Kesävauvat 2010

Huomenta leidit! Tosiaan täällä alkoi kans iskias tai jokin muu selkä vaiva. alaselkä on niin pirun kipeä että töihin oli ilmoitettava etten pääse kun sen kanssa valvoin puoli yötä[:@] Iltapäivällä lääkäriin vaikka eipä sieltä varmaan kauheesti mitään apua siihen vaivaan saa. Tiedättekö muuten niistä tukiliiveistä jotain? Työkaverilla oli viimevuonna raskausaikana sellanen kun sillä oli selkä niin kipeä ja kerto että kyllä se vähän auttoi. Mistähän niitä saa?

Nyt on taas sellanen kausi että ruoak ei oikein maistu[&:] Mies teki eilen lasagnea ja hedelmärahkaa ja minä vaan nyrpistelin nenääni, lopulta sain syötyä palan ruisleipää ja vähän porkkanaraastetta Kyllä sen heti olosta huomaakin ettei saa kunnolla syötyä, tulee heti tosi huono-olo ja sitten ei tee senkään vertaa ruokaa mieli..kierre on valmis. Tuntuu olevan aika kausittaista kun toisena hetkenä ahmii sisäänsä kaiken mitä vaan saa käteen[:D]

hei

tulen tuolt kesäkuisista huikkaa,tai no sielt melkein voisin olla myös heinäkuisis [:)]
niin tuossa wagana kyseli tukiliiveistä.ainakin tääl päin niitä vois saada lainaan oman neuvolan kautta?tai siis fysioterapeutin kautta? ainakin näin muistelisin? eli voi olla et jos soittaa paikkakuntansa fysioterapeutille ja tai sitten neuvolatädiltää kysellä ?? mut uskoisin ainakin et niistä paikoista vois saada lainaa?
omaa kokemusta ei ole mutta jäänyt mieleen kun puhelleet ko. asiasta.

itse aina täälläkin käynyt lukemassa juttuja :) ja itsellä ei ainakaan ole tietoa olisko kahvist sitte aiheuttaa närästystä?olikohan se noin mitä joku pohti.. [8|]

dopperi olis hyvä,mutta itse en ole hommannut. tokihan huoli on.mut koettaa vaan luottaa et kaikki menee hyvin..

mallukka90, mä tilasin sen dopplerin tuolta hattentetti.fi sivustolta, maksoi 69e ja siihen se geeli 6,5e. mut kun ottaa huomioon et käyttöikä on tosi pitkä ja sen voi myydä aina eteenpäin vaik tutulle nii ei tuo hinta kovin pöyritytä ja vielä sekin et sen saa maksaa osissa.

http://www.raskauskeiju.fi/index.php tuolla sivustolla doppler ja ultraäänigeeli + toimituskulut yhteensä  59,40€ :)

wagana siitä tukiliivistä, just tänään lääkäri sitä mulle suositteli ja täällä meillä sen ainakin saa lainata sairaalan apuväline osastolta.Meen sitä sovittaan ens viikon tiistaina (siihenkin piti aika varata...)

mulla sitten loppu raskausaika työpäivän pituus 3,5h elikkästä osan päivää sairaslomalla ja osan töissä jep jep no onneks kela maksaa erotuksen.Kuhan ny pystys oleen sitten sen 3,5 tuntiakaan...eihän tässä kauaa enää olis[:D]

ihan hirveetä unta oon nähny viime yönä..unessa menin vessaan ja istuin pytylle niin vauva kötkötti siinä mun alkkareitten päällä..aivan kauheeta heräsin sitte siihen eikä millään enää meinannu uni tulla

Tukiliivien osalta vaikuttaa jälleen olevan aika vaihteleva menetelmä toimia, sillä mulle neuvolatäti eilen ehdotti että kannattaa ostaa se hyvästä liikkeestä eikä esim ruokakaupasta...tiedä sitten mikä on se hyvä liike.

Unet alkaa varmaan tässä vaiheessa olemaan juuri päivänkakkaran tasoa, sillä itsekin näen vauvasta jo unia ja niissä vauva on jo "tullut"...

Huomenna rakenneultra ja arvatkaapa miten paljon nyt jännittää! Pelottavaa, kun toivoo kaiken olevan hyvin ja silti tämä mörkö takaraivossa yrittää valmistautua huonoihin uutisiin...ei sitä enää tässä vaiheessa toivoisi niitä huonoja uutisia...taitaapi tulla uneton yö tai ainakin varmasti unissa se pyörii.
Pistän heti viestiä, kun saan vain uutisia suuntaan jos toiseen.

Ihanaa odotusta! [:)][:)]

Vielä yksi tuleva äiti ilmottautuu mukaan juttelemaan. Kuten moni muukin, olen seuraillut viestiketjua jo pidempään ja hyvin perillä missä mennään.
Ensimmäinen tulossa ja laskettuaika on 7.7. Pääkaupunkiseudulla asustellaan.
Vointi on ollut muuten hyvä, mutta pahoinvointi jatkuu edelleen,aiemmin oli kokopäiväistä, mutta nyt selkeämmin aamuihin painottuvaa. Inhokkiruokia on kerääntynyt iso lista. [:@] Rakenneultra olis ensi viikon perjantaina ja se jännittää jo.. Jotain ihan vaimeita liikkeitä olen ollut tuntevinani, mutta ne ovat päivittäin yhden käden sormella laskettavissa. Ilmavaivoja kohdussa. [8|]

mulla oli aamulla neuvola, oli taas niin ihanaa että! [:)] tykkään mun neukkatätistä ihan sikana, niin loisto tyyppi etten usko kenelläkään olevan parempaa! [:)]

paino noussu koko raskauden aikana 2,5kg. mites teillä muilla? kaikki arvot olivat loistavat ja kehuja sain paljon [;)]

supistuksista sanoi sen verran et hyvä kun ovat loppuneet, ja että aika varmasti se kamala yskä aiheutti supistukset.

ihanat kamalat painajaiset!!!!!! eilis iltana heitettiin mieheni serkkupojan ja kaveripoppoon kans vähän härskiä huumoria, nii eiköhän tää tullu sit uniin! kamalaa vaikka niin naurettavaa! [:D]

mä rupeen soittaa ultra-aikaa ja ilmottelen sitä sitten rakenneultra ketjuun.. miksenpä myös tänne.. [:)]

Pumpuli! Ehdottomasti kannattaa ensin kysyä sieltä terveyskeskuksen fysiotrerapiasta tai sitten apuälinelainaamosta tuota tukivyötä. Tai jos ei sieltä löydy niin sitten lähisairaalasta. En missään nimessä kehottaisi ketään ostamaan sitä omin neuvoin tietämättä asiasta, koosta yms mitään sen tarkempaa. Ehdottomasti kannattaa näiltä ammattilaisilta pyytää apua ja varata aika niin saat henkilökohtaista opastusta vyön käyttöön ja siellä sulle pystytään antamaan juuri oikean kokoinen vyö. Eikä se mun mielestä maksakaan mitään, jos lainaa.

Sitten omaan napaan. Nyt olen kyllä 90% varma, että olen jo muutaman kerran tuntenut vauvan liikkeet. Ja varsinkin tänä aamuna oli niin selkeä, ettei se kyllä mitään muuta voi olla. [:)] 17+1 tänään ja ekaa odotan. Jännä tunne, miten liikkeet on niin selkeitä. Maha ei ole vielä paljoa kasvanut, muttei siinä toisaalta niin hirveästi sitä laardiakaan ole vaimentajana. [:D] Kyllä se vaan on uskottava, että vaavi se siellä myllää. Ihanaa olla raskaana! Ikäviä kipujakaan ei ole vielä ilmaantunut ja muutenkin elämä kukoistaa. Myös ne muutamat finnit naamalla, muttei ne menoa haittaa. [:D]

hellou mammat[:)]

työpäivä takana, tosiaan 3,5h, voiko sitä työnteoksi sanoakkaan..[:D][:D]. Kävin vähän asioilla tänään ja jotenkin löysin itteni lastentarvike liikkeestä..voi sitä vaunujen, kaukaloiden, ammeiden ja pinnasänkyjen ja jajaja huh mikä viidakko..ja sieltäkö pitäs pystyä valitsemaan sitten mieleiset?Selviänköhän ikinä siitä?vaihtoehtoja on ihan hirveesti..Miten te muut?Sanoin töissä että käyn tuon ultran ja annan itselleni sitten luvan riehaantua mutta toisin tais käydä[:)] nyt jäitä hattuun[:D][:D] taidan miestä houkutella mukaan niin pysyy joku tolkku[:D]

Vaavi2010 - hyvä idea! Tuntuis oudolta ostaa tukivyö kun ei edes tiedä siitä mitään...Sain sen fysioterapialähetteen ma neuvolasta, tosin pitää sinne perjantaina soitella kun on niin hölmö soittoaika (8-9 välillä). Ja töistä pitäisi muistaa soittaakin vielä ja se on itselleni aikamoinen haaste muistaa. Ja muistutuksen jos laitan puhelimeen niin sitten varmasti olen työpuhelimessa ja painan muistutuksen pois [8|] Kokemus puhuu puolestaan... ehkäpä fysioterapeutti osaa sitten opastaa paremmin tuohon..

Pumpuli82:sta ei ole kuulunut mitään tuolla rakenneultra-ketjussa... Oisko niin väsynyt unettoman yön jälkeen että on jo nukahtanut? [;)] Toivottavasti meni hyvin, kuten myös toivottavasti Baby86:lla.

Päivänkakkara - ja muutkin [:)] , minä taisin vähän [8|] riehaantua tänään noitten vauvantarvikkeiden kanssa. Ihan piti menemäni vain ostamaan sitruunahappoa apteekista ja piti siis olla nopea ja halpa reissu. HAH! Siellä oli iso kulmaus täynnänsä kaikkea mahollista vauvoihin liittyen. Annoin sitten itselleni luvan mennä sinne vain vähän KATSOMAAN ja OPISKELEMAAN mitä on tarjolla, ja mitä ostetaan sitten JOSKUS MYÖHEMMIN. Viivyin siinä kulmauksessa niin pitkään että tuli jo henkilökuntaa kattomaan. Kysyivät tarviinko apua, vaikka oikeesti varmaan luulivat että oon nukahtanu sinne tai sitten oon myymälävaras [:D] Lähdin sitten apteekista pois mukanani Philips Avent tuttipullo jossa on sisäänrakennettu air-flex venttiili. Mä en nyt oike ymmärrä mitä se meinaa [:D] mutta tämä värkki on ohjelappusen mukaan parempi koliikin välttämiseksi kuin sitten muut. Ja koska ostin tuttipullon niin pakkohan minun oli sitten ostaa tuttipulloharjakin! Ja niin kivoja tuttejakin löysin etten voinut niitä hyllyyn jättää. Ostin sen ekan lahjaksi miehelleni, kun siinä lukee "Papa is the best". Ja eihän äitiä voi huonommaksi jättää, joten oli pakko ostaa sekin jossa lukee "I love mama" [:)]

Mulla oli aluks vaan yks pienehkö muovikassi varattuna näille vauvajutuille, mutta nyt oon raivannu niille jo kokonaisen hyllyn tuolta vaatekaapista... Vaikee olla ostamatta kun niitä näkee. Tuttejakin kun tuossa huokaillen tuijottelin niin näin jo silmissäni vauvelimme siinä tutin takana [:)]

Joillakin muilla forumeilla on näköjään oma ketjunsa vauvatavaroille, ja kysyisinkin teiltä että avattasko mekin oma ketju niille? Jos sieltä löytäis vähän helpommin mitä muut on jo hankkinut, ja tiedä vaikka huomais mitä itse ehkä oli unohtanut ostoslistaltaan jne. Onneksi meissä on myös näitä konkareita jotka eivät ole ekaa kertaa asialla, mutta isoin osa meistä heinäkuisista on kuitenkin ensisynnyttäjiä, ja monille voi siksi olla hieman kysymerkkinä se että mitä kaikkia ihmeellisyyksiä pitääkään olla valmiina kotona jo siinä vaiheessa kun nyytti sairaalasta kotiin kannetaan. Terv. nimim. : Pihalla kuin lumiukko ja kahmii ostaa kaikkea mahollista vauvalle jo nyt [:D]

Jasmiini - miten sattuikin että olin juuri rakenneultra kuulumisissa vääntämässä tekstiä käynnistäni [:D][:D] Yllättävän hyvin toki nukuin vaikka eilinen päivä oli yhtä ärsyttävää odottamista...olisi jo toivonut sen olleen eilen, mutta nyt se on sitten ohi.

Pitää tässä miettiä meneekö vielä erilliseen ultraan, kun tuntuu mahdottomalta ajatukselta mennä tietämättömänä 20 viikon päästä vain synnyttämään.. haluaisin nähdä vauvan vielä 2kk päästä, jotta tiedän onko kasvu ollut normaalia ja pystynkö sitten synnyttämään alateitse jos siitä yhtäkkiä onkin tullut jokin jättiläinen [;)] Luulenpa että menemme..

Iltaa tulevat äitylit!

Meillä oli tänään neuvola. Kaikki kunnossa, paineet kohdillaan, hemppa myös. Sydänääniä ei meinannu saada kuulumaan kun vauveli meni koko ajan piiloon. Eikä painoakaan ollu tullu kun 400g joulukuulta. Täytyy kyllä kertoa, että näin viime yönä niin outoa unta liittyen tuohon painonousuun. Olin menossa neuvolassa vaa'alle ja puntari näyttikin yli 100kg! [:D] Mutta olin kuitenkin ihan saman kokoinen kuin nytkin eli normaali. Mietin siinä vaa'alla, että olisko sittenkin pitäny ottaa nuo saapikkaat pois, kun ne painaa kuitenkin jonkun verran. [:D] Niinku ne kengät nyt kauheesti vaikuttais noin isossa luvussa! Neuvolatätikin vähän siinä ihmetteli, että kuinkas se paino nyt noin on noussut. Hihhii! Olisko ollu pieniä paineita painon nousun suhteen? Tai sitten eilisiltainen Suurin pudottaja -ohjelma tuli jotenkin uniin. [:)]

Ens kerralla pitäis antaa se 4h pissanäyte. Voi että se tulee olemaan vaikeeta. Nytkin kun jo joutuu ravaamaan vessassa parin tunnin välein, niin mitä se sit on kuukauden päästä?

Täällä oli kanssa tänä aamuna neuvola, kakkosneuvola.
Kaikki arvo oli ihan kunnossa. Eipäilin että hb ja verenpaine olisi alhaalla kun on tosiaan pyörryttänyt välillä aika kovatikkin, mutta ne oli ihan ok. Olin saanut rautatableteilla nostettua kivasti hemoglobiinia mikä oli ihan liian alhainen ekassa neuvolassa.
Painoa oli tullut alusta 2,7kg lisää. Kyselin tästä terkkarilta niin sanoi että sitä ei tässä vaiheessa tarvitse vielä seurata kun normipainonen olen alkujani ja ei paino ole hypännyt tähtiin.

Aamun tärkein anti oli kuulla sydänäänet!! Aivan ihanaa! <3<3 Vauveli karkaili koko ajan doblerin alta, mutta terkkari etsi sen taas uudelleen. Nyt voi taas pikkasen rauhallisimmin mielin odottaa maaliskuun rakenneultraa.

Ennen sitä pitäis muuttaa ja rempata..huh hu..

[font="Trebuchet MS"]Mä olen ollut yllättävänkin luottavainen tämän raskauden kanssa, siispä.. Ollaan ostettu jo matkarattaat ("tukevampi" versio), joihin ostin kopan että menevät vaunuista niin kauan kun tarvii ja sit sade - ja hyttyssuojan, turvakaukalo, hoitopöytä ja siihen alusta, pinnasänky, amme ja siihen jalat.. Yhteensä näihin on menny rahaa n. 200€, ehkä siks oon ne nyt jo hamstrannukin kun on edullisia osunu kohdalle. Isommat on käytettyjä, hoitoalusta ja noi rattaiden suojat on uusia. Listasta (ja hinnasta) uupuu hobby hallin panda lakanat, (mistä joku muukin täällä mainitsi en voinu vastustaa kun ne on niin söpöt!!!), pinnasängyn suoja, 1 body.. siinäpä ne varmaan... vaatteita sit myöhemmin enemmän kun tietää kumpi tuli! ? [:)]

heippa kaikki ihanaiset!
tänään oltiin rakenneultrassa,ja kaikki meni tooodella hyvin!pääs aikamoinen ilon ja onnellisuuden itku ku päästiin naistenklinikalta pois!!olin ollu niin huolissaa ja kauhea jännitys päällä että sain vain muutaman tunnin nukuttua yöllä!!vaavi oli 345grammanen.eli ihan hyvän kokoinen ja kaikin puolin hyvin kehittynyt,siellä se meille näytti kokoajan kieltä ja nyrkkeili minkä kerkes!aivan upeeta!<3
ennen ku lähettiin kysyin että näkyikö mitään sukupuoli merkkejä niin siihen vaan se kätilö tokas että se on tyttö tai toooodella ujo poika!siinä sitten hetken tuumattiin miehen kanssa että ujoutta ei kyllä kummankaa suvun miehissä ole joten tyttö se taitaapi olla! <3
päivä ollu aivan täydellinen ihanat uutiset että vauva voi hyvin,se että näki sen taas pitkästä aikaa,upea ilma ulkona!käytiin jopa ravintolassa syömässä päivällistä ulkona ja nautittiin täydellisistä uutisista!tuntui kun mikään ei pysty pilaamaan tätä päivää! :)

kaikkea hyvää teillekkin mamoset ja onnellista odotusta kaikille!!

Käytiin miehen kanssa eilen H&M:llä vauvaosastolla hypistelemässä ja loppujen lopuksi ostettiinkin bodyja ja housuja jotka sopii tytöille ja pojille :D Bodyt kokoa 50 ihan vaan sen takia että sen isompaa vauvaa en "aio" synnyttää, jotta nuihin pikkuisiin bodyihin mahtuu :P Toivotaan ainakin niin... kaveri se just sai nimittäin melkein 5 kilosen ja 56 cm pitkän pojan pari päivää sitten :O

Mä oon saikulla nyt jatkuvan päänsäryn takia ja huomasinkin eilen että kun en ollu koko ajan hösäämässä ja liikkeellä niin päänsärky tosiaan jäi pois koko päiväksi :) Toivotaan että muutama lepopäivä helpottaa nyt asiaa...

Muoks: Vauvan liikkeet tuntunu nyt n. maanantaista asti pieninä tökkäsyinä alavatsassa, hauska tunne :D <3

Ja oon ihan onnessani ku saadaan kaverilta kotidoppleri lainaan :D

huomenta päivää mammat!
mä tunsin eilen ekan kunnon potkun! [:D] tähän asti on tuntunu sellasia pieniä tökkäisyjä mut eile se oli sellanen "PUM"! [:)]
oli aika ihana.. <3 neuvola oli tosiaan ja sf-mitta oli 19cm. aattelin paljon pienemmäks.. [:)] liikkeiden mukaan la olis jo 5.6 mut tietenkään sitä ei lähetty muuttamaan.

mulle on muutamaltaki taholta sanottu ettei kannata töihin mennä enää ennen mamma-loman alkua koska selkä on niin heikko. ja siis tuo issias vaikuttaa paljon, kun en voi nostella ollenkaan tai muuten jalat lähtee alta.. [:(] toisaalta kyllä nautin kun saan olla kotona päivät pitkät ja miettiä kaikennäkösiä juttuja (vauva..vauva..vauva.. jne) mut kun ei kotonakaan oikein voi tehä mitään.. joskus pelkkä imurointi riittää laukasemaan issias kivun.
säälittää laittaa mies tekemään niin paljon kotitöitä yksin mutta pakkohan se on. kyllä hänkin käsittää et jos äitiin sattuu niin ei vauvallakaan ole hyvä olla..

meinaatteko te hommata sängyt ym milloin? mun tekis kamalasti mieli jo käydä ostaa sänky ja laittaa se valmiiks mut jospa malttaisin vielä.. laskettuun kuitenkin melkein viis kuukautta.. [:D]
maanantaina on tilipäivä, kyllä mä siitä ajattelin muutaman kympin vauva-juttuihin laittaa.. ei pidä sitte kaikkia hankintoja kerralla tehä.. vaikka tuntuu kyllä aikaselta nytkin ostella mitään mutta nii nopeasti menny nää 19 viikkoakin ja neukassa sano et kun kevät vielä tulee niin aika menee paaaaaljon nopeampaa! ja toisaalta mun voinninkin kannalta on hyvä hommailla juttuja pikku hiljaa, olen aika varmaan loppu raskaudesta selän kanssa niin hukassa etten pysty reppasemalla reppaseen..

ulkona pyryttää lunta paljon.. olis ihana lähtee kävelylle muttei yksin oikein innosta.. [;)]

Takaisin