Kesävauvat 2010

Moi Kaikki,

oltiin perheen kesken viikko mökkeilemässä. Meni kuvotuksen ja väsymyksen kourissa...

Vaihteleeko teillä muilla pahoinvointi tai kuvotusoireet päivästä toiseen? Kun minua hermostuttaa, kun jonain aamuna tai jopa päivänä sitä ei olekaan ja sitten ehkä taas seuraavana onkin tosi paljon. Kun se on pahimmillaan, tekisi mitä vain, että menisi pois ja kun sitä ei ole, tekisi mitä vain, että se tulisi takaisin, jotta ei pelottaisi, onko raskaus keskeytynyt..

Kovasti peukkuja kaikille sekä alkuraskauden ultraan että odotteluun ekaan "varsinaiseen ultraan"!

Mullahan laskettu aika on 6.7., eli tänään on 7+6. Miten ne päivät meneekin niin hitaasti.

Pisara ! Kirjotinkin aiemmin että viime torstaina alkoi kamalan huono-olo ja yökkäily, sitä jatkui vielä lauantain mutta sunnuntaina olo oli aivan normaali ja tänäänkin oli aamulla vain hieman huono-olo[;)] Eli tosi vaihtelevaa on ollut.
Käytiin tänään uudestaan siellä varhaisultrassa ja nyt siellä näkyi pieni sykekin[:)] Laskettu aika siirtyi myös muutamalla päivällä ja on nyt 13.7.2010..tuskin maltan odottaa!
Lääkäri kirjoitti pahoinvointii lääkettä mitä voi ottaa raskaana ollessa, täytyykin heti huomenna hakea ne apteekista[:D]

Mulla on pahoinvointi lähes jatkuvaa. Kuvottava olo alkaa heti aamusta ja jatkuu lähes koko päivän[:'(] Ei voi kenellekään muulle kun miehelle valittaa, kun halutaan pitää tää vielä salaisuutena. Hammasta purren sitä yrittää selviytyä työpäivästä toiseen. Mutta kaikesta kuvotuksesta huolimatta odotus on ihanaa[:)]
Painon nousu ihmetyttää? Housut on alkaneet kiristää ja viikkoja vasta 7+2. Olen täällä miettinyt että onko sitä tullut syötyä normaalia enemmän vai voiko tämä alkuraskaus jo turvottaa...

Hieno juttu wagana, että nyt löytyi sykekin! Onnea myös muista kuulumisista kaikille!

Rila, mulla on ihan sama juttu ja oli myös edellisessä raskaudessa - jouduin siirtymään äitiyshousuihin viikolla 7... [;)] En tiedä, mikä sinä on, kun eihän se maha vielä ole kasvanut, mutta jokin turvotus sen kai tekee, että ahdistaa jo heti alkuun normaalit housut.

Huomenta!
ai himputti, kun lukee nuita teidän kokemuksia varhaisultrasta tekis niiiiin mieli itsekkin sellainen varata! Pohtii,pohtii asiaa...[;)]
Ihan yleisenä asiana, mitä olette siitä joutuneet maksamaan ja missä kaupungissa? En ehkä lähde täältä Vantaalta Kemiin, vaikka Kemissä säästäisin pari kymppiä, kunhan kiinnostuneena vertailisin eri paikkakuntien välisiä hintaeroja...[8|]

Mie voin kertoa torstain jälkeen, mitä maksoi Hesassa [;)]

Pari viime päivää on muuten ollut varsin heikko olo, jos en ole syönyt jatkuvasti jotain pientä. Onneksi pysyy tuolla syömisellä kurissa, mutta toivottavasti en paisu ihan ryhävalasmittoihin tätä menoa [:D]

Nyt särkee alaselkää, ei kiva. Oli muuten pakko kertoa yhdelle luotettavalle työkaverille tästä tänään. Ollaan huomenna samassa maratonkokouksessa, joissa ei yleensä turhia taukoja pidetä. Pelkään että huono olo yllättää jos en voikaan syödä silloin kuin tekee mieli. Pyysin häntä siis ehdottamaan vähän useammin taukoja kuin yleensä, itse kun olen sellaisessa asemassa (vähän kynnysmattoa ylempänä hierarkiassa), että ei katsota hyvällä jos itse ehdottelen koko ajan taukoja.

ihana kuulla noita teidän ultra kokemuksia.. [:)]

mulla kans ihan karsee olo!! aamulla alkaa ku silmät avaan, ja illalla jatkuu ku meen nukkumaan.. oksettaa koko ajan ja ihan kaikki!! mitään ei tee mieli syödä mut pakko yrittää jotain mussuttaa.. appelsiineja voisin syödä kilo tolkulla jos joku ne mulle kuoris, ja mehua menee kans tosi paljon.. jääkaappi haisee niiiiiiin pahalta!! ja roskapussi, YÖK!! [:@]
nooh.. se tästä valituksesta..[;)]

tuntuu et itekki sais siirtyy kohta mamma-vaatteisiin, tai siis housuihin.. muutenki kun olen sellanen et housut ei saa puristaa ja yhet mamma housut on tuol kaapissa valmiina.. [:D]

grooh pyyh.. just heräsin ja tuntuu et voisin mennä takas nukkuu.. väsymystä on siis havaittavissa.. saas nähä miten sitä jaksaa päivän töissä ja kuinka moni asiakas haisee ja kuin pahalle.. [:D]

Mutta onhan meidän ekaa kertaa synnyttävillä ongelma [>:]
Heinäkuussa, eli missä tilassa mennään synnyttämään? mistä tietää että se alkaa?
Olen jotain lukenut asiasta, mutta kun asia on uusi ja jännittävä.

Alavatsa koko ajan kiertää ja kahvin tuoksu välillä etoo, hyvä että syötyä saij. [:)]
Mutta jaksamisia kaikille tasasesti [;)]

tiger
Onko sulla muuten erillainen kierto vai miten sinulla on päiviä jäljellä vähemmän? vaikka takana on 6+3? "ihmettelee" [:-]

Tyhjäsyli, käsittääkseni tuo np-ultra tehdään viikkojen 10-14 tienoilla, mutta aika yleisesti kuulemma jo viikoilla 10-12. Ja mikäli haluaa sen verinäytteen esim. Downin syndrooman selvittämiseksi siihen samalla niin tuolloin ultra tehdään viikoilla 10-12. Näin selvisi tänään 1. neuvolakäynnillä. Tosi kiva oli terkkari. Lähettävät sitten Kättäriltä ajan siihen 1. ultraan, mutta se pitäis olla tossa loppuvuodesta, miten nyt sitten joulu sotkee asiaa. 1. lääkärikäynti jää mun kohdalla väliin, kun ei mitään riskejä tai perussairauksia yms ole. Tämän possuflunssan vuoksi haluavat varmistaa, että lääkärinaikoja riittää sitten tuonne keski- ja loppuvaiheeseen raskautta. 2. neuvola sitten tammikuun puolivälissä.

Ihanaa wagana, että pikkuinen sydän lyö.

Rila, tuo turvotus kuuluu enemmän tai vähemmän asiaan. Ja sitä voi yrittää helpottaa ainakin juomalla riittävästi, ei kuitenkaan kohtuuttomasti useita litroja. Ja liikuntakin auttaa toisia.

Jaksamisia kaikille pahoinvoinnin yms kremppojen kanssa tuskaileville. Itselläni vaan vähäistä alamahakipuilua silloin tällöin, vaikka eilen illalla kunnolla juilaskin. Nälkä tulee useammin ja pientä turvotusta. Ei siis onneksi mitään pahempaa. Toivottavasti pysyy näin.

Heippa taas![:)] Itsekkin mielelläni kuulen minkä verran varhaisultra varsinkin Helsingissä maksaa. Itseä kun kiinnostaisi käydä tarkistamassa tilanne juuri ennen joulua.
Kun varasin ekan neuvolan, terkkari sanoi että kunnan puolen eka ultra menee juuri jonnekkin 10-14 viikoille, eli joka tapauksessa minun kohdalla tammikuun puolelle, ja olisi kiva jouluna kertoa ylläri perheelle.

Onko muilla vaikeuksia keskittyä töihin?!?[&o] Itsellä ei vielä pahoinvointia tai muita häiritsiä oireita, mutta kun ei vaan mikään tunnu kiinnostavan. Varsinkaan muu kuin vauva-sivuilla pyöriminen..[:D]

Mulla oli sopivasti gyne aika melkein plussaamisen jälkeen, joten heillä oli tiedossa että olen raskaana ja siellä kertoivat että sykettä jo näkyy :) Niin en ole sitten viittinyt varhaisultraan lähteä vaikka kovasti tekis mieli tietää että onko siellä kaikki vielä hyvin. Vähän on jo pahoivnointi helpottunut ja alavatsakipuja ei ole ollut enään viikkoon kahteen. Onneksi [:)] Tuosta seulonnasta haluaisin kuulla kans mielipiteitä että meinaavatko muut odottajat siihen lähteä? Pitäisi varata tällä viikolla eka aika sinne ultraan, menee siis joulukuun puoleenväliin.
Itselläni työhönkeskittyminen on todella hankalaa, varsinkin kun olen sellaisella alalla jossa on riskejä saada iskuja tai jotain muuta itseensä, stressaan tosi paljon asiasta ja olenkin pomoni kanssa jutellut josko voisin vaihtaa pian muihin/helpompiin hommiin

hyvä huomio, vingu, itte en oo tuollasta edes huomannu.. [&:]
jaa-a, entiiä, mikä lie.. täytyy alkaa tutkimaan asiaa.. [;)]
millä viikoilla teillä muilla on ensimmäiset neuvola-ajat? mulle annettiin aika vasta kymppi viikolle.. ja eka ultra on 12-13 viikolla..
kävin kaupassa äsken, oli melko karmaiseva kokemus.. pika-pikaa sai kyllä käydä ettei alkanu yökkäämään.. siellä vaan haisi jotenki PAHA! [:'(] ja vali-vali taas.. [:D]

Eka neuvola-aika on viikolla 9, eli meillä Vantaalla terkkari sanoi että aika annetaan vasta, kun kahdet kuukautiset on jääneet pois.

Moikka kaikille! Muutamat kyseli että mitä maksoi ultra. Itse kävin täällä tampereella koskiklinikalla ja ensimmäinen käynti maksoi noin 60e, sitten jouduin menemään uudestaan kun ekalla kerralla ei näkynyt mitään ja toisella kerralla näkyi mutta koska ei löytänyt sykettä vielä niin ei ottanut käynnistä edes maksua[:)] Eilen käytiin se kolmas kerta ja kaikki oli oikein hyvin niin se reissu maksoi reilu 70e(kirjoitti myös pari reseptiä pahoinvointiin yms).
Lääkäri oli aivan mielettömän mukava ja kertoi paljon kaikkea raskaudesta ym[:)] Jos joku aikoo mennä koskiklinikalle ja haluaa tietää nimen niin kerron sen sitten[;)]

Tiger ja vingu, kyllähän se kierron pituus vaikuttaa jonkinverran laskettuun aikaan ja varmasti myös sillä on merkitystä mitä tietoja tickeriä tehdessä on laittanut. Eli jos la niin sitten laskevat suoraan sen mukaan jne.

Ja eka neuvola oli tänään viikoilla 7+5. Eli kyllä Satsu taitaa olla neuvoloiden välillä eroja sillä itsekin asun Vantaalla.

Heips!
Jännä miten nuo neuvolakäytännöt vaihtelee kunnittain. Minä tosiaan sain heti ajan vaikka kuukautiset oli vsta viikon myöhässä ja tietenkin plussa testistä. Ja seuraavalla kerralla mulla on lääkäri aika, joka on siis tammikuun alussa.

Nyt kun oon lueskellu noista teidä varhaisultrista niin on itsellekin tullut halu kuulla pikkuisesta aiemmin, mutta ehkäpä me nyt jaksetaan odottaa tuohon 17.12. Saadaan kuitenkin tieto jouluksi ja sitten voidaan läheisille kertoa.

Välillä kyllä miettii, että voiko tämä raskaus olla totta, kun mulla ei oikeastaan selviä oireita ole kuin valtava väsymys. Ei tarvitse kuin vaaka tasoon mennä niin johan nukuttaa.

Heipä hei! Siitä ekaksta neuvola käynnistä.Täällä jyväskylässä mulla on neuvola 1.12 eli viikot 9+1 ja eka ultra tasan 10.Ekaa oottava pääseee kuulma täällä jo neuvolaan 7-8 paikkeilla mutta ku oon jo 5 kertaa raskaana mulle laitettiin aika vasta viikolle 9.Toivonmukaan kuullaan jo sydänäänet ekassa neuvolassa.Meillä koko lähi suku ja ystävät tietää että meille on vaavitulossa.Jos ei tietäisi launataina paljastuisin ku on meiän kerhon pikkujoulut...ja joku kysyi np-ultrasta täällä se tehdään 12-14 viikolla koska silloin saadann paremmat tulokset...Noilta kolmelta olen siinä käynyt...Täällä yök oloa on keskellä yötä ja saa ravata vessassa.Olo on kyllä ku rantapallolla ja painoa tullut jo melkein 3 kiloa...Mikäköhän valas sitä keväällä jo on?

Mulla kans eka neuvola tällä viikolla eli vkolla 6+, lääkäri kahden vkon päästä ja eka ultra tammikuun alussa vkolla 12. Itse en aio niskapoimutesteihin mennä, koska olen kuullut, että vaikka jotain poikkeavaa onkin näkynyt, on lapsi saattanut olla aivan terve. Ja stressaavana tyyppinä en halua koko loppuraskautta olla jännityksessä. Otan vastaan mitä annetaan [:)]
Varhaisultraakin mietin, mutta taidanpa senkin jättää väliin. Ehkäpä jo parin viikon päästä kuullaan sydänaääniä[;)]

Minä soitin neuvolaan kun menkat oli n.viikon myöhässä ja pari plussa testiä tehtynä. Silloin neuvolan terkkarin kanssa katseltiin vapaita aikoja. Possuflunssan takia en tälle viikolle aikaa saanut, mutta ilmeisesti olis voinu jo näin aikaselle viikolle sopia. Neuvola on nyt ensi viikolla päivällä 6+4.
Ilmeisesti täällä on neuvola-aikoja possuflunssan takia karsittu, mutta ensisynnyttäjänä saan aikoja niinkuin olisi tarkoitus ilman flunssa ruuhkaakin..

Vielä ei juuri mitään oireita ole.. Iltasin väsyttää kovasti, mutta mistäs sitä tietää johtuuko se vaan tästä ankeasta kelistä..

moi [:D]
täällä kans ollaan maha pystyssä [:D]
vasta alussa mennään, eli L.A heinäkuussa -10 [:)]
ensimmäinen neuvola 2.12, eli ihan juuri. jänskättää [:D]
mutta niin, oon 20v ja mies on 21. meidän toinen raskaus, (ensimmäinen kun päätyi keskenmenoon maaliskuussa -09 rv. 8-9. [:(] )
nyt kuitenkion toivotaan parasta, ja ootetaa vaavia ihan kotiin asti [:)]

mitään raskausoireita ei vielä oikeastaan ole, mitä nyt nipistelyy masusta silloin tällöin ja vessassa tarvii ravata useammin, muuten olo onki loistava, VIELÄ [;)]

Takaisin