Kesävauvat 2010

moikka moi heinämamit!

tää tyty tunsi äsken ekat oikeat pikku potkut! onks tää mun muksu vähä aikasessa vai mitä ku ei kait niitä vielä kuuluis tuntua, viikkoja huomenna tasan 18??! [&:] ei sillä että haittais.... [:D]

mä kans mietin et oliskoha mulla hempat laskenu ku päätä särki sen viikon verran, sit oli pari päivää taukoo ja tänää taas pää kipua.. saattaa kyllä johtua tästä iiiiiinhottavasta flunssasta, joka kylläkin onnekseni jo paranemaan päin [:D]

olettekos te muuten seuranneet tuota marttiinan ja ekson vauvakuumetta? itte oon kattonu sitä ja kyllähän välillä saa nauraa kun se marttiina on vähä turhamainen.. esko parka mitä saa välillä kestää.. [;)]

mulla taas tullu kauhee appelsiini koukku.. niitä vois syödä vaik kymmenittäin päivässä, vaan ku ovat niin hemmetin tympeitä kuoria! [:D]

ei oo vieläkää tullu se mun tilaama koti doppleri vaik viime perjantaina sen jo tilasin.. [&:] no jospa se huomenna nii pääsee sitte päiväks kuuntelee [:)]

oikein hyviä vointeja kanssasisaret!

Wau, ensipotkut Tiger! Mahtavaa! [:)]
Mä yritän ja yritän tuntea jotain liikkeitä illalla sohvalla maatessani, vaan ei, ei tähän mennessä vielä. Täytyy vaan kuvitella että tämä lupaa sitten sitä että tyttäreni vaan on vain niin rauhallinen luonne, ettei pompi ja potki jatkuvasti [;)] Kuten äitinsä [8D] Hah! [:D] Jos äitiinsä tulee niin heti synnyttyään läiskäsee varmaan lääkäriä napanuoralla ja alkaa itkemään ja kirkumaan eikä lopeta sitä ennen viidettäkymmenettä ikävuottaan [:D][:D][:D]

Täällä sivulla 38 kerroin teille että haluan sellaisen tarrasetin lastenhuoneeseen, sellaisen farmi-aiheisen, ja laitoin kuviakin. No, minähän tilasin jo sen [:D] Ja se tulikin jo; eilen! [:)] On merkkiä Funberry Farm ja on kyllä niin kuolettavan söpösiä ja suloisia eläintarroja että puhuin koko eilisillan ihan pelkästään lässyttämällä! Huusin jo masuunikin että "Tulehan jo ulos sieltä niin pääsee äiskä kertomaan sulle tarinaa näistä eläimistä". [:)] Ja nyt on aivan HIRVEÄ hinku mennä maalikauppaan ostamaan vaaleeta sinistä ja vihreetä ja kellertävänruskeeta maalia taustaväriksi. [:D]

Ja mieheni kanssa puhuttiin että mitä jos tyttömme ei olekaan eläinhullu kuten äitinsä? Mitä jos hän onkin maalaisuutta ja kanankakkaa kammoksuva hienohelma joka haluaa heti korvikset ja pikku-pikku-korkokengät ja vain pinkkejä barbeja! [:D][&:] Miheni nauroi mielihyvästä kuvitelmalleen ja sanoi että sepä se olisikin äiskän pahin painajainen ja rangaistus [:D] No, jos näin käy niin ei voi mitään. Sitten tehdään tytölle toiseen makuuhuoneeseen toisenlainen koristelu. Ja minä muutan sitten siihen missä on ne eläintarrat seinissä! [:D]

Raskausviikkoja siis nyt 18 vasta ja olen jo koristelemassa lastenhuonetta! [&:] Mites te muut, ootteko enemmän tolkuissanne vaiko onko muillakin jo älytöntä hösötystä ilmassa...?

oi tätä raskauden onnea..(nyt jo alkaa kauhee valitus...[:)]) Mulla on aiemmissa raskauksissa ollu myös suonenvetoa jalassa (pohkeessa) ja tämäkään raskaus ei ole poikkeus..alkaa yöllä vetämään ja viime yönä taas veti niin että nyt aamullakin vielä jalka jotenkin krampissa ja kipee, ei oo kiva[:@]

tiger: ethän sinä aikaisessa ole, sehän vaihtelee niin kovasti, eikö oo ihana tunne?

minusta kans tuntu eilen ihan kuin ois liikettä tuntunut[:)][:)][:)] miehelle huokailin ja se vaan tuijotti mua naama virneessä..kyllä tää raskaus sekottaa ihmisen ihan tyystiin[:)] ai niin...olin synnyttämässä viime yönä[:D] unetkin on aika vauva voittoisia..

mukavaa päivää ja viikonloppua kaikille mammoille!

voi jasmini kun noi sun viestit saa aina nauramaan ja hyvälle tuulelle[:D] eiköhän tyttö tule äitiinsä ja rakastaa kaikkea karvaista[:)]

toi on niin totta, että jasmiinin kirjotuksista tulee hyvälle tuulelle! hymy suupielissä saa lukea sen juttuja.. [:D]
minäki haaveilen jo et millanen meidän pojasta (oletan et on poika) tulee.. voin kuvitella ku tuolla muutaman vuoden iässä muka isin kans halkoja tekee ja miestä pelaa.. mm.. ihanaa!

oletteko miettineet nimiä?? mulla olis yks aika ihana nimi endotus pojalle mut mies ei mukamas suostu. noh, onhan tässä sellaset puolivuotta aikaa suostutella.. [:D]

ne pikku pikku potkut oli ihania!! [:)]

täällä kans sellanen yö takana ettette uskokkaan! kuselle heräsin sen kolme kertaa muistaakseni ja juomaan kahdesti. yskimään neljä kertaa. suonenvetoon en edes muista heräsinkö mut pohje on nyt kyllä kipeenä niin että kyllä sitä suonta ainaki vetäny on. sitte heräsin ku mies hikoili niin jumalattoman paljon että ihan yökötti!!! [:'(] ja kelloa heräsin kattomaan jonku pari kertaa.. näin siis meillä!! [&:]

jokohan se doppleri tänään tulis.. tulispa.. [:)]

ja lunta taas sataa.. on se niin kaunista tää maaseutu. puutkin on niin kauniita kun niiden oksat riippuu lumen painosta. tämä tyttö on kyllä onnellinen, ei voi muuta sanoa! ruuaksi voisin laittaa karjalanpaistia ja pottumuusia.. *nami nami* herkkusuu.. [:D]

ai niin, unohtu hehkuttaa, meillä on tänään 18 viikkoa täynnä! [:)]
miettikää mammat, kohta puolessa välissä! oikeesti, kuinka nopeaa tä aika juoksee? joko kohta pitää mennä synnyttää? koska? huomenna? [:D]

(tuo laskuri vaan näyttää taas päivää vähemmän.. [&:])

Huomenia kaikille!
Olen täällä ihan uusi, jotenka viestiketjujen lukemiseen menee pieni tovi.. :) Nyt olen vihdoinkin saanut aikaiseksi järjestää itselleni tunnukset tänne, kun alkuraskaudesta on jo mukavasti aikaa.

Raskausviikolla 19 menossa, 18+4. LA 5.7.10 ja esikoista odotellen [:)][:)]

Oli ihana lukea, että potkuja on tunnettu ja vauvojen liikkeet alkavat tulla todellisiksi. Itse olen tuntenut pieniä kupruiluja ja välillä elohiiren poikasta alavatsassa. Tällä viikolla tosin ne liikkeet on tullut jatkuvimmiksi, ei enää silloin tällöin hipaisuiksi. Onnensa kukkuloilla! [:D]

Olen siis 27v ja raskaustestin tekeminen lokakuun viim. päivänä toi toivotun tuloksen. Emme "yrittämällä yrittäneet" vaan periaatteena "tulee jos on tullakseen" ja tulihan se. Voisi sanoa että suht helpolla sillä olin syönyt e-pillereitä jo 11 vuotta!! Niinpä. Huhtikuusta-lokakuuhun välisenä aikana oli ilman ehkäisyä, ja hassua kyllä, ensimmäisellä 28 päivän kierrolla napsahti.. Tässä siis taustoja. Raskaustestin tuloksen saatuani kävin läpi itkut, naurut, epätietoisuuden ja kaiken mahdollisen tuntemuksen välillä.

Mutta tähän päivään...masua on jonkin verran tullut, maanantaina neuvola jossa (kätilö-opiskelija siskoni) mukaan aloitetaan nämä mittauspuuhat, minkä verran mm. maha on kasvanut jne jne. Luulenpa että kiloja itselle on tullut n. 2-3 kg max. Viime neuvolakäynnillä paino ei ollut muuttunut vielä mihinkään, joten tällä kerralla odotan jo muutoksia! [8|]
Keskiviikkona 10.2. on sitten rakenneultra (kauan odotettu sellainen)!!! Ja me halutaan tietää onko tyttö vai poika. Se helpottaa suunnittelua ehkä hieman tarkemmaksi mm. tarvikehankinnoissa jne. Ja jotenkin vain koen sen olevan sitten itselle realistisempaa jälleen. [;)]

Vauveli nähtiin viimeksi 22.12. ultrassa 12+1 jotenka ikävä on jo suuri! Ja miten ne päivät vain matelee odottaessaan seuraavaa "etappia", jolloin saisi taas nähdä pienokaisensa...saatiin muuten ekalla ultrakäynnillä mukaan DVD omasta pikkuisesta, 6min kokonaiskestoltaan. Onko muut saanut? Ajattelin, että minkälaista toimintamalleja suomessa mahtaa tämän asian suhteen vielä olla..

Laskeskelin että työviikkoja olisi vielä n. 13, jonka jälkeen jään vuosilomalle ja siitä suoraan äitiyslomalle. Äitiysloman jatkeeksi pidän sitten äitiyslomanaikana kertyneet vuosilomat pois. Hui! Jännittävää, kun sitten on vain täällä kotona, kun on muuten 18v ikäisestä asti ollut aina töissä tai koulussa...mutta nyt on hyvä syy jäädä kotiin [:)] [:)]

Mutta, tässä nämä löpinät, 8kk ikäinen koira osoittaa mieltään eteisessä joten pitää mennä! [:D]

Ihanaa odotusaikaa kaikille!

Ja aluksi, tervetuloa mukaan Pumpuli82!

Toden totta, itsekin luen Jasmiinin kirjoituksia naurunkyyneleet silmissä ja hirnun kun hevonen - mahtaa työkaveri seinän takana ihmetellä että mitä ihmettä se mamma touhuaa nyt! No, sittenpähän sanon vaan, että harjoittelen oikeaa hengitysrytmiä ja hirnun asteen verran kovempaa :)

Tällä viikolla on munkin masussa voimistuneet potkut ja liikkeet. Niitä tuntee useammin pitkin päivää, eniten kun istun työpöydän ääressä ja nojaudun hiukan eteenpäin. Makuullani en niitä juurikaan niin vielä tunne, ellen hieraise vähän mahaa ja "härnää" hiukan pikkuista... :) Mutta enää ei tarvitse miettiä, että olikohan tuo potku vai mikä - nyt se poreilu, kuplinta ja värinä tuntuu niin voimakkaasti että ihan ilosta kihelmöi!

Olen miettinyt nimiä aika paljonkin, mutta mies on tähän mennessä torjunut melkein kaikki! Mokomakin! [:)]Koska ollaan päätetty, että sukupuolta ei haluta etukäteen tietää, olen mietiskellyt nimiä molemmille...

Mutta nyt takaisin töiden pariin - iloista viikonloppua kaikille! Nautitaan ulkoilusta kun kerrankin on sää hiukan lauhempi...

hei vitsit, täällä on tuntunut monta päivää sellaista outoa mörinää vatsasta..vähän niinku vatsa kurnis vähän väliä..voiko se olla?[:)]
Eikä ole mielestäni yhdistettävissä nälkään tai kylläiseen oloon, ettei toivottavasti olisi pelkät vatsahapot jotka siellä porisee[:D]

Kuulumisia täältäkin =)

vieläkin ollaan saatu pidettyä raskaus salassa :D tain no muutama tietää. nyt alkaa olla jo vaikeeta kun masu alkaa näkyä mutta kyllähän sitä voi jo alkaa muillekin paljastamaan :)

Liikkeet tuntuu, jopa kättä vasten!!! mulla nyt rv 16+6 mutta onhan tämä jo viides raskaus ni ei kai se erikoista ole :D

Suurin väsymys on väistynyt jipiiiiii nyt täytyy nauttia näistä viikoista kun energiaa vielä riittää, ollaan vain flunssassa koko perhe :(

Nyt viikonlopun viettoon!!! Hyvää odotusta kaikille :)

Meillä rakenneultra vasta 1.3 eli vielä on hetki siihen aikaa.

-Henna

Minulle etsitään jo täyttä häkää äitiysloman sijaista, joten ei tämä ole enää niin salaista kuin toivoisin - vaikkakaan kaikki kaverit ja sukulaiset ei vieläkään tiedä.

Itse olen vähän epävarma noista tuntemuksista, että onko ne oikeasti vauvan liikkeitä vai vain omaa vilkasta mielikuvitusta [8|]

Vatsa on kyllä selkeästi kasvanut viime aikoina, pitäisiköhän viikonloppuna yrittää ottaa eka virallinen masukuva?

moikkelis :)
täällä L.A 31.7, tänää viikkoja 15+1 ja masua jonkin verran :) rakenneultra aika on 26.2, sitä siis odotellessa <3
kunnollisia liikkeitä ei täällä olla tunnettu, mutta jotai säpinää ja muljahduksia kylläkin :)
hyvää vklopun jatkoa kaikille mammoille <3

jenni ja masu

ohhoh j3nni![:)] aivan ihana masu! ja todellakin jo upean näkyvä! wau. itselläni alkoi 19.s viikko ja nyt vasta alkanut vähän pömpöttää... mut muutaman päivän sisällä eli nopsaan se sit tulee.

Mut Hemmon liikkeet!!! O-OU! Todella selkeät ovat nyt olleet viikon ajan. ja selkeä päivärytmi tulee esiin. Hemmo on vilkkaimmillaan illalla sekä iltapäivällä kahden pintaan. ja silloin tällöin sitten antaa muutenkin merkkiä. aika jännää ja ihmeellistä.

Voi vitsi mä oon niiiiin kateellinen teille jotka tunnette jo pikkusten liikkeet!! MÄKI HALUAN!!! En mitään niin paljoa odota tällä hetkellä.. kokoajan koitan tunnustella ja kuvittelen kaikenlaista.. sellasta pulinaa siellä on mutta liekö vaan jotain suolijuttuja nekin [&:] Noh.. kaipa sen pikkuhiljaa pitäisi alkaa merkkejä itsestään antamaan [:)]!! Oon vaan turhan kärsimätön odottamaan.. Viime ultrassa 30.12 ultraaja sano kyllä että "täällähän on kunnon ADHD-tapaus ku ei pysy ollenkaan paikallaan" innoissani tietenkin olin ku luulin että tunnenkin liikkeet sitten nopeasti.. Täti vaan tokaisi mulle että jos samaan malliin jatkuu kun tunnen ne, niin tulen vielä toivomaan että lapsi ei liikkuisi niin kauheasti [:D] Antaa tulla vaan =)

Dodiin.. tässä mun pieni masukka kun vertaa tohon j3nnin masuun!! Oon kumminkin pari viikkoa pidemmällä.. millanen kääpiö mun sisällä oikeen on [&:]?!? Ihan normaalisti ultrien ja neuvolan mukaan kasvanut, mut miksi se ei näy? Iltasin kyllä näytän siltä että oisin tosi pitkällä, mutta tässä aamupäivämasu.. (rv 17)

[font="Trebuchet MS"]
ALKUPERÄINEN: MiniMöö

Dodiin.. tässä mun pieni masukka kun vertaa tohon j3nnin masuun!! Oon kumminkin pari viikkoa pidemmällä.. millanen kääpiö mun sisällä oikeen on [&:]?!? Ihan normaalisti ultrien ja neuvolan mukaan kasvanut, mut miksi se ei näy? Iltasin kyllä näytän siltä että oisin tosi pitkällä, mutta tässä aamupäivämasu..

Mä olin viime tiistaina mammajumpassa ja siellä kaikki muut naiset (5kpl) on mua 10-15 viikkoa edellä ja musta näytti/tuntu että niillä on pienemmät mahat kun mulla! Niinne vaan eri tahtia kasvaa, en kyl tiiä miks.. [:)]
Kävin tänään yhen kaverin luona jolla on alta puol vuotias muksu, vähän sai esimakua hoitamisesta kun pääs syöttämään, pukemaan ja ylipäätään viihdyttään pitkästynyttä pikkukaveria. Ärsyynnyin kuitenkin odottamaan omaani, olis jo heinäkuu!!! [:)]

huomenta kaikki ja mukavaa alkanutta viikkoa[:)]
viikonloppu vierähti nopsasti, tämä mamma kävi jopa hiihtämässä ekan kerran tälle talvelle oli oikeen mukavaa paitsi että koko ajan tuntu että pissit menee housuun...
Tänään ois se fysioterapeutin aika ja huomenna sitten töihin kokeileen miltä tuntuu, toivottavasti pystyn olemaan!Eilen makoilin lattialla venyyttelemäässä ja siitä kun aloin punnertaa ylös niin mies nauro että näytän ihan pieneltä hylkeeltä[:D] jep..

pientä kuplintaaq ja liikehdintää tuntuu masussa lisääntyvissä määrissä, ihanaa[:)]

oon aatellu ton rakenneultran jälkeen alkaa vauva tarvikkeita ja vaatteita pikkuhiljaa investoimaan, mites muut millä mallilla?

tässäpä tällä erää[:)]

Heippa!

Mä käivn kanssa viikonloppuna eka kertaa moneen vuoteen hiihtämässä[:)]
Joku ystävällinen oli tehnyt latukoneella ladun yhteen meidän lähipeltoon, pakkohan mun oli sitten käydä hankkimassa suksipaketti että pääsi hiihtämään. Hyvin sujui, en kaatunut kertaakaan[:D]

Näin viime yönä painajaista. Olen suunnitellut että pitäisi pyytää miestä ottamaan mun masusta kuva, jotta voisin laittaa kuvan tänne. No, viime yönä sitä kuvaa sitten otettiin. Mä seisoin peilin edessä ja etsin sopivaa asentoa missä kuva voitaisiin ottaa. Peilistä ei kuitenkaan näkynyt enää se ihanasti pyöristyntyt vatsa, vaan kasa löysää nahkaa[:D]
Mä yritin sitä nahkakasaa sitten epätoivoisesti muotoilla ja ajattelin, että eihän tällaista kuvaa nyt kehtaa missään julkaista[:D][:D][:D]
Pikkasen on vissiin pyörinyt alitajunnassa tämä masukuvan otto.

Olo on täällä mainio, ensi viikolla on rakenneultra ja siihen tulee laskettua päiviä. Toivottavasti sukupuoli selviäisi ultrassa ja toivottavasti siellä on ultraaja joka suostuu sukupuolen kertomaan.

Viime odotuksen aikana kysyin ultrauksen aikana useaan otteeseen, josko sukupuoli on nähtävissä. Lääkäri ei vaivautunut kommentoimaan millään lailla. Lopussa kun lääkäri kysyi: "Onko vielä jotain kysyttävää?" Vastasin jo vähän nolona kun olin toistanut itseäni jo niin moneen kertaan ja toisaalta hivenen ärtyneenä: "Ei tässä muuta, mutta näitkö sinä sitä sukupuolta?" Lääkäri tokaisi ettei se ole tutkimuksen tarkoitus. Niinkuin ei tietenkään olekaan, mutta jos sen siinä sivussa olisi mahdollista nähdä, niin eikö sen voisi ystävällisesti kertoa?!?!?[:@] Oli oikein asiakaspalvelija.

päivänkakkara, arvaa vaan onko mulla meinannu tän flunssan aikana tulla pissat housuun ehkä jonku tuhat kertaa.. on se vaan niin kivaa yskiä ja aivastella! [;)]

mä kans ajattelin et sen ultran jälkeen kun muksu paljastuu pojaksi niin vois alkaa ostaan tavaroita ja vaatteita yms.. ihanaa, pääsee kerranki shoppaileen ettei tarvi mennä kertaakaan sovituskoppiin, nammm!!!!!!! [:D] (miten niin inhoan sovituskoppeja??)

nyt täytyy hakea tukea ja turvaa teistä mammakerholaiset. onko kellään vielä supistellut??
mä yritin tehä vähä piha hommia tuossa viikonlopun aikana nii paskat, perjantaina rupes niin supistaan et luulin mahani tilalle tulleen kiven järkäleen.. alamasu oli ihan kivikova! [&:] eikä se loppunu vaikka otin loppu päivän iisisti, lauantaina sama meno jatkuu.. oon mä lukenu et ne on niitä ihme harjotus supistuksia kun kohtu harjottelee tulevan varalle mutta että kaks päivää??! olin aamulla yhteydessä neuvolaan ja nyt sitte oottelen sieltä vastausta..

välikommentti: muksu liikkuu [:D]

pääsin viikonlopun aikana katsoon ystävän liki uunituoretta vaavia, ai että oli ihana! niin pieni ja ihana.. kyllä kait sitä menee päästä sekasin kun sitten saa joskus sen oman pikku nyytin hoidettavaks.. [:)] sitä odotellessa.. [;)]

saas nähä miten täällä tuon issiaksen kans. huomenna alkais työt mut näillä näkymin sairausloma jatkuu.. [:@] tuun kohta ehkä mökkihöperöks.. [&:]

jakselkaahan hyvin ja oikein mukavaa alkanutta viikkoa kaikille paksukaisille! [:D]

tiger, mä en tiedä millaisia supistelut on, mutta oisko mullakin...?? maha kovettuu yhtäkkiä ja tuntuu kova paine plus vähän menkkamainen kipu. eli varmaankin sitten. nyt jo?!?!? [&o][:o]

Takaisin