Hyvää sunnuntaita kaikille! [:)]
Tuosta
raskaudesta kertomisesta… Minä kerroin heti jo testin tehtyäni asiasta veljelleni! Mies viipy sinä päivänä pitkään töissä ja minä istuin kotona kuin puulla päähän lyötynä [:D] kun niin iso ylläri oli. Joten oli sitten pakko soittaa jollekin ja valitsin veljeni vaimoineen. Viikkoa myöhemmin kerroin äidillenikin. Ymmärrän sen että toiset odottavat ne 3 riskialtteinta kuukautta ennen kuin vanhemmilleen kertovat, mutta minä olen äitini kanssa niin läheinen että päätin kertoa jo ennen. Siksikin koska jos joku meneekin vikaan niin siitäkin kertoisin äidilleni. Parille kaverillenikin kerroin jo. Vielä on näistä tärkeimmistä kertomatta appivanhemmilleni. Juuri joulupäivänä olisi minun kohallani jo turvallista kertoa uutisesta, mutta mieheni saa kertoa vanhemmilleen jo aiemmin jos haluaa.
Pikkujouluihin en ole joutunut mutta hankala paikka oli kun kävimme ulkona syömässä ystäviemme kanssa, enkä totuttuun tapaan litkinytkään viiniä kuin Saharassa viikon seikkaillut janoinen :DDD Sanoin vain että puoli lasia voin ottaa mutten enempää kun minä olen meistä se kuski nyt tänä iltana ;-) Tupakoimattomuuteni tosin aiheutti sitten ihmetystä sitäkin enemmän. Minulta kysyttiin että enkö polta enää, mutta siihen vain nyökkäsin ja jatkoin kiiresti juttua ”asiasta viidenteen” [;)]
ALKUPERÄINEN: Yppy
Khmm... Tuosta linkistä... Tajusin, että päivät ovat siinä hedelmöityksestä alkaen. Esim. "meidän laskujen" 5. rv on vasta 3 viikko alkiolle. Toisin päin sanottuna, kun linkissä sanotaan, että 6-9 rv selvitymistodennäköisyys on jo 96%, niin se tarkoittaa 8-11 rv meidän laskuissa [&o]
Tuo 96% onkin jo tosi lupaavaa! Ja mietin tuossa juuri tota raskausmittariani katellessa että ihan pian on 10 viikkoa täynnä, ja sehän on jo NELJÄSOSA se! :-o Raskausuutisen saatuani 8-9 kk tuntui i k u i s u u d e l t a!!! [:'(] Mutta jos kohta on jo neljännes takana niin äkkiähän tää sitten meneeki [:)]
ALKUPERÄINEN: wagana
Huomenet kaikille! Nyt tulee omaa napaa niin että rutisee[:D] Viime yö meni levottomissa merkeissä, näin inhottavia painajaisia[:@]
Ajattelin että maistan viiniä pienen pienen hörpyn että voin sitten vedota siihen että ei oikein minun makuuni..eikai siitä haittaa ole?
Ei “oma napa” -jutut oo yhtään anteekspyydeltäviä, koska on TOSI kiva lukea täältä teidän kaikkien mietteitä ja kokemuksia ja oloja :-) Vaikkei kirjotuksiin aina kommentoitaskaan niin silti ne on mielenkiintosta ja hyödyllistä luettavaa meille kaikille samoilla viikoilla olevilla.
Tuosta
viinistä… Justiinsa lukasin jostain että kannattais jättää hömpsyt väliin, mutta minä olen kyllä puoli lasillista juonut ihan hyvällä omallatunnolla. Onhan siis sellasia maita / kulttuureja joissa ruokajuomana on aina viini, ja sen pikkutilkan juovat siis raskaanaolevatkin. Iltaa istuessani tuttaviemme kanssa minulla kesti hyvin sen puolikas punaviinilasillinen, kun sen seuraksi hörpin myös vettä. En millään jaksa uskoa olevan haitaksi jos parin tunnin ruokailun aikana juo hissun kissun puoli lasia viiniä veden kanssa.
Wagana, minä näin toissayönä niin kamalaa painajaista että ihan mieheniki herätin! [:D] Uni oli sinänsä ihan hölmö(Bin laden pommitti kotikyläni keskustan muistomerkkipatsasta ja minä juoksi karkuun niitä hänen lentokoneitaan ja helikoptereitaan :DDD), mutta siitä herättyäni pelkäsin NIIN paljon että pyysin mieheni turvakseni mukaan kun jouduin vessaan menemään! Muutenkin on ollu aika sekoja ja voimakkaita unia viime aikoina. Liittyyköhän nekin jotenki raskausoireisiin…?
ALKUPERÄINEN: susu80
Ruoasta... Olenko mä ainut jota ei ruoat etoa? Mä pystyn syömään ihan normaalisti. Välillä tuntuu, että ruoka maistuu liiankin hyvin ja syön enemmän kuin ennen. Makeaa tosin en pysty syömään, mutta kaikkea normaalia suolaista naposteltavaa ja ruokaa himoitsen ihan kamalasti.
Ei minuakaan mitkään ruuat etoa, ainakaan vielä. Tosin maut maistan paremmin kuin ennen. Johtunee tupakoinnin lopetuksesta... Ja hajut… Minulla on nykyään niin vahva hajuaisti että uskoisin päihittäväni koirammekin vainutestissä! [;)]
ALKUPERÄINEN: tiger
oon nähny parina yönä unta et oon jo synnyttäny ja imettäny koko ajan.. sit ku lapsi on syöny paljon rintaa nii se kasvaa tosi nopeeta ja yhtäkkiä lähteeki jo juoksemaan.. [:D] mulla muutenki "paineita", en nimittäin oo ikinä kovin ollut pienten lasten kans, kun ei suvunkaan puolelta pikkusia oo.. mulle on muutama tyyppi sanonu joskus et käyppä vaihtaa tuolta mun lapselta vaippa, johon minä että en käy, kun en ole ikinä vaihtanut, nii ihan ihmeissään et miten luulet että voit sitte hoitaa omaa vauvaa kun et osaa vaihtaa vaippaa...... helvetti kun ärsyttää!!!!! kyllä mä luulen et ne "tiedot ja taidot" tulee sitte oman lapsen myötä, ja onhan se ihan erilaista hoitaa toisen lasta kuin omaa.. mitä mieltä te ootte????
Kyllä minäkin uskon että ne lastenhoitokyvyt nousevat esiin jokaisessa sitten kun sen oman nyytin eteensä saa. Ja jos ei jotain osaa niin sitten voi kysyä neuvoa. Minullekin ystäväni alkoi esittelemään vaipanvaihtoa omalla lapsellaan, mutta kun ei mua kiinnosta hänen vauvansa vaipanvaihto [;)] Tahtoo tehä sen ihan vaan OMALLE vauvalle [:)]
P.S. Kävin vakoilemassa [:D] täällä forumissa niitten juttuja joilla laskettu aika on jo ens tai sitä seuraavassa kuussa. Siellä vilahteli sellasia sanoja kuin
unettomuus ja
ummetus ja
peräpukamatkin... Päätin että nukun nyt hyvällä omallatunnolla kun kerran väsyttää ja vielä pystyn nukkumaan. Vähän on välillä huono omatunto jatkuvasta nukkumisesta mutta kyllä se varmaan kannattaa.
Ummetusta minulla ei ole ollut mutta vatta on ollu todella kovalla, ja ihan tämän raskauden alettua sellaseksi muuttui. Suoraan sanottuna...anteeksi... tuntuu joka aamu että p...e halkee! [:D][:D][:D] Onko kellään muulla samantapaista vaivaa? Täytyy kai nyt jo alkaa popsimaan luumuja tai jotain. Mitään peräpukamia ja ummetuksia en tahdo lisävaivoikseni kyllä! Tosin, onhan tuollainen joka-aamuinen punnerrus varmaan hyvää harjoitusta sitä H-hetkeä ajatellen! [:D][:D]