Kesävauvat 2010

Susu tuossa kyseli, kuinka kauan tätä ehdittiin yrittää. No, 13 kk, ja oli jo aika varattuna lapsettomuusklinikalle - sen siis saimme riemuksemme perua.

Oireita: aluksi ennen positiivisen testin tekoa ei mitään muuta kuin menkkojen "myöhästyminen" ja arat rinnat. No, nyt kun on viikkoja n. 7, niin ne rinnat ovat edelleen aika arat, ja kasvaneet kokoa. Muuten sinänsä hyvä homma, koska muuten olen aina ollut pienirintainen, mutta pitänee mennä liiviostoksille kun pursuan liiveistä ulos [&:]

Alavatsaa vihloi pari viime viikkoa aika paljon, nyt vähemmän. Tilalle on tullut hillitön väsymys varsinkin iltaisin ja aamulla ei meinaa päästä sängystä ylös. On vähän sellainen vetämätön olo, tosin osittain se voi johtua myös flunssasta jota podin tässä melkein pari viikkoa ja vasta nyt alan olla ok (ei ollut sikaa onneksi). Varsinaista pahoinvointia ei ole vieläkään, mutta saan olla syömässä jatkuvasti jotain pientä, tai tulee heikko olo. Eli nälkä ja sen myötä heikotus on lähes koko ajan.

Mukavaa viikonloppua kaikille. Minulla on ohjelmassa tulevan kummitytön ristiäiset. Olen muutenkin herkkä, näinköhän alan sielläkin itkeä - yksi raskausoire mulla on että olen normaaliakin itkuherkempi.

wagana

Kyselit mitenkäs noista pikkujouluista meinataan selvitä... Jouduin valehtelemaan, että oon kipee, ku ei ois mikää menny läpi ku oon niitä niin suunnitellu jo ennen ku olin raskaana. Ja nyt kauhee pulma mitä aina keksin ku on vapaata ku vasta tammikuun puol välissä uskaltaudun kertomaan jos on kerrottavaa. ahdistava ja ärsyttävää tää salailu... Noh, pakko jaksaa yrittää.. mut koko ajan ei voi olla "kipeenäkään".. En tiiä... oon meinaa ollu aikamoinen bilehile, et kyllä epäilykset herää ellen hyvää syytä keksi... onko ideoita???

Ajattelin kirjottaa oireistani...  Tai olemattomista oireista;)
Aluksi oli rinnat tosi arat, nyt hiukan helpottaneet. Aluksi myös alavatsalla mennkkamaisia kipuja. Rinnat edelleen arat mutta ei niin paljon. Vatsassa ei tunnu enää mitään. Huolestuttaa, mutta varmaan turhaan. Ilmavaivoja on paljon ja vatsa todella turvonnu. Itken lähes päivittäin millon mistäkin syystä... Ja nyt tosiaan huolettaa kun ei ole mitään tuntemuksia mahassa, kai se ihan normaalia on. Jotenkin vaan pistää ressaamaan kun oireet pikkuhiljaa häviää. Nyt mennään 5+5. Onko muilla samanlaisia oloja???

Rinnat kipeät ja itku tulee ihan tyhmistä asioista [:D] Eilen mies oli kokopäivän töissä, en saanut tv:tä näkymään kun sähläsin jotain digiboksin kanssa.. ja sekös itketti. En edes ole mikään aktiivinen tv:n katsoja.
Koiran ontuminen itketti ja suretti... Tuo digiboksi kyllä alkoi jo naurattaakin, kun ajattelin, että mitä kaikkea raskaus saakaan aikaan [:D]
Mulla onneksi on vain yhdet pikkujoulut, muihin en töiden takia pääse osallistumaan.
Kerroin jo pikkujouluun tuleville ystäville, etten juo, kun on tärkeää menoa sauraavana aamuna.

Osaako/jaksaako kukaan tehdä listaa, jossa näkyisi meidän heinäkuu2010 lasketut ajat?
Meillä se h-hetki siis olisi 29.7

laitoin listalle uuden aloituksen..laittakaas sinne tietoja niin saadaan lista täydeksi[:)]

ALKUPERÄINEN: Satsu73

Moi kaikille, en ole päässyt koneelle pariin päivään työreissun takia, joten meinasin jo melkein pudota keskustelusta.

Minä tosiaan kävin varhaisultrassa tänään. Koska viikkoja on niin vähän, riippuu vähän miten laskee,
6 + 4 vai 6 + 6 (asialla ei liene varsinkaan loppupeleissä minkään valtakunnan merkitystä ;), niin eipä siellä paljon näkynyt, sellainen "rusina" vaan joka ei vielä ihmistä juuri muistuta, mutta siis viikkoja vastaava, ajankohtaan nähden normaalilta näyttävä ihmisen alku, jonka sydän sykki! Ja tämä tuleva mamma alkoi saman tien itkeä vuolaasti.

Eihän tuo varhaisultra juuri muuta tee kuin sulje mahdolliset tuulimunat tms. pois, mutta oli se silti itselleni helpottava tieto, varsinkin kun tätä on yritetty jo varsin pitkään.

Muutenkin samalla tarkistettiin että munasarjat ja kohtu muutenkin vaikuttivat normaaleilta. Maksoi Hesassa n. 100 euroa.

Öitä, tai huomenia niille jotka lukee tän vasta aamulla.[:)]

Moi taas pitkästä aikaa!

Oon ollu niin väsynyt töiden jälkeen, etten ole pahemmin jaksanu tietokonetta lähestyä. Koko päivän töissäkin kun sen äärellä istun, niin eipä ole huvittanu enää kotona. Täällä on taas paljon uusia juttuja. [:)]

Kävin eilen varhaisultrassa ja sain mielenrauhan. [:D] Kaikki on kunnossa, Paavo on oikeassa paikassa ja oikeanaikainen. Pikkusydän tykytti punaisena täplänä kun lääkäri näytti. Ääniä ei tietenkään saatu kuulumaan. Ois varmaan päässy parku, jos oisin kuullut ne. Mies oli mukana ja ehkä hänellekin nyt enemmän konkretisoitui, että siellä se pikkuinen tosiaan kasvaa koko ajan huimaa vauhtia. Aika ihana tunne. Lahdessa tämä lysti maksoi 119€. Aika kallis, mutta sen mielenrauhan arvoinen. Kuvat on nyt jääkaapin ovessa.

Nyt vaan sitten odotellaan ensimmäistä neuvolaa, joka on 16.12.

Hmmm...nyt kun näitä ihmisten kirjoituksia lueskellut, alkaa itseäkin houkuttamaan tuo varhaisultra. Olisi mukava tietää, että kaikki on kunnossa. Viikkoja kun on vasta niin kovin vähän....6 viikkoa vasta kasassa kaiketi. No, ehkäpä odotan ensi viikon neuvolakäynnin ja mietin sitten uudestaan. Jos vaikka saisi ultra-ajan ennen joulua, niin voisi perheen yllättää ja meillekin mielenrauha jouluksi.

Meillä tärppäsi yllättävän pian, puoli vuotta yritystä, olin odottanut, että tähän projektiin menisi vuosia. Sisaruksilla on molemmilla keinohedelmöityslapsia, joten tein poikkeuksen kaavasta. Hyvä niin!

Mukavaa pikkujouluaikaa kaikille! Itse myös mietin, miten suoiudun työporukan kosteista juhlista. En ole tainnut koskaan olla niissä juhlissa kuivin suin...[;)]

Ihanaa kuulla (vaikka sen jo tiesinkin) etten ole ainut huonovointinen ja rättiväsynyt[:D] Mies oli tänään tehnyt mulle pinaattikeittoa(tietää että tykkään siitä) ja leiponut sen kanssa sämpylöitä kun tulin töistä. Harmikseni jouduin ilmoittamaan että nyt ei kyllä pysty pinaattikeittoa syömään kun pelkkä ajatuskin nosti oksennuksen kurkkuun, sämpylöitä herkuttelin kurkun kanssa ettei raukka vallan masennu
Melkein kaikki lämmin ruoka oksettaa, muuta pystyn syömään(sipsejä,hedelmiä,salaattia jne)..tosi ärsyttävää[:'(]

Onko muilla turvotusta? Maha on niin iso ja turvoksissa että ihmettelen ihan itsekin[&:] Muutenkin kamalan pulska ja turvonnut olo vaikka ruokakaan ei maistu, ei varmaan mahda mitään.

Mutta miten on?
http://forum.vau.fi/tm.aspx?m=17440

Mitä ajattelette tosta possunuha rokotteesta?

Tänää tuli ekan kerran aamusta vaalean ruskeaa vuotoa..[:(] Aika kovasti pelästyin mutta onneksi netti rauhoitti että se kuuluu yleensä asiaa. Ja vuotoa ei onneksi aamun jälkeen ole ollutkaan..

Edelleen oireet ovat aika vaisuja: rinnat arat ja pientä ällö oloa..
Mutta nyt on kuuluisa alkuraskauden väsy iskeä kunnolla! Päiväajat menee vielä ihan ok, mutta iltaisin on täys kooma sohvalla.
Ainakin wagana puhuit turvotuksesta. Siihen voin yhtyä isosti![:D] Maha on aikamoinen pallo iltapäivästä eteenpäin..Ihan tiukempia housuja en töihin voi enää laittaa, pientä jousto/turpoamis varaa pitää löytyä..

Tosi mukava on ollut lukea varhaisultra kuulumisista!! Iloiset uutiset on tietty mukavia, mutta on myös kiva tietää mitä sieltä voi odottaa!!

Ja vielä pikkujoulu asiaan.. Tylsää jäädä raskauden takia pois porukan illanvietosta, mutta koin helpommaksi vedota (feikki)vieraiden tuloon. Tärkeiden vieraiden..[;)] Naisvaltainen työpaikka niin juomattomuus ei jäisi huomaamatta![:D]

Khmm... Tuosta linkistä... Tajusin, että päivät ovat siinä hedelmöityksestä alkaen. Esim. "meidän laskujen" 5. rv on vasta 3 viikko alkiolle. Toisin päin sanottuna, kun linkissä sanotaan, että 6-9 rv selvitymistodennäköisyys on jo 96%, niin se tarkoittaa 8-11 rv meidän laskuissa [&o]

Ja puolet asioista jäi kirjottamatta mitä meinasin..

Vingu kyseli possupiikistä. En oo vielä ihan 100% päästöstä tehnyt mutta luulen että otan sen sitten kun sitä tarjotaan. En yleensä oo koskaan vakavasti sairas mutta en haluu alottaa sairastelua..

Onko teillä muilla päänsärkyä ja flunssa/kuume oloja? Itellä ollu jo useamman päivän päänsärkyä ja välillä tulee tosi kuumeinen olo. En usko että ihan oikee flunssa on menossa, kun olot on niin hetkittäisiä.

Ehkä tämä riittää tältä illalta! Hyvät yöt ja hyvät huomenet huomenna lukeville! [:D]

Huomenet kaikille! Nyt tulee omaa napaa niin että rutisee[:D] Viime yö meni levottomissa merkeissä, näin inhottavia painajaisia[:@] Näin inta että olin jo synnyttänyt ja lapselle piti jostain syystä tehdä dna testi että on mieheni, testin  mukaan ei sitten ollut ja minä koitin itkukurkussa selittää että kun en ole ollut meidän suhteen aikana kenenkään muun kanssa varmasti! Mieshän ei sitä uskonut ja jätti minut[:(][:D]
Illalla tosiaan epäviralliset pikkujoulut työporukan kanssa ja ajattelin vain ottaa pari limsa pulloa jotka olen avannut etukäteen ja kyselijöille sanoa että omat sekoitukset..tuskin enempää kyselevät[:)] Toine koitos on kyllä se kun pomo lähti tässä hetki sitten ja lahjaksi jätti meille viiniä ja suklaata jotka on tarkoitus tänään juoda ja syödä kaikkien!  Ajattelin että maistan viiniä pienen pienen hörpyn että voin sitten vedota siihen että ei oikein minun makuuni..eikai siitä haittaa ole?

Pomolle olen jo kertonut mutta en halua työkavereille vielä kertoa jos juoruavat koska yksityinen firma ja johtokunnassa(pomo ei kuulu siihen) on kaikki miehiä jotka todennäköisesti ei kauheesti tykkää, etenkin kun olen vielä koeajalla[>:] Pomo sanoikin ettei kerrota vielä muille mitään[:)]
No..se siitä vuodatuksesta[:D]Taidan ryhtyä aamupala puuhiin jos saan mitään alas.

Moi!

Pikkujouluista: Tein saman ja jättäyidyin pois koko geimeistä. Tekeydyin siis kiepeäksi. Flunssa iski aivan yllättäen. [;)] Koin sen paremmaksi vaihtoehdoksi, kuin selittelyn, miksi en juo. Lääkekuuriin yms. vetoaminen ei olisi mennyt läpi. Sama täällä, että kun on naisvaltainen ala, arvailuja olisi heti alkanut tulla. Ja olen niin huono valehtelemaan... [&:]

Minulla on ihan sama kans, että lämpimät ruoat etoo. Kylmät ruoat; salaatit, voileivät, murot+kylmä maito on ne,  joita vain haluais syödä. Mutta on myös päiviä, kun lämmin ruoka maistuu. Kuten torstaina ultran jälkeen ravintolan valmis ateria nenän edessä oli aivan mahtava. Tiiä sitten mistä se johtuu???

Onko kellään tullu työpaikalla vaikeita tilanteita ruuan kanssa? Jos mulla on lämmin ruoka eväänä ja vähänkään on olo, että ei meinaa upota, syöminen kestää aivan tuhottoman kauan. Tulee ihan vainoharhaiseks, että nyt ne siellä selän takana arvailevat ja supsuttelevat. Vaikka tosiaan töissä yritän skarpata ja olla mahd. normaali. Vaikka eipä tätä turvonnutta olemusta kauaa kohta pysty piilottelemaan. [:D]

Possurokotteesta... Mä olen possurokotteen ottanut. Sain sen pari-kolme viikkoa ennen plussausta. Toivottavasti siitä ei ole haittaa alkiolle. Kuulun riskiryhmään ja siksi rokotteen kävin ottamassa.

Mulla on varattuna varhaisultrakin nyt. Se on samana päivänä kuin ensimmäinen neuvolakäynti. Silloin olisi rv 7+1. Toivottavasti syke näkyisi jo silloin, mutta ainakin saamme tietää, että on varmasti oikeassa paikassa.

Ruoasta... Olenko mä ainut jota ei ruoat etoa? Mä pystyn syömään ihan normaalisti. Välillä tuntuu, että ruoka maistuu liiankin hyvin ja syön enemmän kuin ennen. Makeaa tosin en pysty syömään, mutta kaikkea normaalia suolaista naposteltavaa ja ruokaa himoitsen ihan kamalasti.

Seksistä.. Onko teillä plussaus uutinen vaikuttanut seksiin? Meillä ei varsinaisesti ehkä itsessään uutinen vaan se, että olen joka päivä ja ilta niin väsynyt, että yksinkertaisesti ei enää jaksa touhuta punkan puolella.

Väsymys mulla on pahentuntu vaan entisestään. Hyvä kun töissäkään pysyin perjantaina hereillä. Olisi vaan tehnyt mieli laittaa ovi lukkoon ja käydä lattialla nukkumaan. Pitäisi varmaan joka päivä ottaa pienet päiväunet töiden jälkeen niin jaksaisi ehkä paremmin. Harmi kun sitä ei töissä pysty tehdä.

Hei kaikki mammat [:D] Meinaatteko ottaa miehenne mukaan ensimmäiseen ultraan? Vai menettekö yksin?

ALKUPERÄINEN: Nina_

Hei kaikki mammat [:D] Meinaatteko ottaa miehenne mukaan ensimmäiseen ultraan? Vai menettekö yksin?

Minä ainakin aion raahata ukkoni joka jumalan neuvola- ja lääkärikäynnille ja kaikkiin muihinkin juttuihin. Lapsi on hänenkin ja hänet TÄYTYY sitouttaa tähän asiaan. No, kauniimmin muotoiltuna haluan, että hän kokee, että hänenkin roolinsa on tärkeä ja hänellä on jotain tekemistä tämän asian kanssa - että siellä mahassa kasvaa hänenkin lapsensa, hänen aikaansaannoksensa, hänen ylpeyden aiheensa, ei vain minun. Jotenkin säälittävät nuo miehet, kun ne jäävät niin helposti ulkopuolisiksi raskauden aikana.

Meillä mies tulee mukaan kaikille käynneille. Mä pyrin varaamaan kaikki käynnin sen vapaapäiville nimittäin [:D] Ja mielellään tuleekin.

Meillä mies ilmoitti heti oma-aloitteisesti että on tulossa neuvola/ultrakäynneille. Olisin kyllä häntä patistanut tulemaan jos ei itse olisi hoksannut ilmottautua mukaan.

susu80 samoilla linjoilla menen kanssasi ruuan suhteen. Mulla ei oo suolasen ruuan kanssa mitään ongelmaa. Mutta makeaa ei kyllä tee mieli. On ollut oikeen hupaisaa huomata kaupassa että karkkihyllyn kiertää kaukaa, varsinkin kun aikaisemmin olen ollut hurja suklaa syöppö.

kyllä meilläkin mies aiko tulla käynneille nauvolaan ja ultraan mukaan, oli viimekski eka neukka käynnillä mukana.
ja nuo ultrat varsinki, en missään nimessä yksin aio/halua mennä yksin, koska jos sieltä sit jotaki kamalaa kuuluski nii ei kivaa olla yksin siinä tilanteessa..

mulla ei onneks oo ongelmaa noista pikkujouluista.. [:)] firma nimittäin säästää niin ettei ole pikkujouluja.. no mulle ihan sama vaikkei olekaan mut harmi niiden jotka olis halunnu pippaloida. [:D]

mulla oli pari päivää ällötys poissa mut tulipa sitte takas.. mies kävi äsken kaupassa ja osti jotain pihvejä..saa nähä meneekö palaakaan alas. [:'(] karkkia kyllä vois syödä vaikka kilo kaupalla, samoten roskaruokaa.. [:D] ja mandariinit maistuu kans tosi hyvin, nami!

wagana kyseli turvotuksesta.. juu kyllä löytyy!! kotona aina olohousuissa tai jos kaksisteen ollaan kotona nii iha pelkissä pikkareissa hippailen..[:D]
kohta kait sitä saa käydä ostaan taas kokoa isommat rintsikat - nää meinaa alkaa oleen melko ahdistavat! [&:]

oon nähny parina yönä unta et oon jo synnyttäny ja imettäny koko ajan.. sit ku lapsi on syöny paljon rintaa nii se kasvaa tosi nopeeta ja yhtäkkiä lähteeki jo juoksemaan.. [:D] mulla muutenki "paineita", en nimittäin oo ikinä kovin ollut pienten lasten kans, kun ei suvunkaan puolelta pikkusia oo.. mulle on muutama tyyppi sanonu joskus et käyppä vaihtaa tuolta mun lapselta vaippa, johon minä että en käy, kun en ole ikinä vaihtanut, nii ihan ihmeissään et miten luulet että voit sitte hoitaa omaa vauvaa kun et osaa vaihtaa vaippaa...... helvetti kun ärsyttää!!!!! kyllä mä luulen et ne "tiedot ja taidot" tulee sitte oman lapsen myötä, ja onhan se ihan erilaista hoitaa toisen lasta kuin omaa.. mitä mieltä te ootte????

Takaisin