Kesävauvat 2010

Ruoka ei pysy yhtään sisällä, eikä mitään tee mieli syödä [:'(]

Työt ei huvita, eikä aivot toimi: Fysiikka on voittanut psyyken.

Väsyttää.

Niin ja Oulussa yksityisellä lääkäriasemalla tuo varhaisultrakäynti maksoi muistaakseni kokonaisuudessaan n. 90 euroa.

heimvaan kaikki....en oo pitkään aikaan kirjotellu tänne kun en oo kerenny ja sit meillä hajos netti.... meillä oli eilen eka neuvola ja siinä neuvola-tädin kaa sovittii et koitetaan kuunella sydänäänet ja siinä samassa hän tokas että hän ei usko että mitään kuulu...mutta toisin kävi hän löys sydän äänet samantien ja todella voimakkaat oli...epäili että olen pidemmällä kun laskujen mukaan oon eli huomenna tasan rv9..upee tunne oli!! <3 soitan torstaina kättärille jos meen aikasemmin sinne ultraan jotta he voivat tarkistaa ku pitkällä oikeesti olen!!!ettei käy että meen ihan myöhässä ekaa ultraa...sitä toivotaan kumminki rv12...vikat menkat oli nii niukat ennen raskautta että voi olla että oli valemenkat ns. mutta näillä laskelmilla vempula olisi valmis maailmaan 30.6 ihanaa kun on tullut paaaaljon uusia tulevia mammoja!! <3 vointeja kaikille!! <3

ei ku sekaan vaan , kaikki tulevat mammat! [:)]
mistäs päin j3nni on?
aamulla heräsin ku mies keitti itelleen kahvia - voi että se hais pahalle! [:'(]
minäkää en näillä näkymin mee niskapoimutestiin.. yhelle tutun tutulle kävi niin et sanoivat et vauvalla on ihan varmasti Downin syndrooma, mut kuinkas kävikään! vauva täysin terve.. et jos kävis samanlain nii en halua sitte stressata koko raskaus aikaa..
vielä tää päivä töitä ja sit olis pari vapaata.. ärsyttää suuresti tuo ilmaki.. märkää ja harmaata.. satais lunta!! [:D]

Moi kaikille!
Ilmoittaudun myös mukaan heinävauvojen odottajien joukkoon. Tein viikko sitten positiivisen testin ja olo on vieläkin aivan epäuskoinen, mutta onnesta sekaisin [:)]

Naimisiin mentiin toukokuussa, ja nyt alkusyksystä aloitimme vauvaprojektin, mikä sitten tärppäsikin jo kolmannella kerralla. Laskurin mukaan viikkoja on nyt 5+0 (Lilypie on jostain syystä päivän edellä...) ja esikoisen LA 28.7.2010. Ensimmäinen neuvola käynti jo ensi maanantaina, jänskättää! Toivottavasti kaikki on hyvin. Oireita ei juurikaan ole, muuta kuin arat rinnat, ja välillä vihlaisuja alavatsassa.

Ihanaa että täällä on tällainen palsta missä voi avoimesti vaihtaa ajatuksia ja kuulla muiden kokemuksia! [:D]

Kauhea väsymys!!!!

Eilen kävin ekassa neuvolassa jo. Ultra sit ois rv 10-12 aikoihin.

Mulla menee hiukan hermo tuon meidän 3v uhmiksen kanssa [:@] no mutta niin myös tuon 5v uhmiksen kans :(

Mun pitäis saada imetys pois.. tuo meidän pikku herra 1½v edelleen sitä mieltä että imetystä ei lopeteta mutta itseäni väsyttää niin kauheasti et olisin valmis jo lopettamaan sen. Toisekseen maito vähentynyt tosi paljon heti kun sain tietää että olen raskaana.

-neitoinen rv 6+3

Tervehdys kanssasisaret! Koska noin monet muutkin ovat sen täällä epävarmuudesta huolimatta uskaltaneet julkistaa niin jospa nyt sitten minäkin [:)] RASKAANA! [;)] Laskettu aika 9.7.2010. Ikää minulla on karvan alle nelkyt ja ihan ekaa kertaa raskaana! Pelottaa ja jännittää kovin, mutta ilokin on kyllä suuri. Vaikka kuinka yritän pitää jalat maassa niin silti tulee intoiltua - ja eilen ostin jo ekat sukatkin vauvalle. [:D] No kun löyty niin ihanat joulusukat niin ostin jo valmiiksi joulua 2010 varten! ;-) Ja koska eilen kuulin vauvan sydämenlyönnit ekan kerran... [:)] Kävin eilen jo toista kertaa lääkärilläni, yksityisellä, ja vauva kuullemma kasvaa normaalisti ja hyvältä vaikuttaa. Seuraava käynti on 10 päivän päästä jolloin otetaan myös iso kasa kokeita verinäytteestäni. Mm. toksoplasma joka on hyvinkin aiheellinen kun meillä on muutamia kissoja, muista eläimistä puhumattakaan...

Ikäni ja ensikertalaisuuteni vuoksi syön lääkkeitä jotka pienentävät keskenmenoriskiä. Olikos se nyt niin että vahvistavat istukkaa vaiko mitenkö se nyt olikaan...? Pikkasen menee nää lääkärin jutut sellasessa sumussa kun asun ulkomailla ja yritän englanninkielisiä lääketieteellisiä sanoja ymmärtää... [&:] Mutta kaipa se Suomessakin menisi "sumussa", onnen humussa ;-)

Meidän vauva on iloinen yllätys. Luulin että minussa on jotain vikaa kun en raskaaksi tule, mutten sitä tutkituttanutkaan kun sopeuduttiin mieheni kanssa lapsettomuuteen ongelmitta. Itse asiassa, asiahan oli niin että minusta löydettiin polyyppi. Lääkärini kanssa sovittiin että seuraavien kuukautisteni jälkeen se nipsaistaan pois. Hän myös ehdotti että samalla operointikerralla minulle asennetaan kierukka. No, minä jäin sitten odottelemaan niitä seuraavia kuukautisiani... Kun olivat viikon myöhässä, tein testin, koska ne eivät olleet koskaan ennen myöhästelleet. Ja olihan se tulos positiivinen! Jäi nyt sitten kierukka laittamatta :D Ja se polyyppikin sinne jätetään, sanoi lääkäri ettei siitä ole mitään vaaraa tai haittaa.

Minua ei ole yhtään oksettanut. Eikä vatsaa nipistellyt. Muttei kuullemma äitiänikään silloin aikoinaan. Rinnat vaan paisuu ja on arat. Paleltaakin usein, ja luulin sen johtuvan viilenneistä ilmoista, mutta nyt olin tän forumin viesteistä ymmärtävinäni että palelukin on yksi raskausoire. Fyysisesti on menny ihan helposti, mutta henkisesti olenkin mennyt jyrkkää vuoristorataa :D Avioeroa olen kiljunut jo kahdesti ja Suomeen muuttoa kolmesti :DDD Voi miesparkani... Asiaa ei yhtään helpottanut se että luonnollisesti lopetin tupakoinnin heti kun sain tietää olevani raskaana. Lopetin kyllä, mutta oli kova paikka kun on tullut "muutama" vuosi kessuteltua... No, nyt on jo helpompaa olla tupakasta erossa. Eiköhän se rauha maahan taas laskeudu.

Toivon hyvää odotusaikaa teille muillekin :-) Kuulumisiin!

Jasmiini en olekaan joukon ainut "pian 40". Valtavat onnittelut raskaudesta, aivan ihana asia.
Meilläkin lapsettomuuteen alettiin sopeutua. On ollut keskenmenoja ja tuulimunaraskauksia. Aina plussan aikoihin aloittanut tuhruvuodon, jota on sitten kestänyt.. kunnes hcg:n määrä veressä on ollut 0 [:(]
Nyt ainakin tänne saakka kaikki menny hyvin, silti se eka ultra pelottaa. Eka ultra meillä on 2vk päästä, voi kun kaikki olisi hyvin.
Luppa82 sinulla laskettuaika on vain päivää ennen, eli aikalailla samoissa mennään. Kunnon oireita odotellaan [;)]

Pientä kuumeilua, paleltaa, rinnat kipeät ja ajoittain pientä etovaa oloa, siis ihania oireita [:)]
Normaalisti kuitenkin töissä käyn mummuja nostelemassa ja kotona touhuan. Elelen siis mahdollisimman normaalisti, mitä nyt kahvin olen jättänyt minimiin. Onneksi tuo tupakointi tuli jätettyä useampi vuosi sitten ja eikä nuo siideritkään saunan jälkeen ole maistuneet. Muutama läheinen ystävä tietää ja muille ei kerrotakaan.. näkevät sitten joskus itse jos kaikki vain sujuu hyvin.

Onnea kaikille ja mukavia antoisia raskauspäiviä [:)] 

Ehkä mäkin uskallan liittyä, laskettu aika 27.7, eli kuudes viikko alkanut juuri [:)] Ei ehkä ihan todelliselta tunnu vielä, eka neuvola on 16.12, ja sanovat puhelimessa että ultraääni samalla käynnillä :)

Minäkin ilmoittaudun odottajien joukkoon! Raskausviikot suurinpiirtein 4+5 tai 5+0, kuukautiset ovat olleet hitusen epäsäännölliset joten aivan tarkkaan en osaa sanoa, mutta väliäkö sillä? Laskettu aika laskutavasta riippuen siis 28.7 tai 30.7, eli aika lähellä kuin esim. Lupalla ja Taigalla. Lauantaina plussailin (tuolla toisessa ketjussa mietinkin, että teenkö testin vai ei), olin kyllä jo perjantaina aika varma oireiden perusteella (alavatsan nipistelyä, arat rinnat).

Suuri on ollut ilo tästä asiasta, ja samalla huoli. Pelottelen itseäni lukemalla keskenmenoista netistä ja koko ajan pelkään menettäväni tämän pienen möykyn, lapseni alun. Kun tämä on niin alussakin vasta, mitä tahansa voi sattua. Lainaahan lapset vain ovat, syntyneet ja syntymättömät, mutta silti huolestuttaa. Eilen illalla jo nyyhkin, etten kestä jos tämä lapsi ei elä ja kasva normaalisti. Tästä kai se äidin elämä kai alkaa: huolesta ja surusta lapsensa puolesta/takia. Ehkä pitäisi vain elää enemmän ja ajatella vähemmän. Olisi kiva kuulla, onko muilla samoja tunteita tai ajatuksia.

Luppa, sinulla on kyllä tosi varhain ensitapaaminen neuvolaan vai kuinka? Minullekin ehdotettiin myös ensi viikkoa, sanoin että ei kai se kannata kun raskausviikkoja on silloin vasta vajaa 6. Neuvolaan mennään sitten 10.12, kun ollaan jo liki 8. viikolla. Toivottavasti siis mennään, ettei mitään tapahdu. Odotan innolla, että mieheni pääsisi kuulemaan alkion sydänäänet, että hänellekin tämä asia tulisi vähän konkreettisemmaksi. Hänen on ollut vähän vaikea uskoa asiaa, kun ei sitä mitenkään näe tai tunne. Itselle tämä on niin selvää joka hetkessä, jokainen solu minussa huutaa ilosta, että meille tulee vauva! (Kunnes pessimistinen mieleni muistuttaa keskenmenon riskistä.)

Tervetuloa Yppy ja onnea hurjasti!!
Voin heti todeta, että samoja ajatuksia liikkuu täälläkin päässä [:)]
On onnesta soikeena raskaanaolosta, mutta samalla pelkää keskenmenoa koko ajan...vaikka järki sanoo, ettei itse voi asiaan mitenkään vaikuttaa eli turha stressata. Mutta niinkuin sanoit, sitä se äitinä oleminen kai pohjimmiltaan on [;)]
Aika hassua muuten, että jos kaikki hyvin menee, jonkin ajan kuluttua joku sanoo mua äidiksi [:D]

Ensimmäinen neuvola käynti on ensi viikon loppu puolella.[:D]
Mahtaako se neuvola täti tyrkätä possunuha rokotteen?[:-]

Tänään ei olo ole ollut kovin pirteä, väsymys painaa.. He he.. Nukahdin tänään työturvallisuus kurssille, sit joku mies herätti minut kun oli tauon paikka, pieni sydäri. [:D] Mutta saimpahan kurssin suoritettua. Nyt kotona ollessa on vaan väsyttänyt, hieman heikotusta on havaittavissa.

Mutta taidampa men nukkumaan [:D]
See ya mammat <3

Liitynpä minäkin joukkoon. Viikkoja tänään kuukautisten perusteella 5+5, ja laskettu aika olisi 23.7.10. Veikkaanpa kyllä, että tuo tulee vielä jossain vaiheessa muuttumaan. Minulla on ensimmäinen neuvolakäynti jo viikoilla 7+0, sanoivat heti että on kyllä liian aikaisin, mutta eipä ollut muutakaan vaihtoehtoa

Rinnat on kipeät, ei muita oireita. Ehkä vähän normaalia enemmän väsymystä, mutta sekin voi olla vain kuvittelua [;)]
Ja samoja ajatuksia pyörii mielessä täälläkin: mitä jos ja entä jos ja entä jos ei jne. Sitä se on.

Tervetuloa kaikille uusille heinäkuun vauvoihin mukaan liittyneille! :)

Taiga, kiitos onnitteluista. Juu, kiva huomata etten minäkään ole ainoa "pian 40" ;-)

Yppy, jos vain pystyt ni koita olla murehtimatta ja huolehtimatta etukäteen. Tottakai mielessä risteilee kysymyksiä ja epäilyksiä koko ajan, mutta niihin ei saa jäädä kiinni, koska siitä ei mitään hyötyä ole. Tuli mitä tuli, kyllä me se kestetään; nainen on kuin teepussi; sen vahvuuden huomaa vasta kun sen kastaa kuumaan veteen ;-) Kyllä mullakin tuli itku ja murhe sillä ekalla viikolla kun sain tietää raskaudestani. Oli jonkinlainen shokki kaiketi? :D Ensin kävin läpi kaikki huonot puolet, pelkoa aiheuttavat. Kaikki ne asiat jotka pitäisi olla toisin jotta lapseni saa täydellisen elämän. No, eihän se elämä koskaan ole sillä mallilla että lapsen olisi siihen täydellistä syntyä ja että lapsen tulevaisuus olisi siloiteltu helpoksi ja onnelliseksi koko tulevaisuudeksi. Ja olin onneksi juuri saanut luettua kirjan afganistanilaisista naisista, jotka olivat naineet noin 14-vuotiaina pari-kolmekymmentä vuotta vanhemman miehen ja toinen sai lapsia ja toinen vain keskenmenoja ja kumpikin saivat pieksentää ja halveksuntaa palkaksi... Sodan jaloissa jne. Eli eiköhän me kaikki täällä vauvaforumilla olla kuitenkin paljon onnekkaammassa tilanteessa, ja jos raskaudesta / keskenmenosta ja lapsen kasvatuksesta selviää paljon vaikeammissakin olosuhteissa niin eiköhän mekin ;-) Koitetaan pysyä positiivisina niin jakselee se alkio / sikiökin paremmin :-)

Unohin mainita noissa oireiluissani että tietty minuakin väsyttää koko ajan kamalasti. Sammun aikasin illalla ja aamulla vaikka herään aikasin niin olen silti väsynyt pitkin aamua. Jos vain saisin nukkua seuraavat 8 kuukautta ni tekisin sen mieluusti ja takuulla siihen pystyisin! ;D Juuri ennen kuin osasin epäillä olevani raskaana, pesin kaksi päivää oikein urakalla mattojamme. Painepesurilla vaan mutta olihan siinä punnertamista kun niitä kuivumaan nostelin ym. Sillon ihmettelin kun on olo jotenki niin puhditon :D No, selvis syy sitten vähän myöhemmin ja onneksi en reuhtonu liikaa sillon niitten mattojen kanssa.

Kysyin lääkärini mielipidettä sikainfluenssarokotteeseen raskaana olevalle naiselle, ja hänen kantansa oli vielä tässä vaiheessa se että "ei halua leikkiä Jumalaa ja neuvoa potilastaan ottamaan tai ei ottamaan", koska hänen mielestään vielä on niin paljon epäselvyyttä asiassa ja lisätutkimuksia kaivataan. Päätin että koska en oikein tiedä mitä tehdä, niin en tee mitään ;-) Toistaiseksi helppo päätös minulle kun olen alun alkaenkin ollut epäileväinen sen rokotuksen suhteen. Siis ihan ilman tietämystä, naisenvaiston varassa vain mennen ;-)

Eipäs se kovin vaikeeta ollutkaan. Jos nyt sit oikein ymmärsin.
Halusin tulla tänne keskusteluun mukaan, kun en vielä ole uskaltautunut tästä raskaudesta kertomaan, kun parhaalle ystävälle. Olis niin kiva vaihdella ajatuksia muiden samassa tilanteessa olevien kanssa.
Nyt mennään 5+4, eli tosi alussa vasta ja se LA olis 25.7 ton laskurin mukaan. Kovin odottelen ensimmäistä neuvolaa, mikä viikolla 8 ja samana päivänä olis varhaisultra. Hätähousuna ja panikoijana tilasin sen.
Olen 24 ja mies 31. Kovin toivottu tämä raskaus oli ja siks ehkä moinen paniikki ja tosiaan ensimmäinen. Kirjotelkaa ja kyselkää vaikka jotain. ;)

Siis sen verran vasta tajusin miten oman viestin saan sinne kirjotettua, mut muuta en sitten tajuakaan. Ärsyttävää olla näin käsi näiden koneiden kanssa :/
Eli voisko joku ystävällisesti valasta:
Miten pystyn vastaamaan jonkun kirjotukseen?
Mistä näen et joku on kirjottanu mulle? Ym.. ym...

Hei Inka! Jos haluat vastata jonkun tiettyyn kirjoitukseen niin voit painaa tota QUOTE-nappulaa sen kyseisen kirjotuksen oikeessa ylälaidassa.

Minä luulin että saan sähköpostiini ilmotuksen aina kun joku kirjoittaa tähän topikkiin mihin olen itsekin kirjoittanut, muttei se näköjään niin toimikaan. Vai saako sen jotenki niin toimimaan?

ALKUPERÄINEN: Jasmiini

Hei Inka! Jos haluat vastata jonkun tiettyyn kirjoitukseen niin voit painaa tota QUOTE-nappulaa sen kyseisen kirjotuksen oikeessa ylälaidassa.

´
...niin se tulee sitten näkymään täällä tällasena.

KIITOS!!!
ALKUPERÄINEN: Jasmiini

Minä luulin että saan sähköpostiini ilmotuksen aina kun joku kirjoittaa tähän topikkiin mihin olen itsekin kirjoittanut, muttei se näköjään niin toimikaan. Vai saako sen jotenki niin toimimaan?

Takaisin