tulot tippuu...[:'(]

Pasteijan täyttö odottaa, kuulumisiin!
Mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille! [:D]

Hyvää Ystävänpäivää kaikille mammoille!

Samalla kertoilen, että minäkin tunsin tuossa pari päivää sitten ekat ihan täysin varmat potkut.
Olin just sillon pytyllä istumassa ja kaksinkerroin suunnilleen siellä istuin, kun pikkuinen varmaan päätti, että äiskä, nyt on ihan liian ahdasta, ja tuuppas tosissaan mua pari kertaa peräkkäin. Ihan alkoi naurattaa, että SORI! [:D]

Toinen ihana juttu oli, kun mun mies oli 2 viikkoa poissa, reissuhommissa, ja palas takas kotiin, niin kattoi mua ja masua ja hymyili ja sanoi, että maha on sitte kasvanu. [:D][:)]
Normaalisti ois kyllä tullu ihan kamala kriisi, jos mies mulle noin sanois (siis jos en ois raskaana), mutta nyt se oli jotenki maailman ihanin asia. [:D] Hassua!

Hyviä jaksamisia kaikille!

-Dora-

Hyvää Ystävänpäivää!![:D]

Ajattelin käydä ilmottautumassa välillä että taustalla pyöritään vaikka en oo paljon kirjotellu. Itsellä ei raskausrintamalla paljon tapahdu niin ei tule kirjoiteltua, mutta hymyssä suin olen lueskellut teidän kirjoitukset päivittäin! Katellisena ja onnellisena luen toisten potku uutisia!!

Me saimme uuden kotimme avaimet ennen viikonloppua joten sielä ollaan remppamassa oltu koko viikonloppu. Onneksi en ole tämä enemmän raskaana, mutta remontointi olisi aika todella tuskasta.[:)]

Hyvää ystävänpäivän iltaa kaikille minultakin! Ilmoittaudun minäkin että hengissä ollaan, ja kaikki hyvin, on vaan muussa elämässä nyt niin paljon tehtävää etten ehdi täällä netissä kuin käydä silloin tällöin pikapikaa viestit lukemassa.

Hieman kateellisena minäkin luen noista potkuista. En vieläkään ole varma noista omista hyvin vähäisistä tuntemuksista... Onneksi on reilun viikon päästä neuvola!

Takaisin