Kesävauvat 2010

Hei vaavi-10.
Ei yritetty, perus jutut vaa otettii, oli paino, verenpaine, hemoglopiini, verta 3 putkee ja keskusteltiin.
Lääkäri sitten ensiviikolla varmaan kahtoo ja kuuntelee. Neuvola ja lääkäri siksi niin alussa kun niitä kipuja on ollut ja
niistä olen jonninverran levoton, pelkään kohdunulkopuolista. Lisäksi pelkoa varmaan lisää se, että äidillä oli 3 keskenmenoa ennen minua ja siskoa ja olen jonninverran ylipainoinen.

Tiger yksityiseltä varasin sen ajan. Oon käyny viimeset 7 vuotta yksityisellä gynellä muutenkin niin sanoi minulle viime kerralla että hän mielellään sitten tsekkaisi minut jos sattuisi tärppäämään.

Minua myös mietityttää nuo alavatsakivut...tosin ne on sellasia menkkamaisia ja helpottaa kun liikun, mutta silti....toivottavasti ovat ihan normi jutttuja....

mulle on aina sanottu et on normaleita ja asiaankuuluvia ne menkkamaiset alavattakivut.. jospa se tästä..
luultavasti huomen aamusta meen ottaan rokotteen.. vähän taas ajatukset lähtee lentoon, kun tänään luin uutisista jotai et kaks keskenmenoa naisilla jotka ottanu rokotteen.. mut oon aika vahvasti sitä mieltä ettei johdu rokotteesta, koska kyllähän noita keskenmenoja on niin paljon muutenki! (nimim. kokemusta on, valitettavasti..)
saa nähä kuin sitä on sitte kipeenä ku ottaa sen rokotteen.. voi olla et töissä jää nostelut muille.. [;)]

Mickey.Mouse itse kävin juuri maanantaina ultrassa koska on ollu kovat vatsakivut ja lääkäri sanoi että mahdollisuus kohdun ulkopuoliseen on. Siellä kuitenkin kaikki onkin hyvin eli ihan oikeassa paikassa[:)] Vaikka kipuja ollut edelleenkin..Ei siis välttämättä syytä huoleen!

Wagana sitä kohdunulkopuolista tässä minäkin kovin pelkään..joskin kivut helpottaa asentoa vaihtamalla kun tuntuvat kovimmillaan olevan ihan istuma-asennossa.

Joskaan nää aaltomaiset kivut ei oo paljon mitään verrattuna ihan kunnon menkkakipuihin mistä jouduin kärsimään sen puoli vuotta kun pillerit lopetin.

Ihmetystä meinaa tulla myös siitä kun oikeastaan muita oireita ei ainakaan vielä ole...rinnat ei arista eikä niissä näy mitään muutoksia. Ei oo pahaa oloa tms yökötyksiä, hajut ei käy nenään, joskin nenä on ollut tukossa viimeisen viikon ajan [:D] toivottavasti ei olis tuulimuna[&:]

Tosiaan, ei lietsota täällä turhaa paniikkia. [:D] Yleensä kaikenmaailman alavatsakivut ja rusehtavat vuodot ja jopa oireiden puuttumattomuus on ihan normaalia. Meitä naisia on vain niin monenlaisia ja jokaisen meidän keho reagoi raskauteen erilailla. Yleensä isompaa huolenaihetta ei ole jollei ole TODELLA voimakkaita vatsakipuja ja selkeää veristä vuotoa.

Niin ja hyvä minunkin on periaatteessa puhua, kun itseäni hieman säikäyttänyt tuo rusehtava vuoto. [:D] Ei mitään runsasta eikä todellakaan verta, eikä selkeitä kipuja ole. Vähän vain pientä jomotusta mahalla ja siinä oikeastaan meikäläisen oireet onkin. Hieman oli väsymystä ja nännit kipeet muutama päivä sitten parin päivän ajan, mutta nuo tuntuvat ainakin toistaiseksi hävinneen.

Paljon on ihmeellisiä asioita ja kaikenlaista mietittävää. Ja ihmeteltävää. Mutta uskon siihen, että itselläni ja teillä muillakin on asiat ihan ok. Että ihan normaaleja raskauteen kuuluvia ilmiöitä nuo vatsakivut ja pienet vuodot yms. Että eikös yritetä nauttia tästä ajasta niin hyvin kuin on mahdollista? Ja toki saa valittaa sillion kun siltä tuntuu. [:D] Ja sitten jos tosissaan huolestuttaa, niin sitten on parempi ottaa yhteyttä neuvolaan tai suoraan sairaalaan, riippuen tilanteesta. Jaksamisia mammat!

Hei vaan kaikille!

Ajattelin myös varovaisesti liittyä mukaan, eli heinäkuussa olisi tulossa uusi, ensimmäinen tulokas, jos kaikki menee niin kuin pitää![:)] Iloa kaikkien odotukseen alkutaipaleelle!

Jännittää hieman tuo tuleva ensimmäinen neuvola käynti. Tuskin siinä mitään pahaa selviää, mutta ..
Onhan se varmaan kivaa.

Mutta mukavaa että tänne tulee lisää populaatiota [:D]

ha haa.. On muuten jännää katsella noita raskaus mittareita, kun on mukavaa että kaikilla toi mittari on suurin piirtein ihan samassa kohtaan ettei ole vielä kauheasti poikkeamia/loppu kuun vauvoja.. [:)]

heissan kanssa odottajat!! [:D]

ja tervetuloa mukaan emma85!

täällä olo on aivan kamala, kävin tänään ottamassa rokotteen.. ihan kaamee olo ja lämpöki vähän nous.
mulla on alkanu ottaan nyt kahvin haju nokkaan, ei keitetyn mut "raa'an.." [:D]
ja tänää rokis hais nii pahalle etten voinu sitä ite tyhjentää, meinas nii oksettaa.. yöks..
käsi niin kipee ettei liikuttaa oikee pysty! argh..[:@]

Heissan!
Mukaan tullaan. viikkoja laskurin mukaan tasan 6, LA 16.7.09. Yli puoli vuotta yritystä takana, joten vähän vaikeaa uskoa että tärppäsi vihdoinkin... Ajattelen vieläkin "jos vauva tulee" tyylisesti...Ensimmäinen neuvola ensi viikolla, jännittää, jännittää... [;)]
Tosi samat tunteet/ajatukset myllää täälläkin, ihmettelen alavatsakipuja jne... Yritän uskoa kun jokapaikassa sanotaan että normaalia on!
Oireista: Rinnat on kipeet, ja iltaisin kuvottaa. VÄSYMYS on ihan kauhea. ja ne alavatsakivut piinaa. Muuten ei mitään...
Voi kun kaikki menisi hyvin! Niin minulla kuin teillä kaikilla muillakin! On niin vaikeaa antaa itselleen lupaa iloita tästä, ehkä se sitten kun ne ekat 12 viikkoa on mennyt vähän helpottaa...
Mä kävin muuten katsomassa kaksplussan sivuilla kuvaketjua alle 20 viikkoa raskaana olevien masuista, mä en malttais odottaa että oma maha olis semmonen ihana pömppö! (asia jota ikilaihduttajana en olisi koskaan uskonut[:D])

Niitä kuuluisia tarrasukkia kaikille nyt täältä jakelen!!!![:)]

täyttymässä oleva TyhjäSyli+ salamatkustaja 6

Heips kaikille!

Meillä laskettu aika on 17.7. Ensimmäinen pienokainen olisi tulossa. Minä tästä olen haaveillut jo pidemmän aikaa, mies lämpeni ajatukselle vasta vuosi sitten. Kyllä tätä olen odottanut ja toivonutkin! [:)]

Äidille oli ihan pakko kertoa jo kun kuukautiset olivat pari päivää myöhässä, ennen edes testin tekemistä. Niin varmalta ne alavatsavihlonnat tuntuivat. Onnessaanhan äippä oli ja kyynelehti, ensimmäinen lapsenlapsi jos olisi tulossa. Hieman hirvittää, että päästäänkö loppuun saakka... Äidilläni on ollut kaksi keskenmenoa, ennen kuin minä esikoisena onnistuin syntymään. En tiiä, onko keskenmenotaipuvuus perinnöllistä, kun sanovat että raskausoireet olisivat???

Hei kaikki :)

Täällä on taas uusi mamma muiden joukkoon. Tänään kävin ensimmäisellä neuvolakäynnillä ja ai että ne anto paljon lukemista [:D] Laskettu aika olis 4.7.2010

Aikaisempiin kysymyksiin...

Poikaystävän kanssa yritettiin lasta kolmisenkuukautta kunnes tärppäs, eli aika nopeesti mitä osasin kuvitella :) Tiesin heti kun normaalista kierrosta oli mennyt pari päivää yli että nyt ollaan raskaana, tein kumminkin testin vasta muutaman päivän päästä jotta varmistuisin kunnolla asiasta. Ja iloinen uutinen oli sekä minulle että miehelleni. Minä olen nyt 20v ja mieheni on 24. Vanhemmille kerroin melkein heti testin tehtyä, ehkä pari päivää sen jälkeen. Muille ei ole tullut oikein vielä kerrottua, ehkä vasta ensimmäisen ultran jälkeen.

no niin, täällähän on taas uutta porukkaa, eiku sekaan vaan.. [:)] mistäs päin uudet odottajat on?
TyhjäSyli, kyllähän ne vihlonnat siellä alavatsassa on huolestuttavia ja erittäin kipeitä, mutta itseäni toistaen ne kuuluu aika varmasti asiaan.. kaikilla tutuilla on niitä ollut ja itsellänikin oli edellisessä raskaudessa (päättyi viikolla 11) ja on nyttenki.. eikö ne oo siitä ku kohtu venyy ja samalla alavatsa lihakset venyy ja kipeytyy? näin minä oon kuullu ja lukenu.. eli ihan järjellä ajateltuna normaali kipuja [;)]

Takaisin